Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 27 januari 2003, 10:56
emielkokkelink emielkokkelink is offline
Cenior lid
Voornaam: Emiel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 08 januari 2001
Locatie: Almelo, hartje Twente
Berichten: 220
Tungsten-T en bluetooth

Dag mede palmers,

ik heb na het lezen van zeer nuttige post van o.a. Jean-Paul mijn verbinding Tungsten-T en bluetooth (Sitecom usb) aan de praat op mijn latop men win-xp. Er blijven echter 2 vragen:

1) Via mijn desktop echter geen succes, ik krijg bij het opstarten van de oc direct de foutmelding "could not open Bttray" en een error met iets over "stack driver?". Ik heb de software meerdere keren geprobeerd te installeren, o.a. met Norton Antivirus en Internet Security uitgeschakeld, maar geen succes
Ik ben benieuwd of iemand hier raad mee weet?

2) Ik heb mijn PC of Laptop boven staan alwaar ze via de kabel internetten. Bluetooth via mijn palm werkt boven prima , echter beneden op de bank werkt het alleen wanneer ik een arm zou hebben welke 2 meter langer was.
Is het mogelijk om de USB Dongle te verplaatsen door middel van een USB verlengkabel (als deze überhaupt bestaan)? Zo ja: hoelang kan zo'n kabel maximaal zijn?
__________________
-Dit bericht is op een computer gegenereerd en is derhalve zonder handtekening geldig-

Van een Palm 3e naar een Palm 3c naar een Clié PEG N770C/E via een slippertje met een HP Jornada 568 PocketPC kom je uiteindelijk bij een Palm Tungsten-T die via bluetooth praat met mijn Nokia 6310i en mijn laptop.

Oef!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 januari 2003, 18:19
fjodor's schermafbeelding
fjodor fjodor is offline
Vriend v/d Palmclub
Voornaam: Fjodor
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Enschede
Berichten: 876
Stuur een bericht via MSN naar fjodor
Die 'desktop' draait ook Windows XP? Zo ja, misschien helpt installeren van SP1
USB verlengkabels bestaan, maximale lengte is een meter of 8.

Laatst gewijzigd door fjodor; 27 januari 2003 om 18:21.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 januari 2003, 19:41
emielkokkelink emielkokkelink is offline
Cenior lid
Voornaam: Emiel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 08 januari 2001
Locatie: Almelo, hartje Twente
Berichten: 220
Hoi,

SP1 van WinXP had geen succes. Ik las echter op http://www.palminfocenter.com/forum/...TOPIC_ID=10845 een thread gestart door een fransman die ontdekt heeft dat van bijna alle USB Dongles de software gelijk is. Ik had software 1.2.2.9 van Sitecom (ook op de site staat deze versie).

Hij heeft ontdekt dat je de software versie 1.3.2.7 van Anycom, samen met de driver van TDK goed werkt en minder conflicten geeft. Je krijgt er voordelen bij zoals geluidsondersteuning, betere wizard en vele malen stabieler!

Na het volgen van zijn instructies hat ik mijn sitecom dongle draaiende onder de tdk driver in no-time!

Ik gebruik niet het RAS protocol, maar Mocha-PPP omdat ik graag sync via bluetooth.

Over de USB kabel: ik heb er een van 5 mtr besteld, deze laat ik via de installatiekoker (ik heb een koker van kelder tot zolder waarin alle 'techniek' zit) in de meterkast (grenst direct aan de woonkamer) uitkomen. Ik ben ervan overtuigd dat ik dan lekker in de kamer kan internetten en emailen.

Ik dank iedereen voor zijn of haar hulp!

PALMCLUB RULES !!!
__________________
-Dit bericht is op een computer gegenereerd en is derhalve zonder handtekening geldig-

Van een Palm 3e naar een Palm 3c naar een Clié PEG N770C/E via een slippertje met een HP Jornada 568 PocketPC kom je uiteindelijk bij een Palm Tungsten-T die via bluetooth praat met mijn Nokia 6310i en mijn laptop.

Oef!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 01 februari 2003, 02:51
rpe3344
Guest
 
Berichten: n/a
Bluetooth-Tungsten

Hoi, ik gebruik ook sinds enkele dagen die Bleutooth-adapter van Sitecom op mijn desktop welke onder xp draait. Eveneens moet ik ook van in de woonkamer met de palm in de lucht surfen. Ik gebruik ook MochaPPP. Als ik wil synchroniseren moet ik op de Hot-sync de "lokal serial" aanvinken maar dan werkt Mocha niet meer. Als ik dan wil surfen moet ik altijd eerst "local serial" uitvinken. Praktisch is dat dus niet.
Moet ik alles van Sitecom eerst uninstalleren. En dan dat van Anycom+TDK installeren?
Lost dat dan ook mijn synchronisatie-probleem op?

