Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 30 mei 2007, 20:30
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
[Nieuws] Palm Foleo: eerste echte foto's en gegevens bekend

Enkele minuten voor de officiële bekendmaking door Jeff Hawkins op de D5 Conference, is de Foleo-productpagina op de website van Palm.com online gegaan. Op de foto's is te zien dat de Foleo eruit ziet als een kleine laptop.

Het scherm is diagonaal 10-inch groot met 1024 x 600 pixels. De Foleo heeft een full-size toetsenbord. Het weegt ongeveer 1100 gram, ofwel 2.5 pond. Datgene wat er op de Foleo verandert wordt, verandert automatisch mee op de Treo die ermee verbonden/gepaired is. Zelf heeft de Foleo Wi-Fi aan boord om connectie te maken met het internet, en Bluetooth om connectie te maken met andere mobiele apparaten.

De Foleo is uitbreidbaar met zowel Secure Digitalals Compact Flashgeheugen, heeft een USB poort, een video-out aansluiting voor een beamer of monitor en een 3.5mm koptelefoon ingang.


Dataviz Documents to Go heeft nieuwe, geoptimaliseerde versies voor de Foleo uitgebracht, waarmee de Foleo bestanden kan openen van Word, Excel, PowerPoint en PDF-formaat. Daarnaast heeft de Foleo een browser van Opera aan boord, die veel functies heeft van de Opera 9 Desktop versie.


De Foleo zelf draait op een Linux-core en heeft een USB-poort, video-out port, koptelefoon ingang en uitbreidingslots voor Secure Digital en Compactflash kaarten. Palm moedigt 3rd party ontwikkelaars aan om nieuwe programma's te schrijven voor dit platform.


Meer nieuws volgt na de officiële bekendmaking van Jeff Hawkins zelf op de D5 Conference, die momenteel begint.


Live onthulling door Jeff Hawkins van de Palm Foleo


Hawkins legt in korte clips uit waar de Foleo voor staat


Bron: Palm - Products - Mobile Companion
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 4151-0qr69og62px.jpg‎ (15,1 KB, 22x gelezen)
Bestandstype: jpg 4152-qxujdo7h5ay.jpg‎ (25,4 KB, 29x gelezen)
Bestandstype: jpg palm_foleo_11_hib.jpg‎ (349,5 KB, 8x gelezen)

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 31 mei 2007 om 12:55.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 mei 2007, 20:35
postbus31's schermafbeelding
postbus31 postbus31 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 04 augustus 2005
Locatie: De mooie provincie Groningen
Berichten: 673
Of dit Palm's redding gaat worden.........
__________________
Toon mij uw Ipod, en ik zeg u wie u bent
Klik: Postbus31 TechBlog

Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 mei 2007, 20:45
fvrutten
Guest
 
Berichten: n/a
er zal vast een markt voor zijn, maar wel een van de categorie 'niche'. Het doet me allemal erg denken aan een Psion 5mx, maar dan van de tijd van nu. Voordeel van de Psion: die paste wel in je binnenzak. Voordeel van de Foleo: hij synct en hij heeft wifi.

Ik ga er nog maar es een nachtje over slapen...
Met citaat reageren
  #4  
Oud 30 mei 2007, 20:50
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Nog steeds niet erg enthousiast, wordt steeds minder. Zit nu te kijken maar nog niks bijzonders gezien/gehoord. Vind het ding errug groot voor "mobile device"....
Met citaat reageren
  #5  
Oud 30 mei 2007, 20:50
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Mijn eerste reactie: het ding kan niets wat mijn Ibook niet kan...
En Palm richt zich blijkbaar op de laptop-markt.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 30 mei 2007, 20:55
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Het heeft iets... maar ik zal er ook nog een nachtje over slapen. Ik vrees dat ik niet de early adapter zal zijn...
In ieder geval geen wooooooooooow effect...
Met citaat reageren
  #7  
Oud 30 mei 2007, 21:00
gebruiker
Guest
 
