Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 09 maart 2006, 16:57
Ruud3121's schermafbeelding
Ruud3121 Ruud3121 is offline
Senior lid
Voornaam: Ruud
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 01 april 2005
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 56
Smile och . . zuur . . .

Zuur of niet.
Ik vind de Treo 650 ook nogal een joekel. Niet elke binnenzak is daarvoor geschikt. Zeker niet als je er ook nog eens hardcase'je omheen hebt.

Wat is er nu eigenlijk mis met een groter scherm?
- zodat er meer in je agenda kan en je nog steeds een dagweergave in een en hetzelfde scherm hebt.
- en dat al je contacts-gegevens in een oogopslag te zien zijn.
- en dat je films wat groter worden.
- en dat je niet meer een leesbril nodig hebt om webpagina's te bekijken.
- misschien dat e-books lezen ook werkelijk iets wordt.

De specs die nu te zien zijn alleen maar de opmaat van een lange reeks. En het design is wellicht niet je-dát maar met elk nieuw product komt een nieuwe look.

Het kan dus nog leuk worden.

Met andere woorden: Ik vind het wel wat.
Maar wel het liefst in een PALM - opzet!
Met citaat reageren
  #22  
Oud 09 maart 2006, 16:59
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Wat is er nu eignelijk mis met een groter scherm?
Twee tegenstrijdigheden die handheldmakers hoofdpijn bezorgen:

1) Mensen willen een groot, groter, grootst scherm
2) Mensen willen geen groot, groter, grootst handheld / tablet PC

Dus, tenzij er iets radicaals gaat veranderen aan schermtechnieken (ik noem bijvoorbeeld een oprolbaar scherm) kunnen handheldmakers niet zomaar een enorm groot scherm in hun handheld stoppen, zonder dat je handheld een joekel wordt, zeker als er ook nog ergens een toetsenbordje in geplaatst moet worden.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #23  
Oud 09 maart 2006, 17:14
raptor's schermafbeelding
raptor raptor is offline
Forumbikkel
Voornaam: Colin
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 19 januari 2006
Locatie: Oosterhout NB
Berichten: 133
Ik vind die dingen persoonlijk ook te groot en te lomp om echt draagbaar te zijn.

Daarbij, ik heb toch al Windows XP op m'n PC draaien? Waarom zou ik een mobiel apparaat willen voorzien van zo'n groot en log OS? Het vreet stroom, en de meerwaarde t.o.v. Windows Mobile en natuurlijk vooral Palm OS moet zich nog maar zien te bewijzen.

Er zullen best wel plekken zijn waar deze dingen met open armen worden ontvangen, maar ik verwacht zeker niet dat dit het einde van de PDA zal zijn.
__________________
Met citaat reageren
  #24  
Oud 09 maart 2006, 18:16
judgeblacksteel's schermafbeelding
judgeblacksteel judgeblacksteel is offline
Forumbikkel
Voornaam: judge
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Locatie: ijsland
Berichten: 308
wat zuur ??

wees eerlijk alle MS produkten worden op de markt gesmeten en de problemen later opgelost bv computers,spelconsole,software enz.
pak eens een dik boek met het gewicht van een kilo ...wil je daar mee sleuren?
en dan nog niet gesproken wat er betaald gaat worden voor het toestel en telkens voor upgrades en de rest van hun grapjes ....zeker geen palm prijzen en een licentie hier en daar ........laat maar kan het mij al voorstellen .
__________________
It is not that your life is too short , but you are dead so long
Met citaat reageren
  #25  
Oud 09 maart 2006, 18:24
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Laat dit geen MS-flame thread worden, dat zou jammer zijn.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #26  
Oud 09 maart 2006, 18:27
JeroenB's schermafbeelding
JeroenB JeroenB is offline
Palm-addict
Voornaam: Jeroen
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 13 juni 2005
Locatie: Hoogeveen
Berichten: 266
Stuur een bericht via MSN naar JeroenB
Ik denk dat het principe "Handheld" met deze ontwikkeling van Microsoft verloren is gegaan. Als je kijkt naar de vertaling ("met de hand vast te houden") past dit apparaat toch absoluut niet in dat concept?

