Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > Smartphones (Pre serie, Pixi, Veer)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #81  
Oud 14 november 2010, 21:27
nlspek04 nlspek04 is offline
Senior lid
Voornaam: Paul
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Locatie: Utrecht
Berichten: 92
Tsja, behalve als je 'm dan ook moet activeren in de UK. Een tripje naar Engeland is toch een stukje duurder dan een rit naar Duitsland.
__________________

I will live forever or die in the attempt
Met citaat reageren
  #82  
Oud 15 november 2010, 14:07
jandc jandc is offline
Senior lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 07 maart 2005
Berichten: 64
meer nieuws over de activatie en toegang tot app catalogue

We zullen toch nog naar de UK moeten voor activatie!

Gisteren een mailtje naar support:
I see we can order the Palm Pre 2 as of today in your online shop. If I order a Pre 2 and let it ship to Belgium, will I be able to activate the phone in Belgium?
Vandaag antwoord:
Dear Customer, Thank you for contacting the Palm Store Customer Service. As the phone is simlock free it should work with any network provider. However if you want to ensure yourself there will not be any further technical problems, we recommend that you contact technical support using the Chat support link: Palm Support : Palm Pre and Pre Plus O2 - Support Services
As all technical queries are processed by the above department, you will be given all information needed in your case. Thank you!

Vandaag dan maar de vrag gesteld via deze chat support:
13:42 Sebastian G.: Hello thank you for contacting Palm Technical Support, my name is Sebastian.
13:42 me: Hello,
13:42 me: I see we can order the Palm Pre 2 as of today in the online UK Palm shop. If I order a Pre 2 and let it ship to Belgium, and I will activate the phone with a Belgian carrier, will I be able to get payed apps after it?
13:44 Sebastian G.: I understand, you want to know if you activate the device with a Belgian carrier you will be able to access the application catalogue, right?
13:47 me: yes, that's it. I heard others having problems access the app catalogue, when they did activate a palm pre in an other country. Someone did buy a Pre in Germany and activated it in Holland. He did not get the app catalogue.
13:49 Sebastian G.: That's correct.If the device is bought in Germany you will need to activate it in that country with a German sim card in order to access applications catalogue in Belgium for example. This also applies for the PAlm Pre 2
13:51 me: So, when I buy a Palm Pre 2 now, in the UK online store, it will only give access if I activate it in the UK with an UK sim card?
13:51 Sebastian G.: Yes Sir. After activation you can switch the sim card to a Belgian one.
13:54 me: Is Palm going to sell the Pre 2 simlockfree in other European counties in the near future? In France or Germany or Holland, or even in Belgium? It's a bit closer than going oversee just to activatie the device!
13:56 Sebastian G.: Yes it will but we do not have dates of release. I am sorry can't help you further on this iisue.
__________________
Palm III - TX - Centro - Pre2
Met citaat reageren
  #83  
Oud 15 november 2010, 14:23
storko storko is offline
Lid
Voornaam: Hans
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 11 november 2009
Locatie: Nwe Niedorp
Berichten: 25
@ jandc.
Je bent me net voor. Had zo ongeveer dezelfde vragen gesteld en dezelfde antwoorden gekregen.
__________________
Palm m500, Palm Tungsten, Palm Centro, Palm Pre, Palm Pre 2.
Met citaat reageren
  #84  
Oud 15 november 2010, 15:11
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Slecht en goed nieuws dus.
Met citaat reageren
  #85  
Oud 15 november 2010, 15:37
Vadigor Vadigor is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 04 oktober 2007
Berichten: 38
Toch maar raar dat die activatie nog altijd nodig is, ik heb er nooit echt het nut van ingezien. Nu maar hopen dat de Pre 2 binnenkort ook in Nederland uitgebracht wordt.
Met citaat reageren
  #86  
Oud 15 november 2010, 16:48
nlspek04 nlspek04 is offline
Senior lid
Voornaam: Paul
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Locatie: Utrecht
Berichten: 92
zou het nog uitmaken welke provider je neemt om te activeren? Mag het ook Vodafone UK zijn?
__________________

I will live forever or die in the attempt
Met citaat reageren
  #87  
Oud 15 november 2010, 17:36
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jandc Bekijk bericht
We zullen toch nog naar de UK moeten voor activatie!

