Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm - overige modellen

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 23 oktober 2002, 08:33
obiwan
Guest
 
Berichten: n/a
Nieuwe Palm gaat niet meer aan

Wie onlangs berichten van mij gezien heeft weet dat ik problemen gehad heb met mijn eerste m515. Vorige week is deze vervangen door een nieuw exemplaar door Palm. Het terugzetten van de informatie ging prima nadat ik de Palm van voldoende stroom had voorzien (4 uur). Dit alles was op vrijdag. Ik heb 2 dagen met de Palm kunnen werken en vervolgens reageerde deze niet meer op de on/off knop. Omdat ik een externe behuizing gebruik dacht ik dat het on/of knopje klem had gezeten waardoor de accu helemaal leeg was. De Palm maar opnieuw opgeladen. Op het moment dat ik hem in de cradle stop werkte het on/of knopje weer en kon ik een harde reset uitvoeren. Nadat de Palm weer voldoende opgeladen was haalde ik hem uit de cradle en drukte op het on/off knopje. De Palm knipperde een aantal keer en deed vervolgens niets meer. Ook een harde reset (zowel in als uit de cradle) werkte niet meer.

Wat doe ik (of mijn Palm) verkeerd?

Obiwan
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 oktober 2002, 11:37
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Mogelijk zit er iets fout in de software die op je Palm gezet is. Bij een hard reset wordt dat na synchronisatie weer teruggeplaatst en is het probleem niet over.

Zoek eens op het forum, want ik denk dat dit probleem al vaker naar voren is gekomen en mogelijk ook de oplossing.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 oktober 2002, 18:36
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Het lijkt me sterk dat dit een software probleem is. Met een harde reset is echt alles eraf. Wat ik uit het verhaal opmaak is dat het zelfs na een harde reset niet meer werkt? Als je last hebt van automatisch startende software dan kun je knopje omhoog ingedrukt houden terwijl je reset (er is een reset tips pagina kijk daar anders eens)

Maar dit lijkt wat mij betreft meer op een hardware storing. Misschien iets als defect laad circuit of defecte accu. Of (ik durf het haast niet voor te stellen) laadsnoertje er niet goed in.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 24 oktober 2002, 08:26
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Misschien heb je iets aan dit ?

Succes
opa
__________________
Word wordt nooit Perfect
Met citaat reageren
  #5  
Oud 24 oktober 2002, 09:03
obiwan
Guest
 
Berichten: n/a
Dank je Opa ik ga het zeker proberen.

Inmiddels ben ik door voortschrijdend inzicht weer wijzer geworden. Ik heb één combinatie nog niet geprobeerd. Ik heb mij cradle op mijn laptop aangesloten ipv mijn cable en waarempel op dit moment heb ik geen problemen. Wel heb ik mat batterylog gekeken naar het voltage na zo'n 8 uur laden en deze blijht steken op 4.19v. Ik weet niet of dit normaal is, maar ik zoek wel even in het forum. Ik zag dat daar nogal veel over te doen geweest is.

Zijn er problemen bekend met het gebruik van een usb-cable (hotsync only no charging) in combinatie met een laptop. Ik denk hierbij aan statische electriciteiut van de HDD of CD-ROM?

Obiwan
Met citaat reageren
  #6  
Oud 24 oktober 2002, 10:08
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
4.19 volt is proppievol! Belangrijker is hoe lang je met een volle accu doet. Bij mij zakt het vrij snel naar zo'n 70/80% en dan duurt het een hele tijd (enkele dagen normaal gebruik) voor ik de 50% nader. Maar dan heb ik vaak al weer gesynchroniseerd en dus geladen.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #7  
Oud 24 oktober 2002, 10:27
obiwan
Guest
 
Berichten: n/a
Bij mijn vorige palm had ik dat verloop ook. Moet nog even kijken hoe het bij het vervangende exemplaar is.

Obiwan
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:23.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023