Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 14 september 2006, 14:29
Jeroen E
Guest
 
Berichten: n/a
geluidsprobleem

Ik heb een Treo 650 van ruim een jaar oud. De laatste tijd werkt het geluid niet goed. De systeemgeluiden werken dan niet, ik kan de mediaspeler niet gebruiken (maar wel met de koptelefoon), het 'opstartgeluidje' is niet te horen etc. De microfoon werkt dan ook niet.
Het gevolg is dat als ik gebeld wordt, de telefoon wel afgaat (dan werkt de speaker dus wel!), en ik opneem hoor ik niks en degene die mij belt ook niet. Als ik zelf bel, zelfde resultaat. Soms werkt het geheel zomaar weer wel. Ik heb al een keer een harde reset gedaan, zonder resultaat. Iemand enig idee?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 september 2006, 14:40
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Een harde reset en daarna direct weer synchroniseren haalt het probleem weer terug. Kijk eens naar de grote schoonmaak.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 september 2006, 14:47
Jeroen E
Guest
 
Berichten: n/a
ik zal wat missen maar zie het verschil niet! In de 'grote schoonmaakprocedure' staat precies wat ik met de harde reset ook gedaan heb.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 september 2006, 15:04
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Je moet ook de stappen 6 (optioneel) tot en met 10 volgen.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 14 september 2006, 16:41
Jeroen E
Guest
 
Berichten: n/a
Het zal de warmte zijn maar ik snap het nog steeds niet. Heb uiteindelijk alle software van m'n laptop afgegooid + de palmmap uit programfiles. Weer een harde reset en alles opnieuw geinstalleerd. Tot nu toe werkt alles en kan ik ook weer bellen. Bedankt voor de snelle reacties
Met citaat reageren
  #6  
Oud 14 september 2006, 17:06
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Het zal de warmte zijn maar ik snap het nog steeds niet.
Help ons het artikel te verbeteren: *WAT* snap je precies niet? Wat je moet doen? Dat staat er toch? Of is het stom opgeschreven? Welke zinnen snap je niet wat je moet doen?

Overigens heb je bijna hetzelfde gedaan nu als wat er in het artikel stond. Maar de grote schoonmaak artikel zegt alleen dat je de Backupmap hoeft te hernoemen of te verwijderen, niet de hele Palm map.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #7  
Oud 14 september 2006, 21:06
Jeroen E
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb de stappen vanaf 6 gevolgd zoals eerder vermeld door METCK. Ik lees nu de laatste alinea van stap 4 nog eens goed en dat heb ik eerder dus gemist. Dit is wel essentieel in het hele verhaal. Niet goed gelezen dus, excuus. Een verbetering zou wellicht zijn om alle info over backup, codes, creator id etc. op een andere plek te zetten (te benaderen via hyperlinks). Voor de wat minder technisch ingestelde gebruiker (zoals ik) die nauwelijks of niet extra software heeft geinstalleerd, toch minder belangrijk. Nu ziet dat grote schoonmaakverhaal er erg ingewikkeld uit terwijl de basis erg mee valt. Ik was met 1 uurtje klaar.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 14 september 2006, 21:17
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Dank voor je commentaar.
Het is alleen wel zo dat zo'n 90% van de mensen die een grote schoonmaak uitvoeren nu juist wel veel additionele software hebben geinstalleerd (daarom moeten ze de grote schoonmaak juist uitvoeren . Om te voorkomen dat mensen gegevens of software kwijt raken kunnen, is het verstandig om toch ook de wat technische kant van het verhaal te vertellen.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 15 september 2006, 00:50
Tiesbrants Tiesbrants is offline
Senior lid
Voornaam: Ties
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Stockholm
Berichten: 67
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen E
Ik heb een Treo 650 van ruim een jaar oud. De laatste tijd werkt het geluid niet goed. De systeemgeluiden werken dan niet, ik kan de mediaspeler niet gebruiken (maar wel met de koptelefoon), het 'opstartgeluidje' is niet te horen etc. De microfoon werkt dan ook niet.
Het gevolg is dat als ik gebeld wordt, de telefoon wel afgaat (dan werkt de speaker dus wel!), en ik opneem hoor ik niks en degene die mij belt ook niet. Als ik zelf bel, zelfde resultaat. Soms werkt het geheel zomaar weer wel. Ik heb al een keer een harde reset gedaan, zonder resultaat. Iemand enig idee?
Ik vermoed dat het te maken heeft met het contactje in de headset aansluiting wat "meet" of er een headset is aangesloten. Als de Treo denkt dat er een headset is aangesloten maar dit niet zo is zullen de interne microfoon en de telefoonluidspeker worden uitgeschakeld. Ook het geluid van bijvoorbeeld realplayer zal dan naar de headset gestuurd worden.

