Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 13 januari 2007, 18:39
ilias
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy gsm functie Treo 600 werkt niet

Hallo iedereen,

de situatie is als volgt:

ik heb net een Treo 600 van iemand overgekocht. Omdat ik veel haast had heb ik het toestel maar even kunnen bekijken.

Maar nu wilt de gsm-functie niet werken!
Ik steek mijn simkaart erin en dan houd ik de aan/uit-knop ingedrukt om "wireless mode" te activeren. Voer de pincode in enzo en vervolgens zoekt die heel lang naar netwerk. Paar keer vond hij zelfs helemaal geen netwerk en dan blijft ie staan op "Network search..".
Als ik dan handmatig het netwerk wil zoeken dan zegt ie: "no operators available" en dan springt herstart die.

En ook al heb ik netwerk dan nog kan ik niet telefoneren! Als ik dan het nr invoeren dan zie je "dialing.." en dan springt die weer terug naar de virtuele telefoontoetsen!

Enkele malen springt die vanzelfuit en terug aan.

Wat ook raar is, is dat mijn netwerk (hier in België) BASE is maar op het scherm verschijnt er Orange (vroeger heette Base trouwens Orange). Het is een 1800mhz-netwerk.

De antenne van de Treo zit een beetje los en aan de behuizing te zien is de Treo toch wel een paar keer hard gevallen..

Zou het aan de antenne liggen?

Als iemand zou kunnen helpen.. Ik zou nl. zo snel mogelijk willen weten of dit te maken valt of niet anders breng ik het gewoon terug.


Alvast bedankt.

Edit: Oh ja, een harde reset heb ik ook al proberen uit te voeren.

Edit2: Ik heb net geprobeerd om naar mijn eigen te bellen en ik krijg het antwoordapparaat terwijl ik zogezegd ontvangst heb..
2min later krijg ik dan weer een bericht van diezelfde gemiste oproep.

Laatst gewijzigd door ilias; 13 januari 2007 om 18:56.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 januari 2007, 18:50
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus

Hallo ilias en welkom op het forum!



Zou het kunnen zijn dat de Treo 600 gesimlocked is? Dat zou namelijk verklaren waarom hij geen netwerken kan vinden. Overigens is BASE inderdaad Orange, een dochter van KPN. Je hebt dan waarschijnlijk een wat oudere SIM-kaart waar nog Orange in staat i.p.v. BASE.
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 januari 2007, 18:55
ilias
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smaus Bekijk bericht

Hallo ilias en welkom op het forum!



Zou het kunnen zijn dat de Treo 600 gesimlocked is? Dat zou namelijk verklaren waarom hij geen netwerken kan vinden. Overigens is BASE inderdaad Orange, een dochter van KPN. Je hebt dan waarschijnlijk een wat oudere SIM-kaart waar nog Orange in staat i.p.v. BASE.
De Treo is zeker niet gesimlocked.
Als ik dan een oude simkaart heb waarom krijg ik op al de gsm die ik al heb gehad gewoon "BASE" te zien?

Ik heb net geprobeerd om naar mijn eigen te bellen en ik krijg het antwoordapparaat terwijl ik zogezegd ontvangst heb..
2min later krijg ik dan weer een bericht van diezelfde gemiste oproep.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 januari 2007, 18:58
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Edit: Oh ja, een harde reset heb ik ook al proberen uit te voeren.
Eh, en was dat ook gelukt of niet? Welke vraag kreeg je te zien?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 13 januari 2007, 19:01
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Ik zei dat het - waarschijnlijk - een oudere simkaart zou zijn, ik heb niet gezegt dat dat het absoluut was

Als de Treo 600 niet gesimlocked is en ik kijk naar de problemen die je zelf beschrijft, dan vraag ik me toch inderdaad af of de antenne wel goed vast zit. Het zou kunnen zijn dat er intern iets niet helemaal 100% meer vastzit...
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #6  
Oud 13 januari 2007, 19:05
ilias
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho Bekijk bericht
Eh, en was dat ook gelukt of niet? Welke vraag kreeg je te zien?
Nee, dat was niet gelukt.
Wat bedoel je met "welke vraag kreeg je te zien?"
Met citaat reageren
  #7  
Oud 13 januari 2007, 19:08
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Als je een PDA op PalmOS hardreset, dan krijg een vraag te zien (Do you want to erase all data?)'. Als je de vraag niet ziet, dan is het geen hardreset

Kijk eens hierzo...
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #8  
Oud 13 januari 2007, 19:19
ilias
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smaus Bekijk bericht
Als je een PDA op PalmOS hardreset, dan krijg een vraag te zien (Do you want to erase all data?)'. Als je de vraag niet ziet, dan is het geen hardreset

Kijk eens hierzo...
Daar heb ik "yes" op geantwoord.

Ik heb net de simkaart van mijn zus er in gestoken en die ervaart juist dezelfde problemen als die van mij.
Ik dank dat deze treo terug naar z'n vorige eigenaar keert..

Laatst gewijzigd door ilias; 13 januari 2007 om 19:53.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 14 januari 2007, 15:30
ilias
Guest
 
Berichten: n/a
Ik dacht van ik laat de treo een nachtje laden en dan probeer ik het nog een laatste maal voor ik hem terugbreng. En ja hoor, zomaar werkt hij ineens!

Ik ga de treo vandaag uitbundig testen want ik vind het toch niet normaal dat hij gistere niets wou doen en vandaag wel. Misschien heeft het er iets mee te maken dat de vorige eigenaar de treo lang niet hadgebruikt en dat hij hem maar een half uurtje had opgeladen gisteren..

In ieder geval, dit is mijn eerste palm dus ik heb nog veel te lezen
Met citaat reageren
  #10  
Oud 23 januari 2007, 19:05
Treo600'06 Treo600'06 is offline
Lid
Model: Palm Treo 600
 
Geregistreerd: 01 februari 2006
Berichten: 11
Probeer eens of de treo wel wil bellen als ze (?) aan de oplader hangt. Werkt het dan wel dan heb je een lege of slechte accu.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:31.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023