Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 23 november 2006, 18:08
Atomsk Atomsk is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 april 2005
Berichten: 30
Thumbs down nieuwe Palmwijzer alleen te gebruiken op "oude modellen"?

Kreeg zojuist een mailtje van T² Creative Intelligence binnen over de nieuwe versie van Palmwijzer.

Citaat:
De 2007 versie van de 9292 PalmWijzer is nu te koop!

Ga snel naar de webstore:

http://store.eSellerate.net/9292/palmwijzer


De versie zonder updates is geldig vanaf 10 december 2006.

De abonnementsversie bevat op dit moment zowel de oude als de nieuwe dienstregeling, en is te gebruiken vanaf maandag 27 november 2006. De werkzaamheden voor de komende paar weken plus de speciale dienstregeling van 31 december zijn eveneens opgenomen in de abonnementsversie. Door de dubbele dienstregeling is deze versie extra groot (1,8 Mb).


We zijn er niet in geslaagd om met Palm Europa een oplossing voor de problemen met de nieuwste Palm modellen te vinden. De PalmWijzer is dus alleen te gebruiken op oudere Palm machines.
Op de Palm T|X en andere machines vanaf najaar 2005 werkt de 9292 PalmWijzer niet goed.
Versies voor de Pocket PC zijn eventueel wel beschikbaar: http://store.eSellerate.net/t2/pocketwijzer
Wat is dat nu weer voor onzin? Palm Europa moet er voor zorgen dat oudbakken palmsoftware blijft werken op nieuwe modellen? Waarom schaffen ze niet gewoon een nieuwe ontwikkelomgeving aan en brengen de programmacode uptodate? Ik ben zelf geen programmeur, maar ik kan me niet voorstellen dat het updaten van de GUI nu zoveel tijd kost, want die is denk ik het meest verouderd. Dat of zo moeten er zulke spaghetti van gemaakt hebben dat de hele Palmwijzer opnieuw geprogrammeerd zou moeten worden.

Overigens kan ik met niet voorstellen dat de 2007 versie ineens niet meer op m'n treo werkt. De 2006 editie doet het daar immers prima op. Desondanks nogal teleurstellend dat CI geen zin heeft om een applicatie verder te ontwikkelen voor Palm. Ik weet wel dat er online alternatieven zijn, maar vaak werkt palmwijzer toch net wat sneller dan via gprs.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 november 2006, 18:14
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
De 2006-versie werkte ook niet op een TX maar wel op een Treo 650. Bij de 2007-versie zal dit denk ik niet anders zijn.
Ik vind het ook jammer dat ze de problemen met nieuwere apparaten niet tot op de bodem uitzoeken. Maar als Palm niet meewerkt en het met de nieuwste compiler en SDK niet werkt, houdt het gewoon op.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 november 2006, 19:30
Lindoras's schermafbeelding
Lindoras Lindoras is offline
Forumbikkel
Voornaam: Karel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Locatie: Swerter Scive
Berichten: 680
Stuur een bericht via MSN naar Lindoras
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram Bekijk bericht
De 2006-versie werkte ook niet op een TX maar wel op een Treo 650. Bij de 2007-versie zal dit denk ik niet anders zijn.
Dus... naar verwachting werkt het wel op de Treo 650
__________________
Palm thinking is the best way to travel
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 november 2006, 19:32
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Ik zie geen reden waarom het niet zou werken.