Dit wordt niets, aangezien het een tussenstap is tussen de PDA en de Laptop, maar misschien dat Microsoft's geoliede marketingmachine er nog iets van kan maken.
__________________
Pak ook eens een filmpje op je Palm!

palm (de ~ (m.), ~en)
1 tropische en subtropische boom, behorende tot de familie der Palmacae => palmboom
2 binnenvlakte van de hand => handpalm
3 buksboom
4 Personal Digital Assistent van uitmuntende kwaliteit
5 bier van hoge goesting (met dank aan ghia )
Met citaat reageren
  #27  
Oud 09 maart 2006, 18:59
bascee's schermafbeelding
bascee bascee is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 08 april 2005
Berichten: 75
Personlijk vind ik ze er ook allemaal behoorlijk groot (te groot) uit zien.
Maar ik kwam net dit plaatje tegen van een umpc.



Lijkt me toch wel een wat redelijker voormaat.
Bovendien stop ik mijn T3 ook altijd al in mn tas omdat ik m te groot vind voor in mn pocket.
Lijkt me wel intresant dus, alleen jammer dat ie op windo(oooo)ws draait
Met citaat reageren
  #28  
Oud 09 maart 2006, 20:39
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Afgezien van de hardware, staat of valt dit ding hoe de software zich houdt. Op mijn laptop met beperkt geheugen en processor ratelt en ratelt de HD en swapt zich helemaal in de rondte, en alles is zo traag als je alles tegelijk wil doen. Ben benieuwd hoe ze performance en battery power en betaalbaarheid van dit ding willen combineren.

Maar zoals ze het zelf ook al aangeven: dit ding moet nog evolueren. Net zoals de PocketPC's in 2000/2001 trok de hardware de software niet, en pas nu na 5 jaar gaat het enigzins een beetje.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #29  
Oud 09 maart 2006, 22:07
judgeblacksteel's schermafbeelding
judgeblacksteel judgeblacksteel is offline
Forumbikkel
Voornaam: judge
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Locatie: ijsland
Berichten: 308
nee hoor

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram
Laat dit geen MS-flame thread worden, dat zou jammer zijn.
Nee hoor dat was de bedoeling niet ; maar hoe een firma zich gedraagd kan al wat laten raden hoe dit toestel zich gaat evolueren,en wat de problemen gaan worden -nogmaals, flame kan achterwege gelaten worden-.
Voor mij als MS/mac gebruiker duidelijk wel aan de orde bij een aankoop.
denk je dat er zoveel free/shareware zal komen bij MS?iets dat palm gebruikers toch duidelijk erg apprecieren..
plus dat voor mij grote en gewicht zoals eerder gezegd toch een rol gaan spelen.
So ik denk niet dat dit een concurent zal zijn in de volgende jaren ,en palm is nog lang niet uitgespeeld .
__________________
It is not that your life is too short , but you are dead so long

Laatst gewijzigd door Bram; 09 maart 2006 om 23:04.
Met citaat reageren
  #30  
Oud 09 maart 2006, 22:09
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Ik kan me zo voorstellen dat een apparaat als de UMPC populair gaat worden bij echte roadwarriors. Mensen die veel (korte stukjes) vliegen en dergelijke, en alleen maar handbagage hebben. En ook voor mensen die veel met de trein reizen kan het een uitkomst zijn. Voor dergelijke mensen is een laptop toch vaak net te groot en een pda weer net te klein voor het werk dat ze onderweg willen verrichten.
Verder is het natuurlijk een dilemma, wat Gaz ook al noemt. Ik wil ook wel een groot scherm op mijn pda, maar ik heb geen zin om dan meteen opgezadeld met een zwaar apparaat. (Ik ben dan ook erg tevreden met mijn iBook ).
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #31  
Oud 09 maart 2006, 22:33
YellowT YellowT is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 maart 2003
Berichten: 84
Promotiefilmpje

hier kan je het promotie filmpje bekijken

http://www.youtube.com/watch?v=qB7HIPKF1OY
Met citaat reageren
  #32  
Oud 09 maart 2006, 23:08
Ruud3121's schermafbeelding
Ruud3121 Ruud3121 is offline
Senior lid
Voornaam: Ruud
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 01 april 2005
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 56
Nog wat info: http://www.webwereld.nl/ref/newsletter/40163
Met citaat reageren
  #33  
Oud 10 maart 2006, 06:06
raptor's schermafbeelding
raptor raptor is offline
Forumbikkel
Voornaam: Colin
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 19 januari 2006
Locatie: Oosterhout NB
Berichten: 133
Tja, ik was al niet echt enthousiast, en nu ik dat filmpje heb gezien nog minder. Wat kan dat apparaat nou dat m'n T|X niet kan?

