Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm - overige modellen

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 31 augustus 2002, 11:54
twix
Guest
 
Berichten: n/a
Question 515 vs 625

HELP HELP HELP


Ik kan vandaag mijn nieuwe 515 nog ruilen voor een 625. Mijn motivatie is hoofdzakelijk het scherm en de 4 MB intern geheugen. Ik heb echter in het verleden slechte ervaringen met sony gehad. Nu is dus de vraag of ik het moet dien of niet?

Palm is m.i. markt leider in PDA's en heeft dus al jaren lange ervaring.


Twix
Met citaat reageren
  #2  
Oud 31 augustus 2002, 12:03
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Er zijn afgelopen week een paar discussies geweest op het forum over de voor- en nadelen van de m515 t.o.v. verschillende Clié-modellen.
Kijk bijvoorbeeld deze thread en/of deze over het verschil tussen de 625 en de 770 maar eens door.

Zowel Palm als Sony liggen de laatste tijd onder vuur over hun service, maar beiden hebben juist ook goede kritieken gekregen van veel mensen. Zolang je nog garantie hebt zal je niet teveel problemen moeten tegenkomen. En dan natuurlijk alleen in het geval je echt iets hebt met je PDA.

Het scherm van de Sony (HiRes) is voor veel mensen een grote plus, maar als je je PDA voornamelijk gebruikt als agenda en adressenboek, dan voldoet de m515 prima.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee

Laatst gewijzigd door RoelvdV; 31 augustus 2002 om 12:06.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 31 augustus 2002, 18:29
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
4 MB intern geheugen? Heeft de Sony dan 4 MB meer geheugen (dus 20 MB)? Even nagezocht en dat is ook 16 MB. Dus wat bedoel je met dit voordeel? Want ook qua ROM bezitten ze beide 4 MB naar ik weet.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 31 augustus 2002, 19:14
twix
Guest
 
Berichten: n/a
Post

Domo,


Bedakt voor je reactie. Ik heb ergens een tech sheet gezien van beide pda waarin de palm 515 stond met 2 mb rom geheugen. Buiten dat, is het ram geheugen gelijk. Als je daar verder nog vragen over hebt hoor ik het wel. Ik zal ook even kijken of ik die site nog kan vinden.

Ik heb trouwens de 515 nog steeds. Ik ben wel terug gegaan naar de shop maar ik kon niet scheiden van de 515. Over het algemeen vind ik de 515 er toch net iets professioneler uit zien aan de buitenkant dan de 625. Hij ligt ook lekkerder in de hand.

Sony is buiten dat net op de markt met de pda's en hebben er derhalve nog niet zoveel ervaring mee. Nou zegt dat natuurlijk helemaal niets over de kwaliteit, anders dan dat Palm jaren lang leading is geweest in de pda markt.

Twix
Met citaat reageren
  #5  
Oud 31 augustus 2002, 19:24
twix
Guest
 
Berichten: n/a
Domo,


nog even gezocht, de tech review waar ik het over had was deze:


http://www.portablegear.nl/reviews-d...&CID=3&PID=407


Twix
Met citaat reageren
  #6  
Oud 01 september 2002, 13:55
Susan Susan is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 18 december 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.183
Als je het overzicht op Palmclub bekijkt, is dit in tegenspraak met het review van Portablegear.

Bij mijn weten heeft Palmclub gelijk.
__________________
Met citaat reageren
  #7  
Oud 02 september 2002, 10:53
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
twix,

Heb je de schermen van de M515 en de T625C naast elkaar aan zien staan? Ik kan me haast niet voorstellen dat iemand dan nog kiest voor een M515.

Over de vorm kun je inderaad discussieren (ik vind de M515 er ouderwets uitzien, maar dat komt omdat ik al een Palm Vx had), maar het scherm van de M515 komt niet in de buurt van dat van de T625C. Het is alsof je een 9 naalds dot matrix printer met een laserprinter vergelijkt.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 02 september 2002, 10:59
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Wat een magere reviews trouwens op dat portablegear. Met intern geheugen bedoelen ze waarschijnlijk het (flash) ROM geheugen ja. Het lijkt wel of ze iedere keer hetzelfde review hergebruiken en dan wat veldje invullen. Alleen vergeten ze nog wel eens wat puntjes bij te werken.

Een moie zin is ook wel:
Citaat:
Het scherm is voorzien van backlight waardoor het beter leesbaar is dan een scherm zonder backlight.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 02 september 2002, 12:50
pa3hfu's schermafbeelding
pa3hfu pa3hfu is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 08 juni 2001
Locatie: Hoogland
Berichten: 97
<Quote>: Heb je de schermen van de M515 en de T625C naast elkaar aan zien staan? Ik kan me haast niet voorstellen dat iemand dan nog kiest voor een M515. <einde qoute>
De 515 biedt een veel natuurlijker en kleurrijker beeld dan de nogal
"flets" overkomende T 625C. Een miskleun van Sony, met de NR70V weer helemaal goed gemaakt overigens...

Laatst gewijzigd door pa3hfu; 02 september 2002 om 12:52.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 02 september 2002, 12:57
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ja maar wel kleur in de vorm van een dambord.

Dat van die fletse kleuren wordt ook schromelijk overdreven. Je ziet het verschil alleen bij volle backlight en dan alleen nog in spelletjes ofzo.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 02 september 2002, 15:11
pa3hfu's schermafbeelding
pa3hfu pa3hfu is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 08 juni 2001
Locatie: Hoogland
Berichten: 97
Ik heb twee maanden een 625 gehad. Zelfs zonder backlight waren de kleuren flets. De IIIc van mijn zoon presteert aanzienlijke beter!
De kleurweergave van mijn NV70 vind ik (bijna) perfect..
Met citaat reageren
  #12  
Oud 02 september 2002, 15:21
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Een NR geeft iets beter kleuren ja, maar dat model is eigenlijk niet te vergelijken met een Palm M515 of T625C. Als ik zou kunnen kiezen dan zou ik een T675C willen, maar die is er nog steeds niet. Af allerliefst nog een T serie met high res+ (VG). Dat moet toch een keer gaan gebeuren.

Overigens een beetje nutteloos om naar de fletsheid van de kleuren te kijken. Ik zie niet hoe dat het gebruik van een PDA in belangrijke mate bepaalt. Schermresoulutie en grootte ja. Of het rood nou een paar procent minder rood is of niet, wat is het verschil?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:25.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023