Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24 juli 2006, 09:41
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
[Nieuws] Nederlander koopt mobieltje liefst in winkel

Een meerderheid (57 procent) van de Nederlanders koopt zijn of haar mobiele telefoon nog steeds het liefst in een reguliere winkel. De persoonlijke behandeling in een winkel is hiervoor de belangrijkste reden.

E้n op de vijf Nederlanders (19 procent) koopt de mobiele telefoon het liefst via internet. Het gemak en de snelheid van internet zijn hiervoor de belangrijkste redenen. Dit blijkt uit de binnenkort te verschijnen Telecom Monitor 2006 van Newcom Research & Consultancy.

Internet is wel de belangrijkste bron bij het zoeken van informatie over mobieltjes. Bij het ori๋nteren op een nieuw abonnement, gebruikt 86 procent van de Nederlanders het internet. Folders en brochures worden door 44 procent geraadpleegd en 35 procent haalt de informatie bij vrienden, kennissen of buren.

Internet wordt vooral gebruikt om abonnementsprijzen te vergelijken (88 procent), de beste aanbieding te zoeken (67 procent) en om voorwaarden van abonnementen te vergelijken (58 procent).

Bij de keuze voor een (nieuwe) aanbieder van mobiele diensten zijn prijs en landelijke dekkingsgraad nog steeds het meest belangrijk, hoewel hun rol minder groot is geworden dan in 2005.

Het toestel dat men bij een abonnement krijgt speelt een minder belangrijke rol, maar is in vergelijking met vorig jaar wel belangrijker geworden.

Genoemde redenen bij keuze aanbieder mobiele diensten:
  • Prijs 44 procent (2005) 35 procent (2006)
  • Landelijke dekking 43 procent (2005) 34 procent (2006)
  • Toestel 16 procent (2005) 19 procent (2006)

bron
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: gif 88.gif‎ (75,9 KB, 7x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 juli 2006, 12:00
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Mobiele telefoons koop ik eigenlijk ook altijd gewoon in de winkel, en simlockvrij.
Internetwinkels voor mobiele telefoons vind ik er vaak toch wat onguur uitzien, maar dat kan ook aan mij liggen.
En wat telefoons betreft ben ik toch geen koopjesjager, een simpele Nokia met bluetooth voldoet (thans 6021). Dat was volgens mij toch al geen telefoon waarmee op internet gestunt werd.

Ik zoek inderdaad wel informatie over telefoons op via internet .
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 juli 2006, 22:43
Kaz's schermafbeelding
Kaz Kaz is offline
Forumbikkel
Voornaam: Kasper
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 16 oktober 2003
Locatie: Zeist
Berichten: 200
Stuur een bericht via MSN naar Kaz
Wat mijn ervaring juist is, is dat er in de winkel mij een telefoon aangesmeerd wordt, die ik eigenlijk helemaal niet wil. Of er wordt naar mijn idee niks gedaan met wat ik zeg.

In dat opzicht zoek ik liever zelf dan naar een telefoon die ik wil.

Wat provider betreft, ik heb nu al jaren hi, ik weet hoe het werkt, en hoe alles in elkaar steekt. Ik zit er dus eigenlijk niet op te wachten om te gaan wisselen van provider, want uiteindelijk scheelt t niet zoveel.


Dat mensen zo weinig om het toestel geven begrijp ik niet helemaal. Bedoel, je zit er straks wel 1 of 2 jaar mee, dus in mijn ogen wil je dan wel iets wat bij je past, en niet zomaar een random telefoon.


Maarja.. iedere gek zn gebrek zullen we maar zeggen
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:04.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023