Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 23 september 2005, 22:13
schooierd's schermafbeelding
schooierd schooierd is offline
Lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 45
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door antoniong
Waarom nog voor Palm kiezen als je hetzelfde OS krijgt? Dan kun je beter puur op prijs gaan kiezen.
euh..... wat dacht je van kiezen voor de betere hardware?
Leg een HP hw6515 naast een Treo 650, en je zult echt een wezenlijk ander apparaat zien (even veronderstellen dat de Treo óók eenzelfde Windhoos versie heeft). Ik zou het wel weten (Treo met ) .

Het feit dat Palm zich meer gaat presenteren als hardware-leverancier, i.p.v. als OS-leverancier, lijkt mij voor het voortbestaan van Palm alleen maar een goede keuze. Zolang 'ze' die keuze maar wel kenbaar maken aan het grote publiek, en Palm zich uit de naad gaat werken om de trendsetter op hardwaregebied te worden (en te blijven). Zowel in kwaliteit als in specs.
Een groot (zakelijk) publiek heeft allang en breed besloten voor Windows PDA's te gaan (i.v.m. de vermeende betere/makkelijkere samenwerking met Microsoft toepassingen). Als je die alsnog binnen kunt halen .

Laatst gewijzigd door schooierd; 23 september 2005 om 22:27.
Met citaat reageren
  #22  
Oud 23 september 2005, 23:31
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Blijkbaar wordt voor de Treo een grote reclamecampagne opgezet. Naar alle waarschijnlijkheid wordt de Treo 700w a.s. maandag aangekondigd. Ed Colligan, de CEO van Palm en niemand minder dan Bill Gates gaan samen met de CEO van Verizon Wireless het toestel introduceren.

Bron:

http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=5054

Misschien komt de redding van PalmOS uit een hele andere hoek, LG heeft niet al te lange tijd geleden licenties bij PalmSource aangevraagd. Ben benieuwd hoe de nieuwe LG smartphones uit gaan zien.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #23  
Oud 24 september 2005, 20:31
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Question

Ik heb hier nog over na zitten denken... ik vraag me af wat de introductie van de Treo 700w als gevolg zal hebben op de verkoop van de Treo 650.

A.s. maandag 19.00 uur (9.00 am San Francisco) komen we misschien meer te weten over de strategie van Palm.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #24  
Oud 25 september 2005, 02:01
costanza's schermafbeelding
costanza costanza is offline
Ocda
Voornaam: Thomas
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 17 juni 2003
Locatie: Heerenveen
Berichten: 72
Stuur een bericht via MSN naar costanza
Als met de introductie van de treo 700w en de eventuele 700p de treo 650 een stùk goedkoper wordt, dan kan dit nog best een erg positieve invloed hebben op de verkoop van de treo 650. Als de treo 650 maar in de verkoop blijft!
Met citaat reageren
  #25  
Oud 25 september 2005, 09:47
schooierd's schermafbeelding
schooierd schooierd is offline
Lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 45
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door costanza
Als met de introductie van de treo 700w en de eventuele 700p de treo 650 een stùk goedkoper wordt, dan kan dit nog best een erg positieve invloed hebben op de verkoop van de treo 650. Als de treo 650 maar in de verkoop blijft!
Dat zal waarschijnlijk wel een zelfde situatie opleveren als nu met de Treo 600. Die wordt her en der nog aangeboden, maar tegen een (soms drastisch) gereduceerde prijs. En zolang de "700P" er (nog) niet is, zullen de hardcore Palm'ers met die Treo 650 verder blijven gaan. Echt veel alternatieven zijn er niet voor de 650, als het Palm-OS een must is .
Met citaat reageren
  #26  
Oud 26 september 2005, 13:28
dyn
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door antoniong
Ik vrees echter dat de nachtmerrie van Palm nu eerder is dat ze door HP & Dell volledig wegevaagd gaan worden.

