Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 14 augustus 2005, 19:12
poster poster is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 juli 2005
Berichten: 20
Hopelijk heb ik mijn profiel nog binnen de tijdsgrenzen der redelijkheid aangepast
Met citaat reageren
  #22  
Oud 14 augustus 2005, 21:51
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poster
Bedankt. Inmiddels heb ik de Treo 650 in mijn gelukkige bezit. Geweldig hoor! Heb er een 1 gb edge abonnement van Telfort bijgenomen. Ik haal op speedtest 6,6 KB/s. Dit lijkt me gprs snelheid. Weet iemand of ik voor edge nog iets speciaals moet instellen/installeren? Ik heb de Treo op de usb aangesloten en gebruik PdaNet voor de verbinding.
Nou vooruit, omdat je je profiel hebt aangepast help ik je
Ik begrijp iets niet goed. Wat hebben de USB-kabel en PdaNet te maken met een EDGE-verbinding op je pda?
Met citaat reageren
  #23  
Oud 15 augustus 2005, 05:42
Theodoor Theodoor is offline
Lid
Voornaam: Mathé
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 maart 2005
Berichten: 34
Hallo. Sinds dit voorjaar zit ik al te wachten tot mijn zakelijk Telfort abo eindelijk eens een "super boost"geeft bij het data-transport. Sinds kort kan ik een krappe 30% winst registreren i.v.m. een T-Mobil GPRS verbinding. Dat is niet bepaald wat ze beloofd hebben...
Binnenkort moet ik een keuze gaan maken tussen beide abonnementen:Zijn er al Telfort gebruikers met betere ervaringen?
Met citaat reageren
  #24  
Oud 15 augustus 2005, 06:30
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Misschien zeg ik hier wel iets stoms, maar ik vraag me af of die (tot zo ver) theoretische boost aan snelheid wel echt helpt, tenzij je over megabytes aan data voor VoIP (skype) of streaming media gebruikt.

Als ik een webpagina probeer te laden dan is vaak de bottleneck niet de downloadsnelheid, maar de rendersnelheid van de browser. Als bij mij een attachment lang duurt om te downloaden in mijn mailprogramma, dan ligt dat meestal aan tijdelijk slechte connectie, en niet zozeer aan de downloadsnelheid. Beide dingen worden niet verbeterd als ik EDGE gebruik. Kan iemand die EDGE nu in de praktijk heeft gebruik met stelligheid zeggen dat alles veeeeeeeeel sneller werkt dan met GPRS? Je betaalt namelijk ook veeeeel meer.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #25  
Oud 15 augustus 2005, 13:24
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Ik merk wel dat het sneller gaat - alhoewel veel sneller overdreven is. De winst in EDGE zit voor mij niet zozeer in de snelheid, maar in het Telfort Edge Maximaal Online abonnement dat ik nu bij Telfort heb. Ik merk dat ik gewoon veel meer op mijn Treo ga doen nu ik me geen zorgen over mijn dataverbruik hoef te maken en dat ik veel makkelijker even informatie opzoek met Blazer onderweg of attachments ophaal en bekijk via Chatter (en verstuur als dat nodig is). Attachments worden overigens wel zeker sneller binnengehaald. Die 1GB Fair Use Policy is aan mij erg goed besteed. Sinds mijn Edge-abonnement na wat nummerporteringsprobleempjes echt geactiveerd is (afgelopen vrijdag 12-8) heb ik er al 9MB doorheen gejaagd (TrafficStat: incoming 7564Kb, outgoing 1516Kb). Alleen dat vind ik de 35 euro per maand die ik daarvoor moet betalen al waard!
Met citaat reageren
  #26  
Oud 15 augustus 2005, 21:37
poster poster is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 juli 2005
Berichten: 20
Ook ik vind het een groot voordeel om 1 gig per maand te hebben. Geen zorgen over datagebruik Handige tip dat trafficstat, zal het ook gaan installeren. @metck PdaNet http://www.junefabrics.com/palmnet/index.php is een progje om bijvoorbeeld je laptop aan te sluiten op je Palm. Werkt niet superstabiel. Misschien heeft iemand een betere tip!
Met citaat reageren
  #27  
Oud 24 oktober 2005, 09:48
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Wat ik me al een tijdje afvraag en ik krijg daar via de site van Telfort niet echt duidelijkheid over: is een normale GPRS abonnement bij Telfort (van voor 1 aug, met 1,50 EUR per MB) nou al automatisch EDGE sinds ze dat netwerk hebben? Of moet ik daar dat speciale, 35 EUR kostende onbeperkt internetten abonnement bij afsluiten?

EDGE en GPRS worden als termen dwars door elkaar gebruikt op de site, en af en toe download mijn Treo zo snel dat ik het eigenlijk ook niet meer weet wat voor verbinding ik heb.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #28  
Oud 24 oktober 2005, 09:59
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Als het goed is werkt EDGE zelfs op prepay, dus ik zou me er vooral geen zorgen om maken
EDGE schijnt (i.t.t. UMTS) wel afhankelijk te zijn van een goed bereik (dekking).
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #29  
Oud 24 oktober 2005, 10:29
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr
Als het goed is werkt EDGE zelfs op prepay, dus ik zou me er vooral geen zorgen om maken
EDGE schijnt (i.t.t. UMTS) wel afhankelijk te zijn van een goed bereik (dekking).
Maar hoe weet ik wat ik op het moment aan het gebruiken ben dan?

Soms download 'ie een paar seconden echt heel snel, voor mijn gevoel sneller dan 6 KB/s (ongeveer de snelheid van GPRS), maar dan slaat ie weer een paar seconden vast op een veel lagere snelheid etc.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:56.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023