>> En 680 ? geen idee
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #5  
Oud 23 november 2006, 19:35
Lindoras's schermafbeelding
Lindoras Lindoras is offline
Forumbikkel
Voornaam: Karel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Locatie: Swerter Scive
Berichten: 680
Stuur een bericht via MSN naar Lindoras
En 680 ?
__________________
Palm thinking is the best way to travel
Met citaat reageren
  #6  
Oud 23 november 2006, 19:41
PalmWijzer's schermafbeelding
PalmWijzer PalmWijzer is offline
Ontwikkelend lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 22 februari 2002
Berichten: 76
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Atomsk Bekijk bericht
Wat is dat nu weer voor onzin? Palm Europa moet er voor zorgen dat oudbakken palmsoftware blijft werken op nieuwe modellen?
Wel als ze beloven dat de nieuwe versie van Palm OS compatible zullen houden met de oude... En als dat niet zo is, dan zou enige ondersteuning bij het opsporen van het probleem fijn zijn. Die ondersteuning was er in het geheel niet.

Citaat:
Waarom schaffen ze niet gewoon een nieuwe ontwikkelomgeving aan
Hebben we.

Citaat:
ik kan me niet voorstellen dat het updaten van de GUI nu zoveel tijd kost, want die is denk ik het meest verouderd.
Ofschoon je het ontwikkelen van een goede UI niet moet onderschatten, zit het echte probleem in de manier waarop een Palm machine met geheugen omgaat. De oude Palm machines waren ontworpen als agenda-achtig apparaat en niet erg geschikt voor serieus rekenwerk. Er is maar heel weinig werkgeheugen beschikbaar. Om daar omheen te komen hebben we destijds gebruik gemaakt van de mogelijkheid in PalmOS om het geheugen dat is bedoeld voor de opslag van gegevens als werkgeheugen te benaderen. Zolang je de stukken die je wilt gebruiken maar binnen de 64Kb houdt gaat dat erg goed.

Een recentere machine als een Pocket PC heeft dat soort problemen niet. Je krijgt (veel) geheugen beschikbaar in stukken zo groot als je wilt. Alleen in Palm OS 5 heeft men weer besloten om dat niet te doen, en er zijn allerlei beperkingen aan het werkgeheugen dat je kunt krijgen. Dus daar zouden we dan weer een heel nieuw stuk software moeten gaan schrijven.

Een nieuwe PalmWijzer wordt op die manier toch weer veel werk. En met ongeveer 300 abonnementen in 2006 gaan we dat niet doen.

Citaat:
Overigens kan ik met niet voorstellen dat de 2007 versie ineens niet meer op m'n treo werkt. De 2006 editie doet het daar immers prima op.
Er is aan de software niets gewijzigd, dus de nieuwe zal ook weer op de Treo werken. Voor zover ik weet werkt de software niet goed op de T|X en Z22. Ik hoor graag van gebruikers op welke machines het wel werkt.

Aan de dienstregeling is overigens des te meer gewijzigd. De abonnementsversie bevat op dit moment zowel de oude als de nieuwe dienstregeling, en is te gebruiken vanaf maandag 27 november 2006. De werkzaamheden voor de komende paar weken plus de speciale dienstregeling van 31 december zijn eveneens opgenomen in de abonnementsversie. Door de dubbele dienstregeling is deze versie extra groot (1,8 Mb).

PalmWijzer
Met citaat reageren
  #7  
Oud 24 november 2006, 18:53
Atomsk Atomsk is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 april 2005
Berichten: 30
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PalmWijzer Bekijk bericht
Een recentere machine als een Pocket PC heeft dat soort problemen niet. Je krijgt (veel) geheugen beschikbaar in stukken zo groot als je wilt. Alleen in Palm OS 5 heeft men weer besloten om dat niet te doen, en er zijn allerlei beperkingen aan het werkgeheugen dat je kunt krijgen. Dus daar zouden we dan weer een heel nieuw stuk software moeten gaan schrijven.

Een nieuwe PalmWijzer wordt op die manier toch weer veel werk. En met ongeveer 300 abonnementen in 2006 gaan we dat niet doen.
Dat is niet zoveel nee, maar door het niet verder te onwikkelen wordt het toch een beetje een sterfhuisconstructie. Kunnen jullie de broncode niet vrijgeven ofzo? Dan zijn er misschien wat open source ontwikkelaars te vinden die het verder willen ontwikkelen. De dienstregelingsgegevens zouden dan nog gewoon verkocht kunnen worden.
Citaat:
Er is aan de software niets gewijzigd, dus de nieuwe zal ook weer op de Treo werken. Voor zover ik weet werkt de software niet goed op de T|X en Z22. Ik hoor graag van gebruikers op welke machines het wel werkt.