Berichten: n/a
Het lijkt meer op de Psion Series 7. Het combineert de voordelen van een pda ("instant on", klein(er), simpel) met de voordelen van een notebook: groot scherm, volwaardig toetsenbord. Voor veel standaardgebruik (office, e-mail, internet) is geen grote harde schijf en een gecompliceerd besturingssysteem nodig. Ik vind het persoonlijk behoorlijk interessant, het is eigenlijk raar dat (na Psion, dat de handoek in de ring heeft gegooid) niemand dit meer geprobeerd heeft.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 30 mei 2007, 21:06
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Ik vind 'm er alleraardigst uitzien, de koppeling met de Treo is goed gevonden. Maar het grote nadeel is dat 'ie overal tussenin zit: een echte pda is het niet, want te groot. Een mini-laptop is het ook niet, want daarvoor zijn de specificaties onvoldoende. Qua prijs zit 'ie ook al precies tussen een pda en mini-laptop.
Neemt niet weg dat het me een briljant apparaat lijkt om mee te internetten in en rond huis. Hij kent geen opstarttijd, heeft wifi, is voldoende compact voor gebruik door het hele huis heen en is licht.
Maar om nou eens een doelgroep te analyseren voor de Foleo? De kans is groot dat het een muurbloem in de - herinnert u zich deze nog? - Alphasmart Dana-categorie wordt.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 30 mei 2007, 21:10
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
als ik toch al een device moet kopen wat niet meer in mijn jaszak past en dus in een tas of koffer moet....dan meteen maar een fatsoenlijke laptop en niet zo'n "ik zou er graag een willen zijn" variant. Ik snap die geheimzinnigheid - hype poging - rond dit apparaat ook niet echt...absoluut niets om je over op te winden.

Op de site is te lezen dat je, wanneer je buiten bereik van Wifi bent, middels je treo kunt surfen over het net........op GPRS snelheid

Laatst gewijzigd door Ce; 30 mei 2007 om 21:19.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 30 mei 2007, 21:11
Mattijzz Mattijzz is offline
Loyale palm gebruiker
Voornaam: Mattijs
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 197
Stuur een bericht via MSN naar Mattijzz
Ik weet het niet hoor. Ziet er mooi uit, maar het kan eigelijk alleen mail met attachements. En dan internet, dat lijkt me wel prettig zo te zien. Vind het een beetje weinig. Begrijp ik goed dat media niet zo goed gaat gezien de processor? Als dat zo is...huge mistake!

Wel snel apparaat....
Met citaat reageren
  #11  
Oud 30 mei 2007, 21:22
gebruiker
Guest
 
Berichten: n/a
in de begintijd van Palm waren er wel fanatiekelingen die er bijvoorbeeld college-aantekeningen op wilden maken. Dat lukt natuurlijk nooit met graffiti. Een Palm of een Treo is voornamelijk geschikt voor hele kleine notities, het noteren van adressen, afspraken etc. Echt internetten kan niet op het kleine scherm.

Maar ga eens tijdens een bespreking iets met je laptop doen. Iedereen schrikt zich een hoedje als je zo'n groot apparaat op tafel zet. Voor het ding is opgestart is daarnaast het agendapunt al voorbij.

Maar denk ook (bijvoorbeeld in huis) aan even snel iets opzoeken op internet. Reisinformatie, een woord in een online woordenboek. Makkelijk als je daar je pc niet voor hoeft op te starten! Op een pda heeft (anders dan op een pc) zelfs een applicatie geen opstarttijd.

Ik hoop een beetje dat dit apparaat deze nadelen van een pda/ smartphone enerzijds, en van een volledige pc/ laptop anderzijds, opheft.