Het apparaat kan Windows programma's draaien, ok. Maar ik zelf heb nooit echt de behoefte gehad om die programma's op m'n Palm te draaien. Ik blijf erbij, Windows XP op zo'n 'mobiel' apparaat is in mijn ogen alleen maar overkill.
__________________
Met citaat reageren
  #34  
Oud 10 maart 2006, 08:54
palmdoc's schermafbeelding
palmdoc palmdoc is offline
Forumbikkel
Voornaam: Niels
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 25 februari 2005
Locatie: Nijmegen
Berichten: 113
ik wacht nog even op een handheld (PALM!) met een virtueel 3D holografisch beeld en virtueel typen op het tafelblad (maar dat laatste is ook nog niet echt aan het doorbreken heb ik het idee)
__________________
IIIc -> T|T3 -> Treo 650
Met citaat reageren
  #35  
Oud 10 maart 2006, 10:57
Leo's schermafbeelding
Leo Leo is offline
da Vinci
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Zetten
Berichten: 85
Citaat:
Wat een zure reacties.
Natuurlijk is iedereen op dit forum overtuigd dat er niets boven PALM gaat.
Daar ben ik het in ieder geval mee eens. De draagbaarheid en al erg uitgebreide functionaliteit van mijn Palm zijn natuurlijk onverslaanbaar.
Behalve dat Microsoft (ik kan de naam bijna niet uit mijn toetsenbord krijgen ) regelmatig de concurrentie met Palm aan gaat, denk ik toch dat deze nieuwe producten voor een ander marktsegment bedoeld zijn als pda's. Er is natuurlijk wel overlap in functionaliteit, zoals dat er ook is tussen telefoons en pda's. Dat lijkt mij vooral bedoeld om een zo breed mogelijke toepassing te krijgen.
Ik ben wel tablet PC's in het wild tegen gekomen, net als eerder aangegeven, in een wetenschappelijke omgeving. Dat geeft misschien al wel aan dat er een nogal specifieke doelgroep voor bestaat. Tot nog toe waren tablets ook nogal prijzig. Toch overweeg ik al een tijdje om naast mijn pda's, smartphone, laptop en PC een tablet te gaan aanschaffen .........

Als aanvulling op het bovenstaande: ik ben nog wat verder gaan zoeken naar specifieke informatie en kwam onder andere hier uit. Een klein citaat van deze site:
Citaat:
The Samsung Q1 is quite a smart piece of kit: it's mostly shiny black, with silver accents, accommodating a 7in. 800-by-480 (WVGA) TFT touchscreen within its 22.7cm (wide) by 13.9cm (deep) by 2.45-2.65cm (thick) dimensions. It weighs a handy 779g without any external or internal add-ons, is powered by Intel's ultra-low-voltage 900MHz Celeron M processor and comes with 512MB of DDR2 SDRAM in its single DIMM slot. Graphics are handled by the GMA 900 module integrated within the Intel 915GMS chipset, while internal storage comes in the form of a 40GB hard drive.
Naast Samsung heeft ook Asus en een chinese firma (Founder) een model in ontwikkeling. Voor zover ik het beoordeel valt uit de beschrijving van de Q1 op te maken dat het vooral een ontwikkeling is vanuit de laptop markt naar kleinere afmetingen.
__________________
Leo
--------------
to palm or not to palm, that is the difference

Laatst gewijzigd door Leo; 10 maart 2006 om 11:31.
Met citaat reageren
  #36  
Oud 10 maart 2006, 14:47
george's schermafbeelding
george george is offline
Gadgofiel
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 14 juni 2003
Locatie: Randstad
Berichten: 179
Jeepie wat is'ie lelijk zeg, Daar wil je niet dood mee gevonden worden,
maar ja daar staan die virusmachientjes dan ook wel bekend om.
Er gaat toch niks boven Palm en Apple wat dat betreft.
Met citaat reageren
  #37  
Oud 10 maart 2006, 19:47
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Gonny en ik hebben op de CeBIT (waar we nu nog zijn) al redelijk veel met de Touch Pack (officiele naam voor de hardware/software-combinatie, Origami is de naam voor de software-extensie boven Tablet XP) kunnen spelen; zowel het model van Asus (twee versies, waarvan de Deluxe-versie met GPS) als het model van Samsung. Het is een erg aardig product, en er is redelijk goed over nagedacht, maar voorlopig zie ik nog veel van de problemen waar ook de TabletPC last van heeft ook nog steeds terug in de Touch Packs. Het is nog steeds erg lastig om een muiscursor met een stylus (of een rocker) te bedienen en daarbij is het apparaat gewoon nog veel te zwaar om lang comfortabel in je hand te houden. Maar het scherm is erg mooi, de features mogen er zeer zeker zijn, streaming muziek en video over WLAN in je huiskamer op een personal device is natuurlijk geweldig (maar hou dan wel de stekker aangesloten) en zo zijn er nog wel meer features waar een rechtgeaarde gadgetliefhebber erg enthousiast van wordt . De prijzen die hier overigens worden genoemd zijn tussen de 700-1000 euro voor de 'instapmodellen' en 1200 voor de Asus met GPS.
Afijn; tot zover even. We worden zo het perscentrum uitgekacheld