[/i]
en dat allemaal onder het motto "hoe maken we het onze potentiële klanten zo moeilijk mogelijk". Je zou ze daar bij Palm (HP) toch een enorme draai om de oren geven met hun activatie.
Met citaat reageren
  #88  
Oud 15 november 2010, 17:44
TheDizzAR TheDizzAR is offline
HP Pre 2 & TouchPad
Voornaam: AR
Model: Overig
 
Geregistreerd: 01 november 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 36
Ik hoopte dat een uk sim kaartje voldoende zou zijn, maar blijkbaar zullen we toch naar UK of DE moeten afreizen
Met citaat reageren
  #89  
Oud 15 november 2010, 17:47
palmoke palmoke is offline
Junior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 13 november 2010
Berichten: 9
Heeft iemand al de Pre 2 besteld, en heb je dat in de euro prijs of pond gedaan...?
Met citaat reageren
  #90  
Oud 15 november 2010, 17:50
TheDizzAR TheDizzAR is offline
HP Pre 2 & TouchPad
Voornaam: AR
Model: Overig
 
Geregistreerd: 01 november 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 36
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheDizzAR Bekijk bericht
Ik hoopte dat een uk sim kaartje voldoende zou zijn, maar blijkbaar zullen we toch naar UK of DE moeten afreizen
Nou ben ik echt in dubio:
Nu lees ik weer dat je de Pre wel kunt activeren met bv een UK of DE simkaartje, zelfs als je in NL zit.

Citaat:
For GSM phones that use a SIM card: The country is based on the location of the wireless service provider that issued the SIM card. For example, if the SIM card is issued by a wireless service provider in Germany, and you were in France when you created the phone’s first Palm profile, the phone is still associated with Germany.
Met citaat reageren
  #91  
Oud 15 november 2010, 17:56
jandc jandc is offline
Senior lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 07 maart 2005
Berichten: 64
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheDizzAR Bekijk bericht
Nou ben ik echt in dubio:
Nu lees ik weer dat je de Pre wel kunt activeren met bv een UK of DE simkaartje, zelfs als je in NL zit.
Waar heb je dat gelezen?
__________________
Palm III - TX - Centro - Pre2
Met citaat reageren
  #92  
Oud 15 november 2010, 17:57
TheDizzAR TheDizzAR is offline
HP Pre 2 & TouchPad
Voornaam: AR
Model: Overig
 
Geregistreerd: 01 november 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 36
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jandc Bekijk bericht
Waar heb je dat gelezen?
Palm Support : Palm Pre 2 Unlocked (UK) - Using App Catalog in specific regions
Met citaat reageren
  #93  
Oud 15 november 2010, 18:12
storko storko is offline
Lid
Voornaam: Hans
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 11 november 2009
Locatie: Nwe Niedorp
Berichten: 25
Palm Support : Palm Pre 2 Unlocked (UK) - Using App Catalog in specific regions
__________________
Palm m500, Palm Tungsten, Palm Centro, Palm Pre, Palm Pre 2.
Met citaat reageren
  #94  
Oud 15 november 2010, 19:32
storko storko is offline
Lid
Voornaam: Hans
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 11 november 2009
Locatie: Nwe Niedorp
Berichten: 25
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheDizzAR Bekijk bericht
Nou ben ik echt in dubio:
Nu lees ik weer dat je de Pre wel kunt activeren met bv een UK of DE simkaartje, zelfs als je in NL zit.
Onder andere hier: Palm Support : Palm Pre 2 Unlocked (UK) - Using App Catalog in specific regions
__________________
Palm m500, Palm Tungsten, Palm Centro, Palm Pre, Palm Pre 2.
Met citaat reageren
  #95  
Oud 15 november 2010, 21:32
nlspek04 nlspek04 is offline
Senior lid
Voornaam: Paul
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Locatie: Utrecht
Berichten: 92
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jandc Bekijk bericht
Waar heb je dat gelezen?
Hier is een stukje over geplaatst op precentral.

