Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 21 oktober 2004, 14:38
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Was de T5 in eerste instantie toch een E2?

PalmInfoCenter heeft nu een artikel met foto's uit het FCC document van de T5. Ieder apparaat met een zender, dus ook de Tungsten|T5 met Bluetooth moet eerst gekeurd worden door de FCC en die rapporten zijn uiteindelijk openbaar. De foto's van het Tungsten|T5 rapport zijn hier als pdf te downloaden (niet echt klein: 3,5 MB).

Op bladzijde 2 en 5 staat een foto van de achterkant van de testunit, waar een X is geplaatst over de oorspronkelijke type aanduiding en dat lijkt verdacht veel op een E. Natuurlijk is dit niet voldoende bewijs, maar de commentaren bij het PIC artikel (zie eerste link) zijn wel aardig:
Citaat:
4. Looks like plenty of green space at topleft of board for voice recording IF pre-designed in. Looks like it was not in the origonal thoughts tho ... it's was a TE2 in 4/2004.
My note: This was destined as E2, but became T5 later because OS6 not ready for prime-time. PalmOne is holding a T3 upgrade killer device in the wings with OS6.1.
Hopelijk heeft deze commentator gelijk en is de T5 een tussenmodel omdat een Cobalt-uitvoering nog niet klaar is.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
  #2  
Oud 21 oktober 2004, 16:36
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Heel goed mogelijk. Als palmOne slim is, krijgt de 'echte' opvolger van de T|T3 WiFi en in dat geval zou het niet zinvol zijn om ook nog een opvolger voor de T|C te ontwikkelen.

Het Tungsten gamma was dus: E, T3, C (de W buiten beschouwing gelaten) en wordt: T5 (als opvolger voor de E) en C2 (als gecombineerde opvolger voor de T3 en de C).

Hmmm... drie Zire's (21, 31 en 72), twee Tungstens (T5 en C2) en een Treo (650)... Ik heb het gevoel dat we er nog niet zijn...
__________________
WM is een drieletterwoord
  #3  
Oud 22 oktober 2004, 08:07
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
En PalmOne heeft ook nog altijd 'Veld' geregistreerd staan (tegelijkertijd met Zire en Tungsten), dus wie weet waar ze dat voor gaan gebruiken.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
  #4  
Oud 22 oktober 2004, 08:41
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Nou, ik zat 'ns te denken: Zire is voor de consumenten-PDA's, Tungsten voor de zakelijke PDA's en Treo voor de Smartphones. Maar palmOne heeft zelf gezegd dat ze in de toekomst zich vooral willen richten op Smartphones. Dus ik denk dat er een tweede sub-merknaam gaat komen voor de Smartphones. Misschien dat 'Veld' voor de uber- of unter-Treo's gebruikt gaat worden?

En in de nog verdere toekomst acht ik het nog wel mogelijk dat de beide PDA-productlijnen worden teruggebracht tot een enkele productlijn. Dan hebben we dus 2 of 3 PDA's, 3 Veld-Smartphones en 3 Treo-Smartphones.
__________________
WM is een drieletterwoord
  #5  
Oud 22 oktober 2004, 11:15
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Wat de T5...TE2....Interimmodel....ook moge zijn. Feit is inmiddels dat PalmOne complete bagger aan het uitleveren is. Meer en meer applicaties blijken niet werken. Dit is een commentaar van Pimlico..de maker van DateBK5:

"......It's pretty clear the T5 was never tested much (if at all) with any third party apps. I've found a really horrible flaw when running DateBK5 on the T5...."

"....And they have some pretty horrible problems in their own code too..."

"...I guess it's another $400 down the drain for yet another useless (for me) device to try and figure out what new and interesting bugs PalmOne's introduced into this device..."

en de laatste

"...I have a bad feeling that this device is going to be a real dog as it sure seems to have an awful lot of problems..."


Pimlico staat er niet echt om bekend om harde kritiek op Palm Pda's te leveren. Deze keer windt ie er geen doekjes om. En hij is niet de enige. Als gevolg van dit knullige OS moeten meer en meer developers een speciale versie van hun product maken enkel en alleen voor de T5.

"..At this point, it looks like the T5 may not be a good choice for those Palm Users who have an interest in running any third party software that accesses the standard PalmSource database..."


Hoe goed de T5 ook smoelt...de snelheid en het grote werkgeheugen....wanneer je er voor je dagelijkse werk van afhankelijk bent kun je beter uitkijken naar wat anders. Aan deze Palm zit echt een heel smerig luchtje.

Laatst gewijzigd door Ce; 22 oktober 2004 om 11:22.
  #6  
Oud 22 oktober 2004, 11:40
feek's schermafbeelding
feek feek is offline
Senior lid
Voornaam: Félippe
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 30 september 2003
Locatie: Arnhem
Berichten: 74
Ik hoop het,

want zo tevreden ik vorig jaar was over de T3, zo teleurgesteld ben ik nu over de specs van de T5. Ik had ook meer verwacht..... heb zelfs als een keer op de pocketpc-site gekeken (sorry). Want mijn volgende pda moet toch echt wifi en een telefoon hebben. Heb toch het idee dat als Palm One niet snel komt met een betere hi-end apparaat, ze de boot echt gaan missen.
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:27.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023