Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 03 januari 2001, 22:14
gerben
Guest
 
Berichten: n/a
Weet iemand of er een routeplanner van Nederland ergens te koop is voor de PalmVx?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 04 januari 2001, 13:04
Eelco Eelco is offline
Lid
Model: Palm m500
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Geldrop
Berichten: 17
Ja, die bestaat, zie:
http://www.palmtop.nl/palm/routeeur.html

Programma werkt best aardig en is heel mooi gemaakt, maar vreet geheugen (reken op ongeveer een meg per kaart, hele benelux is wel maar 1 kaart) en kent de weg in een stad niet, het komt niet veel verder als de wijk.
Persoonlijk zou ik mijn geld eerder uit geven aan een 125000 stratenboek, maar als je vaak van stad naar stad moet, dan kan het best handig zijn.

Groeten, Eelco
Met citaat reageren
  #3  
Oud 04 januari 2001, 14:34
Dick Dick is offline
Senior lid
Voornaam: Dick
Model: IBM Workpad C3 (860240U)
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Voorburg
Berichten: 53
routeplanner

Die routeplanner Europe is inderdaad aardig. Ik gebruik het nu een maand of 8 en als je de genoemde beperkingen voor lief wilt nemen, dan werkt het heel aardig.

Ik gebruik het voornamelijk om in te schatten hoe lang ik nodig heb om ergens te komen, of om plaatsen op te zoeken.
De extra kaarten zijn heel handig op vakantie, voor het Uitstippelen van routes en het opzoeken van plaatsen. Let wel dat de kaart nog niet van land naar land kan plannen, behalve voor de Benelux.
Het is een prijzig pakket, maar voor wat je er voor terug krijgt vind ik het nog steeds niet duur. Ik zit er over te denken om tzt een GPS ontvanger voor de palm te kopen en die kan de routeplanner ook aansturen. Er schijnt trouwens bij het pakket dat bij de GPS ontvanger zit (randMcnally) ergens dit jaar een Europese versie te komen van die software en die schijnt wel van deur tot deur te kunnen plannen.
Het pakket kun je kopen bij http://www.widget.nl

Als laatste wil ik ook nog even de coolfactor noemen. Je hebt namelijk een routeplanner voor je palm!


Hopelijk ben je met deze informatie weer iets verder.

Groeten,
Dick
Met citaat reageren
  #4  
Oud 04 januari 2001, 18:49
Guy Sie
Guest
 
Berichten: n/a
Ja, maar een coolfactor komt ook niet zo ver als ik verdwaald ergens in een stad rondrij
Met citaat reageren
  #5  
Oud 04 januari 2001, 22:05
gerben
Guest
 
Berichten: n/a
Elco
bedankt voor de tip ik zal het eens proberen.

Gerben
Met citaat reageren
  #6  
Oud 11 januari 2001, 11:51
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
geen straatnamen

Alleen snelwegen op RouteEurope. Dat schiet toch niet op.
Bovendien is het duur en enorm groot op een 2Mb apparaat.
Niet doen dus.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 30 januari 2001, 23:20
tomster
Guest
 
Berichten: n/a
Wel doen! Zeker i.v.m. GPS ondersteuning. Kost wat, maar heb je ook wat. Handig voor op vakantie (pakt alle doorgaande wegen. Je moet wel een enorme ... zijn mocht je niet in staat zijn vanuit het centrum van een plaats op een doorgaande weg terecht te komen. Benelux-kaart is 675k, alleen nederland ongeveer 450k meen ik. I.c.m. mobile internet kit kun je alles vinden (on-line de details ophalen in de stad via bijv. Mapblast mocht je de weg echt kwijt zijn, de grote lijnen gewoon via Route Europe)Succes!
Met citaat reageren
  #8  
Oud 31 januari 2001, 21:25
jeeptricks's schermafbeelding
jeeptricks jeeptricks is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 29 november 2000
Locatie: Madurodam
Berichten: 598
Lightbulb

Eigenlijk ben ik wel tevreden over de Routeplanner. Ik gebruik de routeplanner regelmatig. 't Is inderdaad een dik programma, maar met mijn opgewaardeerde Palm V is er toch ruimte zat. Ook voor kaarten over de grens.
Afterburner doet de schermopbouw op een allerszinds acceptabel niveau komen. Het programma neemt ook alle kleinere wegen mee. Het detail is optimaal. De resolutiebeperkingen van het Palm-scherm zijn veeleer het probleem.
Storend vind ik wel dat de gecalculeerde reistijd wel erg optimistisch is. En niet in te stellen voor zover ik weet. (Groningen-Antwerpen: 311,4 km, 2.53 uur.

Het opwaarderen van je Palm V of III is echt het overwegen waard. Je bent hem max 2 dagen kwijt en inderdaad 250,-- lichter. Maar never zorgen meer over je programma's, AvantGo stuff, hacks, alles. En je hebt als extra de snelle processor. Door zwaar weer op mijn computer ben ik de site van die nederlandse ombouwer verloren, maar anderen helpen je vast verder.
Groet,
__________________
[][][][][][][]
Met citaat reageren
  #9  
Oud 01 februari 2001, 15:49
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
en toch is een routeplanner op het internet niet alleen goedkoper, het is ook beter!
Zo en als derde houd je de kostbare ruimte op je palm over voor echte nuttige progs!
Alleen de coolfactor ontbreekt....
Met citaat reageren
  #10  
Oud 01 februari 2001, 22:27
bob's schermafbeelding
bob bob is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 10 december 2000
Berichten: 1.056
adres van de ombouwer

Was dat toevallig http://www.sfinx.demon.nl/palm/ ?
__________________
Bob jij of bob ik?
Met citaat reageren
  #11  
Oud 02 februari 2001, 09:30
jeeptricks's schermafbeelding
jeeptricks jeeptricks is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 29 november 2000
Locatie: Madurodam
Berichten: 598
Thumbs up

Bob, dat klopt. http://www.sfinx.demon.nl/palm/
Ik werd getroffen door de snelle reactie middels e-mail van die jongen uit Maarssen of omstreken. Steeds werd ik op de hoogte gehouden van de status van de ombouw en had ik de keus welke OS ik wilde. Ook het resultaat is OK. Mijn Palm V8 is aan de buitenzijde niets dikker, of minder goed sluitend dan voor de ombouw. Eigenlijk kun je niet zien dat hij open geweest is.
Een vriend van me heeft het ook laten doen en beiden zijn we er tevreden over.
Als je enthousiast bent over wat je met je Palm nog meer kan doen dan telefoonnummers en agendabeheer, loop je toch snel aan tegen de geheugenbeperkingen. Middels deze simpele ingreep kan je Palm V weer langer mee. Aanrader.
Groet,
__________________
[][][][][][][]
Met citaat reageren
  #12  
Oud 19 februari 2001, 07:58
Lars
Guest
 
Berichten: n/a
Question Demo van EuroRoute

Ik hoor iedereen praten over deze routeplanner voor Europa maar niet iedereen schijnt positief te zijn. Is er een demoversie van te krijgen waarmee je een beetje kunt spelen? Ik wil toch graag mijn eigen meneing vormen voordat ik veel geld ga uitgeven.
Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:31.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023