Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

 
 
Discussietools Weergave
  #81  
Oud 28 september 2003, 11:41
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Citaat:
Op 28-09-2003, om 00:20 heeft koekiemonster dit gezegd in bericht #75
Als ik de veranderingen aan het besturingssysteem zo zie, dan lijkt het er sterk op dat dit een tussenpaus-palm gaat worden.
Enkele kenmerken die het Palm OS zo typeerden zijn niet langer aanwezig: de 4k-grens, de beperkte mogelijkheden van de standaardapplicatie's en last but not least het vaste graffiti gebied (zeker voor een Palm is VG revolutionair).
Al met al zijn het niet echt denderende wijzigingen, maar toch, het lijkt een warmlopertje - niet denigrerend bedoeld - voor OS6.
Helemaal mee eens. Wat blijft er eigenlijk over voor OS6? Betere ondersteuning voor Wireless (Dat was bij de TT en TC toch al prima?) en meer multimedia (sound recording, mp3 en video afspelen was al mogelijk, Dus wat blijft er nog te wensen: video- en audio-streaming? Komt Flash ook op PalmOne machines beschikbaar?). Misschien dat het ombouwen van de PIM-applicatie nog wat verder gaat. Ze ondersteunen nu in ieder geval 320x480 (480x320 ook?) en je kunt in Contacts een geboortedatum aangeven die automatisch in Datebook opduikt. Klein, maar fijn
Als het langverwachte wifi-sd-kaartje verschijnt, heeft de T3 in eens alles in zich. Zelfs video-recording wordt met de nieuwe camera 1,1 MegaPixel van PalmOne mogelijk. Prachtig!
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
  #82  
Oud 28 september 2003, 12:41
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Wat blijft er eigenlijk over voor OS6
Een goede wirelessondersteuning zou hét kenmerk moeten worden van OS6, maar voor de rest valt er inderdaad weinig OS6-specifieks te verzinnen
Overigens, de 15-categorieën grens is nog wel aanwezig op de TT3, ik heb het even nagezocht in de handleiding (zie elders in deze thread). Dan kan het opheffen van de 15-categorieën grens ook als OS6-specifiek getypeerd worden.

Citaat:
maar zoveel groter is T3 toch niet
Formaat, beide in ingeschoven toestand:
Palm Tungsten|T(2)
Formaat 10,2 x 7,5 x 1,5 cm

Palm Tungsten|T3
Formaat 10,8 x 7,6 x 1,6 cm

Het valt dus wel mee, de TT3 is vooral langer. Dat is blijkbaar de offer die je moet doen voor hires+.
  #83  
Oud 28 september 2003, 13:45
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Als alles goed gaat kan ik één van de komende weken mijn profiel weer aanpassen....TT3

Wanneer je navigatiesoftware wilt gaan gebruiken is er momenteel (hoe lang nog....) maar één optie...de pocketPC. Maar als het gaat om de PIM functies en officebestanden converteren is er ook maar één optie de Palm TT3 met docs to go 6.
  #84  
Oud 28 september 2003, 13:46
BartVB
Guest
 
Berichten: n/a
OS6 is vooral voor developers interessant. Onder de motorkap gaat _veel_ veranderen. O.a. native ARM applicaties, veel betere APIs voor beveiliging en meer van dat soort spul. Wordt erg leuk allemaal. Maar idd, echte leuke features voor eindgebruikers zitten er volgensmij niet echt in.
  #85  
Oud 28 september 2003, 16:47
Roelof's schermafbeelding
Roelof Roelof is offline
Forumbikkel
Model: Pilot 5000
 
Geregistreerd: 10 augustus 2001
Locatie: Leiden
Berichten: 164


Need I say more

Komt van http://www.wehrungonline.com/palmos/tungstent3.htm
__________________
До свидания!
  #86  
Oud 28 september 2003, 19:54
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Mooie foto, maar dat maakt maar weer eens duidelijk dat het zo zonde is dat ze die uitschuiver er weer ingebouwd hebben. Zo opengeklapt is het inderdaad een heel mooie PDA.

Overigens wat betreft die lengte. Het scherm is ook in dichtgeklapte toestand ook iets groter geworden (die extra statusbar is erbij gekomen). Misschien is ie daarom iets langer?
  #87  
Oud 28 september 2003, 19:58
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Op onderstaande foto is het lengteverschil tussen de TT en TT3 mooi te zien:
  #88  
Oud 28 september 2003, 21:12
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
Citaat:
Op 28-09-2003, om 19:54 heeft patrickl dit gezegd in bericht #86
Mooie foto, maar dat maakt maar weer eens duidelijk dat het zo zonde is dat ze die uitschuiver er weer ingebouwd hebben.
Hoezo dat? Nu heb je tenminste een optie. Als ze het mechanisme er niet in hadden gezet, had je altijd met dat formaat gezeten. Lijkt mij toch niet al te prettig. Dat is ook een minpunt voor mensen die de ClamShell modellen van Sony niet wilde aanschaffen, vanwege het formaat. Ik vind dit juist een prima oplossing.
__________________
  #89  
Oud 28 september 2003, 21:26
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Als je die lelijke grote onderrand nou eens wat kleiner denkt (knopjes naast elkaar niet boven en onder een centimeter, maar een paar millimeter) Dan hebn je het scherm open en in hetzelfde formaat. Ik bedoel kijk eens naar een moderne PocketPC en je ziet wat ik bedoel.
  #90  
Oud 28 september 2003, 22:06
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
Palm Tungsten|T3 (ingeschoven)
Formaat 10,8 x 7,6 x 1,6 cm