Mocht het probleem zich nog een keer voordoen dan wil het dus wellicht helpen om het stekkertje van je headset er een paar keer in en uit te doen om er voor te zorgen dat het contactje weer in de goede stand komt,

Ties
Met citaat reageren
  #10  
Oud 15 september 2006, 08:19
Jeroen E
Guest
 
Berichten: n/a
Te vroeg gejuichd, kan weer niet bellen Zal dat stekkertje eens proberen, maar als de speaker is afgesloten zou het belsignaal toch ook niet moeten werken?
Met citaat reageren
  #11  
Oud 15 september 2006, 09:19
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Misschien heb je in de tussentijd al teveel programma's teruggezet.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #12  
Oud 15 september 2006, 11:54
Tiesbrants Tiesbrants is offline
Senior lid
Voornaam: Ties
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Stockholm
Berichten: 67
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen E
Te vroeg gejuichd, kan weer niet bellen Zal dat stekkertje eens proberen, maar als de speaker is afgesloten zou het belsignaal toch ook niet moeten werken?
Jawel, ook als de headset is aangesloten klinkt je beltoon door de speaker.
He is zelfs zo dat als je muziek luistert en je een smsbericht ontvang, dat je muziek even wegvalt, de treo de beltoon via de achterspeaker laat horen, en je vervolgens je muziek weer hoort,

Ties
Met citaat reageren
  #13  
Oud 22 september 2006, 11:30
Jeroen E
Guest
 
Berichten: n/a
Opnieuw de zaak geïnstalleerd volgens de grote schoonmaakprocedure (geen extra software geinstalleerd) Ook in de weer geweest met de headsetstekker.

Wat er nu gebeurd is dat ik zoals al eerder geschreven wel verbinding krijg. De beller (of gebelde) hoort mij soms wel, soms niet, ik met mijn Treo nooit.

Als ik de stekker erin steek als de verbinding tot stand is gebracht wordt deze veelal door de Treo meteen verbroken.

Als de stekker erin zit als ik gebeld wordt heb ik dezelfde situatie als zonder stekker.

Nog ideeën? Alvast bedankt

Laatst gewijzigd door Jeroen E; 22 september 2006 om 11:47.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 22 september 2006, 11:50
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Je hebt al update 1.20 op je Treo?
Welke headset gebruik je?
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #15  
Oud 22 september 2006, 12:21
Jeroen E
Guest
 
Berichten: n/a
nee, die update heb ik niet. Ik weet nl niet of mijn treo simlockvrij is. Ik heb de treo met KPN bussines select abonnement. Bij Palmsupport wordt expliciet gewaarschuwd dat de software alleen voor simlockvrije toestellen is. KPN staat niet in het rijtje. Dat heb ik nog niet weten te vinden. Ik gebruik de bleutooth headset van de Treo

Firmwareversie is 01.15
Sofware is 1.06-ROW
Met citaat reageren
  #16  
Oud 22 september 2006, 13:58
Jeroen E
Guest
 
Berichten: n/a
Inmiddels toch maar de update 1.20 geinstalleerd. Is goed gegaan maar heeft het probleem niet opgelost!
Met citaat reageren
  #17  
Oud 23 september 2006, 20:29
Jeroen E
Guest
 
Berichten: n/a
Iemand ervaring met de reparatieafdeling van KPN?
Met citaat reageren
  #18  
Oud 27 oktober 2007, 13:12
NitroMax NitroMax is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 30 december 2006
Berichten: 13
Mijn Treo 650 hield ook opeens op met geluid geven, na wat zoeken in het apparaat ( qua software dan ) niets kunnen vinden wat er fout zou kunnen staan.
Koptelefoontje erin en jawel: alles werkt zoals het hoort, koptelefoon eruit: niets ( Ik had van de week het koptelefoontje - na lange tijd - weer eens gebruikt op de motor voor m'n TomTom ).

Toen gezocht of ik ergens het koptelefoontje in of uit kon schakelen, niet dus.

Hier het Forum op en via de FAQ "koptelefoon Treo 650" gezocht, deze thread gevonden en ik werd al wat zenuwachtig toen ik las over "grote schoonmaak", "hard reset " en "back-up", maar gelukkig stond er ook een eenvoudig te proberen remedie in van Tiesbrands, namelijk het stekkertje een paar keer erin en eruit..............................

Weer eens hartelijk dank voor dit Forum
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:51.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023