Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 29 februari 2004, 23:05
Arrak1s Arrak1s is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 28 november 2000
Berichten: 36
Fortuna Clip-ON and BT Trusted devices??

Hoi,

Ik heb de Fortuna Clip-on netjes gepaired aan mijn TT, maw toegevoegd aan de trusted device-list van mijn Tungsten-T.

Om onverklaarbare redenen (en vooralsnog niet voorspelbaar dan wel reproduceerbaar) vraagt mijn TT toch nog soms tot 3x toe om de pairing code (0000 voor de clip-on). Soms vraag ie niets en maakt ie meteen verbinding, soms moet ik een aantalkeren achter elkaar 0000 ingeven voor de BT verinding staat en ik kan navigeren.

Wie heeft hier ervaring mee, of nog beter hoe kom ik er van af

Marco
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 februari 2004, 23:21
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
Marco,

Ik heb dit met de Fortuna ook gehad in het begin ; gelukkig gaat het nu al een week goed

Probeer niet vanuit je navigatieprogramma een pairing te maken (want dat ging bij mij steeds fout; bij MapSonic in mijn geval), maar doe dat vanuit het preferences panel bij het BT menu. Je moet dan inderdaad 3x de code invoeren voordat je een paring tot stand krijgt. Ik weet niet of dit het euvel was, maar sindsdien heb ik (toevallig?) geen problemen meer.
__________________
Sander
Met citaat reageren
  #3  
Oud 01 maart 2004, 07:09
Arrak1s Arrak1s is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 28 november 2000
Berichten: 36
Ik heb beiden geprobeerd, pairen vanuit pref pannel en vanuit mapsonic. Ook bij mij gaat het soms dagen goed, maar dan opeens "kennen" ze elkaar niet meer.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 02 maart 2004, 16:06
janhaag janhaag is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 05 december 2003
Locatie: Den haag
Berichten: 45
Hier heb ik ook veel problemen mee. soms ben ik gewoon een half uur bezig.
Maar denk er om dat je geen WLAN in de buurt staat, deze zit in de zelfde frequentie band en geeft veel storing.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 04 september 2004, 01:39
DiGiTaL-A
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy Zelfde BT-GPS probleem

Ik zie dat deze thread al een tijdje niet meer actief is, maar ik zit met exact hetzelfde probleem, en hoop dat jullie de oplossing al gevonden hebben.

Ik heb net een Tungsten T3, een Fortuna clip-on GPS ontvanger en tomtom3 gekocht en een connectie tussen deze zaken is alleen mogelijk als ik
1 handmatig de GPS uit de lijst met trusted devices haal,
2 dan tomtom opstart
3 GPS detecteer, selecteer en toevoeg aan de trusted devices
4 dan de passkey invoer (0000)
5 dan de 2e vraag om die code cancel
6 via "gps-status" een andere soort ontvanger kies en meteen daarna weer de juiste ("andere draadloze gps")
7 gps opnieuw detecteer en selecteer.

elke afwijking van dit pad en het werkt niet. Dan ziet de T3 de gps wel, maar communiceerd er niet mee (gps status: geen gps-apparaat).
En dit dan alleen nog in XT-mode.

Ik heb ook geprobeerd om met een globalsat gps-ontvanger van een vriend van mij verbinding te krijgen en dat gaat wel vlekkeloos zonder al deze stappen te hoeven doen.

Ik heb op meedere andere forums posts gelezen over dezelfde problemen maar nergens een oplossing gezien.
Weten jullie misschien een update ofzo of iets anders dat ik eraan kan doen? (heb T3Update al geinstalleerd). Ik heb zelf het idee dat het aan de software van tomtom3 of Palmone ligt omdat de GPS dus af en toe wel werkt ligt het dacht ik niet aan de gps-ontvanger.

bij voorbaat dank.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 04 september 2004, 22:02
Arrak1s Arrak1s is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 28 november 2000
Berichten: 36
Ik heb het onlangs in een andere thread hier ook nog gelezen, waar ik proefondervindelijk achter ben gekomen.