iPaq 1930
Formaat11,33 x 6,98 x 1,28 cm

ok, hieruit blijkt dus dat de T3 in ingeschoven toestand maar iets kleiner is dan de iPaq 1930, en uitgeschoven dus een stuk groter. Toch blijf ik van mening dat ik het geen slecht idee vind dat het bekende T|T mechanisme er nog steeds i is verwerkt, hoewel het schuifdeel van de T|t3 wel erg groot is.
__________________
  #91  
Oud 28 september 2003, 22:19
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 28-09-2003, om 22:06 heeft Peter Drake dit gezegd in bericht #90
Palm Tungsten|T3 (ingeschoven)
Formaat 10,8 x 7,6 x 1,6 cm

iPaq 1930
Formaat11,33 x 6,98 x 1,28 cm
Okee hier moet ik het even met patrickl eens zijn, want ik heb me ook altijd al afgevraagd waarom zowel Palm als Sony nooit met een tablet hires+ apparaat zijn uitgekomen. Ik dacht altijd omdat er meer pixels inzitten dan in een PPC, dat de boel niet alleen een groter oppervlak maar ook een groter volume in zou nemen en een grotere batterij nodig heeft om de boel aan de praat te houden, maar op zich valt dat denk ik allemaal ook wel mee, of is het totale volume van een 320x240 scherm gewoon veel kleiner?

Pak overigens voor het gemak de 1940 die heeft BT en is iets zwaarder dan de 1930.

Volume TT3: 131,3 cm^3 (ingeschoven ), gewicht 153 g
Volume 1940: 101,2 cm^3, gewicht 124 g

Nou, als je alles even heel basaal bekijkt. Dan is echt het enige verschil, dat er in de TT3 een groter scherm moet (zowel formaat als resolutie), maar dan is het ontwerp verschil in formaat, volume en gewicht toch wel even schrikken.
__________________
FoleoCentral.com
  #92  
Oud 28 september 2003, 22:23
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
.
Citaat:
Toch blijf ik van mening dat ik het geen slecht idee vind dat het bekende T|T mechanisme er nog steeds i is verwerkt,
Maar wat is dan het voordeel? Overall is de Tungsten-T3 dus 30% groter dan die iPAQ 1940. De afmetingen van de iPAQ 2210 zijn vrijwel exact gelijk (in de 76,4 x 115,4 x 15,4 zit zelfs nog een CF slot extra!). Beide modellen hebben geen "go-go-gadget uitshuif mechanisme" nodig en hebben toch prima functionele hard buttons en 5 way navigator.

Ik heb het nut al nooit begrepen (bij de T en T2), maar bij de T3 is het gewoon ronduit onhandig. Je ziet hoe mooi zo'n Hi-Res+ scherm is als de T3 uitgeschoven is
  #93  
Oud 29 september 2003, 10:12
Yoshi's schermafbeelding
Yoshi Yoshi is offline
Forumbikkel
Voornaam: Marco
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 07 april 2003
Locatie: Kwintsheul
Berichten: 132
Citaat:
[i]Ik heb het nut al nooit begrepen (bij de T en T2), maar bij de T3 is het gewoon ronduit onhandig. Je ziet hoe mooi zo'n Hi-Res+ scherm is als de T3 uitgeschoven is
Het inschuiven is toch ook voornamelijk bedoeld om de vormfactor zo klein mogelijk te houden als Tx is uitgeschakeld. Als hij aanstaat mag hij van mij zo groot zijn als maar nodig is....
__________________
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel - Theo Maassen, Functioneel Naakt

I'm not mentally unstable, i'm emotionally flexible - Theo Maassen, Functional Nudity
  #94  
Oud 29 september 2003, 10:45
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 29-09-2003, om 10:12 heeft Yoshi dit gezegd in bericht #93


Het inschuiven is toch ook voornamelijk bedoeld om de vormfactor zo klein mogelijk te houden als Tx is uitgeschakeld. Als hij aanstaat mag hij van mij zo groot zijn als maar nodig is....
Wat patrickl denk ik bedoeld is waarom het Palm niet lukt om dat ding in ingeschoven toestand met klein scherm kleiner te maken dan de iPaq 19xx serie met groot scherm.... wat je eigenlijk wil is dat je geen schuif hebt, maar wel altijd een groot scherm waarbij de knopjes gerangschikt worden zodanig dat dat scherm ook in die formfactor past.
__________________
FoleoCentral.com
  #95  
Oud 29 september 2003, 10:57
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Blijkbaar behoeft mijn stelling nog enige uitleg:

