Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #61  
Oud 26 oktober 2005, 13:35
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
De updater van notgo schijnt wel te werken en ga ik binenkort zelf ook eens testen.
Nou, bij mij niet meer. heeft het goed gedaan, tot afgelopen zondag. toen was het over met de pret.
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #62  
Oud 26 oktober 2005, 13:45
Speijk Speijk is offline
Senior lid
Voornaam: Rob
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 13 april 2005
Locatie: Houten
Berichten: 76
Stuur een bericht via ICQ naar Speijk Stuur een bericht via MSN naar Speijk
Citaat:
Ik maak (bewust) geen gebruik van conduits. Ik heb nooit support gegeven op externe updaters (via een conduit) en zal dat ook nooit gaan doen. De reden daarvan heb ik al vaker uitgelegd. Ik zou zeggen: neem contact op met degene die de conduit gemaakt heeft, want zo werkt-ie inderdaad niet. De updater van notgo schijnt wel te werken en ga ik binenkort zelf ook eens testen.
Hoi,

Dit IS met de updater van notgo

Ik hoop dat hij dit ook leest en een antwoord kan geven. Het werkte wel er gemakkelijk met zijn conduit. Overdag sync ik toch altijd wel een keer om mijn agenda's gelijk te trekken. Dan heb ik 'avonds meteen een bijgewerkte TV gids

Blijft nog steeds één van de leukste programmatjes op mijn Treo
Met citaat reageren
  #63  
Oud 26 oktober 2005, 14:28
notgo notgo is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 21 juni 2005
Berichten: 84
Ik zal eens kijken wat er mis is. Kun je zien of hij niets ophaalt? Of installeert hij niets meer? Of installeert hij wel maar werkt het programma daarna niet meer?

Ik heb gegeken en hij zet wel de laatste pdb's online. Dat kun je hier:

http://www.xs4all.nl/~gnista/fbtv/

zien. Het gaat om dit bestand:

http://www.xs4all.nl/~gnista/fbtv/fbtv.zip

De pdb's lijken op het eerste gezicht correct.

Kun je eens in de hotsynclog kijken? (en/of een stukje hier plakken).

[edit 1]

Ik gok dat ik het gevonden heb.

Ik haal deze bestanden op:

http://www.breukelman.net/fbtv/FBTV_Prog.pdb
http://www.breukelman.net/fbtv/FBTV_Desc.pdb

En op de website staat nu dat het deze moeten zijn:

http://www.breukelman.net/fbtv/FBTV_Desc.pdb
http://www.breukelman.net/FBTV/FBTV_P.pdb

Intern staat ook dat de FBTV_Prog database nu FBTV_P heet..

Ik weet niet waarom de database van naam veranderd is maar de aanpassing is simpel. Ik kan het programma vanavond (rond 22:00) wel aanpassen. Morgenochtend kunnen jullie dan de nieuwe versie gebruiken.

[edit 2]

Ik haal nu het nieuwe bestand op en zet hem met de oude naam online. De interne databasenaam is nu gelijk aan die van frans (FBTV_P).

Kunnen jullie het nog eens proberen?

Laatst gewijzigd door notgo; 26 oktober 2005 om 15:02.
Met citaat reageren
  #64  
Oud 26 oktober 2005, 16:22
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Kunnen jullie het nog eens proberen?
Vanavond ben je de eerste! mijn resultaten zal ik posten zodra de hotsync afgelopen is.
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #65  
Oud 26 oktober 2005, 16:39
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door notgo
knip
Zou je please please nog even de link naar jouw conduits willen geven? Dan zet ik die ook even bij de beginpost van Fransbr.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #66  
Oud 26 oktober 2005, 16:51
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Psssst .. klik eens op Notgo's eerste link
Met citaat reageren
  #67  
Oud 26 oktober 2005, 17:05
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul
Psssst .. klik eens op Notgo's eerste link
O
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #68  
Oud 26 oktober 2005, 19:59
Maasq Maasq is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 27 september 2003
Berichten: 82
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr
Zijn er meer menen met een probleem met updaten?
Na het installeren van FBTV 2.0 en hoger lukt het mij niet meer te updaten (zie bijgaande printscreens).
Met de vorige versies nooit problemen gehad.
Met andere programma's (Webpro en VersaMail) heb ik de "DNS error" niet.
Ik heb alles er al een keer afgehaald en opnieuw geinstalleerd.

