Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #121  
Oud 06 maart 2004, 12:08
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Hallo EvertG,

Ken het probleem, wat je moet doen (althans dat werkte bij mij) is de aan/uit knop ruim 10 seconden vasthouden. dan loslaten, Bluetooth module aan de oplader hangen, en dan na een paar minuten nogmaals proberen aan te zetten en te pairen met je Palm. Dat lukte bij mij
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #122  
Oud 06 maart 2004, 12:28
EvertG's schermafbeelding
EvertG EvertG is offline
Lid
Voornaam: Evert
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 28 oktober 2003
Locatie: Sint-Michielsgestel
Berichten: 42
Gert-Jan,

Ik zal het straks eens proberen want ik krijg hem nu niet uit, wat ik ook probeer. Ik wacht wel tot de batterij leeg is, en nu duurt 5 uur dus erg lang, maar hoop niet dat dit telkens opnieuw gebeurt want dat gaat ie toch echt retour.

Je hoort nog van me,

Evert
Met citaat reageren
  #123  
Oud 06 maart 2004, 12:45
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Ik was misschien niet helemaal duidelijk, maar je hoeft niet te wachten tot hij uit is, of de batterij leeg is hoor! Gewoon doen wat ik hierboven beschreven heb, dat heb ik zelf ook gedaan en werkte prima.

Succes!
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #124  
Oud 06 maart 2004, 13:48
EvertG's schermafbeelding
EvertG EvertG is offline
Lid
Voornaam: Evert
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 28 oktober 2003
Locatie: Sint-Michielsgestel
Berichten: 42
GJ,

Heb exact gedaan wat je schreef maar helaas.
Je schrijft overigens wel dat je, nadat je hem aan de lader hebt gehangen, aan zet en dan pairt. Maar ik krijg hem niet eens uit niet voor het laden, al houdt ik de knop een volle minuut in, en ook niet nadat ik hem weer een paar minuten aan de lader heb gehad.
Het groene lampje brand ook continu terwijl deze gisteren volgens mij alleen brandde als er contact was met satellieten.

Evert
Met citaat reageren
  #125  
Oud 06 maart 2004, 18:39
EvertG's schermafbeelding
EvertG EvertG is offline
Lid
Voornaam: Evert
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 28 oktober 2003
Locatie: Sint-Michielsgestel
Berichten: 42
Kapotte Bluetooth muis

Las net op het forum van, zoals jullie het noemen, de darkside dat er veel problemen zijn met de BT muis van TomTom. En deze problemen lijken wel erg veel op die van mij. Waarom lees ik dit soort dingen nooit voor dat ik iets aanschaf.

http://www.pocketpc-club.nl/forum/sh...threadid=23352

Dan gaan we nu maar mailen naar de PDAShop.

Evert
Met citaat reageren
  #126  
Oud 06 maart 2004, 21:29
buggeroff's schermafbeelding
buggeroff buggeroff is offline
TAFKAB
Voornaam: Jan Karel
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 01 mei 2002
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 439
Weet iemand nog wat het oorspronkelijk onderwerp van deze thread was ? Dat was TomTom voor Palm T|3, en nu praten we over bluetooth wat wel of niet werkt. Beetje afgedwaald soms ??

Greetz,

Jan Karel
__________________
Maak niet steeds dezelfde fout ! Er is keus genoeg !
Met citaat reageren
  #127  
Oud 06 maart 2004, 21:53
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Voor de volledige beeldweergave moest je een programma downloaden van de tomtom side. Dat werkt ook allemaal prima maar als je nu bijv. je agenda horizontaal wil weergeven in de niet uitgetokken toestand, wordt het beeld erg gescrambled. Weet iemand hiervoor een oplossing?
Je weet maar nooit: soft- resetten helpt niet?
Bij veel software worden twee bestanden geleverd - speciaal voor de Tungsten|T3 - (statusbar.lib, oid, is er geloof ik een van) die ervoor zorgen dat diverse third-party software goed met het grote scherm omgaat, heb je dat geïnstalleerd?