Ik snap het idee wel, maar het werkt dus overduidelijk niet. De Tungsten T is alleen een tikkie korter (dan andere vergelijkbare PDA's), maar in ruil daarvoor een stuk breder en dikker. Op moment van de introductie was de Tungsten-T zo'n beetje de grootste Palm PDA die ze verkochten! Dat de Tungsten T kleiner is is dus louter marketing bla bla. Op zich wel effectief, want bijna iedereen neemt het blijkbaar klakkeloos over.

Het enige feitelijke nut is dat je grotere hard buttons kunt hebben zonder dat je de PDA veel langer hoeft te maken (niet groter, maar langer).

Of dat nou opweegt tegen de last die je van dat schuiven hebt? Vergeet ook niet de tijd die mensen steken in het opzetten van de PDA zodat ze hem niet meer hoeven open te schuiven.

Maar goed, dat de Tungsten T wat grotere hard buttons heeft zou nog op kunnen wegen tegen de last van het verbergen van een hard grafitti vak. De grafitti gebruik je inderdaad toch niet zo heel erg vaak. In het geval van de T3 verbergen ze echter een functioneel deel van je scherm en ik kan me gewoon niet voorstellen dat dat opweegt tegen die paar millimeter korter maken.

Overigens gaat het punt van "kleiner" maken dus voor de T3 al helemaal niet meer op doordat ze die 6 mm langer hebben moeten maken doordat er iets meer scherm zichtbaar is.

Kortom, het enige dat klein is aan dat schuifmechanisme is het "voordeel".

De T3 lijkt me inderdaad een prachtig apparaat, maar als je de iPAQ 1940 of 2210 ziet vraag je je af of de T3 niet nog veel beter had gekunt.
  #96  
Oud 29 september 2003, 11:37
Kingpin's schermafbeelding
Kingpin Kingpin is offline
Forumbikkel
Voornaam: Eric
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 10 april 2001
Locatie: Breda
Berichten: 118
Citaat:
Op 29-09-2003, om 10:57 heeft patrickl dit gezegd in bericht #95

De T3 lijkt me inderdaad een prachtig apparaat, maar als je de iPAQ 1940 of 2210 ziet vraag je je af of de T3 niet nog veel beter had gekunt.
Daar zit ik dus ook mee...ik overweeg zelfs serieus om maar eens te gaan overstappen..ben toch een beetje teleurgesteld in de nieuwe producten van Palm..jammer jammer jammer
__________________
Palm Vx, Palm Tungsten|T, Palm Tungsten|T3 + Nokia 6310i

  #97  
Oud 29 september 2003, 11:55
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Op de al eerder genoemde site staan nu twee mooie foto-sets:

(standaard)-programma's in portrait en landscape mode

Vergelijking van UX50 en T3

__________________
groet,

r2d2

My last Sony...

Laatst gewijzigd door r. dohmen; 29 september 2003 om 11:59.
  #98  
Oud 29 september 2003, 11:57
Ellen's schermafbeelding
Ellen Ellen is offline
Senior lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 03 september 2003
Locatie: Esch
Berichten: 70
Waarom overstappen naar een HP Ipaq?? Wat zoek je in de T3 of de Ipaq wat de Tungsten E niet heeft, want die is hier weer uit beeld verdwenen....
  #99  
Oud 29 september 2003, 12:09
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 29-09-2003, om 11:57 heeft Ellen dit gezegd in bericht #98
Waarom overstappen naar een HP Ipaq?? Wat zoek je in de T3 of de Ipaq wat de Tungsten E niet heeft, want die is hier weer uit beeld verdwenen....
Wat dacht je van een groot, rechthoekig scherm?
__________________
FoleoCentral.com
  #100  
Oud 29 september 2003, 12:19
Ellen's schermafbeelding
Ellen Ellen is offline
Senior lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 03 september 2003
Locatie: Esch
Berichten: 70
Ja, oké..... Is natuurlijk wel erg persoonlijk: wat vindt de een niet en de ander juist wel een must voor een pda. Persoonlijk denk ik dat de TE een waardige opvolger is voor mijn Zire, zeker gezien de prijs en de -voor mij- geringe meerwaarde die de T3 zou hebben voor pakweg 200 euro meer. En dan heb ik het nog niet over de schuif van de T3...

Ik denk dat je dus niet direct naar een Ipaq hoeft te gaan als de T3 je niet aanstaat, maar nogmaals dat is persoonlijk en is maar net afhankelijk van wat je zoekt in een pda....
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:04.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023