Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Marktplaats > Shop- en supportervaringen

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 14 januari 2010, 20:26
papapablo papapablo is offline
pablo
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 09 april 2006
Berichten: 82
pdashop dropt palm??

Tot mijn verbazing, of toch niet helemaal, pdashop levert niets meer van Palm. Zijn we dus afhankelijk van vodafone? Hoe men dan nog een pootje aan nederlandsche gronden wilt krijgen?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 januari 2010, 20:31
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Wat wilde je nog van Palm in Nederland kopen, dan?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 januari 2010, 21:58
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Een paar dagen geleden ook vastgesteld...
Ik hoopte nog op een update, maar ik vrees het ergste.... (en hier in België moet je helemaal al niet op zoek naar palm... tenzij in de fnac, daar verkopen ze zelfs nog nieuwe centro's en pro's)
Op de tweedehandsmarkt vind je ze zelfs niet... ben zelf op zoek geweest naar een centro'tje...
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 januari 2010, 22:16
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
Coolblue B.V. aan mij
details weergeven 7 jan. (7 dagen geleden)

Geachte heer Harinck,

Wat goed om te horen dat u al uw toestellen bij ons hebt aangeschaft. Wij verwachten de Palm Pre (plus) te gaan verkopen, maar een precieze verkoop datum is ons nog niet bekend op dit moment. Zodra de toestellen naar Nederland komen zullen wij deze ook gaan leveren.

Met vriendelijke groet,

Miriam Knijff
PDAshop.nl


Ze hebben gewoon geen Palm apparaten meer om te verkopen m.u.v. de accessoires.
__________________
M515, T2, T3, T5, Treo 680, Palm Prē, Palm Prē2, HP Prē3 + HP TouchPad
Met citaat reageren
  #5  
Oud 14 januari 2010, 22:19
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Als dat geen goed nieuws is!!!!!!!!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 15 januari 2010, 11:46
Palmcool Palmcool is offline
Forumbikkel
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 09 september 2004
Locatie: Vlaanderen BELGIE
Berichten: 188
Interessant om te horen wat ze niet meer leveren en misschien ooit gaan leveren ...
__________________
Satisfaction is the death of desire...
Met citaat reageren
  #7  
Oud 15 januari 2010, 22:15
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Dit is echt niet de schuld van pdashop hoor. Kijk maar op de site van palm.com/nl : alleen maar een vooraankondiging van de Pre en van alle andere modellen zijn alleen nog maar de accessoires te koop. Palm heeft het PalmOS een stille dood laten sterven en het is wachten totdat de Pre leverbaar wordt in Nederland. Zelf had ik het wel netjes gevonden als ze er een persbericht aan hadden gewijd, of een (minimale) voorraad hadden aangehouden totdat de Pre echt leverbaar is. Maar zeg 'ns eerlijk: hoeveel Centro's en TX'en zouden er in 2009 in heel Nederland zijn verkocht? Ik denk alles bij elkaar 12. Gemiddeld eentje in de maand.
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
  #8  
Oud 16 januari 2010, 12:58
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Precies. De Centro in Nederland werd toch alleen maar gekocht door PalmOS-nutcases die niet willen overstappen naar iets anders.

Iemand die gewoon naar een smartphone zocht, zou nooit een Centro hebben gekocht.

