Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 08 maart 2011, 11:07
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mattie117 Bekijk bericht
1,4 ghz
mijn laptop is 1,5 ghz
dat ding moet wel heel snel zijn dan
Een opgegeven Gigahertz is niet altijd hetzelfde. Die aanduiding vertelt je alleen hoe vaak per seconde de processor een instructie (berekening) uitvoert, niet welke complexiteit die instructie heeft. Vergelijk het met lopen: je kan veel kleine stapjes zetten of enkele grote. Ga er maar vanuit dat de processor in je laptop véél sneller is (minimaal 5x tot 10x), ook omdat die processor allemaal maar hoofdprocessor is en alle andere toestanden door een andere chip worden afgehandeld. Dat is bij zogeheten System-on-Chips ontwerpen juist niet het geval, hetgeen wel stroom en ruimte bespaart.
Met citaat reageren
  #22  
Oud 08 maart 2011, 13:49
mattie117 mattie117 is offline
Lid
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 05 juni 2010
Berichten: 39
maar het is wel degelijk dag en nacht verschil met mijn treo 750 toch?
treo 750 = 300 mhz
de pre 3 is dan 1.1 ghz sneller
wat een techniek
Met citaat reageren
  #23  
Oud 09 maart 2011, 14:30
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mattie117 Bekijk bericht
maar het is wel degelijk dag en nacht verschil met mijn treo 750 toch?
treo 750 = 300 mhz
de pre 3 is dan 1.1 ghz sneller
wat een techniek
Waarschijnlijk mag je wel wat snelheidswinst verwachten, ja. Er is natuurlijk ook veel verschil in geheugen. Maar er zit ook verschil in snelheid in de bediening. Zo kan ik met m'n PalmOS oldtimer nog altijd sneller bepaalde zaken invoeren dan met de meeste moderne smartphones (Android, iPhone, webOS niet in real life getest) en dat telt ook. Veel andere zaken zijn langzamer of omslachtiger bij PalmOS, dus waarschijnlijk is een Pre3 wel een stap vooruit
Met citaat reageren
  #24  
Oud 09 maart 2011, 14:47
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door domo Bekijk bericht
Waarschijnlijk mag je wel wat snelheidswinst verwachten, ja. Er is natuurlijk ook veel verschil in geheugen. Maar er zit ook verschil in snelheid in de bediening. Zo kan ik met m'n PalmOS oldtimer nog altijd sneller bepaalde zaken invoeren dan met de meeste moderne smartphones (Android, iPhone, webOS niet in real life getest) en dat telt ook. Veel andere zaken zijn langzamer of omslachtiger bij PalmOS, dus waarschijnlijk is een Pre3 wel een stap vooruit
Is wel een interessant punt. Ik heb nog 0 ervaring met WebOs. Mijn tweedehands Pre hangt ergens bij de post. Maar ik vind het opvallend hoe vlot mijn Treo en mijn Palm Tx nog werken in vergelijking met Android of iPhone. Ze kunnen ook minder, geef ik gelijk toe. Maar het is wel heeel fijn. Hoe verhoudt WebOS zich wat dat betreft tot PalmOs?
__________________
-- alles begint met chaos --
Met citaat reageren
  #25  
Oud 10 maart 2011, 08:17
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Na heel wat toestellen gehad te hebben, kan ik u met droefheid meedelen dat als PIM toestel met telefoon nog geen enkel toestel gepasseerd is dan beter is dan de treo 650. Geen enkel!
Volgens mij is de d-pad hiervoor ook en heel stuk verantwoordelijk.

Zoek je iets voor multimedia, dan zijn er natuurlijk wel veel betere...
Met citaat reageren
  #26  
Oud 10 maart 2011, 08:33
Etzel's schermafbeelding
Etzel Etzel is offline
Forumbikkel
Voornaam: Etzel
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 06 augustus 2006
Locatie: Twente
Berichten: 351
Stuur een bericht via Skype™ naar Etzel
Eens met huplahoi! De oude PIM is de beste. De PIM van webOS is daarmee vergeleken erg beperkt, maar ik kan me er mee redden. Ga er ook vanuit dat er wel een uitbreiding komt, of ik er een andere app voor in zet. WebOS is erg mooi, het multitasken (ik vond de aandacht er voor altijd wat overdreven) is goed, handig, erg functioneel! Ben benieuwd wat de update naar 2.1 voor kleine wijzigingen brengt...
__________________
Pixi Plus (mei 2012) + HP TouchPad 32GB (sep 2011) + Palm Pre 2 (mrt 2011) - Palm Treo 750 (feb 2007) - Palm Tungsten T (mei 2005) - Palm IIIc (2001) - Palm III (1998)
Met citaat reageren
  #27  
Oud 10 maart 2011, 09:52
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huplahoi Bekijk bericht
Na heel wat toestellen gehad te hebben, kan ik u met droefheid meedelen dat als PIM toestel met telefoon nog geen enkel toestel gepasseerd is dan beter is dan de treo 650. Geen enkel!
Volgens mij is de d-pad hiervoor ook en heel stuk verantwoordelijk.

