Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Overige licentienemers - Sony CLIE, Garmin iQUE, Fossil, etc.

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 17 mei 2002, 16:15
isichia isichia is offline
Senior lid
Model: Sony Clie PEG-N770C/E
 
Geregistreerd: 20 april 2002
Locatie: Voorburg
Berichten: 52
Stuur een bericht via ICQ naar isichia
Question PCMCIA slotadapter voor CLIE???

Bestaat er voor de Sony Clie 770 een PCMCIA slotadapter om er een Microdrive aan te koppelen, of andere oplossing om Microdrive aan de Sony te koppelen???
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 mei 2002, 21:31
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
helaas

Voor zover ik weet is dat niet mogelijk.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 mei 2002, 21:50
isichia isichia is offline
Senior lid
Model: Sony Clie PEG-N770C/E
 
Geregistreerd: 20 april 2002
Locatie: Voorburg
Berichten: 52
Stuur een bericht via ICQ naar isichia
Question PCMCIA Adapter

En dat is het hem nu juist.....waarom zou het niet mogelijk zijn?
Isichia
Met citaat reageren
  #4  
Oud 17 mei 2002, 22:49
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ik heb ergens gelezen dat de Clie's een "uitgebreide" USB chipset aan boord hebben. Daarmee bedoel ik dat ze zelf ook als host kunnen fungeren (dus niet alleen als device). Dat betekent weer dat je een Microdrive via een USB card reader aansluiting op je Clie aan de praat zou moeten kunnen krijgen.

Ik ben bang dat je dat dan wel alleen zelf even zult moeten programmeren. De meeste mensen zullen waarschijnlijk tevreden zijn met een memory stick.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 18 mei 2002, 00:28
Roeland Krul's schermafbeelding
Roeland Krul Roeland Krul is offline
Palmclub Borrelbaas
Model: Sony Clie PEG-SL10
 
Geregistreerd: 21 april 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 561
heb je er bovendien niet wat hardware aanpassingen voor nodig? Ik geloof niet dat de Clie een USBpoort en een PCMCIA slot aan boord heeft?? (het fijne weet ik er niet van dus het kan natuurlijk zijn dat ik wat mis.....)
Met citaat reageren
  #6  
Oud 18 mei 2002, 08:34
isichia isichia is offline
Senior lid
Model: Sony Clie PEG-N770C/E
 
Geregistreerd: 20 april 2002
Locatie: Voorburg
Berichten: 52
Stuur een bericht via ICQ naar isichia
PCMCIA adaptor

Ja, je mist inderdaad iets, want het zou dus de bedoeling zijn om een USB adaptor aan te sluiten op je Clie, maar zo dat mogelijk zou zijn, heb je denk ik ook een programmaatje nodig om e.e.a aan te sturen.
Het zou heel mooi zijn als een techneut met een oplossing zou komen, want dan zou je d.m.v aansluiting van een microdrive goedkoper aan een groter geheugen komen dan door het kopen van de nog steeds dure MS sticks.
En als je een 770 hebt dan wil je toch ook wel wat muziek op je Clie kwijt, of niet?????
Isichia
Met citaat reageren
  #7  
Oud 18 mei 2002, 09:14
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
De prioriteit bij een Palm OS handheld zit hem meestal in de draagbaarheid. Het meenemen van een Microdrive card reader valt daar niet onder. Daarom zit er bijvoorbeeld ook geen CD speler in.

Een USB poort zit er overigens wel op (op die van mij wel in ieder geval).