Zet je palm (in mijn geval Tungsten-T) niet uit als Mapsonic actief
is. Eerst netjes naar applicatie launcher dan uitzetten, dat voorkomt bij mij de problemen.

Als het toch optreed verwijder ik het BT-device uit de lijst van
trusted devices, reset en dan weer van voor af aan.
Omslachtig, maar het lijkt me een probleem met applicatie en BT stack

Marco
Met citaat reageren
  #7  
Oud 05 september 2004, 09:46
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
DiGiTaL-A:
Misschien dat TomTom-versie 4.12 je helpt. Ze hebben in ieder geval wat gesleuteld aan de verbinding met gps'en.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 05 september 2004, 10:50
DiGiTaL-A
Guest
 
Berichten: n/a
Bedankt voor de tips.

Ik had al geprobeerd hoe het ging met TTN versie 4.12. Dat levert geen verschil op helaas.
Ik lees alleen hier en daar dat het nog wel eens wil uitmaken welke com-poort je voor je BT gebruikt. Nu ben ik redelijk groen nog met het gebruik van mijn palm, maar ik kan dus nergens vinden waar ik dat kan veranderen. Is dat bij de palm (T3) uberhaupt wel in te stellen? Of geld dat alleen voor de ppc?
Ook de baudrate kan ik alleen veranderen bij de wired gps-ontvangers.

Ik ben nu eigenlijk al bijna op het punt beland dat ik mijn fortuna clip-on ontvanger om wil ruilen voor een globalsat gps ontvanger omdat die van een vriend het perfect doet zonder enig probleem.
Ik hoopte alleen dat de fortuna het ook zo zou doen omdat hij toch net iets nauwkeuriger zou zijn en XTrack heeft. Maar dan moet hij het wel doen zonder bij elk gebruik de gps opnieuw te moeten installeren.

Ik wil jullie iig. heel erg bedanken voor jullie moeite en als iemand nog iets weet dan hoor ik dat erg graag.

DiGiTaL-A
Met citaat reageren
  #9  
Oud 07 september 2004, 20:43
Arrak1s Arrak1s is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 28 november 2000
Berichten: 36
je kan het natuurlijk ook nog met een software upgrade voor je fortuna clip-on proberen. Op de website van fortuna wordt er
een aangeboden met verbeterde xtrac funcionaliteit.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 07 september 2004, 20:49
DiGiTaL-A
Guest
 
Berichten: n/a
Bedoel je de firmware upgrade van Xtrack versie 1 naar versie 2?
Want die zit al standaard op de fortuna (ik heb hem nog geen week).

Dat weet ik zeker omdat de ledjes de juiste kleuren hebben voor versie 2.

Dus een firmware upgrade zal niets uithalen, Ik heb al gekeken op de site van fortuna maar zie er verder geen bruikbare software staan.

Maar is het mogelijk om de Tungsten een andere com-poort te laten gebruiken voor de BT-verbinding? Want daar heb ik ook naarstig naar gespeurd, maar kan niet vinden hoe dat zou moeten dan. Dat wordt hier en daat ook geopperd nl. als oplossing.

iig. bedankt,
Met citaat reageren
  #11  
Oud 10 september 2004, 22:26
DiGiTaL-A
Guest
 
Berichten: n/a
Talking Opgelost

Ik heb gewoon maar wat geprobeerd en warempel...

Ik las dat het voor andere problemen wel eens helpt om de batterij er een tijd uit te laten. Nou, geprobeerd en inderdaad het werkt.

Mijn Fortuna lijkt het gewoon te doen. Ik snap niet hoe het zou moeten werken, maar het werkt.

Dus is mijn probleem opgelost...
Gelukkig maar.

Bedankt voor alle tips
Met citaat reageren
  #12  
Oud 15 september 2004, 19:14
Arrak1s Arrak1s is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 28 november 2000
Berichten: 36
Ik heb 'm al langer vandaar de sw upgrade.

