Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Zire en Z22

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 16 maart 2006, 00:16
Eef!
Guest
 
Berichten: n/a
Beste Toafc,

Heb het programma wat je noemde gedownload in ZIP bestand. Moet je me even zeggen waar ik het moet uitpakken (waar moet ik het opslaan) en hoe open ik het dan? En hoe wis ik dat programma precies? Wil je me een beetje ondersteunen?
En wat is het verschil tussen een soft reset en een harde?

Bedankt voor de uitgebreide uitleg en ik hoop echt dat het nu wel lukt!
Met citaat reageren
  #22  
Oud 16 maart 2006, 00:16
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Zijn onze webpagina's niet goed? Een Nederlandse handleiding is er helaas niet, maar dat had je met de zoekfunctie ook kunnen vinden. Daarnaast is het eigenlijk niet netjes om in de discussie van iemand anders een totaal andere vraag te stellen, dus voortaan even een eigen thread beginnen s.v.p.
Met citaat reageren
  #23  
Oud 16 maart 2006, 00:18
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eef!
En wat is het verschil tussen een soft reset en een harde?
Als je klikt op de linkjes (overbodig: te herkennen aan de blauw onderstreepte woorden) wordt je vraag vanzelf beantwoord.
Met citaat reageren
  #24  
Oud 16 maart 2006, 00:26
Eef!
Guest
 
Berichten: n/a
Klopt dat ik een harde reset heb uitgevoerd, mede als tip via een familielid! Hopende dat de foutmelding zou verdwijnen!
De soft reset ook al uitgeprobeerd.......
Met citaat reageren
  #25  
Oud 16 maart 2006, 00:34
toafc
Guest
 
Berichten: n/a
Eef!,

Ik neem aan dat je de Calendar Conduit zelf expres op "Do nothing" hebt gezet, omdat anders de hotsync vastliep? Anders moet je, zoals Jean-Paul zegt, deze op "synchroniseren" zetten (set as default aanvinken).

Filez.zip kun je willekeurig op je computer opslaan, zolang je hem maar terugvindt. Open het door erop te dubbelklikken: je vindt Filez.prc. Door hierop te dubbelklikken, zal dit programma bij de volgende hotsync op je Palm worden geladen, probeer maar eens.

Eenmaal op je Palm, zie je het als applicatie staan. Klik hem aan. View & Edit Files. Klik op het driehoekje van Internal. Volg nu mijn vorige instructies en wis (delete zit in het menu) het bestand. Volg de rest van mijn instructies op.

Succes!

Dit is overigens niet de "enige" oplossing. Een grote schoonmaak, zoals ik vaak heb langs zien komen, is een andere oplossing. Dat is een harde reset waarbij programma-data niet teruggezet wordt: bij jouw harde reset werd alles wel teruggezet.
Met citaat reageren
  #26  
Oud 16 maart 2006, 00:35
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Het ZIP-bestand van Filez kun je op elke willekeurige plek op je harde schijf uitpakken. Het bestand Filez.prc wat in de zip zit moet je installeren op je Palm zoals je eerder ook al DbScan.prc hebt geinstalleerd. Vervolgens open je Filez op je Zire en zoek je het bestand CalendarDB-PDat in de bestandenlijst. Deze verwijder je via Menu->Delete. Daarna volg je de verdere tips van toafc op.
Met citaat reageren
  #27  
Oud 16 maart 2006, 08:05
Eef!
Guest
 
Berichten: n/a
Zojuist geinstalleerd en gezocht, kan het bestand Calendar DB-pDat niet vinden! Wel DateBook DB of is dat wat anders?
Met citaat reageren
  #28  
Oud 16 maart 2006, 08:14
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
De Zire21 heeft nog oude PIM-tools (tegenwoordig is Datebook vervangen door Calendar), en dan heten de bestanden wat anders. DateBookDB is hetzelfde.
Let op dat je zo alles van je desktop terugzet, en alles wat al niet op je desktop staat, weg zal zijn.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #29  
Oud 16 maart 2006, 08:24
Eef!
Guest
 
Berichten: n/a
Helaas......dit heeft niet gewerkt! Heb desktop overwrites handheld ingesteld en nu loopt ie weer vast op datebook! Dan toch maar een grote schoonmaak?
Met citaat reageren
  #30  
Oud 16 maart 2006, 15:40
Eef!
Guest
 
Berichten: n/a
Zojuist de 'grote schoonmaak' uitgevoerd met een harde reset , maar ook nu blijft de hotsync hangen op datebook! Nog suggesties?
Met citaat reageren
  #31  
Oud 16 maart 2006, 15:54
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Eef, je hebt de grote schoonmaak tip (klik maar op de link) niet precies gevolgd, denk ik? Anders is niet te verklaren dat dezelfde fout weer terugkomt.
__________________
What the FAQ?

Laatst gewijzigd door metck; 16 maart 2006 om 16:30.
Met citaat reageren
  #32  
Oud 16 maart 2006, 16:26
Eef!
Guest
 
Berichten: n/a
ik heb een harde reset gedaan: erase all data->yes, toen was mijn palm leeg.. Synchroniseren leek in eerste instantie goed te gaan tot datebook. Is dit te verklaren?
Daarna synchroniseren zonder datebook die zonder problemen verliep! Moet na synchroniseren wel iedere keer op reset drukken. Is dat normaal?
Met citaat reageren
  #33  
Oud 16 maart 2006, 16:30
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Eef!, lezen ajb!
Volg nou gewoon de stappen die in de Grote Schoonmaak Tip staan, dat is de beste manier om je pda weer op te lappen.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:51.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023