Citaat:
Ik heb ook net mijn navigator binnen. Ik vind het een beetje raar dat de handleiding alleen over de software gaat.
Slordig, en dat terwijl TomTom een behoorlijk volwassen pakket is (zeker voor de PPC).

Citaat:
Bah! Is er eindelijke een pakket wat een beetje 'feature complete' is, en dan hebben ze enkele van de meest gebruikte functies niet geimplementeerd.
Blijkbaar zijn sommige populaire functies toch niet zo makkelijk te implementeren, waarom zouden ze het anders niet gedaan hebben? Hopen op een spoedige, goed werkende, update dan maar.

Citaat:
Weet iemand nog wat het oorspronkelijk onderwerp van deze thread was ? Dat was TomTom voor Palm T|3
Men houdt zich mijns inziens nog perfect aan het onderwerp: TomTom voor de Tungsten|T3. Het is namelijk vooralsnog alleen maar verkrijgbaar in pakketten met gps-muis (bluetooth of met kabel). Dus ik zou niet weten waarom voorgaande berichten off-topic zouden zijn. Het is alleen maar goed dat problemen met de gps-muis hier besproken worden. Mocht het echt dramatisch blijken te zijn met de muizen dan kan men naar aanleiding van deze thread besluiten om te wachten op de software-only versie. Maar goed, zo erg is het nou ook weer niet gesteld: er is maar een probleem gemeld.
Met citaat reageren
  #128  
Oud 06 maart 2004, 22:29
Mascher
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up TomTom werkt uitstekend

Vanmiddag de draadloze TomTom navigator-bundle ontvangen voor de T3 en ik kan niet anders zeggen, jongens, het werkt perfect !

De bijgeleverde car-kit ziet er solide en afgewerkt uit, inclusief een handige kabel, waarmee je zowel de T3 als de BT-muis kunt opladen.
Niks geen lostrillende kabeltjes of ander ongemak, de houder is precies op maat gemaakt voor de T3 en op allerlei manieren in je auto te bevestigen.

Wat niet in de handleiding staat, maar toch wel handig is, is om de BT-muis eerst goed op te laden (bij mij 2 uur) alvorens op pad te gaan. En o, ja, die GPS-signalen dringen niet door tot in de woonkamer, dus je moet wel naar buiten om vast te stellen, dat de receiver goed werkt.

De eerste proefritjes liepen vlekkeloos. Expres "fout" rijden leidde onmiddellijk tot alternatieve routes en alleen als die er echt niet waren, kreeg ik het advies om te 'keren'.

De kaarten zien er gedetailleerd uit en overtroffen mijn verwachtingen.

Ik ben natuurlijk benieuwd naar de 'officiele' review, maar mijn eerste kennismaking met dit product is zeer positief.
Met citaat reageren
  #129  
Oud 06 maart 2004, 23:13
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Wat niet in de handleiding staat, maar toch wel handig is, is om de BT-muis eerst goed op te laden (bij mij 2 uur) alvorens op pad te gaan.
Dat is min of meer standaard-werk bij apparaten met ingebouwde oplaadbare batterij. Maar als je er niet aan denkt zou het wel handig geweest zijn als het in de handleiding staat.

Citaat:
En o, ja, die GPS-signalen dringen niet door tot in de woonkamer, dus je moet wel naar buiten om vast te stellen, dat de receiver goed werkt.
Ook een bekend "probleem" van gps. Maar het zou de lui van TomTom denk ik best wel wat telefoontjes schelen als zoiets ook gewoon in de handleiding staat. Gps-beginners schrikken denk ik behoorlijk als ze binnen geen gps-signaal kunnen vinden.
Of stond dit wel in de handleiding?
Met citaat reageren
  #130  
Oud 07 maart 2004, 08:18
Mascher
Guest
 
