Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 26 februari 2007, 12:00
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
[Software] Review van drie verschillende audiospelers op de Palm

Op de site van de Gadgeteer is een korte review verschenen van drie audioprogramma's voor de Palm. De mp3-speler van de reviewer was gestolen en hij wilde daarom een goed alternatief voor zijn Palm T|X, waarop al Pocket Tunes 3 stond.

De review gaat over drie veel gebruikte applicaties, Aeroplayer 5.5, Busker MP3 en PocketTunes 4. Allereerst worden de gelijkenissen besproken: zo ondersteunen alledrie de spelers het laten zien van albumplaatjes, worden de audio bestanden gezocht in de audiodirectory op de geheugenkaart en over algemeen is het bedieningsgemak ook hetzelfde te noemen. Verschil in geluidskwaliteit ervaart de reviewer ook niet.

Na deze gelijke mogelijkheden bespreekt de reviewer een paar onderlinge verschillen. Zo is Aeroplayer de meest eenvoudige en ook de goedkoopste, maar mist bijvoorbeeld connectiveitsmogelijkheden met het internet. Busker kan wel online verbinding maken, maar heeft geen mogelijkheid om AAC-bestanden af te spelen of om de speler van een ander uiterlijk te voorzien.

De reviewer sluit af met Pocket Tunes en belicht daar de verschillen tussen de standaard en de uitgebreide Deluxe versie. Bij de betaalde versie is integratie mogelijk met de Windows Media Player. Waar de reviewer uiteindelijk voor kiest? De eenvoudige Pocket Tunes 3, die al op de T|X stond! Het verschil en de mogelijkheden vond de reviewer niet waard om daar zijn portemonnee voor te trekken.


Bron: The Gadgeteer - Palm MP3 Player Software Comparison - Palm OS Utility
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 3762-rlnl5t15umm.jpg‎ (22,5 KB, 4x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 februari 2007, 12:51
Lindoras's schermafbeelding
Lindoras Lindoras is offline
Forumbikkel
Voornaam: Karel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Locatie: Swerter Scive
Berichten: 680
Stuur een bericht via MSN naar Lindoras
Nou, ik verkies Ptunes 4 toch boven versie 3,
voornamelijk vanwege de mogelijkheid streaming radio te kunnen gebruiken.
__________________
Palm thinking is the best way to travel
Met citaat reageren
  #3  
Oud 26 februari 2007, 13:34
PowerUser PowerUser is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 13 oktober 2005
Berichten: 68
Verschil in geluidskwaliteit ervaart de reviewer ook niet

Onzin, zoveel gebruikers klagen over de equalizer bij PocketTunes. Als je de bas wil boosten gaat het geluid "kraken", wat bij Aeroplayer bijna nooit gebeurt. Dat komt omdat Aeroplayer de equalizing echt berekent, terwijl PocketTunes een soort kunstgreep binnen de gecomprimeerde data uitvoert.

Qua gebruiksgemak ben ik het met Lindoras eens, zou ik misschien ook wel Ptunes4 kopen.

Waarom kopen de makers van PocketTunes Aeroplayer niet gewoon, en gebruiken ze hun equalizer in PocketTunes?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 26 februari 2007, 13:57
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Onzin, zoveel gebruikers klagen over de equalizer bij PocketTunes. Als je de bas wil boosten gaat het geluid "kraken", wat bij Aeroplayer bijna nooit gebeurt. Dat komt omdat Aeroplayer de equalizing echt berekent, terwijl PocketTunes een soort kunstgreep binnen de gecomprimeerde data uitvoert.
Dat was bij versie 2 zo van Pocket Tunes. Toen had je ook een 12-band neppe-equilizer bij PT. Sinds versie 3 hebben ze een 'echte' 5-band equilizer die al een stuk beter klinkt, maar het niveau van Aeroplayer niet haalt.

Het is een mes dat aan twee kanten snijdt: met de equilizer kun je veel beter geluid uit je Palm laten komen, maar het 'multitasken' met MP3's op de achtergrond wordt wel veel trager, omdat het meer CPU-tijd in beslag neemt.

