Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm - overige modellen

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24 september 2002, 08:30
Twilight
Guest
 
Berichten: n/a
Question Palm Vx & GSM module & Bluetooth Module

Hallo,

Ik heb een Palm Vx met een Ubinetics GA100 Palm Vx Phone GSM module. Nu zou ik hierop graag een bluetooth module (TDK blue5 for Palm V/Vx) op willin aansluiten om zo wireless te kunnen bellen.
Theoretisch zou dit alles aansluiten best mogelijk zijn.
De connector onderaan de GSM module is identiek aan die onderaan de Palm. Maar ik heb vragen over de praktische zaken.
Die Bluetooth en GSM module moeten namelijk samen actief zijn.
En belasten beide de batterij van het toestel.
Heeft iemand hier al ervaring mee of kan er iemand met een grote zekerheid zeggen of dit wel dan niet zal functioneren.

Greetz

Twilight
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 september 2002, 12:57
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Ik heb er geen ervaring mee, maar met redelijke zekerheid kan ik zeggen dat het niet gaat werken, simpelweg omdat een palm maar 1 communicatiepoort heeft, en als je deze dan voor de telefoonmodule gebruikt, hij niet meer beschikbaar is voor de Bluetooth. En omgekeerd.

Wat wel mogelijk is, is dat je een bluetooth module aan je Palm hangt, en dan de nummers uit je adresboek zo kan bellen, als je een Bluetooth telefoon hebt, of er mee wilt internetten.
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 september 2002, 20:41
Twilight
Guest
 
Berichten: n/a
Question

Mijn Palm Vx met GSM module heeft achteraan dezelfde connector als mijn originele palm. Ik kan synchroniseren via mijn cradle terwijl mijn GSM module geconnecteerd is.
De op gebied van aansluiting is er geen probleem.
Enkel op niveau van protocol en software heb ik schrik voor conflicten.

Greetz,

Twilight
Met citaat reageren
  #4  
Oud 28 september 2002, 16:12
Spekkie
Guest
 
Berichten: n/a
Blue5 heeft eigen accu!

En volgens mij heeft de Bleu 5 een eigen accu die ook opgeladen wordt als je deze in de cradle zet. Heb hem ook net een dag (blue5) en maandag komt mijn 6310I. Dan weer verder spelen..
Met citaat reageren
  #5  
Oud 29 september 2002, 22:28
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Re: Blue5 heeft eigen accu!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spekkie
En volgens mij heeft de Bleu 5 een eigen accu die ook opgeladen wordt als je deze in de cradle zet. Heb hem ook net een dag (blue5) en maandag komt mijn 6310I. Dan weer verder spelen..
Huh? nou volgens mij heeft de blue5 geen accu hoor.. ik heb hem zelf mogen testen, maar van een accu heb ik niks gemerkt... Wat ik ook toendertijd gelezen heb over de Blue5, is dat hij zijn stroom uit de Palm haalt. Bij mij was dat ook duidelijk te merken, want de accu van de Palm was aanzienlijk sneller leeg tijdens gebruik van de Blue5...

Citaat:
Mijn Palm Vx met GSM module heeft achteraan dezelfde connector als mijn originele palm. Ik kan synchroniseren via mijn cradle terwijl mijn GSM module geconnecteerd is.
De op gebied van aansluiting is er geen probleem.
Enkel op niveau van protocol en software heb ik schrik voor conflicten.


Op protocol niveau hoef je denk ik niet te schrikken, een Palm kan bij mijn weten maar één communicatie (dus protocol) tegelijk aan, dus staat de één aan, staat de ander automatisch uit. Dat je kan syncen terwijl de module er aan zit, geloof ik ook, want zo'n connector heeft de Blue5 ook, en tijdens hotsync wordt die communicatie uitgeschakeld, zodat je Palm kan syncen. In de software is daar bij mijn weten ook rekening mee gehouden.
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:02.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023