Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16 mei 2006, 18:35
ericje
Guest
 
Berichten: n/a
Tomtom navigator 5 op Tungsten T2

Hallo,

Ik heb vanmiddag Tom Tom navigator 5 gekocht die ik wilde gebruiken voor mijn T2.
Ik had namelijk gezien dat het kon en dat het werkte.

Helaas blijf ik problemen hebben met het geheugen:
als ik tom tom opstart krijg ik de melding "not enough dynamic heap memory to run this app"
Ik heb ondertussen geprobeerd het heap memory aan te passen middels FHR en UDMH maar beide doen wel wat maar geven niet het gewenste resultaat...... het werkt nog steeds niet.

Bij FHR krijg ik te zien dat er behalve de 804 nog 220 bij kan en bij
UDMH krijg ik de melding met nog meer getallen.

Helaas draait het programma zelf niet.

Kan iemand mij helpen ?

Groeten
Ericje
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 mei 2006, 19:01
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Grote Schoonmaak

En dan je applicaties prioriteren voor jezelf: schrijf op wat je echt denkt nodig te hebben, en installeer die eerst terug. Daarbij heb ik het dan voornamelijk over programma's die in het geheugen op de achtergrond blijven hangen in de dynamic heap, zoals launchers (Zlauncher, Megalauncher), lettertype programma's (clearfonts, fonts4OS5), chat/mail programma's (Verichat, Chatteremail) etc.

De T|E2 moet Tomtom moeiteloos kunnen draaien, tenzij je wel *heel* veel zooi ernaast draait.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 mei 2006, 20:12
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Gaz, het gaat hier om de Tungsten|T2. In principe draait TomTom 5 daar niet zomaar op. Maar proberen mag altijd
Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 mei 2006, 20:12
ericje
Guest
 
Berichten: n/a
Bedankt voor je reactie maar.... Ik heb bijna niets meer op mijn Tungsten T2 staan. Na Fargo Heap Resizer zie ik dat ik 1778352 free bytes heb en mijn largest free block is 822472. Mem heapSize 1871872.
toch krijg ik meteen de melding dat er niet genoeg vrij dynamisch Heap geheugen is om de toepassing te starten. Ik snap niet wat er fout gaat.

Wanneer ik middels delete alles bekijk wat er op de palm staat staan er wel een heel aantal meldingen (programma's) maar volgens mij heb ik alles wat ik niet nodig heb er al af gegooid.

ik heb nu op de T2 26,4 MB vrij van de totaal 29,7 MB
Met citaat reageren
  #5  
Oud 16 mei 2006, 20:15
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
ik zou toch zweren dat er E2 stond

Nee. Een T2 gaat niet werken.

Citaat:
Ik had namelijk gezien dat het kon en dat het werkte.
Niet op deze site. Waar heb je het gezien dan? En duur grapje overigens, een heel Tomtom pakket kopen zonder dat op www.tomtom.nl staat dat de T2 ondersteund wordt, vind je niet?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #6  
Oud 16 mei 2006, 20:25
ericje
Guest
 
Berichten: n/a
Ja, toch heb ik iemand gezien met een tomtom op een T2
maar ik zal het nogmaals checken.

Weet je geen manier om het Dynamic Heap Memory (extreem) te verhogen.
Ik ben van plan de T2 enkel en alleen voor tomtom te gebruiken.

groetjes
Met citaat reageren
  #7  
Oud 16 mei 2006, 20:33
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Het gaat niet lukken. Mocht je het wel werkend krijgen en er overal mee naartoe kunt rijden, doe ons een paar foto's, want dat zet ik dan op de voorpagina. Aangezien je dan de eerste ter wereld bent.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #8  
Oud 16 mei 2006, 20:37
ericje
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb net even een e-mail gestuurd naar de persoon bij wie ik het werkend (denk) te hebben gezien. Als het bij hem is gelukt moet het bij mij ook lukken en dan stuur ik je de foto's
Met citaat reageren
  #9  
Oud 16 mei 2006, 21:03
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Goed.

Met werkend bedoel ik niet een seconde routeselectie en daarna een reset , maar werkend in praktisch gebruik - eventueel in een auto, zodat je er ook nog wat aan hebt.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #10  
Oud 16 mei 2006, 21:40
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Als het goed is moet je TomTom werkend kunnen krijgen op je T2 met behulp van de Unlimited Dynamic Memory Hack onder voorbehoud dat je geen Bluetooth GPS module gebruikt, want dann kan je het schudden... (UDMH maakt je Bt-stack onbereikbaar)... maar ik heb dit nooit echt werkend gezien en stabieler zal je Palm er niet van worden...

Succes ermee!

Groeten,

Jaap

PS. Mapsonic (ViaMichelin) werkt uitstekend op je T2, tijden gebruikt...
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #11  
Oud 17 mei 2006, 08:20
ppsommen
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn T5, wat onduidelijk is in de installatie is dat je via de computer waar hot sync werkend op werkt je de installatie moet doen vanaf de bijgeleverde CD, aleen de SD kaart insteken is niet genoeg. Bij mij werkt het nu ik ben alleen nog op zoek naar de juiste GPS modules,

gr,
Polleke
Met citaat reageren
  #12  
Oud 17 mei 2006, 09:30
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Een Tungsten T5 is niet te vergelijken met een Tungsten T2. De T2 heeft veel minder heapmemory dan een T5, vandaar dat TomTom wel draait op een T5 en niet op een T2.

Overigens zag ik net pas dat je UDMH al geprobeerd had. Dan is de conclusie van Gazpacho te juiste: dit gaat je niet lukken

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #13  
Oud 19 mei 2006, 20:51
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Er was ook een andere Tungsten|T2 bezitter die TomTom tevergeefs geprobeerd heeft te gebruiken, ook in combinatie met UDMH. Het gaat dus op geen enkele manier werken, tenzij er een wonder gebeurt .

Kan het overigens dat de pda waarop je het wel hebt zien werken een Tungsten|T3 is? Daar werkt TomTom namelijk probleemloos op. Het verschil tussen de Tungsten|T3 en T2 is dat de T3 een groter scherm heeft met wegklapbaar Graffiti-gebied en een iets andere vormgeving van de "hard buttons".
Met citaat reageren
  #14  
Oud 30 mei 2006, 20:01
Patrick B's schermafbeelding
Patrick B Patrick B is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 16 maart 2003
Locatie: Amersfoort
Berichten: 240
Ik heb tomtom geinstalleerd gehad op mijn T2 met udmh maar je krijgt het niet lekker werkend,het blijft vastlopen en jeblijft zeer vaak ressetten
Met citaat reageren
  #15  
Oud 06 juni 2006, 17:50
pluimpie
Guest
 
Berichten: n/a
als ik jou was zou ik ViaMichelin installeren, werkt als een trein op de T2
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:55.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023