Gaat er trouwens op een memory stick van 128MB niet minstens een uur MP3 muziek? Misschien anders een paar memorysticks?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 19 mei 2002, 11:44
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
nog eens

Ik kwam 'toevallig' deze pagian tegen. In Japan is blijkbaar al een CF-adapter voor de T400 en T600 te koop. Was het niet mogelijk om een microdrive in een CF slot te plaatsen.
Als het antwoord op die vraag 'ja' is kun je met de add-on dus je microdrive op sommige sony's gebruiken.

http://www.sony.jp/products/Consumer...EAR/index.html
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
  #9  
Oud 19 mei 2002, 14:34
isichia isichia is offline
Senior lid
Model: Sony Clie PEG-N770C/E
 
Geregistreerd: 20 april 2002
Locatie: Voorburg
Berichten: 52
Stuur een bericht via ICQ naar isichia
PCMCIA Adaptor of MS Adaptor

Fantastish!!! dit gaat de goede kant op.....alleen ik kon het "japans" niet lezen. Maar het plaatje zei al genoeg. De vraag blijft nu of de CF adaptor ook geschikt is voor de 770.
Als je b.v. op de japanse site naar het opsteekcameraatje kijkt dan zou hij maar geschikt zijn voor 2 types . Ga je echter naar:http://www.sonystyle.com/micros/clie...essory-T.html, dan zie je dat hij geschikt is voor een heleboel types.
Dan blijft nog het probleem: hoe bestel je zo'n adaptor in Japan??????
Iemand enig goed idee????
Isichia
Met citaat reageren
  #10  
Oud 19 mei 2002, 14:50
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Bedoel je de CF60? Die lijkt inderdaad wel op een CF adapter. Alhoewel ze het meer profileren als een modem adapter (lijkt wel). De babel vertaling is niet helemaal goed te volgen

Wel bizar dat er blijkbaar zoveel spullen beschikbaar zijn, maar niet in Nederland.

Overigens heb je dan ook nog wel software op je clie nodig om die microdrive uit te lezen neem ik aan. Daarom ben ik een beetje bang dat het hier alleen om modem kaartjes gaat.

Je kunt de site dus vertalen op babel.altavista.com. Die vertaling is niet helemaal 100%, maar het is beter te volgen dan het japans
Met citaat reageren
  #11  
Oud 19 mei 2002, 15:28
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickl
Bedoel je de CF60? Die lijkt inderdaad wel op een CF adapter. Alhoewel ze het meer profileren als een modem adapter (lijkt wel
Dat is helaas ook een mogelijkheid, mijn Japans is ook niet meer wat het is geweest
Misschien dat een mailtje naar www.sony.co.jp helpt?
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...

Laatst gewijzigd door r. dohmen; 19 mei 2002 om 15:31.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 19 mei 2002, 21:26
isichia isichia is offline
Senior lid
Model: Sony Clie PEG-N770C/E
 
Geregistreerd: 20 april 2002
Locatie: Voorburg
Berichten: 52
Stuur een bericht via ICQ naar isichia
Question MS stick adaptor

Ik heb de japanse site bekeken en ook nog het stukje tekst omgezet via de eerder genoemde "translator site" en inderdaad is het niet duidelijk of het hier een gaat om een aparte adapter waar een CF kaartje in past. Hier wordt alleen over communicatie adapter gesproken.
Het lijkt mij overigens logisch dat Sony zelf niet staat te trappelen om een dergelijke adaptor op de markt te brengen: de sticks zouden dan niet of minder verkocht worden.
Wat interessant is om te weten is, of het technisch gezien mogelijk zou zijn om een CP (compact Flash kaartje) of microdrive d.m.v. adaptor aan te sluiten op de Clie.
Ik vraag me dus af of de "pootjes" van CP en MS overeenkomen. Kortom werken die geheugenkaartjes allebei identiek en zijn ze alleen van vorm verschillend?

Ik hoop dat er een techneut onder ons is die dat haarfijn kan uitleggen........

groet: Isichia
Met citaat reageren
  #13  
Oud 19 mei 2002, 21:54
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Nou, die pootjes komen zeker niet overeen, maar er zijn dus wel chipsets om een CF cia USB aan te spreken. Ik ben een keer aan het zoeken geweest om zelf een Memory Stick compatible apparaat te bouwen. Ik vond toen een chip (8051 microprocessor) met USB hub en aansluit pinnen voor CF, Memory stick, SD en nog wat. Zoiets zal ook in die PEGA-CF60 zitten (of in ieder geval een CF <-> USB conversie).