Groetjes,

Renaat
Met citaat reageren
  #5  
Oud 05 februari 2003, 14:12
orbit67's schermafbeelding
orbit67 orbit67 is offline
Lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 07 september 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 900
is het niet zo dat als je een electronisch signaal wil verlengen met je cable, de sterkte niet gehalveerd word?

gr

rw
__________________
Sorry mensen, maar sinds februari 2004 ben ik uitermate gelukkig met een HP 2210. Mij zul je hier dus niet meer terug zien!! Kom gerust op bezoek bij www.pocketpc-club.nl
Met citaat reageren
  #6  
Oud 05 februari 2003, 14:16
rpe3344
Guest
 
Berichten: n/a
Dat schiet ook niet op dan.
Uw weet ook niet hoe ik via bleutooth en kan surfen en kan syncen?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 05 februari 2003, 14:18
orbit67's schermafbeelding
orbit67 orbit67 is offline
Lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 07 september 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 900
nee ik heb maar een 'simpele' m500. en ik gebruik alleen palmreader en datebk5.


even over die cable. ik heb me laten vertellen dat als je de kabel van je tv verlengt, de sterkte van het signaal bij elke connection gehalveerd word. dus als dit ook gebeurt bij bt, je dus twee connecties hebt en je dus nog maar een kwart van het signaal hebt, dat je laptop verlaat. en daar hebje dus niets aan denk ik. maar dit is in theorie. ik weet niet of het ook daadwerkelijk het geval is

gr

rw
__________________
Sorry mensen, maar sinds februari 2004 ben ik uitermate gelukkig met een HP 2210. Mij zul je hier dus niet meer terug zien!! Kom gerust op bezoek bij www.pocketpc-club.nl
Met citaat reageren
  #8  
Oud 05 februari 2003, 14:25
rpe3344
Guest
 
Berichten: n/a
Ik ga het toch maar eens proberen, want zoals het nu is krijg ik een slapende arm.)))
Of ik moet mij bankstel anderhalve meter in de hoogte brengen.))
Met citaat reageren
  #9  
Oud 17 maart 2003, 17:08
Breggie
Guest
 
Berichten: n/a
syncen met bluetooth

Ik heb de sitecom bluetooth usb geinstalleerd op mijn notebook en probeer te synchroniseren. De notebook ziet wel dat er een bluetooth apparaat (de Tungsten-T)in de buurt is, maar hoe kan je nu synchroniseren? Zoeken in de forums levert niet veel op tot nu toe. Ben ik iets essentieels vergeten (waarschijnlijk wel). Wie helpt me op weg?

Bij voorbaat dank!

Breggie
Met citaat reageren
  #10  
Oud 17 maart 2003, 17:48
emielkokkelink emielkokkelink is offline
Cenior lid
Voornaam: Emiel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 08 januari 2001
Locatie: Almelo, hartje Twente
Berichten: 220
Ik heb sinds 2 weken een USB verlengkabel van 5 mtr aan m'n dongle. De kabel komt tot in de meterkast, nu heb ik overal ontvangst.

Even over de signalen: TV (coax) is een analoog signaal en verzwakt met toenemende lengte. USB is digitaal, dus: geen extreme signaalverlies. Maximale lengte is 8 mtr voor USB.
__________________
-Dit bericht is op een computer gegenereerd en is derhalve zonder handtekening geldig-

Van een Palm 3e naar een Palm 3c naar een Clié PEG N770C/E via een slippertje met een HP Jornada 568 PocketPC kom je uiteindelijk bij een Palm Tungsten-T die via bluetooth praat met mijn Nokia 6310i en mijn laptop.

Oef!
Met citaat reageren
  #11  
Oud 18 maart 2003, 09:28
Breggie
Guest
 
Berichten: n/a
synchen via Bluetooth

Ok, je hebt een goede Bluetooth verbinding tussen je PC of Notebook en de Tungsten maar hoe zit het nu met het synchroniseren? Lukt dat of moet er op de T. een programma worden geinstalleerd of settings worden veranderd? Ik had het idee dat de Bluetooth verbinding hetzelfde zou moeten doen als de cradle verbinding naar de USB en dat je dus alleen op de synch icon op de T. zou hoeven drukken maar kennelijk is het niet zo simpel.

Ik heb de Bluetooth adaptor gekocht om op mijn PC op kantoor via de cradle te synchroniseren en thuis op mijn Notebook en PC via BT.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 18 maart 2003, 11:27
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Er is een uitgebreide Engelstalige handleiding in PDF formaat waarin wordt uitgelegd How To Wirelessly Surf the Internet on Your Tungsten|T Handheld via Bluetooth .

Daarmee moet je een heel eind kunnen komen!

Succes, groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #13  
Oud 16 mei 2003, 08:54
rctuijn
Guest
 
Berichten: n/a
Exclamation Bluetooth fix (internet zonder PPP)

De vernieuwe update voor Tungsten T heeft ook een Bluetooth fix:

Bluetooth Fix
The patch also fixes issues connecting to the Internet via a Bluetooth dongle attached to a PC. With the patch it is now possible to establish a internet connection with a Bluetooth Dongle without the need for a PPP server to be installed, as was previously required. PIC will have more on this method soon. (bron Palm Infocenter)

- Iemand al een idee hoe nu te internetten via Palm Bluetooth en BT adapter op PC zonder Mocha?

