Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Overige licentienemers - Sony CLIE, Garmin iQUE, Fossil, etc.

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 02 juli 2002, 10:56
Graf Zum Kotzen's schermafbeelding
Graf Zum Kotzen Graf Zum Kotzen is offline
Forumbikkel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 24 december 2000
Locatie: Utrecht
Berichten: 183
reparatie stof scherm Sony Clie PEG770C

Hallo,

Mijn Sony Clie PEG770C heeft sinds kort wat stof onder het scherm. Nu wil ik deze door Sony onder de garantie later repareren en ik heb ook al met Sony gebeld. ZE zeggen dat ze het in principe repareren, maar het is niet helemaal duidelijk of ze naderhand toch met een rekening komen.

Mijn vraag, heeft iemand dezelfde problemen met stof en ervaringen met reparatie hiervan onder de garantie van Sony?

Thanks, GZK
Met citaat reageren
  #2  
Oud 02 juli 2002, 11:53
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Ik niet dezelfde maar een gelijksoortige ervaring. Bij mijn 4 weken oude 770 lag de toplaag van het touchscreen er te los op..het lag als het ware "bol" op het daaronderliggende scherm. Toen ik Sony daarover belde zei men mij eerst dat dit geen garantie was omdat ik daar zelf de oorzaak van zou zijn (Toch knap van die technici dat ze dat via de telefoon kunnen zien....)
Toen ik vervolgens om een technicus vroeg om mijn klacht toe te lichten werd het verhaal anders en was het toch een garantiegevalletje....met dien verstande dat, indien bij de technische controle zou blijken dat de gebruiker dit zelf veroozaakt had, ik het alsnog zelf moest betalen. In dit laatste geval zou men mij VOORAF bericht doen opdat ik op dat moment kon beslissen of ik de reparatie al dan niet door wilde laten gaan.

In jou geval zou ik om een e-mail bevestiging van de gemaakte afspraken vragen. Dit voorkomt verrassingen achteraf. Hou er wel rekening mee dat je je Sony 2 a 3 weken kwijt bent (ik wacht inmiddels twee weken en heb 'm nog niet terug)

Carel
Met citaat reageren
  #3  
Oud 03 juli 2002, 08:21
Graf Zum Kotzen's schermafbeelding
Graf Zum Kotzen Graf Zum Kotzen is offline
Forumbikkel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 24 december 2000
Locatie: Utrecht
Berichten: 183
reparatie Clie

Beste Ce,

Laat je effe weten hoe het afloopt met jouw reparatie en kosten?

Thanx, GZK
Met citaat reageren
  #4  
Oud 05 juli 2002, 11:47
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Even een update.

Vandaag, na twee en een halve week, contact gezocht met Sony. Zoals je weet maakt het scherm van mijn 770 een "ploppend" geluid wanneer je de stylus van het scherm haalt. Dit geluid wordt verooozaakt door de kunststof toplaag welke weer in zijn oorspronkelijke vorm terugkomt.....deze ligt er als het ware te BOL op.

De servicedesk medewerker liet mij, na navraag bij de TD gedaan te hebben, weten dat dit binnen de door Sony gestelde marges lag en derhalve werd er geen reparatie uitgevoerd. Toen ik bezwaar aantekende dat een touchscreen niet van zichzelf geluid mag maken liet hij mij weten dit nogmaals met de TD te zullen overleggen.

Op één of andere wijze heb ik het gevoel dat mijn sony straks ongerepareerd terugkomt....kort daarop gevolgd door een vette nota aangezien mijn reclamatie afgewezen was. Het zal nog enkele weken duren voor ik mijn Clié terug krijg want door mijn bezwaar gaat ie opnieuw het reparatiecircuit in.

Ik zou dus even uitkijken met het retourzenden van je sony i.v.m. het stofprobleem.

Carel

12 juli....We zijn inmiddels op drieeneenhalve week aangekomen......en ik heb mijn Sony nog steeds niet terug.

Laatst gewijzigd door Ce; 12 juli 2002 om 11:23.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 15 juli 2002, 14:55
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Zo langzamerhand begint me de reparatiewijze bij Sony duidelijk te worden.

In eerste instantie duurt het 2 a 3 weken voordat een reparatie klaar is. Mocht men niet tot repartatie overgaan, bijvoorbeeld omdat het niet onder garantie valt, krijg je bericht. Wanneer je hiertegen bezwaar aantekend gaat ie opnieuw het reparatiecircuit in, echter nu naar de technisch ingenieurs. Aangezien er hier niet zoveel van zijn (in het Sony reparatiecentrum) duurt dit langer en wordt een machine pas na 2 tot 3 weken voor 't eerst bekeken.

In mijn geval konden ze nog steeds niet zeggen of mijn klacht al dan niet onder garantie verholpen zal worden daar de technisch ingenieur nog niet naar mijn machine gekeken had. Indien er kosten aan verbonden zijn krijg ik dat zo spoedig mogelijk te horen. Hoe correct ook hun werkwijze ook is.....het begint me inmiddels behoorlijk te irriteren.

Dus.....na vier weken weet ik nog steeds niet of mijn, inmiddels bijna twee maanden oude Clié, gerepareerd zal worden en of ik voor de kosten moet opdraaien. Weet waar je aan begint wanneer je je Clié ter reparatie aanbiedt.