Ik denk overigens dat je grootste probleem de software zal worden. je kunt het dus via USB of misschien die CF60 wel aansluiten, maar hoe gebruik je het dan verder?
Met citaat reageren
  #14  
Oud 19 mei 2002, 22:11
isichia isichia is offline
Senior lid
Model: Sony Clie PEG-N770C/E
 
Geregistreerd: 20 april 2002
Locatie: Voorburg
Berichten: 52
Stuur een bericht via ICQ naar isichia
Thumbs up MS adaptor

Patrick, ik dacht even dat die CF adaptor een "vertaalslag" zou maken n.a.v. het aantal pootjes van MS en CF en dat vervolgens het geheel normaal als memory zou werken, zonder dat je daar aparte software voor nodig hebt. Hij zou dan a.h.w van het CF kaartje een MS kaartje maken. Zou de Clie intern "kijken" of er echt een MS aan hangt?

groet, Isichia
Met citaat reageren
  #15  
Oud 20 mei 2002, 00:23
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Om eerlijk te zijn heb ik er de ballen verstand van, maar:
- De CF60 gaat aan de USB/Serial connector van de Clie (kijk maar op het plaatje, de hele module wordt achterop geplakt).
- Ze moeten dan dus wel via USB gaan.
- Dus niet in de Memory Stick slot.
= Dan kan het dus ook niet hetzelfde werken als een memory stick.

Althans dat is mijn logische vervolg
Met citaat reageren
  #16  
Oud 20 mei 2002, 10:22
isichia isichia is offline
Senior lid
Model: Sony Clie PEG-N770C/E
 
Geregistreerd: 20 april 2002
Locatie: Voorburg
Berichten: 52
Stuur een bericht via ICQ naar isichia
Unhappy MS adaptor

Je hebt gelijk, Patrick. Op deze manier lukt het dus klaarblijkelijk niet. Zou er nou geen enkele slimmerik op het idee gekomen zijn om op die manier het geheugen te kunnen vergroten, zonder meneer Sony z'n zakken te spekken????????????

GroetIsichia
Met citaat reageren
  #17  
Oud 20 mei 2002, 13:50
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Tsja, ik denk dus dat de meeste mensen zich prima redden met een Memory Stick. Ik wel in ieder geval. Die zijn ook al een stuk goedkoper geworden en ze zijn een stuk kleiner/lichter/minder gevoelig dan een microdrive.

Een 384 MB microdrive is toch ook niet zovel goedkoper per MB dan een memory stick. Een 1GB drive is absoluut gezien gewoon veel teveel geld. 128MB is meestal zat. Die 128 MB van Lexar koop je voor 120 euro of zoiets. Spek je ook nog eens niet de zakken van Mr. Sony als dat zo'n punt is.

Wat wel weer triest is is dat die dingen in de VS voor $60 verkocht worden. Waarom is dat hier dan toch weer bijna 2 keer zoveel
Met citaat reageren
  #18  
Oud 15 augustus 2002, 13:30
Hansaplast
Guest
 
Berichten: n/a
De PEGA-CF60 en PEGA-CF70 zullen niet werken met memory compact flash kaarts (daar zijn ze niet voor gemaakt, en supporten ze dus ook niet)
het idee is dat je er een cf-modem aanhangt, of een cf-wireless lan device.

sony heeft de memory stick en zal zich zeker niet op zo'n domme manier in de vingers gaan snijden. het cf interface wordt alleen gebruikt voor zogenaamde communications cf-devices.

de PEGA-CFxx dingetjes hebben overigens wel een extra accu aanboord die je clie ook nog eens voedt.

op het moment is er geen driver in het engels voor te krijgen en is er nog veel onduidelijkheid over omdat het spul ervoor allemaal in het japans is.

hier is in iedergeval een link waar e.e.a. te lezen staat erover.
http://www.the-gadgeteer.com/pega-cf70-review.html
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:31.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023