- Het is mij ook nog niet duidelijk hoe te synchroniseren via Palm Bluetooth en BT adapter op PC(in mijn geval een Acer)?

http://www.palm.com/support/download...nt_update.html

P.S. Bovenstaande om mijn "PAN" compleet te maken. Zie plaatje.

Groet,

Ronald
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg pan.jpg‎ (24,4 KB, 33x gelezen)
Met citaat reageren
  #14  
Oud 16 mei 2003, 09:00
rpe3344
Guest
 
Berichten: n/a
Tungsten-SL55

Hallo,
Ik kan perfect via BT en MochaPPP surfen en synchroniseren. Nu heb ik een Siemens S55 gsm gekocht. Weet er iemand hoe ik nu met mijn TT kan surfen via mijn gsm. De GPRS-konnektie met de provider werkt al maar verder ben ik nog niet geraakt.

Groeten, Renaat
Met citaat reageren
  #15  
Oud 16 mei 2003, 09:14
rctuijn
Guest
 
Berichten: n/a
Ja maar ...

... nu zonder PPP met PC met BT adapter ??? Zie mijn bericht vorige bericht.

Groet, R.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 16 mei 2003, 09:27
emielkokkelink emielkokkelink is offline
Cenior lid
Voornaam: Emiel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 08 januari 2001
Locatie: Almelo, hartje Twente
Berichten: 220
Ik kan met mijn TT prima internetten en hotsyncen via bluetooth sinds de update, mocha niet meer nodig.

De handleiding:

Installeer eerst de UPDATE van palm!!!

PC:
Zorg dat je de nieuwste drivers van je bluetooth dongle hebt.
Ga naar je configuratiescherm -> netwerkverbindingen
Kies je LAN verbinding -> rechter muis -> eigenschappen
Tabblad geavanceerd -> Internet delen inschakelen -> OK

PALM:
Preferences -> Connection -> New
Name: BT internet -> Connect to: Local Network -> Via: Bluetooth -> Device: (je pc dongle)
Details: Speed 115k, Flow automatic
Network: -> New
Service: BT intenet -> Username: (leeg) -> Password: prompt (leeg) -> Connection: BT internet (zojuist aagemaakt)
Details: Connection Type: PPP -> Idle: never -> Query DNS: yes(vinkje) -> IP adress: Automatic (vinkje)
Script: Delay: 1 -> Send: CLIENT -> Waitfor: CLIENTSERVER -> End:

Nu zou je internet moeten werken zonder Mocha, Hotsync via Netwerk werkt ook, eerst moet je wel een keer normaal gesynct hebben zodat je palm de netwerkgegevens heeft.
Op je PC moet je bij Hotsync Network enabelen, Setup kiezen en bij je naam een vinkje zetten.


Succes!
__________________
-Dit bericht is op een computer gegenereerd en is derhalve zonder handtekening geldig-

Van een Palm 3e naar een Palm 3c naar een Clié PEG N770C/E via een slippertje met een HP Jornada 568 PocketPC kom je uiteindelijk bij een Palm Tungsten-T die via bluetooth praat met mijn Nokia 6310i en mijn laptop.

Oef!
Met citaat reageren
  #17  
Oud 16 mei 2003, 10:33
rctuijn
Guest
 
Berichten: n/a
Bedankt !

Bedankt voor je uitleg. Ik ga het vanavond proberen !

(Wellicht off-topic: Ik heb thuis een firewall 'Zonelabs free' op de PC, deze moet ik uitzetten anders werkt internet sharing niet. Weet iemand toevallig een oplossing om deze onbeschermde situatie op te lossen?)

Cheers, R.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 08 juni 2003, 18:50
wokkel wokkel is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|E
 
Geregistreerd: 17 maart 2003
Locatie: Dordrecht
Berichten: 159
Ik heb precies hetzelfde ...
Wie?
Met citaat reageren
  #19  
Oud 08 juni 2003, 19:33
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
De gratis versie van ZoneAlarm ondersteunt Connection Sharing niet. Hiervoor moet je ZoneAlarm Pro hebben.
Met citaat reageren
  #20  
Oud 08 juni 2003, 21:51
wokkel wokkel is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|E
 
Geregistreerd: 17 maart 2003
Locatie: Dordrecht
Berichten: 159
Re: Bedankt !

Citaat:
Op 16-05-2003, om 11:33 heeft rctuijn dit gezegd in bericht #17
(Wellicht off-topic: Ik heb thuis een firewall 'Zonelabs free' op de PC, deze moet ik uitzetten anders werkt internet sharing niet. Weet iemand toevallig een oplossing om deze onbeschermde situatie op te lossen?)

Cheers, R.
Mijn probleempje met mijn firewall bleek heel eenvoudig te zijn.
Ik moest alleen maar de Bluetooth adapter als "Trusted computer" instellen in mijn firewallprog en dat ging met een zeer gemakkelijke wizard.
Ik gebruik Norton Personal Firewall, maar de jouwe zal ook wel zo'n instelling hebben.
Suc6 ...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:21.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023