Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18 mei 2008, 21:20
SAM
Guest
 
Berichten: n/a
Treo 680 met Telfort abonnement gebruiken als GPRS modem voor laptop

Hoi!

Ik probeer al een tijdje voor elkaar te krijgen dat ik m'n Palm Treo 680 kan gebruiken als bluetooth GPRS modem voor m'n laptop als ik bijvoorbeeld in de trein zit en geen wifi heb. Heb al veel gezocht, veel tips gelezen, maar toch krijg ik het niet voor elkaar.

Internet via GPRS op de Palm zelf werkt prima. Ik check regelmatig m'n email en browse wat sites voor zover Blazer dat toelaat. Krijg netjes het groene driehoekje in het ontvangsicoontje.

Ik krijg de boel zover dat m'n laptop en de Palm elkaar herkennen. Ik krijg er op de laptop ook heel netjes een bluetooth modem bij (Standard Modem over Bluetooth link). Ik vul de gegevens in die ik her en der heb gevonden: inbelnummer *99# of *99***1#, geen username en geen password (voor m'n gewone GPRS verbinding hoef ik die ook niet in te vullen). De laptop krijgt ook verbinding met de Palm, maar dan gaat het mis. Als hij het magische nummer belt krijg ik op de Palm te zien:

Network Response:
UNKNOWN APPLICATION

En uiteindelijk krijg ik een timeout met bijbehorende error op de laptop.

Ik heb al een mailtje gestuurd naar de supportafdeling van Telfort, maar ik kreeg een antwoord terug waaruit duidelijk bleek dat ze m'n mail niet goed hadden gelezen of niet hadden begrepen. Ik heb meer vertrouwen in de mensen hier in het forum.

Heeft iemand hier zoiets voor elkaar gekregen? Mijn vermoeden is dat ze het magische inbelnummer niet hebben enabled voor mijn abonnement, of voor het hele netwerk, of dat het nummer is veranderd omdat ze nu het KPN netwerk gebruiken. Maar verder kom ik niet met deze vermoedens.

Als iemand nog hints heeft hoe ik verder kan komen ben ik erg dankbaar.

Groetjes,

SAM

Laatst gewijzigd door Bram; 18 mei 2008 om 23:28. Reden: wat html reuzel weggehaald
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 mei 2008, 23:30
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Heb je stap 6 op slide 11 van deze pdf gedaan?

Die 1 in *9***1# zou moeten verwijzen naar het netwerkprofiel. Klopt dat?
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 mei 2008, 08:43
SAM
Guest
 
Berichten: n/a
Bedankt voor je reactie!

Ik heb stap 6 netjes gedaan, anders kunnen de laptop en de Palm elkaar toch ook niet zien en maakt de laptop toch ook geen modem over bluetooth aan?

De GPRS connectie is mijn default connectie om online te komen. Die hoort toch geselecteert te worden bij *99#? Tevens is het ook de eerste in het rijtje als ik in m'n network preferences op de Service dropdown klik. Dus dat lijkt allemaal goed te staan.

De pdf gaat over de 650, in de screenshots zie ik in de bluetooth instellingen dat je DUN aan en uit kan zetten. Op de 680 zie ik die optie niet. Houdt dat in dat het gewoon altijd kan als bluetooth aan staat?

Groetjes,

SAM
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:07.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023