Vandaag, 19 juli, mijn 770 teruggekregen van Sony. Ze hebben toch het scherm vervangen en hebben GEEN kosten in rekening gebracht!!

Laatst gewijzigd door Ce; 19 juli 2002 om 19:00.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 11 augustus 2002, 11:21
Graf Zum Kotzen's schermafbeelding
Graf Zum Kotzen Graf Zum Kotzen is offline
Forumbikkel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 24 december 2000
Locatie: Utrecht
Berichten: 183
reparatie touchscreen

Hallo,

Volgens mij ontwikkelt mijn CLIE 770 hetzelfde probleem als Carel beschreef. Naast stof onder het scherm komt het touchscreen steeds meer los en is het steeds moeilijker om bv. precies het icon of het adres in HIRES in Actionnames aan te wijzen.

Ik heb hierover 2 vragen:
1. Hebben meer CLIE bezitters dit probleem?
2. (Carel). Bevalt het nieuwe touchscreen nu wel?

Ik denk dat ik toch maar eens Sony ga benaderen.

Groet, GZK
Met citaat reageren
  #7  
Oud 11 augustus 2002, 11:43
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
GZK,

Het nieuwe scherm bevalt een stuk beter, ik heb de reparatie niet hoeven betalen maar dat heeft in eerste instantie wel moeite gekost daar volgens Sony e.e.a. binnen de door hen gebruikte tolerantie grenzen viel. Nu ik inmiddels ruime ervaring heb met divers Palm OS machines en Pocket PC machines kan ik wel stellen dat bij de 770 de ruimte tussen het touchscreen en het eigenlijke display veel groter is dan bij welke andere PDA dan ook (mijn eerste 770 had hetzelfde) Wanneer die ruimte gelijkelijk verdeeld is over het hele scherm is dat geen enkel probleem maar wanneer daar verschillen in zijn komt dat ondermeer tot uiting in de klachten die jij nu hebt.
Ik zou de klacht voorleggen aan de helpdesk, vraag meteen of één van de ingenieurs (zoals ze dat zelf noemen) er naar wil kijken - als Sony de klacht accepteerd. Het risico is anders dat de reguliere reparatiedienst er naar kijkt......vindt dat de klacht binnen de marge valt en er dus niets aan doet.....en jij een niet gerepareerde machine retour krijgt. Hou er wel rekening mee dat reparatie lang duurt.....afhankelijk van de klacht en de interne afwikkeling bij Sony kan dat oplopen tot een week of vier\vijf.

Carel
Met citaat reageren
  #8  
Oud 11 augustus 2002, 13:11
Graf Zum Kotzen's schermafbeelding
Graf Zum Kotzen Graf Zum Kotzen is offline
Forumbikkel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 24 december 2000
Locatie: Utrecht
Berichten: 183
klachtennummer

Carel,

Nog effe een vraagje. Had jij een SONY klachtennummer, misschien kan ik daar naar refereren?

Thanx, GZK
Met citaat reageren
  #9  
Oud 11 augustus 2002, 19:08
jacobus
Guest
 
Berichten: n/a
Re: reparatie touchscreen

[quote]Oorspronkelijk geplaatst door Graf Zum Kotzen
[b]Hallo,

Volgens mij ontwikkelt mijn CLIE 770 hetzelfde probleem als Carel beschreef. Naast stof onder het scherm komt het touchscreen steeds meer los en is het steeds moeilijker om bv. precies het icon of het adres in HIRES in Actionnames aan te wijzen.

Ik heb hierover 2 vragen:
1. Hebben meer CLIE bezitters dit probleem?
2. (Carel). Bevalt het nieuwe touchscreen nu wel?

Ikzelf heb ook dit probleem (ploppen) en ook moet je soms folie verder indrukken dan je wilt.PalmV zat er strakker op (je wist eigenlijk niet dat er folie op de glasplaat lag).Heb wel gemerkt dat bij warm weer ploppen erger is dan bij normale temperaturen.

Groet,

Jacobus
Met citaat reageren
  #10  
Oud 01 augustus 2003, 20:11
bruce
Guest
 
Berichten: n/a
ik heb hetzelfde

hallo lui,

ook ik ben in het bezit van een clie n770 c/e. en inderdaad, mijn scherm, of althans, dat plastic laagje, staat ook bol. het is net alsof je in een bolle spiegel kijkt als je er na kijkt. wel even uitzetten... anders zie je de reflectie slecht. schuiven als ik er met mijn vinger overheen ga doet'ie niet, dus dat zit allemaal wel strak genoeg. Wat ik de laatste tijd wel heb of opgemerkt heb: ik krijg steeds vaker en meer stofjes onder m'n scherm.

Dus jullie zijn zeker niet de enigen. Mijn voordeel is dat het mij niet zo heel erg veel uitmaakt. alles wat ik zo vaak gebruik zal absoluut slijten. het bovenstaande accepteer ik dan ook als zijnde "slijtage".

IK heb nog wel een vraag. Misschien niet de juiste plek om te stellen maar misschien heeft een ieder van julie hetzelfde gehad.
Wat is er aan de hand als ik de mededeling krijg:

SERVICE CONNECTION PROGRESS
!ERROR: Unable to Load Phone Services. (0x1284)


Vriendelijk bedankt en succes met jullie schermen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:32.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023