Desalniettemin vond ik het de fijnste PalmOS-smartphone die ik heb gehad. Geweldige formfactor, geweldig toetsenbordje.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 16 januari 2010, 13:59
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Ik vond hem goed van vorm en grootte, maar het toetsenbordje was een beetje "quirky" als je erop tikte. Door de batterijdeurtje dat een beetje speling had.
Enfin, nu ik eraan denk heb ik toch spijt dat ik hem weggedaan heb.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 16 januari 2010, 15:26
papapablo papapablo is offline
pablo
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 09 april 2006
Berichten: 82
Dus een geweldige site als deze kwijnt weg omdat vraag en aanbod niet meer in balans is, géén aanbod, vragen genoeg. Ik schat in dat de pre het tij niet meer kan keren, al zijn de kenners enthousiast over het os.....Denken jullie ook niet dat de andere os snel een evolutie doormaken qua gebruiksgemak?
Met citaat reageren
  #11  
Oud 16 januari 2010, 17:09
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door papapablo Bekijk bericht
Dus een geweldige site als deze kwijnt weg omdat vraag en aanbod niet meer in balans is, géén aanbod, vragen genoeg. Ik schat in dat de pre het tij niet meer kan keren, al zijn de kenners enthousiast over het os.....Denken jullie ook niet dat de andere os snel een evolutie doormaken qua gebruiksgemak?
De tijd zal het leren... Misschien dat Windows Mobile 7 echt goed zal zijn, misschien ook wel niet. Misschien dat Blackberry het grote publiek echt gaat vinden, misschien wel niet. Misschien dat er prachtige Android-toestellen gaan komen, misschien wel niet. Misschien dat Apple denkt dat de iPhone 'af' is en de ontwikkeling langzamer gaat... Misschien dat Palm gelijk heeft en er inderdaad ruimte is voor 5 mobiele OS'sen (Windows Mobile, iPhone OS, Android, Blackberry OS, Nokia en WebOS). Of misschien maar voor 4... Misschien wel dat Nokia (groot in Europa) Palm (beetje groot in de VS) gaat kopen!
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
  #12  
Oud 16 januari 2010, 20:05
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
In ieder geval heb ik terug een treo 680 op de kop getikt, nu nog op zoek naar een goede batterij, want die heeft precies rare kuren.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 24 januari 2010, 12:40
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Gazpacho, nutcases? Ik heb meerdere Centro's gekocht in de loop der tijd. Pfff. Het is inderdaad jammer hoe deze website sluimert. Er zit echter héél veel potentie in de nieuwe Palm toestellen en de Palm software. Vanuit bedrijfstechnisch punt begrijp ik volkomen dat je je primair richt op de VS en China en DE en GB en F in die volgorde ongeveer, voordat je je kleinere markten gaat uitbuiten. Het zou onzinnig zijn in hun huidige positie vanaf het begin een land als Nederland te bedienen. Vanuit mijn eigen oogpunt vind ik het bijzonder jammer dat ik een Pre uit Duitsland moet halen dat de AppCat nog niet werkt, maar goed...ze beloofden dat het spoedig gaat werken, ook in NL. Volgende stap de verkoop van een NL model...daarna TomTom...al ben ik al 95% happy hoor! Ik heb er nog veel vertrouwen in...en dan komt PDAshop ook wel weer om de hoek kijken.
__________________
Mark van der Hijden
Met citaat reageren
  #14  
Oud 24 januari 2010, 18:27
mrmad1909's schermafbeelding
mrmad1909 mrmad1909 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Manfred
Model: HP TouchPad
 
Geregistreerd: 05 december 2006
Locatie: 127.0.0.0
Berichten: 109
Ik heb in de afgelopen 10+ jaar dat ik een Palm gebruik al meerdere mensen overgehaald naar een Palm. Juist met de Centro ging dat makkelijker omdat die echt een kleine formfactor heeft. Ik hoop dat we straks met zijn allen weer mooie nieuwe palms kunnen kopen in NL. Met garantie, want die hebben we wel nodig helaas.
__________________
HP Touchpad 32Gb & PalmPre2 16Gb yessss
Met citaat reageren
  #15  
Oud 28 januari 2010, 12:55
eric40 eric40 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 20 juni 2005
Berichten: 118
Ik snap Palm niet. Als zij niet zo moeilijk doen om de toestellen via een provider te verkopen maar gewoon los, dan hadden ze hier al honderden Palm Pre's kunnen verkopen.
Palm weet wel wat ze maken maar snappen totaal niet hoe ze dat aan de man moeten brengen. Dus R&D afdeling houden en de rest een schop geven en vervangen door echte verkopers.
Net zo voor de webOS. Wat nu Android is had webOS kunnen zijn als ze dat niet voor hun eigen 2 telefoons hadden gehouden. Ze dachten zeker dat door deze strategie men hun 2 telefoons gingen kopen. Had gekund als je die telefoons ook kan kopen.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 28 januari 2010, 13:50
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Simpel... Iets verkopen ergens kost een investering. Die investering loont niet altijd, of nog niet. Het levert ruis op... Elk kanaal en elk land erbij moet je managen, geeft je RMA's, geeft je landspecifieke problemen, etc., etc. en daar kiezen ze nu niet voor. Lees hier verder: http://www.palmclub.nl/forums/palm-p...tml#post196450
__________________
Mark van der Hijden
Met citaat reageren
  #17  
Oud 03 februari 2010, 13:51
Palmcool Palmcool is offline
Forumbikkel
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 09 september 2004
Locatie: Vlaanderen BELGIE
Berichten: 188
Jaajaa, Palm zal het wel uitleggen, maar ondertussen maken ze de mensen wel warm voor iets dat er niet is of niet in voldoende voorraad aanwezig is... Ik dacht dat zoiets strafbaar is. Een kluif voor de juristen onder ons ?
__________________
Satisfaction is the death of desire...
Met citaat reageren
  #18  
Oud 03 februari 2010, 17:31
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Palmcool Bekijk bericht
Jaajaa, Palm zal het wel uitleggen, maar ondertussen maken ze de mensen wel warm voor iets dat er niet is of niet in voldoende voorraad aanwezig is... Ik dacht dat zoiets strafbaar is. Een kluif voor de juristen onder ons ?
Ze beloven je helemaal niets. Palm heeft het recht om producten hier op de markt te brengen, niet de absolute plicht tot welke zij gedwongen kunnen worden omdat sommigen ongeduldig zijn. Ga er vanuit dat Palm in principe wel wil verkopen, maar dat om bv. de redenen die Mendrix geeft, niet altijd even makkelijk is.

Zonder een bereidwillige provider gaat het sowieso niet gebeuren, dus ik denk dat je je onvrede daarop moet richten
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:45.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023