Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Overige licentienemers - Sony CLIE, Garmin iQUE, Fossil, etc.

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 05 december 2007, 16:05
1happyhippo
Guest
 
Berichten: n/a
taal op de clie tj35

hallo hier.
ben compleet nieuw op dit forum en ook met de palmos die op de voor mij nieuwe tj35 zit
alles nieuw, dus moet nogal wennen.
maar ik loop tegen een vreemd verschijnsel aan.
heb een memory card met perfect passenger erop die volgens de leverancier engels moet zijn.
toch na installatie is de tekst daarin frans.
zou aan het toestel liggen volgens de leverancier
maar alles is verder engels op de tj35
iemand enige suggestie?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 06 december 2007, 13:31
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Op de memory card van PP staat volgens mij maar één taal, wat in zou houden dat je een verkeerd kaartje hebt. Theoretisch is het wel mogelijk dat software in dezelfde taal werkt als de rest van je apparaat, maar omdat je zegt dat dat Engels is, zie ik daar geen problemen. De fout ligt daarom vermoedelijk bij PP en niet bij jou.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #3  
Oud 06 december 2007, 13:43
1happyhippo
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram Bekijk bericht
Op de memory card van PP staat volgens mij maar één taal, wat in zou houden dat je een verkeerd kaartje hebt. Theoretisch is het wel mogelijk dat software in dezelfde taal werkt als de rest van je apparaat, maar omdat je zegt dat dat Engels is, zie ik daar geen problemen. De fout ligt daarom vermoedelijk bij PP en niet bij jou.
en dat is nu juist zo vreemd dat men de card gecontroleerd had en die was volgens hen wel engels.
dus ben benieuwt als hij weer binnen is wat het wordt.
en zodra ik dat weet meld ik het hier ook even
Met citaat reageren
  #4  
Oud 06 december 2007, 18:02
1happyhippo
Guest
 
Berichten: n/a
murphy noemen ze die wet?

kreeg dus vandaag het kaartje duwde hem vol goede moed in de clie en jawel, nederlands

maar toen kwam murphy
moet hem binnen 8 dagen registreren, geen punt
maar dan moet het programma een hardware id genereren.
deed hij dat bij de franse versie wel, nu niet.

daarbij valt het me op, dat bij het 'schrijven' van enige serie nummers de clie nogal nerveus reageert wanneer ik met een kleine vederlichte schuifbeweging een letter geel wil maken om te overschrijven.
lukt dat in andere toepassingen wel, hier niet, als het lukt dan is het een lange reekst.
de enkele letter of reeks word geel gemarkeert, ik laat los en weg markering.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 08 december 2007, 16:19
1happyhippo
Guest
 
Berichten: n/a
de helpdesk snapt er blijkbaar weinig van, en kwam met de wat snauwerig overkomende melding of ik wel een harde reset heb uitgevoerd wat hij al 3 keer had uitgelegt.
nu ben ik een nope op gebied van palm os maar een goede handleiding kan ik nog wel uitvoeren.
had dit dus al drie x gedaan, ook de bestanden verwijdert die verwijdert moesten worden, maar het programma genereert geen hardware id dus kan niet registreren.
heb vrijdag de mail met foto opgestuurd maar daarna niks meer gehoord.
het zal wel goedkomen, maar de manier waarop men reageert, daar knap ik wel op af
Met citaat reageren
  #6  
Oud 08 december 2007, 16:34
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Vervelend dat ze niet goed weten hoe hun eigen produkten werken. Heb je nog gekeken of het kaartje dat je terugkreeg een andere was, of dat er andere dingen opstonden?
Je hebt al 3x een harde reset gedaan, en daarna ook nog bestanden verwijderd? Na een harde reset zijn alle bestanden al van je Palm, maar misschien heb je het nu over andere bestanden.
Wat betreft de hardware id: het zou kunnen dat die oa gebaseerd wordt op je htosync id. Een hotsync id wordt na hard resetten gewist, en wordt pas weer aangemaakt na een keertje te synchroniseren.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #7  
Oud 08 december 2007, 19:34
1happyhippo
Guest
 
Berichten: n/a
@Bram
ik moest eerst bepaalde bestanden verwijderen die perfect passenger geplaatst had, daarna de harde reset
nu heb ik wel gemerkt dat de ene keer kon ik kiezen in taal, engels duits frans de andere keren kwam die vraag niet terug, wel beeldscherm calibreren.

wat betreft het kaartje, ja er zijn verschillen, toch zei men dat er wel degelijk nederlands op had gestaan en ze hadden het gecontroleerd.

dus als er wat mis gaat zal de klant wel de onnozele zijn is dan de redenatie blijkbaar.
maar we wachten maar af.
wel is het zo dat ik dus dit speeltje niet echt gebruiken kan omdat wanneer het weer mis gaat ik door de harde reset weer alle kwijt ben.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 11 december 2007, 14:41
1happyhippo
Guest
 
Berichten: n/a
service

we zijn nu een aantal dagen verder en de conclussie die ik moet nemen is kort en bondig
maar hou die verborgen en de evt med laezer mag zelf beslissen
na een telefoon gesprek heeft men mij voorzien van een unlock code want men was er niet uit waarom dat deze PP niet een device ID genereert die je nodig hebt om een unlock code te krijgen.

vroeg later in de mail toen alles werkte dat ik toch wel graag een normaal werkende wilde hebben.


einde van besluit is eigenlijk dat ik nu een unlock heb en mij dus nergens druk over hoef te maken.
mocht ik overstappen naar een ander apparaat hoefde ik maar weer te bellen.
dit voelt voor mij niet goed.
dus hield aan.
nu zegt men dus dat het waarschijnlijk aan de clie ligt.
klopt niet want ook op een andere clie werkt de franse wel en de nederlandse niet.
maar onderhuids kreeg ik mee dat ik de set voor zo'n scherpe prijs had gekocht en alles werkte.
iedergeval legt dit hun onkunde wel bloot
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:31.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023