Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 29 juli 2002, 11:17
Mbuurman
Guest
 
Berichten: n/a
Question Wappen met Palm V

wil Wappen met mijn Palm V. bij de instellingen onder 'network' kan ik bij Connection Type kiezen uit 3 opties:PPP, SLIP en CSLIP. Bij de WAP aanbieders (O2, Vodafone enz) moet ik hier ISDN invullen, maar die optie bestaat helemaal niet.....

Wie kan mij helpen?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 juli 2002, 11:34
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Je zal een normale internetverbinding in moeten stellen. Kijk of je gebruikelijke internetprovider het toelaat om in te bellen met een gsm (ik neem aan dat je je gsm als modem gebruikt voor de palm) Met zo´n nieuw 0676.... nummer kan dat (nog) niet. Zo kan je verbinding krijgen. Dan kan je een browser gebruiken die WAP ondersteunt om WAP-pagina´s te bekijken.

Aan de instellingen van O2 of Vizzavi heb je dus feitelijk niets.

Gebruik ook eens de zoekfunctie, dan vind je heel veel over internetten met je palm, om je op weg te helpen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 juli 2002, 15:28
lerou lerou is offline
Forumbikkel
Voornaam: John
Model: Palm m500
 
Geregistreerd: 28 januari 2002
Locatie: mestreech
Berichten: 138
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door domo
Met zo´n nieuw 0676.... nummer kan dat (nog) niet.


Ik bel gewoon in op zo'n 0676.... nummer met m'n GSM en browse me helemaal suf, no problemo.

Sjon
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 juli 2002, 17:57
orbit67's schermafbeelding
orbit67 orbit67 is offline
Lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 07 september 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 900
wappen is speciaal voor je mobieltje ontworpen. waarom wil je het dan op je palm?

ik vind wappen op mijn mobiel makkelijker. ik heb het wel eens geprobeerd op mijn palm maar kwam er achter dat de snelheid afnam. volgens mij vooral vanwege het infrarood zenden.

gr

rw
__________________
Sorry mensen, maar sinds februari 2004 ben ik uitermate gelukkig met een HP 2210. Mij zul je hier dus niet meer terug zien!! Kom gerust op bezoek bij www.pocketpc-club.nl
Met citaat reageren
  #5  
Oud 30 juli 2002, 08:52
Mbuurman
Guest
 
Berichten: n/a
Lightbulb

heb nu een ander Wap-account gevonden waarmee ik met PPP kan inloggen. Dit gaat inderdaad traag via de Palm. Ik heb een ISP(raketnet) en daarme kan ik gewoon inloggen. Nu zie ik veel dat mensen Eudora gebruiken voor mail, maar Palm heeft hier zelf ook iets voor: [FONT=courier new]Wireless Internet and eMail access - Install the included Mobile Connectivity Software on your Palm m500 or m505 handheld and use your data-enabled mobile phone as a wireless modem to get connected. [/FONT] Is dit software pakket iets en kan ik het ergens downloaden?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 30 juli 2002, 09:55
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
De Mobile Connectivity Kit van Palm draait blijkbaar alleen op de m-serie, dus of dit ook op jouw Palm V kan werken???

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #7  
Oud 30 juli 2002, 10:18
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ik heb voor mijn Palm Vx ooit de "Palm Mobile Internet Kit" gekocht. Daar kon je in ieder geval ook mee web clippen, WAPpen SMSsen en e-mailen.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 30 juli 2002, 10:45
Mbuurman
Guest
 
Berichten: n/a
enig idee hoe ik hier aan kan komen of waar ik het dan downloaden?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 30 juli 2002, 11:41
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ik heb het ooit bij palm zelf gekocht (op de palm site) Voor bijna 100 piek overigens. Hoe je die kunt kopen op die palm site is me een raadsel, maar het is me ooit gelukt.

Je kunt informastie vinden op http://www.palm.com/software/mik/

Het enige wat ik bij palm zelf kon vinden (via google!) is de OS4.1 upgrade inclusief de nieuwe mobile connectivity op http://www.palmdirect.com/palmeurope...?dept%5Fid=429 (bijna 40 euro) Dan zit je dus waarschijnlijk wel aan een upgrade naar 4.1 vast.

Ik zag het oude MIK pakket ook op de duitse Conrad site terug (krap 25 euro) (Weet niet of ze het daar echt nog op voorraad hebben)

Je kunt anders die OS 3.5 MIK van mij wel overnemen. Stuur anders maar een mailtje als je interesse hebt.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 30 juli 2002, 11:55
Mbuurman
Guest
 
Berichten: n/a
Smile

bedankt voor het aanbod, maar ik heb al OS4.1 draaien op mijn Palm. Ik heb deze van internet, Zodoende heb ik dus ook niet de originele CD met deze tools erop.

Als ik nou wist dat deze tools de moeite waard zouden zijn, kan ik overwegen dit pakket te kopen. Beetje jammer van het geld als achteraf blijkt dat de tools niet aan mijn verwachtingen voldoen...
Met citaat reageren
  #11  
Oud 30 juli 2002, 12:00
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Misschien kun je ergens een review vinden van die Neomar microbrowser. Dat is de web/wap browser die in de MIK zit.

Je kunt de bij de MIK geleverde software overigens ook gebruiken op OS 4.1 alleen je moet minimaal OS 3.5 hebben.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 30 juli 2002, 12:03
Mbuurman
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up

Patrickl,

is het pakket de moeite waard? zo ja, overweeg ik misschien toch om het aan te schaffen.... wat wil je voor jou MIK hebben?
Met citaat reageren
  #13  
Oud 30 juli 2002, 17:15
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
De review van de Neomar browser staat al op deze site hoor. Ergens bij de reviews geloof ik. Maar best kwam de browser er niet van af. Dan is Blazer een wat betere optie, die ondersteunt eveneens wap. En ik heb ook ooit die MIK overwogen, maar dit niet gedaan, aangezien je met een paar toepassingen voor e-mail en een browser net zo ver bent. Je hebt dan geen webclipping, maarja, of dat een groot gemis is?
Met citaat reageren
  #14  
Oud 31 juli 2002, 10:30
bdobbels
Guest
 
Berichten: n/a
Ik gebruikte het veel.

Gewoon een internetverbinding leggen (in mijn geval naar óf mijn prive XS4ALL account, of naar mijn werk, via mijn GSM clip-on);
Dan met Blazer browsen. Er zijn een heleboel WAP portals op internet, die dan weer links hebben naar andere sites, enz., of sites die naast een www ook een wap alternatief hebben, kijk maar eens op wap.pagina.nl

browsen over wap sites had als voordeel dat dat veel sneller ging (niet allemaal plaatjes te downloaden enzo) dan over www sites (kan blazer ook), en zo'n browser als Blazer wapt veel prettiger dan die ellendige telefoonbrowsers.

Kon zo bijv. ook mijn e-mail bekijken als ware het webmail. Veel sneller dan in bijv. MultiMail.

Bart
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:32.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023