De verwarring is daarin overigens ook aardig toegeslagen naar aanleiding van dit bericht (gebaseerd op de palm knowledgebase). Het is danook een dure grap om de verschillende mogelijkheden uit te proberen

Als het inderdaad zo is dat de telefoon in NL met een UK simkaart kan worden geactiveerd laat ik dat graag doen door een Engelse vriendin die regelmatig langskomt. Als je het bericht op de letter leest zou het ook mogelijk moeten zijn om een UK telefoon in NL met een DE sim kaart te activeren (let op: ik beweer niet dat dat kan...).
__________________

I will live forever or die in the attempt
Met citaat reageren
  #96  
Oud 16 november 2010, 14:20
Vadigor Vadigor is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 04 oktober 2007
Berichten: 38
Hoe meer ik er over lees, hoe minder zin ik heb om effectief geld neer te leggen voor een Pre 2. Customer relations is nooit Palm's sterkste kant geweest en de overname door HP heeft er precies weinig goeds aan gedaan. Het lijkt mij toch elementaire kennis dat gebruiksgemak een belangrijke waarde is voor klantvriendelijkheid. Het kan toch niet lonen om half Europa dwars te liggen en een spreekwoordelijke middelvinger op te steken naar die massa potentiële klanten.

Dat excuus van overheidstussenkomst dat op Precentral werd gegeven is pure zever, Palm lijkt mij eerder vastgeroest in achterhaalde praktijken.
Met citaat reageren
  #97  
Oud 16 november 2010, 15:50
marcaussems marcaussems is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 01 februari 2010
Berichten: 142
Het lijkt me een beetje vroeg om na een maand al wonderen te verwachten van HP, dat duurt meestal iets langer. Het lijkt mij dat die activeringsonzin wel een keertje op de helling gaat maar wanneer?

Die Pre 2 lijkt me een gaaf apparaat dus ik zit er zeker aan te denken om er eentje te halen.
__________________
Nokia Lumia 900 & Pre2 & TouchPad
Samsung Galaxy S & iPad (Veer, Pre, iPhone 3G, iPhone 2G, Treo 650, SE P900)
Met citaat reageren
  #98  
Oud 16 november 2010, 16:52
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vadigor Bekijk bericht
Hoe meer ik er over lees, hoe minder zin ik heb om effectief geld neer te leggen voor een Pre 2. Customer relations is nooit Palm's sterkste kant geweest en de overname door HP heeft er precies weinig goeds aan gedaan. Het lijkt mij toch elementaire kennis dat gebruiksgemak een belangrijke waarde is voor klantvriendelijkheid. Het kan toch niet lonen om half Europa dwars te liggen en een spreekwoordelijke middelvinger op te steken naar die massa potentiële klanten.

Dat excuus van overheidstussenkomst dat op Precentral werd gegeven is pure zever, Palm lijkt mij eerder vastgeroest in achterhaalde praktijken.
Waar baseer je op dat Palm niet zou willen en stiekem een hekel heeft aan iedereen die eigenlijk een toestel wil aanschaffen?

Palm krijgt geen voet tussen de deur bij providers en zelf hadden ze tot voor kort geen geld voor losse promotie. In de VS hebben inmiddels de eerste providers afgehaakt (Sprint) en ook O2 lijkt niet echt meer warm te lopen. In de VS kan je niet eens een toestel verkopen zonder instemming van de provider, dus dat Europese providers daar soepeler in zijn is alleen maar mooi (of rechtvaardig, hoe je het wilt zien).

