Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Zire en Z22

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 10 januari 2005, 19:51
Richie
Guest
 
Berichten: n/a
Question screen beschadigt

Het scherm van mijn Zire 72 is op een plaats wat beschadigt door het vele tikken van de stylus op deze plek. Weet iemand of het mogelijk is om deze kleine beschadiging te verhelpen?

gr Richie
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 januari 2005, 20:07
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
Vanaf nu een screen protector gebruiken kan ik aanraden, maar dat zal je beschadigingen niet doen verdwijnen. Er zijn veel goede ervaringen met het inwrijven van (kleurloze) Turtle wax en er zijn speciale krasverwijderaars voor de displays van GSMs die redelijk goed werken. Helemaal zal je je krassen nooit weg krijgen, maar dit zijn de beste oplossingen over het algemeen. Gebruik de zoekfunctie op deze website anders om threads met soortgelijke onderwerpen te vinden en om andere ervaringen te lezen.

Succes!
__________________
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 januari 2005, 01:20
AlainPieters
Guest
 
Berichten: n/a
Mij is vaker verteld bij GSM's om wat tandpaste erin te wrijven. Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, maar ik weet mensen die er positieve ervaringen mee hebben.

Je kan het misschien eens proberen. Iig met tandpasta kan niet veel fout gaan.

Suc6 ermee
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 januari 2005, 01:06
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Op 12-01-2005, om 01:20 heeft AlainPieters dit gezegd in bericht #3 met tandpasta kan niet veel fout gaan.
Met fluor worden tags en reklameteksten in glas ge-etst. Tandpasta bevat fluor en is het scherm niet van glas?
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #5  
Oud 13 januari 2005, 08:04
RobB's schermafbeelding
RobB RobB is offline
Huisprogrammeur
Voornaam: Rob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: 82.174.252.255
Berichten: 911
Citaat:
Op 13-01-2005, om 01:06 heeft ghia dit gezegd in bericht #4
Met fluor worden tags en reklameteksten in glas ge-etst. Tandpasta bevat fluor en is het scherm niet van glas?
Als tandpasta zoveel fluor zou bevatten dat het als etsmateriaal gebruikt kan worden zou ik me maar eens ernstig zorgen gaan maken over je tanden.
__________________
Rob.

The real source of applications.
___________________________________
Met citaat reageren
  #6  
Oud 13 januari 2005, 10:13
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
De schermen van de nieuwere generatie pda's zijn niet van glas maar van plastic en in principe nog kwetsbaarder. Ik heb verder altijd begrepen dat het witmaakeffect van tandpasta in het polijstmiddel zit en dus niet in de fluor. Maar back ontopic, ik zou een goede screenprotector aanschaffen: de oude beschadigingen worden nagenoeg onzichtbaar en nieuwe beschadigingen komen niet meer voor.
__________________
What the FAQ?

Laatst gewijzigd door metck; 14 januari 2005 om 10:47.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 13 januari 2005, 11:41
jeroent's schermafbeelding
jeroent jeroent is offline
Lid
Voornaam: Jeroen
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 29 december 2004
Berichten: 41
Stuur een bericht via MSN naar jeroent
Ik ben het met de vorige spreker eens: gebruik een screenprotector!

Een katoenen doek met tandpasta is inderdaad zeer geschikt als polijstmiddel voor het verwijderen van kleine krasjes van het scherm van een mobiele telefoon of een horloge. Echter alleen voor oppervlakkige krasjes; je verwijdert ze door als het ware het omliggende materiaal weg te schuren, waardoor de kras niet meer 'dieper'in het materiaal ligt. En je telefoon gaat er nog lekker fris van ruiken ook

Je zou deze methode ook wel bij een Palm toe kunnen passen, MAARRRR...
Je moet echt stevig wrijven met tandpasta om een goed 'polijsteffect' te bereiken en dat lijkt me nou niet zo goed voor de drukgevoelige schermen van de Palms. Bovendien zijn schermpjes van telefoons en horlogeglazen vele malen dikker, dus er is ook meer materiaal om weg te polijsten.

Niet aan begininen dus! Gewoon screenprotector erover that's it.
Groeten,
Jeroen
__________________
My E70 is like a brain extention...
Met citaat reageren
  #8  
Oud 13 januari 2005, 21:10
Richie
Guest
 
Berichten: n/a
Allen bedankt voor de reacties....

Eerst volg ik MGMHECK's advies maar op, poetsen kan tenslotte altijd nog. Aangezien ik op dit forum over het algemeen positieve reacties lees over Brando Screenprotectors heb ik er maar één besteld.

nogmaal bedankt,
gr Richie
Met citaat reageren
  #9  
Oud 18 februari 2005, 01:36
Jero2202
Guest
 
Berichten: n/a
Bedankt voor die tandpasta-tip! het heeft goed gewerkt bij mijn nieuwe horloge waar vrij snel krassen in waren gekomen :'(.(sorry, beetje offtopic) Owjah over dat fluor-gedoe: het klopt wel dat je met fluor kan etsen maar in tandpasta zit fluorIDE en geen fluor en dat is heel wat anders (sorry, ook beetje offtopic :P)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:39.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023