Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Koopadvies

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20 juli 2005, 14:24
mutz mutz is offline
Senior lid
Voornaam: jurjen
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 29 april 2003
Locatie: Groningen
Berichten: 65
Stuur een bericht via ICQ naar mutz Stuur een bericht via MSN naar mutz
Nieuwe combi voor MutZ

Zo ... da's lang geleden dat ik hier gepost heb. Ik ben er weer aantoe een PDA en heb echt jullie advies nodig.

Ik had ooit in een ver en grijs verleden een tungsten T icm SE T68i. Vond dit een heerlijke combinatie. Toen kwam er een SonyEricsson P800. Ook een geweldig apparaat, hoewel ik dat hier niet te hard moet zeggen. Echter deze is enkele weken geleden kapot gevallen en nu zit ik zonder agenda mail etc. Mijn baas heeft mij als troots een nieuwe laptop gegeven, maar deze heb ik gelukkig niet altijd in mijn binnenzak.

Er zijn twee globale wegen die naar een nieuw combi leiden. Eerst de cheapass 2e hands manier. Dit is opzich wel mijn stijl en ik ben totaal niet vies van 2e hands. Vind het ergens wel leuk om het inet af te struinen naar iets leuks. En de andere is de nieuwkoop/state of the art way. Is ook een leuke optie, maar erg duur vrees ik.

Overigens maakt de grootte me totaaal niet uit ,zolang deze niet groter is dan mijn laptop

Nu sta ik voor een enorm dilemma en weet niet meer zo goed wat te kopen.
De functionaliteiten die ik zoek zijn als volgt:
- mail verzenden/ontvangen (icm exchange is een optie maar zeker geen pré)
- navigatie
- PIM activiteiten
- internet (al dan niet via wifi/gprs)
- toetsenbord , intern /extern maakt me niet uit (ivm word processing, die stowaway;s zijn schitterend dus een goede optie)
- mp3 is leuk en fijn om op zak te hebben
- camera mag, maar hoeft niet ( alleen bij de clie NZ 90 vind ik hem meerwaarde hebben)


De mogelijke cominaties
- Smartphone icm gps muis
Dit lijkt me een leuke optie, mits dit financieel haalbaar is. Echter bij navigatie is een groot scherm wel gewenst. Binnen het smartphone segment komen vind ik de treo 600/650, nokia 9500 en de Sonyericsson serie.

Een treo 650
vind ik eigenlijk nog even iets te duur. Daarbij komt ook nog dat er een klein scherm op zit. Toch is dit wel een heerlijke all in combi. (en ik raak nogal eens iets kwijt) Wat ik weet minder vind is het toetsenbord. Die is wat te klein voor het typwerk.

Een nokia 9500
heeft gewoon echt alles. Maar ja daar is de prijs ook wel naar. Daarbij komt dat ik geen fan ben van nokia. Navigatie is volgens mij wel mogelijk op dit ding

SE P900/800
is vertrouwd goedkope oplossing. Maar nadeel ervan is dat typwerk niet goed mogelijk is. En navigatie is volgens mij ook bijna niet mogelijk.


- PDA , telefoon , GPS muis
gezien het feit dat ik hier al wat telefoons van Sonyericsson heb liggen met Bluetooth en gprs is het een optie om dit te combineren met een palm. Wellicht dat ik hierdoor wat goedkoper uit ben. Ik vraag me af of ik dan ook maximale functionaliteit kan halen uit mijn navigatie (real time filenieuws via gprs etc) Groot voordeel is dat dit wel veel goedkoper en handzamer is.
Ook hier weer twee opties, nieuwe of oude pda. Ik vond/vind de NZ 90 van Sony altijd een vreselijk mooi ding ,maar vraag me af of navigatie hierop mogelijk is. Anderzijds is een T5 icm een extern toetsenbord ook een mooie optie. (ik zag nog een toetsenbord te koop op dit forum) Ux55 vind ik ook schitterend.

Nou dit is het dilemma... mijn voorkeur gaat uit naar een niet te dure tijdelijke oplossing. Met de feestdagen kan er dan altijd nog iets nieuws gekocht worden.

alvast bedankt

Mutz
__________________
t68i, bluetooth headset HBH-15, GPRS, tungsten... P800,
Tungsten T3
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 juli 2005, 15:11
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Long time, no see

Ben je ook toe aan een nieuw GSM-abonnement? In dat geval is een Treo 650 een stuk goedkoper te krijgen.

Het toetsenbord is gewoon erg goed en anders kun je voor echte lappen tekst ook nog een extern toetsenbord gebruiken.

Verder is de Treo 650 al door zoveel mensen de hemel ingeprezen, en daar zitten veel personen bij die ook gewerkt hebben met Nokia en Sony-Ericsson Smartphones, dat je dit apparaat toch goed zou moeten overwegen.

Succes met je keuze, groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 juli 2005, 15:27
mutz mutz is offline
Senior lid
Voornaam: jurjen
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 29 april 2003
Locatie: Groningen
Berichten: 65
Stuur een bericht via ICQ naar mutz Stuur een bericht via MSN naar mutz
Hey Roel,

Helaas zit ik nog tot de feestdagen aan mijn abonnement vast. Met mijn Telfort abonnementje kan ik heerlijk voor 1,5 per mb grps-en.
Ik zal vandaag nog even langs de mediamarkt waggelen om het scherm van de treo te bekijken. Mocht dit meevallen dan is de keuze al makkelijker. Ik zal ook even de T5 bekijken.

De nokia's etc vielen eigenlijk al een beetje af.....

ga nu efe naar de mediamarkt sneupen

groetjes

mutZ
__________________
t68i, bluetooth headset HBH-15, GPRS, tungsten... P800,
Tungsten T3

Laatst gewijzigd door mutz; 20 juli 2005 om 16:09.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 augustus 2005, 09:26
mutz mutz is offline
Senior lid
Voornaam: jurjen
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 29 april 2003
Locatie: Groningen
Berichten: 65
Stuur een bericht via ICQ naar mutz Stuur een bericht via MSN naar mutz
Zo... keuze gemaakt,

Gisteren het hele pakket van D!do gekocht:
- T3 + case
- mapsonic + gps
- presenter to go

nu heel hard aan het installeren

kortom back in town
__________________
t68i, bluetooth headset HBH-15, GPRS, tungsten... P800,
Tungsten T3
Met citaat reageren
  #5  
Oud 11 augustus 2005, 09:57
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Pas je je profiel nog even aan als je de boel draaiend hebt?!
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:22.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023