Het punt is dat Palm een winkel opent (weliswaar virtueel) en dan zal er ook BTW geheven en afgedragen moeten worden (los van allerlei andere beslommeringen en papierwerk). Een aparte BV opzetten voor Nederland, inclusief de onderliggende infrastructuur (aanpassingen in App Catalog en servers), is het geld niet waard als er geen kopers zijn. Hoeveel Pre's zouden er verkocht zijn in Nederland waarvan de eigenaar dat heeft gedaan zonder zich eerst ingelezen te hebben over de beperkingen? Honderd? Dat levert je jaarlijks wellicht een paar duizend euro op. Het is simpelweg niet rendabel zonder voldoende gebruikers.

Zonder providers wordt het niets qua aantallen. In hun hoogtijdagen verkocht Palm 5000 tot 10.000 PDA's en smartphones per jaar in Nederland (losse verkoop, maar wel in winkels).

Die enkeling die toch wil zullen ze wel waarderen, maar niet kunnen bedienen. Overigens heeft dat niets met gebruiksgemak te maken. Een kerncentrale is ook niet gebruiksvriendelijk voor personen die er niet horen te zijn. Dat was immers ook niet de doelgroep. Natuurlijk zouden geinteresseerde Nederlanders wel een doelgroep zijn als Palm de mogelijkheden had. Maar ik geloof niet dat KNP, Vodafone en T-Mobile nog ruimte hebben naast iPhone, Android, Windows Phone en Nokia.

Ik heb verder geen aandelen in HP/Palm hoor

Laatst gewijzigd door domo; 16 november 2010 om 16:57.
Met citaat reageren
  #99  
Oud 16 november 2010, 19:07
PDATechCenter PDATechCenter is offline
PDATechCenter, Zaltbommel
Voornaam: Richard
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 09 december 2000
Locatie: Zaltbommel
Berichten: 122
Stuur een bericht via MSN naar PDATechCenter
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jandc Bekijk bericht
Waar heb je dat gelezen?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheDizzAR Bekijk bericht
Ik hoopte dat een uk sim kaartje voldoende zou zijn, maar blijkbaar zullen we toch naar UK of DE moeten afreizen
Je moet een UK of DE Sim kaart hebben, EN in DE of UK zijn. Anders gaat het niet werken.

Wij hebben aan al dat gezeur een eind gemaakt. Wij importeren op proef 10 Pre2's Pre-activated. Ze staan inmiddels bij ons in de webshop, en zullen begin volgende week worden uitgeleverd. Ze zijn in ierland geactiveerd.
Met citaat reageren
  #100  
Oud 16 november 2010, 19:20
Vadigor Vadigor is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 04 oktober 2007
Berichten: 38
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door domo Bekijk bericht
[...]
Een mooie samenvatting van de precaire situatie waar Palm in gesukkeld is, en het is dan ook begrijpelijk dat er weinig, zeg maar geen, buzz rond de nieuwe Pre 2 is. Het is echter zeker geen excuus voor de ronduit belabberde manier waarop Palm zijn (potentiële) klanten behandelt. Een appstore openstellen of duidelijke communicatie naar de klant toe kost nu ook weer niet zoveel moeite. Idem voor viral marketing op het web waar ik ook nog niets van heb gezien. Een voorbeeld: tot vorige week ofzo was er zelfs nog niets te vinden over de Pre 2 op de officiële Palm websites.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PDATechCenter Bekijk bericht
Je moet een UK of DE Sim kaart hebben, EN in DE of UK zijn. Anders gaat het niet werken.
En heb je daar dan een concrete bron voor? Het lijkt me sterk dat het jou gelukt zou zijn om dit uit te vissen als Precentral er niet eens uitgeraakt.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:20.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023