Berichten: n/a
Plug & Go

Koekiemonster,

je hebt gelijk met je kanttekeningen. Punt is een beetje, dat TomTom dit product in haar advertenties aanprijst met het statement 'Plug & Go'.
Dit aantrekkelijke statement geldt wel voor mensen met kennis van zaken over GPS, Bluetooth etc. of mensen die weten hoeveel handelingen je moet verrichten bij het operationaliseren van pakketten als Mapsonic.
Voor echt nieuwe gebruikers (die door dit statement van TomTom wellicht over de streep worden getrokken) kan er toch nog van alles misgaan tijdens deze 'Plug & Go'. Voor hen is het dan goed, dat dit forum er is, waar zoveel mogelijk ervaringen worden uitgewisseld
Met citaat reageren
  #131  
Oud 07 maart 2004, 11:25
RonaldV RonaldV is offline
Lid
Voornaam: Ronald
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 februari 2004
Locatie: Rhenen
Berichten: 21
Question combi met Apple

Wie heeft al ervaring met met Palm / TomTom of ander Nav.sys. in combinatie met Apple.
Volgens mij wordt alle add-software alleen voor Windows gemaakt.!!

Inmiddels problematiek voortgezet onder nieuwe thread (GPS / Mac OS X)

Laatst gewijzigd door RonaldV; 09 maart 2004 om 07:51.
Met citaat reageren
  #132  
Oud 07 maart 2004, 16:20
EvertG's schermafbeelding
EvertG EvertG is offline
Lid
Voornaam: Evert
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 28 oktober 2003
Locatie: Sint-Michielsgestel
Berichten: 42
Na de misere van gisteren deed vandaag de bluetooth muis het perfect. Hij zat gisteren duidelijk in een loop o.i.d. wat wellicht te maken kan hebben met het feit dat ik hem op de sigarettenaansteker van de auto had aangesloten. Dat zou vanwege de wisselende spanning problemen kunnen opleveren, althans dat heb ik gelezen op die andere club.

Nadat de batterij leeg was en ik de BT muis opnieuw heb opgeladen deed hij het vandaag perfect. Zo ook de software. Een route plannen gaat supersnel, zo ook het herberekenen van routes.

Als het zo blijft valt er wat mij betreft niets te klagen over TomTom.

Evert
Met citaat reageren
  #133  
Oud 07 maart 2004, 21:17
Erik076 Erik076 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 09 januari 2001
Locatie: Breda
Berichten: 269
Hoi,


Zijn er ook mensen die Tom Tom hebben voor de T3 en die ook ervaring hebben met mapsonic, digimap, of mapopolis. Erg interessant om te weten hoe het pakket op die mensen overkomt.

Groeten
Erik
Met citaat reageren
  #134  
Oud 08 maart 2004, 10:02
Lyndon's schermafbeelding
Lyndon Lyndon is offline
Senior lid
Voornaam: Lyndon
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Rijswijk (ZH)
Berichten: 95
Datum Review?

Is er al een datum (bij de moderators/reviewers) van de review bekend ?

Lyndon
__________________
An insightful critique of one way of thinking about a problem leads to another, better understanding
Met citaat reageren
  #135  
Oud 08 maart 2004, 10:34
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
We zijn heel druk bezig met de review, maar een precieze datum durf ik op dit moment nog niet te geven. Al denk ik wel dat deze voor het eind van de week online moet staan.

/me houdt daar wel een slag om de arm bij.
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #136  
Oud 08 maart 2004, 21:26
Palmpje Palmpje is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 05 april 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 293
Citaat:
Op 07-03-2004, om 16:17 heeft Erik076 dit gezegd in bericht #133
Hoi,


Zijn er ook mensen die Tom Tom hebben voor de T3 en die ook ervaring hebben met mapsonic, digimap, of mapopolis. Erg interessant om te weten hoe het pakket op die mensen overkomt.