Overigens verder niets anders dan lof voor dit mooie progje.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: bmp screen20.bmp‎ (450,1 KB, 23x gelezen)
Bestandstype: bmp screen36.bmp‎ (450,1 KB, 18x gelezen)
Bestandstype: bmp screen40.bmp‎ (450,1 KB, 17x gelezen)
Met citaat reageren
  #69  
Oud 26 oktober 2005, 21:20
notgo notgo is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 21 juni 2005
Berichten: 84
Ik heb net zelf een hotsync gedaan en volgens mij doet hij het. Ik heb het script voor het uploaden naar de webpagina veranderd. Hierdoor hoeft er lokaal bij jullie niets aangepast te worden.

Verder heb ik een (simpele) html pagina op de fbtvinstall pagina gezet zodat het nu wat beter leesbaar is.

Volgende stap: een installer?

Laatst gewijzigd door notgo; 26 oktober 2005 om 21:32.
Met citaat reageren
  #70  
Oud 26 oktober 2005, 23:02
Maasq Maasq is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 27 september 2003
Berichten: 82
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door notgo
Ik heb net zelf een hotsync gedaan en volgens mij doet hij het. Ik heb het script voor het uploaden naar de webpagina veranderd. Hierdoor hoeft er lokaal bij jullie niets aangepast te worden.

Verder heb ik een (simpele) html pagina op de fbtvinstall pagina gezet zodat het nu wat beter leesbaar is.

Volgende stap: een installer?
Ik heb het nu ook via de conduit geupdate en dat doet het bij mij uitstekend!!

Op zich nog wel zo handig via hotsync hoef ik er niet meer naar om te kijken.
Met citaat reageren
  #71  
Oud 27 oktober 2005, 01:20
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr op 24-10-05, 08:42 in bericht #43
Een aantal problemen zou ik simpel kunnen afdoen met: hardware/OS probleem
Beste Frans, het is helemaal niet de bedoeling jou of je programma af te kraken. Bijgaande punten waren gewoon mijn ervaringen. Bepaalde punten zijn wensen en sommige dingen zijn bugs of schoonheidsfoutjes. Doe al dan niet je voordeel met de info om je programma te verbeteren.
Citaat:
1. Dit probleem heb ik ook gezien op mijn G18 en lijkt me een OS4 probleem. Had je dit probleem ook in versie 1?
Nee, ik heb de oude versie nog eens geladen en alleen het aboutscreen heeft het probleem van de doorkijk achtergrond. Nu ik er op let is het wel zo dat de andere schermen in V1 wel geen kader hebben, iets wat in andere programma's meestal wel het geval is. De kleurinstellingen en stationrename hebben (in V2) wel een kader en zien er dan ook als een normaal scherm uit.
Citaat:
5. Heapproblemen. Helaas een hardwareprobleem dus.
Een softreset defragmenteert het geheugen, waardoor er een groter aaneengesloten blok ontstaat. Dit is niet te katalogeren als een hardwareprobleem! Maar het is waarschijnlijk ook geen bug als een programma er last mee heeft. Het programma sloot verder netjes af en er was geen reset (of nodig).
Citaat:
6. ??? Misschien hetzelfde ???
Nee, dat was na de soft reset . Trouwens, ik ben niet alleen:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram op 19-10-05, 14:49 in bericht #12
Als in stations niets geselecteerd is, en je drukt op 'show/hide' krijg je een 'subscript out of bounds'. Niets selecteren lukt door wat te selecteren en dan met de stylus iets omhoog te slepen.
Ik denk dat je ergens naar een (nog) niet bestaand of geselekteerd array element verwijst.
Citaat:
7. Dit is logisch. Het palet laat 256 kleuren zien, de sliders "Ware kleuren". Als je met de sliders een van de 256 palettekleuren gekozen hebt, laat de palette wel de juiste kleur zien.
Dit is niet het geval. Doe het volgende: kies sport, palette, (getoonde kleur is wit) grijs, ok, nieuws, palette, (getoonde kleur is grijs) blauw, ok, sport, palette. De getoonde kleur is blauw terwijl ik grijs verwacht. Bij RGB was wel grijs te zien.
-Bij palette en RGB kan je wel voor cancel kiezen ipv opslaan, maar bij voorkeuren en zenders niet.
Citaat:
8. Tja, grote databases, dus veel zoek- en sorteerwerk nodig. En dat draait nu eenmaal langzaam op 33MHz. Ook het opnieuw tekenen van een scherm kost op 33MHz meer tijd dan op een OS5 device.
Zou misschien het renderen van de mooie gradient kleuren overslaan tijd kunnen sparen? Of zit toch de meeste tijd in de database opzoekingen? Misschien is er ergens nog ruimte voor optimalisatie? bvb door de PC de database in een betere volgorde te laten zetten of doorverwijzingen te voorzien.
Citaat:
9. Zelfde probleem als 1. ???
Ik denk eerder aan een pixel misalign in de verschillende fases van het hertekenen bij de onderste rij knoppen. Bij de geselekteerde knop is nog een 'schaduw' te zien. Waarschijnlijk moet de verschuiving de indruk wekken van het indrukken van de knop, maar de tekst op de oorspronkelijke positie werd niet gewist.
Citaat:
11. Up/Down is een dag vooruit/terug. Links/rechts is 4 "eenheden" vooruit/terug.
Up is een dag TERUG en down een dag vooruit. Links en Rechts van de 5weg toets doen niets.
Citaat:
12. Sorry, ga ik niet doen. Het automatisch opstarten met de juiste tijd is er op veler verzoek in gekomen en ga ik er nu niet weer uithalen.
Mijn vraag was of het selekteerbaar kon met een preference.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr op 24-10-05, 10:17 in bericht #46
VTM, Kanaal2 en VT4 toegevoegd.
Dankjewel, dit maakt het programma voor ons Belgen nu ook helemaal bruikbaar!!!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul op 25-10-05, 18:14 in bericht #55
Zou er in een toekomstige versie ook een categoriekiezer kunnen komen? Met andere woorden: een overzicht van alle sport-, amusement, nieuws-, etc. programma's. Die categorieen heb je er immers toch al inzitten en als extra menuoptie lijkt me dat een handige toevoeging
Ja, dat lijkt me ook een zeer nuttige funktie. Alhoewel misschien niet per kategorie afzonderlijk, maar met een multiselekt voor een paar tezamen. Ik denk daarbij aan hoe ik kategorieen voor de library in Plucker kan samenstellen. De source is beschikbaar, dus je kan zien hoe ze het selektiescherm hebben gebouwd.

