Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Discussie gesloten
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 01 november 2005, 10:11
brinkey brinkey is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 25 juni 2002
Locatie: Putten
Berichten: 43
Palm TX of pocketpc

Hoi,
Ik wil binnenkort een nieuwe pda aanschaffen ter vervanging van mijn m515. De pda moet GPS ondersteunen en het liefts fw en bluetooth hebben. Tot nu toe heb ik palm pda's gehad, maar ik begin te twijfelen, omdat het lijkt alsof er op de palm markt (soft en hardware matig) minder gebeurt. Dus pocket pc of palm

En als het dan toch palm wordt. Hoe bevalt de TX? Is bijvoorbeeld het geluid bij navigatie hard genoeg, kun je goed video bekijken, werkt de wifi naar behoren.

Kortom haal me over de streep.

btw ik sync met macs
  #2  
Oud 01 november 2005, 10:28
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brinkey
het liefts fw
Wat is fw?
  #3  
Oud 01 november 2005, 10:48
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Ik denk dat dat staat voor firewire, afgekort fiwi, wat weer een verhaspeling van wifi is, wat weer een afkorting van wireless fidelity is, oftwel: WLAN.

Je hebt trouwens denk ik gelijk als je zegt dat er op de palm markt (soft en hardware matig) minder gebeurt, simpelweg omdat er minder aanbieders zijn (voor de hardware dan, want qua software-aanbod is Palm nog steeds onovertroffen). Maar gaat het jou echt om de beweeglijkheid van het aanbod, of om wat er wordt aangeboden? Als je op zoek bent naar een PDA met WLAN en bluetooth, kun je bij Palm inderdaad kiezen tussen de T|X en de T|X, maar dat neemt niet weg dat het een prima PDA is! Hij wordt heus niks slechter van het feit dat er tig Windows Mobile-PDA's zijn met WLAN en Bluetooth.
__________________
WM is een drieletterwoord
  #4  
Oud 01 november 2005, 10:54
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door digilb
Als je op zoek bent naar een PDA met WLAN en bluetooth, kun je bij Palm inderdaad kiezen tussen de T|X en de T|X,
Bedoel je misschien de TX en de LifeDrive?
__________________
De Palm professional
  #5  
Oud 01 november 2005, 10:59
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
brinkey, hoe veel geld heb je er voor over? Welke andere specifieke eisen stel je?
  #6  
Oud 01 november 2005, 11:07
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice
Bedoel je misschien de TX en de LifeDrive?

Waar het hart van vol is...
__________________
WM is een drieletterwoord
  #7  
Oud 01 november 2005, 11:25
lpfdpc83
Guest
 
Berichten: n/a
ik zat vorige maand met precies hetzelfde probleem als jij... kies ik voor een pocke(t) pc of een stijlvolle palm. Ik heb toen eens gekeken wat mijn budget was en wat ik wilde hebben. ik was bereid er 300,- voor uit te geven en bij palm kreeg ik er een T|X voor. aan de andere kant kreeg ik er bar weinig voor. een soortgelijke pocke pc kost al gauw 399,-

ik ben dus gegaan voor de T|X en heb er tot nu toe alleen maar positieve dingen over te vermelden. ik ben sinds 2 weken aktief bezig met de palm met oa. de agenda, tasks, wifi, bleutooth, web browsen en navigeren via tomtom. alles gaat zonder enige problemen en vooral: zonder reboot's of freezes !!!
heel afentoe reboot ie eens omdat ik een of ander wazig progje probeerde te installeren, maar dat is pas 2x gebeurd, daarna nooit meer.

vantevoren heb ik ook nog eens de review van jean-paul gelezen die overigens schitterend is !!

voor mij dus 10 thumbs up voor dit schitterend apparaatje !!

ps. om even je vragen te beantwoorden: de luidspreker kan echt verdomd hard als die op 100% staat binnen tomtom. je kunt zelfs de radio op een "normaal" volume laten lopen zonder iets niet te verstaan.
en zoals gezegd, de wifi werkt echt heel erg prettig. ik maak wel thuis gebruik van een iets bovengemiddelde router, de Dlink Gaming Router en dat werkt razend snel !!
video's bekijken doe ik niet zo vaak maar heb het wel getest. ik heb een 800 mb groote divx omgezet naar 320x480 pixels met een groote van 230 MB en dat ging echt perfect, beeldkwaliteit is heel goed. alleen in landscape mode is de inkijkhoek iets beperkter lijkt me. dus sommige details vallen wel eens weg als je het scherm niet goed recht houdt maar verder niet storend.

ik hoop je hiermee goeie indruk gegeven te hebben en wens je alvast veel succes bij het kiezen

Laatst gewijzigd door lpfdpc83; 01 november 2005 om 11:33.
  #8  
Oud 01 november 2005, 12:45
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door digilb
Ik denk dat dat staat voor firewire, afgekort fiwi, wat weer een verhaspeling van wifi is, wat weer een afkorting van wireless fidelity is, oftwel: WLAN.
FireWire is toch echt wat anders.

Nog iets voor de TS: als je Palm blijft gebruiken, heb je ook nog wat aan software die je al aangeschaft had. Als je die voor PPC opnieuw moet kopen, maakt dat de keus alleen maar makkelijker
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
  #9  
Oud 01 november 2005, 13:52
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
http://tuxtops.com/?q=node/241

in een notedop... de keuze moet je uiteindelijk zelf maken. Ik heb momenteel een Tungsten T, maar die verandert vrij binnekort in een PPC dell axim X51V...
  #10  
Oud 01 november 2005, 13:59
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Huplahoi, de pagina waar jij naar verwijst zou ik toch afraden als het je gaat om informatie over welk OS beter zou zijn.

