Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #41  
Oud 01 juni 2007, 09:23
eric40 eric40 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 20 juni 2005
Berichten: 118
Ik heb nog eens verder gezocht hoe het staat met oplaadbare batterijen. Want het zou betekenen dat na 10 jaar tijd de capaciteit van oplaadbare batterijen toen al aan hun limiet zaten. Een oplaadbare AA-tje kon toen ongeveer 900mAh leveren. En nu de Treo 650 accu 1600mAh (accu formaat ongeveer 2 AA-tjes groot).
Wat blijkt, er zijn nu oplaadbare AA-tjes die 2700mAh leveren.

Wie kan mij nou vertellen waarom grote accu blokken veel minder leveren dan één enkele AA-tje. Word het dan niet tijd dat al die accu blokken, die vaak ook niet gelijk zijn over verschillende apparaten, weggegooid worden en men gewoon overstapt op AA-tjes?
Ik heb liever een apparaat wat bijvoorbeeld plat is en boven of onder een uitstulping heeft voor de AA batterij en veel langer op een batterij werkt, dan één die helemaal plat en iets dikker is maar vaker opgeladen moet worden. AA batterijen zijn ook goedkoper en overal verkrijgbaar. Qwa grote is een AA-tje ook veel kleiner. Hij is alleen dik. Denk nu aan een Treo 650/680 zonder accublok. Deze kan dus héél plat worden. Maar boven het scherm waar de luidspreker zit, zit een bobbel iets dikker dan een AA-tje-tje. Zou iemand daar moeite mee hebben? Ik i.i.g. niet!

Wordt dit nu de nieuwe slogan?
- Weg met de accublok, terug van AA-tje!

Laatst gewijzigd door eric40; 01 juni 2007 om 12:26. Reden: Link weggehaald ivm te groot voor opmaak pagina
Met citaat reageren
  #42  
Oud 01 juni 2007, 09:51
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
@Gaz: Mooi artikel . Precies wat ik zat te denken (het 2e gedeelte dan). Wat me wel opvalt is dat veel gebruikers die in eerste instantie het helemaal niets vonden nu het concept toch meer gaan begrijpen.
Ook na twee nachtjes slapen zie ik nog steeds helemaal niets in het concept en blijf ik het zien als een vreselijk overbodig product.

Als je de flash animatie van Palm zelf ziet zijn de "selling points" de instant on en de e-mail sync optie. Als het een zakelijk toestel is..waarom wordt de agenda niet gesynchroniseerd? Wel foto's....geen muziek? een processor waar men liever niet over rept omdat ie zelfs te zwak is voor you tube filmpjes.

Ze presenteren de foleo altijd samen met een Treo. Enerzijds dom omdat je op deze wijze de indruk wekt dat je eigenlijk twee devices moet kopen om van de sterke kanten van beide producten gebruik te kunnen maken anderzijds is de Treo waarschijnlijk de enige (het zijn geruchten...ik geef het toe) smartphone die optimaal van het concept gebruik kan maken tot nu toe.

Hoe graag ik Palm ook een "killerdevice" toewens....de Foleo zal in mijn ogen slechts voor een beperkte groep interessant zijn. De rest zal zich enkel verbazen over het feit dat een device van 500 euro (700 euro...?) wel erg weinig kan en snel verder kijken in de hoek van de "echte" laptops.

Zojuist las op treocentral.com een verslag van een interview met Hawkins. Hier werd aangegeven dat de Foleo puur gericht is op de zakelijke markt...de executives.
Op treocentral is tevens een filmpje te zien over de mogelijkheden van de Foleo. Het is bij genant te zien hoe snel ze klaar zijn met de softwarematige mogelijkheden van het toestel en blijft het bij het instant on-off en de vormgeving van het toestel.

Laatst gewijzigd door Ce; 01 juni 2007 om 12:40.
Met citaat reageren
  #43  
Oud 01 juni 2007, 10:09
GORby
Guest
 
Berichten: n/a
Eric40, en eventuele anderen die zich afvragen waarom de capaciteit van zo'n platte batterij niet groter is...

Je moet niet alleen kijken naar het aantal mAh, maar ook naar het voltage. Als je deze vermenigvuldigt krijg je het aantal Watt-uur dat zo'n batterij kan leveren.

Een AA met 1,2 V en 3000 mAh kan dus 3,6 Wh leveren
Een Treo 650 batterij op 3,7 V en 1800mAh kan 6,66 Wh leveren. Geef mij dus maar de platte batterij dan.
Met citaat reageren
  #44  
Oud 01 juni 2007, 10:37
bascee's schermafbeelding
bascee bascee is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 08 april 2005
Berichten: 75
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GORby Bekijk bericht
Je moet niet alleen kijken naar het aantal mAh, maar ook naar het voltage. Als je deze vermenigvuldigt krijg je het aantal Watt-uur dat zo'n batterij kan leveren.
Dat wilde ik ook gaan plaatsen, ik kreeg het toevallig gister nog in mijn natuurkunde examen. Ik zit er trouwens over te denken zelf een nieuwe accu in m'n T3 te zetten.
Met citaat reageren
  #45  
Oud 01 juni 2007, 12:03
eric40 eric40 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 20 juni 2005
Berichten: 118
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GORby Bekijk bericht
Een AA met 1,2 V en 3000 mAh kan dus 3,6 Wh leveren
Een Treo 650 batterij op 3,7 V en 1800mAh kan 6,66 Wh leveren. Geef mij dus maar de platte batterij dan.
Stom van mij dat ik dat over het hoofd heb gezien. Ik was helemaal gefixeerd op de mAh waarden. Wat jammer nou. Zag het al helemaal zitten, een Treo bijna zo plat als een iPod met alleen een verdikking bovenaan voor de AA batterij.

Update: Zag net op Fan.tv | De Digitale Revolutie | AAA-batterij in Philips telefoons wat ik bedoelde. Alleen dan met een AAA batterij en alleen als reserve.

Laatst gewijzigd door eric40; 01 juni 2007 om 12:23.
Met citaat reageren
  #46  
Oud 01 juni 2007, 14:30
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Goed, dat van die batterijduur snap ik nu wel. Niet iets waar dit apparaat op afgebrand zal gaan worden vermoed ik. Het feit dat het op de zakelijke markt gericht is volgens Hawkins, vermoedde ik al toen ik de originele eerste presentatie (gedeeltelijk) zag. Maar ook ik denk dat de zakelijke markt niet massaal de BdCache gaat legen en overstag dus zal gaan voor de Foleo. Een MacBook gaat ook al bijna drie uur mee trouwens (sorry, over batterijduur zal ik het niet meer hebben ).

Geen synchronisatie van de agenda? Dat zal toch niet?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:17.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023