Ik zal nog eens hertesten met de laatste versie en je mijn bevindingen meedelen.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #72  
Oud 27 oktober 2005, 08:37
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia
Beste Frans, het is helemaal niet de bedoeling jou of je programma af te kraken.
Zo vatte ik het ook niet op, laat ik het anders formuleren: een aantal dingen zijn tekortkomingen in Hardware of OS. Mijn T|T heeft (ook) veel te weinig heap en ik heb er ook last van

Inhoudelijk:
1. Het probleem bij zal ik proberen te tackelen zodra ik wat meer tijd heb. OS5 heeft hier geen last van.
5. Te weinig heap is wel degelijk een hardwareprobleem. Daarom hebben de T|T2 en T|T3 ook veel meer heap dan de T|T. Het is echter geen hardwarefout. FBTV pusht de heap "to the limit" en daar ontstaan de problemen... Ik blijf testen op mijn T|T die ik (wat betreft heap) als referentie neem.
6. Zou opgelost moeten zijn?
7. De palette/RGB zijn standaard OS schermen met standaard behaviour. Een discussie over "hoe het zou moeten" heeft dus geen zin. Ik ga wel een "Cancel" button toevoegen bij voorkeuren.
8. De databases (die ik lever, wat notgo er mee doet weet ik niet) zijn al zo goed mogelijk gesorteerd. Elke optimalisatie die ik er uit zou kunnen persen probeer ik uit. Het "renderen" kost absoluut niet meer tijd (vergeleken met versie 1).
9. Dat bedoel ik: het hertekenen gaat ergens niet goed, dus blijven er oude gegevens staan, net als bij 1. Absoluut geen pixel misalign.
11. Sorry, je hebt gelijk (up/down). Links/Rechts werkt op zo'n beetje elke device anders. Ik zal eens kijken of ik de juiste werking voor jouw PDA kan vinden. Alternatief: spatiebalk voor vooruit en backspace voor terug zou ook moeten werken.
12. Ga ik (om dezelfde reden) ook niet doen. Mijn ervaring met programma's waarin alles instelbaar is is dat ze ook heel erg rommelig zijn.