EDIT
Ik was overigens niet erg onder de indruk van de gebruikte Intel Celeron 900Mhz ULV processor. Vooral bij fullscreenvideo zie je toch wel behoorlijke haperingen en overall vond ik hem ook niet echt supperrap. Maar het gaat hier wel om preproductiemodellen, dus daar zal nog wel het een en ander worden gefinetuned.
Wat ik wel erg handig en snel te leren vond was de gebruikte invoermethode met de twee gescheiden toetsenborddelen op het touchscreen. Daar zijn denk ik wel al plaatjes van te vinden op internet, en anders zullen wij die morgen posten. Het is een beetje het idee van een Microsoft Natural Keyboard, maar dan op een touchscreen. Ook de menustructuur (Origami) zat vrij slim in elkaar, alhoewel Asus daar alweer een eigen variant op had bedacht :S

En nu moeten we echt weg!


Laatst gewijzigd door jean-paul; 10 maart 2006 om 19:56.
Met citaat reageren
  #38  
Oud 10 maart 2006, 22:48
tomas's schermafbeelding
tomas tomas is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 28 mei 2002
Locatie: Twente
Berichten: 94
Citaat:
Tja, ik was al niet echt enthousiast, en nu ik dat filmpje heb gezien nog minder. Wat kan dat apparaat nou dat m'n T|X niet kan?
nou op een TX kun je niet fatsoenlijk internetten. Ook niet op een pocketpc trouwens. de webbrowsers zijn gewoonweg te slecht voor woorden. Veel sites geeft hij gewoon niet goed weer. Palms en pocketpc's zijn leuke uitgebreide agenda's met steeds meer multimedia fiunctie's maar het blijft nog steeds pielen op de vierkante cm.

laten we eerlijk zijn, je wilt toch gewoon een device wat alles kan en dat kan een ppc of palm gewoon niet.

Deze devices komen steeds dichterbij een alles kunner.

neemt niet weg dat palm een mooie uitgebreide agenda is
__________________
<<niets ingevuld>>
Met citaat reageren
  #39  
Oud 11 maart 2006, 00:27
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul
Wat ik wel erg handig en snel te leren vond was de gebruikte invoermethode met de twee gescheiden toetsenborddelen op het touchscreen. Daar zijn denk ik wel al plaatjes van te vinden op internet, en anders zullen wij die morgen posten.
Ziet er zo uit:
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg th_origamikeybus.jpg‎ (5,0 KB, 13x gelezen)
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #40  
Oud 11 maart 2006, 12:47
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Hmm, de tijd zal het leren of het aanslaat. Een simpele, 4 kg wegende, laptop met dezelfde functies en beter kost bij Dell ook maar € 700,- of iets in die richting. Dat lijkt me toch een flinke concurrentie, meer nog dan pda's.

Tweede punt is het feit dat Windows in de basis een desktop systeem is en misschien wat té uitgebreid voor zo'n ding. Anderzijds, dat is ook de kracht ten opzichte van pda's. Maar zo'n ding moet gewoon simpel werken en geen wekelijke updates, service packs e.d. hebben wat het gebruik in de weg staat. Zo'n ding pak je en gebruik je, zodat updates je van je bezigheden afhouden. Een computer staat meestal ook wel ongebruikt aan, zodat updates e.d. niet zo'n inbreuk zijn op je gebruik. Tenminste, dat is mijn gevoel... Zegt niet alles natuurlijk.

Ik vind die toetsenbord methode wel geinig, dat wil ik wel eens proberen. Overigens, ik neem aan dat zo'n Ultra Mobile PC meteen aan springt net als een pda? Dus niet opstarten of een hibernate achtige slaapstand?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:28.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023