Verschillende van de punten die worden genoemd zijn pertinent onwaar en lijken meer op meningen dan op feiten. Laten we deze discussie elders voeren.
  #11  
Oud 01 november 2005, 14:17
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck
Huplahoi, de pagina waar jij naar verwijst zou ik toch afraden als het je gaat om informatie over welk OS beter zou zijn.

Verschillende van de punten die worden genoemd zijn pertinent onwaar en lijken meer op meningen dan op feiten. Laten we deze discussie elders voeren.
Laat het dan maar weg (als het nog kan )
  #12  
Oud 01 november 2005, 14:24
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huplahoi
Laat het dan maar weg (als het nog kan )
De reacties die eronder staan zijn nog de moeite waard, als het artikel al gelezen is. Het valt dan al direct op dat er vrijwel alleen kritiek is op punten waarbij van het PalmOS een verkeerd beeld is geschetst.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
  #13  
Oud 01 november 2005, 14:59
Harm Jan
Guest
 
Berichten: n/a
Hoe deze nieuwe palm is weet ik niet ik heb nu een T5 en ben heel erg tevreden, wat je zegt over de ontwikkelingen is mischien wel waar. Echter ik heb een hele tij enkele packetpc Ipaq gehad, allemaal windows veel snufjes en nieuws maar ook veel vast lopers. Leuke software maar als je steeds een reset moet doen is de lol er op een gegeven moment wel af. Doe mij dus mar weer een palm lekker basic en de leuke dingen doe ik dus wel op de pc.
Harm Jan
  #14  
Oud 01 november 2005, 15:05
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302

VERZOEK
Beste Harm Jan, zou je je profiel willen aanpassen met je huidige model handheld of smartphone? We kunnen je dan in de toekomst beter helpen bij eventuele problemen. Alvast bedankt!

__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
  #15  
Oud 01 november 2005, 15:14
tomas's schermafbeelding
tomas tomas is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 28 mei 2002
Locatie: Twente
Berichten: 94
wat kost zo'n dell axim X51V nog? 460 euro??

__________________
<<niets ingevuld>>
  #16  
Oud 01 november 2005, 15:16
Bob_Basli Bob_Basli is offline
Senior lid
Voornaam: Arjan
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 23 december 2003
Locatie: Dronten
Berichten: 62
Ik heb sinds een week of 3 een T|X en ben er uitermate tevreden over. Ook navigeren op de palm met TT5 en BT gps gaat uitstekend. Geluidskwailteit van de aanwijzingen is erg duidelijk en herberekenen doet 'ie erg snel. Ik heb na 2 jaar mijn Tungsten T ingeruild voor dit model en ik heb er nog geen dag spijt van. Aangezien je gewend bent aan een Palm, zal je ook op dit exemplaar je weg snel gevonden hebben. Thuis heb ik een DI-624+ router met WLAN en ik heb zelfs bij de buren nog verbinding met mijn eigen netwerk op de T|X. Tevens word er het gratis programma Wifile LT meegeleverd waarmee je via je pda in de gedeelde mappen van je pc kan zodat je snel bestanden kunt overzetten. De 128MB intern geheugen is bijna niet vol te krijgen met palm applicaties dus ruimte zat. Ik ben overtuigd, en ik hoop jij binnenkort ook Brinkey.
  #17  
Oud 01 november 2005, 15:23
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomas
wat kost zo'n dell axim X51V nog? 460 euro??

kijken op www.dell.nl of .be
of op www.expansys.be

Hoewel het geld steekt in mijn broekzakken, kan ik wel nog wachten tot een actie van dell...
  #18  
Oud 01 november 2005, 16:48
joker joker is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 02 september 2005
Berichten: 34
Ik speel al een tijdje met dezelfde vraag een PPC of een Palm T/X. Mijn Palm m515 heeft batterijproblemen na 3 jaar intensief gebruik.Wat me bij de PPC bij verschillende merken tegenvalt is de dikte van het toestel. De Palm m515 is wel een zeer elegant toestel (zeer dun), ik merk dat de Palm TX ook al wat dikker is, maar toch dunner in vergelijking met de PPC.
joker
  #19  
Oud 01 november 2005, 16:59
Bob_Basli Bob_Basli is offline
Senior lid
Voornaam: Arjan
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 23 december 2003
Locatie: Dronten
Berichten: 62
De T|X is iets dikker dan de 515, maar net zo dik als de tungsten |T. Door de kunststof behuizing echter is de T|X wel lekker licht. De T|X heeft een zakelijke uitstraling, ligt goed in de hand en een groot voordeel is natuurlijk dat het 320x480 display zowel in protrait als landscape gezet kan worden (net als de T3 en T5)
  #20  
Oud 01 november 2005, 19:51
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
tungsten T

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob_Basli
De T|X is iets dikker dan de 515, maar net zo dik als de tungsten |T. Door de kunststof behuizing echter is de T|X wel lekker licht. De T|X heeft een zakelijke uitstraling, ligt goed in de hand en een groot voordeel is natuurlijk dat het 320x480 display zowel in protrait als landscape gezet kan worden (net als de T3 en T5)
Zakelijke uitstraling of niet... ik vond (vind) het ferm vervelend dat je die slider (bijna) iedere keer moet openen (chack = open; chack = dicht). Niet echt zakelijk vind ik...
Discussie gesloten

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:11.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023