De categorielijst komt er in de volgende versie in.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #73  
Oud 27 oktober 2005, 08:40
Speijk Speijk is offline
Senior lid
Voornaam: Rob
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 13 april 2005
Locatie: Houten
Berichten: 76
Stuur een bericht via ICQ naar Speijk Stuur een bericht via MSN naar Speijk
Hij doet het weer


Ter info: dit vond ik in de log na een foute sync:
Citaat:
Ophalen zip bestand van internet
Uitpakken bestand D:\Temp\fbtv.zip
installeren FBTV_Prog.pdb op palm
FBTV: Installing 2737 records to table FBTV_Prog
FBTV: Exception EPalmSyncError, Message = Error 16387 :The requested database, record, resource, etc. could not be found.
Fout bij het installeren van FBTV_Prog.pdb. Zet beide bestanden handmatig op je palm voordat je FBTV gaat gebruiken
Met citaat reageren
  #74  
Oud 27 oktober 2005, 08:42
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
notgo: ik heb nog niet getest, heb hele avond gewerkt dus geen tijd gehad... misschien vanavond, maar aan je eigen bericht te zien zou het weer moeten werken?
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #75  
Oud 27 oktober 2005, 09:35
notgo notgo is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 21 juni 2005
Berichten: 84
Citaat:
FBTV: Exception EPalmSyncError, Message = Error 16387 :The requested database, record, resource, etc. could not be found.
Fout bij het installeren van FBTV_Prog.pdb. Zet beide bestanden handmatig op je palm voordat je FBTV gaat gebruiken
Ja. Die fout had ik ook. Hij probeert de database leeg te gooien voordat hij de nieuwe records toevoegd. Als de database nog niet op de palm staat, krijg je deze fout.

Ik heb er voor gekozen om de database niet zelf aan te maken als hij nog niet bestaat omdat ik niet de 'eigenaar' van de database en het formaat ben. Ik ga dus graag uit van de door Frans aangemaakte database met alle juiste header instellingen. Wellicht is het nog een overweging waard om dat aan te passen.

In ieder geval is het handig om het even te melden in de installatiehandleiding.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr
8. De databases (die ik lever, wat notgo er mee doet weet ik niet) zijn al zo goed mogelijk gesorteerd. Elke optimalisatie die ik er uit zou kunnen persen probeer ik uit. Het "renderen" kost absoluut niet meer tijd (vergeleken met versie 1).
Ik doe niets met de database. Ik insert de records 1 voor 1 in de database op de palm zoals ze aangeleverd worden.

Laatst gewijzigd door notgo; 27 oktober 2005 om 09:40.
Met citaat reageren
  #76  
Oud 28 oktober 2005, 08:49
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
@notgo: heb gisteravond getest, werkt weer als een trein!
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #77  
Oud 28 oktober 2005, 09:55
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Mijn Palm heeft vanochtend automatisch gesynct met de computer die aan stond, en de conduits van Notgo hebben geen problemen opgeleverd, zie ik in de hotsync log! Bedankt!
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #78  
Oud 28 oktober 2005, 15:42
Vanstra's schermafbeelding
Vanstra Vanstra is offline
Happy member
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 07 december 2000
Locatie: Hoorn (NH)
Berichten: 274
Frans,

Ik krijg bij het opstarten een melding dat het programma gemaakt is met de Evaluatie versie van HB+.
Ik neem aan dat dat voorlopig niet zal veranderen ?
Het vertraagt nu alleen maar het opstarten.

Vanstra
__________________
----------------------------------------
Homo sapiens non urinat in ventum.
Dat u niettemin verwittigd bent, evenwel.
Met citaat reageren
  #79  
Oud 28 oktober 2005, 15:45
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanstra
Frans,

Ik krijg bij het opstarten een melding dat het programma gemaakt is met de Evaluatie versie van HB+.
Ik neem aan dat dat voorlopig niet zal veranderen ?
Het vertraagt nu alleen maar het opstarten.

Vanstra
Even opnieuw download van de site, Frans heeft het inmiddels aangepast door met de geregistreerde versie te compilen.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #80  
Oud 28 oktober 2005, 15:59
Vanstra's schermafbeelding
Vanstra Vanstra is offline
Happy member
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 07 december 2000
Locatie: Hoorn (NH)
Berichten: 274
Ok, dank je.
Ik moet de site van Frans toch maar eens meer in de gaten gaan houden
__________________
----------------------------------------
Homo sapiens non urinat in ventum.
Dat u niettemin verwittigd bent, evenwel.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 60 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 60 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:54.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023