Als mensen dat doorkrijgen moet daar toch een markt voor zijn lijkt me.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 30 mei 2007, 21:27
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mattijzz Bekijk bericht
Ik weet het niet hoor. Ziet er mooi uit, maar het kan eigelijk alleen mail met attachements. En dan internet, dat lijkt me wel prettig zo te zien. Vind het een beetje weinig.
Je kunt er ook foto's mee bekijken, Office-documenten mee bewerken, pdf'jes bekijken en een Powerpointpresentatie mee geven.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 30 mei 2007, 21:31
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Na even nadenken...

Pro's
- Verslag van een vergadering typen (gaat ook hoor op een tx met keyboard), maar dit is iets handiger.
- puntenlijsten in excel voor leerkrachten
- werkvergaderingen
- ..

Cons
- kan je printen?
- wie synchroniseert met wat? foleo - treo - computer (waar staat mijn laatste versie van mijn document
- en er zijn er waarschijnlijk nog te vinden

spijtig dat ze er geen tablet pc van gemaakt hebben met een touchscreen...
Met citaat reageren
  #14  
Oud 30 mei 2007, 21:34
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gebruiker Bekijk bericht
Maar denk ook (bijvoorbeeld in huis) aan even snel iets opzoeken op internet. Reisinformatie, een woord in een online woordenboek. Makkelijk als je daar je pc niet voor hoeft op te starten! Op een pda heeft (anders dan op een pc) zelfs een applicatie geen opstarttijd.
..en dat lijkt het nou net het grote zwakke punt van deze machine. Je hebt OF thuis WiFi nodig...OF een Treo. Als ik het toenemende aantal posts lees over de brakke implemantatie van bluetooth op de 680 en het feit dat diezelfde 680 alleen nog maar te gebruiken is met GPRS dan zie ik de eerste threads over hoe sneller te kunnen surfen al verschijnen. Dit toestel schreeeeeewt om een Treo met UMTS (niet alleen WM)

Laatst gewijzigd door Ce; 30 mei 2007 om 21:49.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 30 mei 2007, 21:35
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Als je een printer hebt met bluetooth, zou printen toch geen probleem hoeven te zijn? Dat kan ik zelfs via mijn Treo.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 30 mei 2007, 21:47
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Zoveel printers zijn er nou toch ook weer niet met bluetooth?
Ik kom ze niet dagelijks tegen in ieder geval, dus je moet wat dat betreft maar net geluk hebben.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 30 mei 2007, 21:49
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Met Printboy?
Niet voor de exceldocumenten toch?
Met citaat reageren
  #18  
Oud 30 mei 2007, 21:51
PowerUser PowerUser is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 13 oktober 2005
Berichten: 68
Wat mij opvalt is dat het apparaat met name gepresenteerd wordt als een aanvulling op je mobiele telefoon. Eigenlijk had ik gehoopt dat er ook een agenda, adressenlijst, memolijst en todo-list op zaten. Het heeft echter met name e-mail en webfunctionaliteit. (Goed, foto's kijken is leuk...)

Sorry, het klinkt wat "onaf" op dit moment. Misschien dat palm daarom schreeuwt om mensen die software willen ontwikkelen voor het ding.
Met citaat reageren
  #19  
Oud 30 mei 2007, 21:52
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Bulthuis Bekijk bericht
Je kunt er ook foto's mee bekijken, Office-documenten mee bewerken, pdf'jes bekijken en een Powerpointpresentatie mee geven.
Dat kan ik ook met mijn treo... (akkoord het scherm is groter)
Met citaat reageren
  #20  
Oud 30 mei 2007, 21:52
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekiemonster Bekijk bericht
Zoveel printers zijn er nou toch ook weer niet met bluetooth?
Ik kom ze niet dagelijks tegen in ieder geval, dus je moet wat dat betreft maar net geluk hebben.
Da's natuurlijk weer een ander verhaal.

Als er infrarood op zit, zou het wel weer bij meerdere printers kunnen. Anders zul je waarschijnlijk toch eerst moeten mailen naar een computer met printer en van daar uit printen. Of misschien dat je er via een kabeltje een printer aan kunt sluiten?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:11.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023