Hoe dan ook bij het upgrade proces staat beschreven dat je voor langere tijd de accu los moet gooien, om het device echt te resetten . Blijkbaar houd ie toch nog eea vast aan data/configuratie (condensator ofzo) als de accu
maar kort los maakt
Met citaat reageren
  #13  
Oud 05 oktober 2004, 14:33
Jona
Guest
 
Berichten: n/a
@DiGiTaL-A

Is na de reset het probleem nog teruggekomen?

Ik heb precies dezelfde combinatie (Fortuna met T3 en TomTom) en heb soms ook dat de Fortuna niet meer wil verbinden met de T3.

Als het definitief helpt is het het proberen waard.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 05 oktober 2004, 20:55
DiGiTaL-A
Guest
 
Berichten: n/a
Talking

Nope, ik moet zeggen dat ik uiterst tevreden ben met mijn spulletjes, want ik heb geen enkel probleem meer ervaren.

Mijn Fortuna heeft meestal erg snel een fix en heeft na mijn reset vd fortuna zelf in 100% vd gevallen perfect gecommuniceerd met mijn T3.
(1x zelfs viel de fortuna van mijn dashboard op zijn kant in het kaartenvak vd passagiersdeur, tja, beetje scherpe bocht, en hij bleef gewoon doorgaan met de juiste positie weergeven, ik was daar erg van onder de indruk ook al stond hij op XT).

Ik heb ook her en der gelezen dat het riskant kan zijn om de pda uit te zetten als Tomtom nog draait, maar ook dat levert bij mij geen enkel probleem op, als ik mijn T3 daarna weer aanzet gaat hij weer gewoon verder naar dezelfde bestemming (moet je wel weer eerst even connecten met de clip-on, maar da's logisch).

Het enige nadelige dat ik kan zeggen is dat als je stilstaat de fortuna er heel soms weleens een aantal meters naast kan zitten, maar zodra je een aantal meters beweegt pakt hij altijd een zeer preciese positie.
Ook de snelheid of duur vd reis heeft invloed; ik heb het idee dat hoe harder je gaat en/of hoe langer de reis duurt des te beter hij de positie weergeeft, maar nu heb ik het over hele kleine marges. (bv bij onder bruggen doorrijden gaat dan niet langer met een seconde achterstand maar klopt tot op de meter). Ook in het begin is hij erg nauwkeurig hoor.
En ik ben van plan een nokia batterij-kloon te kopen omdat ik vind dat de standaard batterij een beetje korte werktijd heeft (heeft denk ik een goeie cao, lol), maar dat komt omdat ik elke dag 2,5 uur rij. (Heeft iemand ervaring met andere batterijen ermee??)

Tot nu toe is het programma tomtom (of de pda, dat weet ik niet) in totaal 2x gecrashed in een maand intensief gebruik. na een harde reset vd pda gewoon weer opgestart en geen problemen meer. Ik denk zelf dat dat meer aan de pda lag, maargoed.

Conclusie: ik ben uiterst tevreden met mijn clip-on (samen met Tungsten T3 en tomtom) en kan het eigenlijk van harte aanbevelen.
Bovendien vind ik hem nog steeds erg mooi en handzaam...
Met citaat reageren
  #15  
Oud 06 oktober 2004, 11:24
josPalmen
Guest
 
Berichten: n/a
Fortuna Clip-ON

[quote][i]Op 05-10-2004, om 21:55 heeft DiGiTaL-A dit gezegd in [urlquote=http://www.palmclub.nl/forums/showthread.php?En ik ben van plan een nokia batterij-kloon te kopen omdat ik vind dat de standaard batterij een beetje korte werktijd heeft (heeft denk ik een goeie cao, lol), maar dat komt omdat ik elke dag 2,5 uur rij. (Heeft iemand ervaring met andere batterijen ermee??)

[/QUOTE]

Is er iemand die weet welk type Nokia batterij geschikt is voor de
Fortuna Clip-ON ?

gr Jos
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:36.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023