Zoek je iets voor multimedia, dan zijn er natuurlijk wel veel betere...
Heb mijn Palm Pre nog niet binnen. Maar heb gelukkig nog wel een treo 650 liggen!
__________________
-- alles begint met chaos --
Met citaat reageren
  #28  
Oud 10 maart 2011, 10:07
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
@Coenox
Vraag me trouwens al een tijdje af, naar wat jij wijst in je foto

Onthou... wat je ook zoekt, het is niet wat je vindt...
Met citaat reageren
  #29  
Oud 10 maart 2011, 11:49
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huplahoi Bekijk bericht
@Coenox
Vraag me trouwens al een tijdje af, naar wat jij wijst in je foto

Onthou... wat je ook zoekt, het is niet wat je vindt...
Haha. Nu je het zegt. Moet die foto maar eens vervangen. Die is volgens mij al meer dan 10 jaar oud. En ik zie er (helaas) niet meer zo uit.

Deze foto is gemaakt bij het Astma Fonds waar ik toen werkte. Dat hoofddeksel is gemaakt in het kader van één of ander feestje. En ik wijs volgens mij naar een proefschrift over astma of zoiets. Waarom ik deze foto als avatar gebruikt heb weet ik eigenlijk niet meer. Te lang geleden. Ik zal binnenkort eens een nieuwe plaatsen nu ik toch weer wat vaker op dit forum te vinden ben.

Wat ik trouwens bij jou wel grappig vind is het zinnetje onderaan je postings (Onthou.. wat je ook zoekt, etc.). In de wetenschap is daar een term voor: serendipiditeit.
__________________
-- alles begint met chaos --
Met citaat reageren
  #30  
Oud 14 maart 2011, 16:10
Huub's schermafbeelding
Huub Huub is offline
Forumbikkel
Voornaam: Huub
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 03 juni 2005
Locatie: Drongen, België
Berichten: 442
Stuur een bericht via MSN naar Huub Stuur een bericht via Skype™ naar Huub
prijs Touchpad 'onofficieel' bekend; of althans een richtprijs...
499dollar voor de 16gb en 599dollar voor de 32gb

release data blijft juni.. spijtig, maar bon - meer tijd om te sparen voor de touchpad en pre 3


bron
__________________
(voorheen: d age) Visor deelux (black) - Visor deelux (graphite) - Tungsten T5 - Treo 680 - Centro - Pre - Pre Plus - Touchpad 32gb - PRE3
Met citaat reageren
  #31  
Oud 14 maart 2011, 17:13
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coenox Bekijk bericht
Haha. Nu je het zegt. Moet die foto maar eens vervangen. Die is volgens mij al meer dan 10 jaar oud. En ik zie er (helaas) niet meer zo uit.

Deze foto is gemaakt bij het Astma Fonds waar ik toen werkte. Dat hoofddeksel is gemaakt in het kader van één of ander feestje. En ik wijs volgens mij naar een proefschrift over astma of zoiets. Waarom ik deze foto als avatar gebruikt heb weet ik eigenlijk niet meer. Te lang geleden. Ik zal binnenkort eens een nieuwe plaatsen nu ik toch weer wat vaker op dit forum te vinden ben.

Wat ik trouwens bij jou wel grappig vind is het zinnetje onderaan je postings (Onthou.. wat je ook zoekt, etc.). In de wetenschap is daar een term voor: serendipiditeit.

Dat is de fout die velen maken, ze denken dat ze vinden wat ze zoeken, maar heel dikwijls passen ze zich aan

Misschien kom je op die manier aan je avatar. (Ik in ieder geval wel )
Met citaat reageren
  #32  
Oud 14 maart 2011, 19:08
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
@huplahoi
<off topic>
Ik ben wel ex-wetenschapper, ben gepromoveerd (doctor). Ik heb dus wel iets met die Avatar én met jouw onderschrift.
</off topic>
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:31.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023