De bass boost functies van beide producten is hier een compromis: betere dynamiek en minder CPU gebruik dan de echte equilizer. Maar de Bass Boost functie van Aeroplayer (met verschillende gradaties) is veel, veel beter dan die van Pocket Tunes.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 26 februari 2007, 14:35
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho Bekijk bericht
Het is een mes dat aan twee kanten snijdt: met de equilizer kun je veel beter geluid uit je Palm laten komen, maar het 'multitasken' met MP3's op de achtergrond wordt wel veel trager, omdat het meer CPU-tijd in beslag neemt.
Beide zijden van een mes plegen dezelfde kant op te snijden.

Bij Aeroplayer krijg ik het idee dat ze een mp3-speler hebben ontwikkeld, en daarmee klaar zijn. Innovatie, zoals het ondersteunen van streaming audio, verwacht ik niet meer.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #6  
Oud 26 februari 2007, 14:39
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Goed, dan snijdt die ene kant in je eigen vingers.

En wat is er mis met het ontwikkelen van 'alleen maar' een MP3-speler? Je betaalt er ook veel minder voor, en het is duidelijk wat je krijgt. Busker, mOcean, Dioplayer en Realplayer zijn 'ook maar' MP3-spelers.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #7  
Oud 26 februari 2007, 15:05
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Als het precies is wat je zoekt, dan ben je met Aeroplayer goed af. Maar op de pc luister ik al liever naar radiostreams dan dat ik zelf wekelijks op zoek na naar nieuwe muziek. Mobiel is dat nog wat minder een succes omdat je gelimiteerd bent tot 32 bits AAC gecodeerd geluid, dat overigens al zeer respectabel klinkt. Met een snellere verbinding kun je in de toekomst luisteren naar radiostations met prachtig 196kbps mp3-geluid.
Aan de andere kant wordt flash-geheugen ook steeds goedkoper, en is een 8GB of 16GB geheugenkaart gangbaar tegen de tijd dat consumenten de beschikking hebben over zo'n snellere mobiele internetverbinding. Mensen die dan liever zelf hun geluidsbestanden verzamelen, kunnen dan nog steeds prima toe met Aeroplayer.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #8  
Oud 26 februari 2007, 16:04
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ik meen ooit eens gelezen te hebben dat de makers van Aeroplayer eigenlijk versie 5 voor PalmOS 5 hebben bedoeld. Ze zouden versie 6 uitbrengen zodra PalmOS Cobalt op de markt kwam. Maarja, versie 5 stamt inmiddels alweer uit 2004 denk ik en Cobalt is al een hele tijd afgeserveerd. De ontwikkeling staat nu stil volgens mij.

Ach, Aeroplayer voldoet voor mij prima. Radiostreams zouden leuk zijn als je beschikt over een onbeperkte internetverbinding.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 22 juli 2007, 11:37
Ellen's schermafbeelding
Ellen Ellen is offline
Senior lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 03 september 2003
Locatie: Esch
Berichten: 70
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PowerUser Bekijk bericht
Verschil in geluidskwaliteit ervaart de reviewer ook niet

Onzin, zoveel gebruikers klagen over de equalizer bij PocketTunes. Als je de bas wil boosten gaat het geluid "kraken", wat bij Aeroplayer bijna nooit gebeurt. Dat komt omdat Aeroplayer de equalizing echt berekent, terwijl PocketTunes een soort kunstgreep binnen de gecomprimeerde data uitvoert.
Ik ben vandaag begonnen met het uittesten van het geluid van mijn T|X om mn Palm in de trein als MP3-speler te gebruiken niet meer en niet minder).

Nu merk ik (standaard Pocket Tunes player van T|X en de standaard instellingen) dat het geluid enigszins kraakt bij bepaalde stukken van liedjes (dus niet de hele tijd).

Begrijp ik hieruit goed dat ik dit gekraak met andere instellingen of een andere speler (software) weg kan krijgen??
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:21.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023