Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27 maart 2007, 22:03
Alex
Guest
 
Berichten: n/a
Treo 650 heeft een intern modem, maarrrrrr

kan ik nu via de telefoon inbellen bij mijn provider, dan op de treo een browser openen en internetten? Ik vind op internet en de diverse FAQs wel verwijzingen naar DUN, maar die gaan altijd uit van een computer verbonden met de treo.

Ik heb overigens nog geen treo, ik overweeg of de 650 of de 680. Ik heb een Apple thuis en de Windows doosjes synchroniseren volgens de meesten niet echt goed. Die 650 is ook wel lekke goedkoop, zo in zijn laatste dagen

Groeten,

Alex
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 maart 2007, 22:26
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Welkom op de Palmclub.

Volgens de productbeschrijving van de Treo kan dat. Ook lees je meer bij de veelgestelde vragen (FAQ) van de Palmclub.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 maart 2007, 00:00
Tiesbrants Tiesbrants is offline
Senior lid
Voornaam: Ties
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Stockholm
Berichten: 67
Het werkt op zich prima, ik heb het wel eens geprobeerd. Houd er alleen wel rekening mee dat het verschrikkelijk traag is,

Ties
Met citaat reageren
  #4  
Oud 28 maart 2007, 01:14
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Als ik Alex' vraag goed lees, vraagt hij of hij kan browsen op de Treo zelf.

Citaat:
kan ik nu via de telefoon inbellen bij mijn provider, dan op de treo een browser openen en internetten? Ik vind op internet en de diverse FAQs wel verwijzingen naar DUN, maar die gaan altijd uit van een computer verbonden met de treo.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 28 maart 2007, 01:41
Tiesbrants Tiesbrants is offline
Senior lid
Voornaam: Ties
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Stockholm
Berichten: 67
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho Bekijk bericht
Als ik Alex' vraag goed lees, vraagt hij of hij kan browsen op de Treo zelf.
Ik neem aan dat je op mijn antwoord reageert?
Ik heb het ook over op de Treo zelf. Onder network kan je kiezen voor: GPRS, ISDN en wireless dail up. En met die laatste 2 kan je gewoon inbellen naar een provider. Alleen is het volgens mij 9K6, dus nogal langzaam. Maar je zou dan wel gewoon kunnen internetten of meer realistisch: je mail kunnen ophalen,

Ties
Met citaat reageren
  #6  
Oud 28 maart 2007, 01:45
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ik vrees (voel het aan mijn water ) dat Alex niet 'inbellen' bedoelt, als in ouderwetsch GSM-inbellen, maar 'inbellen' als in 'algemeen contact komen met het internet' zonder specifiek GPRS te noemen.

Denk ik. Maar daar mag Alex meer duidelijkheid in verschaffen.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #7  
Oud 28 maart 2007, 09:33
Alex
Guest
 
Berichten: n/a
Ja, ik bedoel inderdaad, dat je inbelt bij een provider met het interne modem van de treo. Het abonnement van mijn werkgever (volgens zichzelf een van de beste in de IT...) heeft geen GPRS mogelijkheden dus hoop ik, dat ik een gewone, maar trage, dial up verbinding tot stand kan brengen. Als ik jullie antwoorden en de diverse FAQs goed begrijp kan dat.

Nu nog kiezen: 650 of 680. 680 ziet er wat fraaier uit, maar ik heb begrepen, dat de 650 een langer acculeven heeft.

In ieder geval: bedankt voor jullie antwoorden!
Met citaat reageren
  #8  
Oud 28 maart 2007, 13:50
Alex
Guest
 
Berichten: n/a
Nog even een aanvulling:

Volgens mij vind ik hier het antwoord:

http://www.palmclub.nl/tips/palmnet.shtml
Met citaat reageren
  #9  
Oud 28 maart 2007, 14:17
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Het inbellen bij een provider is tegenwoordig niet meer zo eenvoudig. Als de provider inbellen al (nog steeds) toestaat is het maar de vraag of de telecomoperator dat inbelnummer wel toestaat (067 nummers worden door KPN-Hi geblockt).
Bedenk dat je met inbellen fors duurder uit bent. Het is veeeeel trager en je betaalt (tijd) tikken, geen hoeveelheid data. Je moet aan het eind dus ook niet vergeten op te hangen.

Met andere woorden: als je vooruitstrevende werkgever je geen databundel wil geven en je hebt het toch nodig voor je werk is dit een hele mooie manier om je baas te laten merken dat GPRS toch echt voordeliger is. De rekening spreekt voor zich.

Voor meer antwoorden: zoek op dit forum eens op "inbellen".
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #10  
Oud 28 maart 2007, 21:04
Tiesbrants Tiesbrants is offline
Senior lid
Voornaam: Ties
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Stockholm
Berichten: 67
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho Bekijk bericht
Ik vrees (voel het aan mijn water ) dat Alex niet 'inbellen' bedoelt, als in ouderwetsch GSM-inbellen, maar 'inbellen' als in 'algemeen contact komen met het internet' zonder specifiek GPRS te noemen.

Denk ik. Maar daar mag Alex meer duidelijkheid in verschaffen.
Ja, maar als Alex het "in het algemeen bedoeld" dan is het zowiezo mogelijk, want met de Treo kan je een internet verbinding maken.
Dat dat via GPRS mogelijk is, is denk ik wel algemeen bekend en wat ik daar dus aan toe wilde voegen was dat het ook mogelijk is via het inbellen naar een provider, ofwel naar een modem ofwel naar een isdn adapter,

Ties
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:07.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023