Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Accessoires

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27 juli 2001, 23:51
Guest
 
Berichten: n/a
Sinds enkele weken ben ik, inmiddels enthousiast, gebruiker van een Palm Vx. Synchroniseren met mijn Desk-top PC verloopt perfect via de seriele aansluiting. Toch is er een gemis. Ik wil ook met mijn note book met een USB-poort kunnen synchroniseren. Niemand kan mij aan een kabel daarvoor helpen. Op de site van Palm is ook niets te vinden. Volgens de "handel" bestaat die kabel niet. Wie heeft een tip voor mij ?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 05 november 2001, 13:46
sandra
Guest
 
Berichten: n/a
Question usb notebook

Helaas heb ik geen oplossing voor je probleem. Ik vroeg me af of je inmiddels al een oplossing hebt gevonden. Ik zit nl. met hetzelfde probleem. Momenteel staat er een USB-kit in bestelling, ik vraag me af of dit goed werkt. Teven ben ik benieuwd of die USB-kit ook bruikbaar is voor andere applicaties welke standaard via serieel werken (kan ik die dan ook aansluiten op de USB)

Groetjes,
Sandra
Met citaat reageren
  #3  
Oud 05 november 2001, 13:54
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Tip:

Kijk eens in de review sectie: http://www.palmclub.nl/reviews/accessoires/usb_palmv/
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 07 november 2001, 00:43
Floris
Guest
 
Berichten: n/a
Question USB Hotsync Charger

Ik heb nu zoŽn handige USBkabel. Echter volgens het bericht in jullie site heeft de schrijver (GJ.Hartog) bij de installatie in W98 altijd een COM4 aangetroffen.
Wat ik ook probeer ik krijg alleen maar een COM5 en die kent de Hotsync Manager die ik gebruik (3.0.2) weer niet. Ik durf deze ook niet te upgraden want dat heb ik al eens gedaan en toen kon ik helemaal niet meer syncen.
Hoe krijg ik deze USB als seriele poort toch in COM4?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 07 november 2001, 05:01
palmvx's schermafbeelding
palmvx palmvx is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 01 februari 2001
Berichten: 193
als ik het goed begrijp gaat het hier om de palm Vx, right?
Dan heeft gertjan al naar een goede link verwezen. Nog een ding: helaas kan je met de vx niet optimaal genieten van de USB sync snelheid. Bij de m serie kan je die instellen op 230400 bps, bij de vx tot 116200 denk ik.... Misschien dat overstappen naar os 4.0 helpt, maar daar is de Vx niet echt voor gemaakt...
__________________
The difference between men and boys is the size of their toys.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 07 november 2001, 13:49
Floris
Guest
 
Berichten: n/a
USB cradle

Neen het betreft een palm V.
En aanpassen van de software naar 4.0 doe ik liever niet. Hier heb ik grote problemen mee gehad zodat vervolgens de suncen niet meer mogelijk was.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 07 november 2001, 15:21
sandra
Guest
 
Berichten: n/a
Smile USB KIT

Vandaag kreeg ik dus de besteld USB-kit binnen. Meteen geprobeerd, zonder succes. Het installeren ging op zich goed maar er volgde geen response op de sync. knop.
Na het lezen van de toelichting op de cd-rom heb ik uiteindelijke de USB-connectie verbroken (fysiek de kabel eruit) en 1 minuut gewacht. Toen de USB-kabel er weer in en welja! Het werkt!
Wellicht heeft iemand anders ook iets aan deze tip.
Groetjes,
Sandra
Met citaat reageren
  #8  
Oud 07 november 2001, 16:26
Floris
Guest
 
Berichten: n/a
USB

Beste Sandra,

Welke compoort is er geconfigureerd tijdens de installatie?
Hotsync kent namelijk slechts de com 1 t/m 4 en bij mij werd com5 aangemaakt.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 07 november 2001, 16:33
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Ik blijf het vreemd vinden dat je Hotsync manager geen COM5 herkent, bij mij was het geen probleem. Als je namelijk terwijl de PC aanstaat de Hotsync USB kabel er uit trekt, en vervolgens weer terug steekt, dan maakt hij ook een nieuwe COMpoort aan (heb het zelf geprobeerd).

Vervolgens heb ik Hotsyncmanager opgestart, en uit het lijstje bij Setup gewoon COM5 kunnen kiezen... Daarna de Hotsync button ingedrukt en het zaakje synchroniseerde vlot en zeker.

Ter informatie: Ik gebruik Hotsync manager 4.0
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #10  
Oud 07 november 2001, 16:36
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Re: USB cradle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Floris
Neen het betreft een palm V.
En aanpassen van de software naar 4.0 doe ik liever niet. Hier heb ik grote problemen mee gehad zodat vervolgens de suncen niet meer mogelijk was.
Kan je iets meer uitwijden over je systeemspecificaties, en ook wat voor OS je gebruikt?

Zelf gebruik ik de kabel in combinatie met een Palm V (al moet dat echt geen verschil uitmaken met een Vx) en Windows 98/XP.
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #11  
Oud 07 november 2001, 18:30
Steve-A
Guest
 
Berichten: n/a
USB kabel Vx-Notebook

Door tijdgebrek had ik nog geen serieuze verdere zoektocht naar zo'n kabel ondernomen. Had de review ook gemist maar ben blij dat er nu toch een oplossing blijkt te zijn. Voortaan eerst bij de Palmclub zoeken daarna pas bij de "handel" vragen werkt dus beter!
Gezien de Com poort discussie ben ik benieuwd of iemand specifiek ervaring heeft met een Compaq Presario 1200 in combinatie met de Vx
Ben zelf een beetje een dummy op dit gebied dus alle techniek gaat mij al gauw boven de pet.
In ieder geval allemaal weer bedankt en de groeten.
Steve
Met citaat reageren
  #12  
Oud 08 november 2001, 10:25
sandra
Guest
 
Berichten: n/a
USB-KIT

Als de hotsync. opgestart is zonder dat de USB is aangesloten staat hij op com3. Met de USB erin wordt er com1 aangemaakt. Echter als ik de hotsync. probeer volgt er geen reactie. Haal ik USB er weer uit dan krijg ik de melding The selected port com1 is not availabel at this time. Hotsync. Manager will open the port when it becomes available.

Vervolgens krijg ik hem niet meer aan de gang.?
Ik werk versie 3.5?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:26.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023