Groeten
Erik
Kijk eens aan even zoeken en wat krijg je:

http://www.palmclub.nl/forums/showth...threadid=15521

http://www.palmclub.nl/forums/showth...threadid=13074

http://www.palmclub.nl/forums/showth...threadid=14045
__________________
De misdaad is al georganiseerd.
Nu de politie nog.
Met citaat reageren
  #137  
Oud 08 maart 2004, 21:36
Erik076 Erik076 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 09 januari 2001
Locatie: Breda
Berichten: 269
Hoi Palmpje,

In de threads die je noemt worden vooral mapsonic en digimap met elkaar vergeleken. Wat ik interessant zou vinden is om de detail ervaringen te lezen van iemand die mapsonic en/of digimap kent en in detail de verschillen kan beschrijven.

Het probleem met navigatiepakketten is dat je eerste navigatiepakket altijd geweldig is. Het is n.l. een erg leuke ervaring als je zo voor het eerst met een navigatiepakket rondrijdt. Ik was ook verschrikkelijk gelukkig met digimap in het begin.

Iemand?

Groeten
Erik
Met citaat reageren
  #138  
Oud 08 maart 2004, 21:57
Palmpje Palmpje is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 05 april 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 293
Dan moet je vooral mijn ervaring met PP eens lezen
http://www.palmclub.nl/forums/showth...6736#post86736 Bericht #12

Ik was zo blij met PP dat ik echt even ga wachten tot er meerdere ervaringen zijn te vinden van andere producten,
met alle respect maar ik heb spijt van die aankoop.
__________________
De misdaad is al georganiseerd.
Nu de politie nog.
Met citaat reageren
  #139  
Oud 09 maart 2004, 09:37
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ik heb Tom Tom Navigator op de PocketPC naast Digimap en Mapsonic voor PalmOS.

In het algemeen komt het erop neer dat Navigator (in ieder geval de PocketPC versie) veel handiger is in het gebruik dan de andere alternatieven. Als je het sec op functielijst gaat bekijken scheelt het misschien niet eens veel meer, maar het gaat om de kwaliteit en bruikbaarheid van de implementatie. De PalmOS versie zou (op een paar beperkingen) eerder nog beter moeten zijn dan de PocketPC versie (alhoewel er voor de PocketPC binnenkort ook een nieuwe versie aan schijnt te komen)

Digimap/PP heeft alleen als voordeel dat je kaartbestanden kunt combineren tijdens een route planning, maar alle fouten die daarmee gepaard gaan hebben mij dat "voordeel" eerder laten verfoeien dan dat ik er ooit profijt in heb gezien.

Mapsonic lijkt te proberen een kloon van Navigator te zijn, maar de interface is zo beperkt door de te kleine letters dat het in het gebruik tegenvalt (zeker tijdens een rit). Persoonlijk heb ik ook een hekel aan de verkeerde aanwijzingen (alhoewel veel op het scherm kijken dat probleem inderdaad kan verminderen) Mapsonic beviel me veel beter dan Digimap, maar het haalt het net niet bij Navigator.

Wat je trouwens bij alle routeplanners ziet is dat ze zo nu en dan hele bizarre routes weten te produceren. Bij Digimap had ik daar nog het meeste last van (alhoewel iedere update weer claimt dat ze de routeproblemen opgelost hebben), maar ook Mapsonic en Navigator halen soms rare fratsen uit (soms wordt ik rechtsaf gestuurd, waarna ik moet keren en dan dus eigenlijk gewoon linksaf had gemoeten).

De Teleatlas data (van Mapsonic en Navigator) lijkt ook iets ouder te zijn dan de Navtech data van Digimap. Ook als ze dezelfde uitgifte datum hebben. Maar daar heb ik persoonlijk nooit zoveel problemen mee gehad.
Met citaat reageren
  #140  
Oud 09 maart 2004, 21:14
Palmpje Palmpje is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 05 april 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 293
Citaat:
Op 09-03-2004, om 04:37 heeft patrickl dit gezegd in bericht #139

Mapsonic lijkt te proberen een kloon van Navigator te zijn
Sterker nog de Pocket PC versie van Mapsonic is een kloon van Navigator, dat gaat zelfs zover dat het enige verschil de balk is die bij Tom Tom onderaan staat en bij Mapsonic bovenaan.
__________________
De misdaad is al georganiseerd.
Nu de politie nog.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:38.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023