Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > Smartphones (Pre serie, Pixi, Veer)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 15 juli 2010, 14:49
ishpuini ishpuini is offline
Forumbikkel
Voornaam: Wim
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 29 april 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 141
ff schrikken: behekste Palm Pre? gelukkig tijdelijk

Tja, het is blijkbaar toch niet steeds rozegeur en maneschijn in het WebOS land. En ik dan onlangs nog tegen PalmCool opscheppen dat het er zo fijn toeven is, en dat het de moeite om de Pre aan de praat te krijgen weldegelijk waard is...

Wel... na het hete voorbije week-end was m'n Pre plots schijnbaar behekst... Vanzodra ik hem even gebruikte zag ik allerlei indrukjes op het scherm verschijnen alsof een onzichtbare hand steeds weer het scherm aantoetste op willekeurige plaatsen. Als per toeval de launcher openstond openden apps zich langs alle kanten en verschoven de icoontjes over en weer in alle richtingen... Nummers werden willekeurig gevormd (en in een enkel geval gebeld) en ontvangen oproepen geweigerd zonder ik inspraak had. Op z'n minst behoorlijk vervelend dus.

Dat duurde van zondagavond tot gisteren woensdagavond, drie volle dagen. Gisteren namiddag initieerde ik er ten einde raad een chat over met een Palm technicus, die me droogjes suggereerde een full reset van m'n Pre te doen (alle data kwijt dus, behalve deze in m'n profile opgeslagen, maar geen garantie voor data in andere dan standaard apps). Daar had ik geen zin in, en na aandringen gaf mij me de alternatieven die hij werd verondersteld pas na die reset (en in geval van geen oplossing) te suggereren. De eerste was het flashen de rom van m'n telefoon (nog drastischer dan de full reset dus) en het tweede het terugzenden naar de fabriek (waarbij ze de telefoon ook helemaal zouden wissen). Blijkbaar zou ik in geen van alle mogelijke strategiën al m'n data kunnen behouden... Ik haakte dus af, zeggende dat ik eerst m'n back-up ging checken en alle andere data manueel zou kopiëren in afwachting van iedere verdere interventie.

Een geluk dat ik twijfelde, want nauwelijks enkele uurtjes later gedroeg m'n Pre zich terug als normaal, alsof er nooit iets mis was gegaan. Gedurende de hele dag test ik 'm nu te pas en te onpas, en hij blijft OK... Pfew...

Conclusie: geen permanent hardware-falen (daar stuurden ze op PreCentral op aan) en ook geen virus (even dacht ik hieraan, maar ik was al lang niet meer on-line gegaan...)

Ik vermoed dat het klimaat in m'n broekzak dit week-end iets te broeierig was en dat het probleem vochtgerelateerd is. Het kapje van m'n fototoestel was dit week-end ook al redelijk vochtig uit diezelfde broekzak gekomen, maar ik had er toen niet echt bij stilgestaan. Ik ken dat immers van op reis. Enkele minuten in de vrije lucht laten en 't is droog. Op reis heb ik de Pre echter nog nooit bij dergelijk weer meegehad, dus dat was wel nieuw dat het uitdrogen zo lang duurt... Drie dagen dus en hij is terug normaal. Natuurlijk had de telefoon de hele dag in m'n broekzak gezeten, niet af en toe enkele minuten zoals het lenskapje...

Nu baar ik me wel wat zorgen over de verzegeling van de Palm Pre tegen de elementen. Geen enkele van m'n (weliswaar simpele) telefoons had zo'n zware problemen in dergelijk weer tot nu. Moet ik 'm dan voor de rest van de zomer in een doosje dragen met vochtopslorpende korrels? Of toch m'n mannelijkheid opgeven en een handtas aanschaffen?!?

In elk geval ben ik wel blij dat alles terug bij het normale is gekomen, en dat het nieuwe WebOS 1.4.5 vanmorgen vlekkeloos installeerde...

greetz!

Wim
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 juli 2010, 08:58
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Er is deze dagen wel meer techniek die het laat afweten: de airco in de Duitse hogesnelheidstreinen bijvoorbeeld...

Bedankt voor deze informatie, ik zal mijn Pre proberen droog te houden!

gr, Roel
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #3  
Oud 02 oktober 2010, 09:17
HG74 HG74 is offline
Junior lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 juni 2010
Berichten: 2
Zelfde probleem.... maar dan meteen nieuw uit de doos....
Heb het vermoeden dat m'n touchscreen niet helemaal 100% is...

Full reset, wat houd dit in?
Aangezien mijn Pre net uit de doos is hoef ik mij geen zorgen te maken over data verlies en klinkt dit als mogelijke oplossing.

Greetings....
Met citaat reageren
  #4  
Oud 03 oktober 2010, 15:40
ishpuini ishpuini is offline
Forumbikkel
Voornaam: Wim
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 29 april 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 141
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HG74 Bekijk bericht
Zelfde probleem.... maar dan meteen nieuw uit de doos....
Heb het vermoeden dat m'n touchscreen niet helemaal 100% is...

Full reset, wat houd dit in?
Aangezien mijn Pre net uit de doos is hoef ik mij geen zorgen te maken over data verlies en klinkt dit als mogelijke oplossing.

Greetings....
Lees 't vervolg hier:
http://www.palmclub.nl/forums/palm-p...happy-end.html

Maw het probleem was uiteindelijk niet tijdelijk... Best onmiddellijk je Pre terug naar afzender sturen en laten repareren!!

Wim
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:53.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023