Aan de dienstregeling is overigens des te meer gewijzigd. De abonnementsversie bevat op dit moment zowel de oude als de nieuwe dienstregeling, en is te gebruiken vanaf maandag 27 november 2006. De werkzaamheden voor de komende paar weken plus de speciale dienstregeling van 31 december zijn eveneens opgenomen in de abonnementsversie. Door de dubbele dienstregeling is deze versie extra groot (1,8 Mb).

PalmWijzer
Ok, maar nu wordt een beetje de indruk gewekt dat het op geen enkele moderne Palm werkt. Een lijstje met de modellen die allemaal niet functioneren zou verhelderend zijn.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 25 november 2006, 08:02
Lindoras's schermafbeelding
Lindoras Lindoras is offline
Forumbikkel
Voornaam: Karel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Locatie: Swerter Scive
Berichten: 680
Stuur een bericht via MSN naar Lindoras
Ah, nu weet ik weer waarom ik hem niet eerder heb aangeschaft:
kun je alleen betalen met een creditcard helaas
__________________
Palm thinking is the best way to travel
Met citaat reageren
  #9  
Oud 25 november 2006, 10:13
norman
Guest
 
Berichten: n/a
De vraag of hij werkt op de 650 kan ik ontkennend beantwoorden. Bij het downloaden van het programma krijg ik de volgende melding:
"ActiveSync not found on this comuter. Setup cannot continue and will now exit".

Toch staat het hotsync programma wel degelijk op mijn computer.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 25 november 2006, 11:57
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Norman, weet je zeker dat je de Palm versie hebt? ActiveSync is namelijk de Windows Mobile tegenhanger van HotSync.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 25 november 2006, 12:30
norman
Guest
 
Berichten: n/a
Beste Domenique

Ik heb de Palmwijzer gekocht. Ik mag toch aannemen dat deze geschikt is voor Palm?
Met citaat reageren
  #12  
Oud 25 november 2006, 12:58
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Heb jij niet per ongeluk Pocketwijzer gekocht? Palmwijzer bestond voor mij enige tijd geleden uit een ZIP-bestand met daarin een PRC- en PDB-bestand.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #13  
Oud 25 november 2006, 13:07
norman
Guest
 
Berichten: n/a
Ik ben bang dat je helemaal gelijk hebt. Ik zie dat ik inderdaad Pocketwijzer gekocht heb.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 25 november 2006, 13:27
norman
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb de nu Palmwijzer geinstalleerd op de Treo 650. Deze doet het prima.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 25 november 2006, 16:29
PalmWijzer's schermafbeelding
PalmWijzer PalmWijzer is offline
Ontwikkelend lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 22 februari 2002
Berichten: 76
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Atomsk Bekijk bericht
Dat is niet zoveel nee, maar door het niet verder te onwikkelen wordt het toch een beetje een sterfhuisconstructie.
Dat klopt. Maar bedenk dat het in de beste jaren (met de PalmWijzer werkend op elke model vanaf de III) ook nooit boven de 450 abonnementen is geweest. En als je dan de ontwikkelingen ziet op het gebied van online system, dan denk ik niet dat een investering in een offline product nog erg verstandig is.

Citaat:
Kunnen jullie de broncode niet vrijgeven ofzo?
We verdienen ons bestaan met de methodes om dienstregelingen op te slaan en te doorzoeken, dus de broncode komt zeker niet vrij.

Citaat:
Een lijstje met de modellen die allemaal niet functioneren zou verhelderend zijn.
Ik zou dat lijstje niet kunnen opstellen. Er zijn mensen met een T|X waarbij de PalmWijzer wel werkt. We horen van gebruikers van een Z22 dat als ze een keer herinstalleren het wel werkt. Maar of dat bij het model dat morgen in de winkel ligt nog zo is? In PalmOS versie sub-sub-H werkt het wel, in sub-sub-P weer niet... De Treo 750v, da's een heel ander verhaal...

PalmWijzer
Met citaat reageren
  #16  
Oud 25 november 2006, 16:31
PalmWijzer's schermafbeelding
PalmWijzer PalmWijzer is offline
Ontwikkelend lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 22 februari 2002
Berichten: 76
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lindoras Bekijk bericht
Ah, nu weet ik weer waarom ik hem niet eerder heb aangeschaft:
kun je alleen betalen met een creditcard helaas
Stuur maar een mailtje naar T2info@TiscaliMail.nl en dan regelen we het wel per giro.

PalmWijzer
Met citaat reageren
  #17  
Oud 25 november 2006, 17:22
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Ik gebruik PalmWijzer al twee jaar naar teverdenheid op mijn Palm Treo 650. Zoals Palm wijzer heeft uitgelegd werkt dit programma niet op sommige nieuwe toestellen (zoals Palm TX) wanwege te weinig heap geheugen (met TomTom 6 doet dit probleem zich ook al voor). De Palm Treo 680 is uitgerust met voldoende heap geheugen (naar mijn weten is dit bijna 10 MB - op de TX is dit net 2 MB). Ik verwacht daarom ook dat de PalmWijzer prima op de Palm Treo 680 te gebruiken zal zijn.

P.S. Ik heb de niuwste versie die vanaf 10 december ingaat reeds aangeschat
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #18  
Oud 26 november 2006, 02:22
Atomsk Atomsk is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 april 2005
Berichten: 30
Mijn 2007 versie ook zojuist aangeschaft .

Nog een laatste opmerking: een andere betaal/downloadsite zou wellicht het aantal aankopen ook nog wat kunnen opschroeven. Nu moet ik met creditcard gebruiken (voor mij geen probleem, maar anderen gebruiken liever iets als iDeal denk ik). Daarnaast wordt er automatisch een soort "dowloadverzekering" aan het bestelmandje toegevoegd van $5. Is wel weer te verwijderen, maar ik vind dit niet bepaald een fatsoenlijke manier van verkopen.
Met citaat reageren
  #19  
Oud 26 november 2006, 10:16
Lindoras's schermafbeelding
Lindoras Lindoras is offline
Forumbikkel
Voornaam: Karel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Locatie: Swerter Scive
Berichten: 680
Stuur een bericht via MSN naar Lindoras
Citaat:
een laatste opmerking: een andere betaal/downloadsite zou wellicht het aantal aankopen ook nog wat kunnen opschroeven
Mee eens, daarom had ik het tot nu toe niet aangeschaft, terwijl ik wel wilde.

Citaat:
anderen gebruiken liever iets als iDeal
Klopt, ook Paypal is betrouwbaar en snel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PalmWijzer Bekijk bericht
Stuur maar een mailtje naar T2info@TiscaliMail.nl en dan regelen we het wel per giro.
Ben blij dat ik alsnog de mogelijkheid heb.
Mailtje is onderweg.

__________________
Palm thinking is the best way to travel

Laatst gewijzigd door Lindoras; 26 november 2006 om 10:26.
Met citaat reageren
  #20  
Oud 26 november 2006, 13:32
Mr.D
Guest
 
Berichten: n/a
De 2006 versie (zonder abonnement) werkte uitstekend op mijn LifeDrive. De 2007 versie wordt binnenkort aangeschaft. Voor de modellen waar Palmwijzer niet werkt is het alternatief van de Deutsche Bahn (ook Nederlands dienstrooster) de moeite waard.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:45.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023