Waarom nog voor Palm kiezen als je hetzelfde OS krijgt? Dan kun je beter puur op prijs gaan kiezen.
Dat zal wel meevallen. Vergeet niet dat Palm straks de enige in de wereld is die devices verkoopt die Windows Mobile draaien en devices die PalmOS draaien.
Er is geen andere handheld/smartphone fabrikant die 2 OS's in huis heeft voor hun devices en dan zijn dit ook nog eens de 2 meest bekendste OS's op handheld/smartphone gebied.
Je zou dus straks gewoon kunnen kijken naar het apparaat met de features die je hebben wilt en daarna beslissen of je nou liever Windows Mobile wil hebben of PalmOS. Dat zou uniek zijn en een hele goede marketing truc: "Kies het apparaat en vervolgens het OS.".

Zo'n persconferentie met webcast en de hoge pief van Palm, Microsoft en Verizon is toch ook een flinke marketing truc. Nieuwe devices zijn nog nooit zo door Microsoft aangekondigd, dat doen ze alleen met hun eigen software en dan ook alleen Windows en Office. Iemand op treocentral.com merkte dat ook al op.
Met citaat reageren
  #27  
Oud 26 september 2005, 14:33
Rinze
Guest
 
Berichten: n/a
Ik stond eigenlijk op het punt om een Treo 650 te kopen als vervanger voor de Vx. Maar nu ik lees dat er wifi om de Treo 700 weer mogelijk si, wacht ik wel tot volgend jaar. Als het inderdaad juist is dat het wifi-kaartje niet werkt op de TREO 650.
Met citaat reageren
  #28  
Oud 26 september 2005, 14:52
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rinze
Als het inderdaad juist is dat het wifi-kaartje niet werkt op de TREO 650
Dat is nog onduidelijk. De drivers voor Wi-Fi zitten diep verborgen in de rom van de Treo 650. Shadowmite heeft een beta versie van de drivers uitgebracht voor alle Treo 650 modellen (op eigen risico gebruiken). Daarnaast zijn er ook nog Wi-Fi oplossingen zoals de "Enfora Treo 650 Wi-Fi sled".
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #29  
Oud 26 september 2005, 15:29
Rinze
Guest
 
Berichten: n/a
wifi voor Treo 650

Bedankt voor de tip. Ik wacht maar even op de specs van de Treo 700. Kun je uitleggen wat je bedoelt met een 'beta-versie van de drivers'. Je zult ook met een nieuwe driver toch nog een hardwarekaartje nodig hebben voor wifi op de TREO? Bedoel je dat het niet allemaal even probleemloss is?\
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice
Dat is nog onduidelijk. De drivers voor Wi-Fi zitten diep verborgen in de rom van de Treo 650. Shadowmite heeft een beta versie van de drivers uitgebracht voor alle Treo 650 modellen (op eigen risico gebruiken). Daarnaast zijn er ook nog Wi-Fi oplossingen zoals de "Enfora Treo 650 Wi-Fi sled".
Met citaat reageren
  #30  
Oud 26 september 2005, 15:34
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rinze
Kun je uitleggen wat je bedoelt met een 'beta-versie van de drivers'. Bedoel je dat het niet allemaal even probleemloss is?\
Ja, dat is wat er bedoeld wordt. De problemen zijn bijvoorbeeld zo erg dat je

EDIT
soms

een harde reset moet uitvoeren.

Laatst gewijzigd door metck; 26 september 2005 om 16:02.
Met citaat reageren
  #31  
Oud 26 september 2005, 15:57
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Dat valt wel mee, dat geldt alleen voor de Sprint versie, er staat namelijk "requires a hard reset to use Vision". Dus wil je de Sprint PCS Vision dienst gebruiken na de installatie dan moet je hard resetten .

Ik zal je iets vertellen, ik heb de drivers op mijn Treo geinstalleerd zonder dat er een hard reset aan te pas is gekomen. Slechts een soft reset na de installatie. Waarom het een beta versie is? Volgens Shadowmite krijg je soms een soft reset als je aan het Internetten bent via Wi-Fi.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #32  
Oud 26 september 2005, 16:46
Rinze
Guest
 
Berichten: n/a
heren moderator en senior: als ik jullie goed begrijp zou het best goed kunnen werken met die nieuwe uitbreidingskaart maar als gebruiker moet je rekening houden dat er wel eens een conflict kan optreden. Als de nieuwe Treo 700 straks wordt aangekondigd met wifi 'on board', dan moet je er als gebruiker vanuit kunnen gaan dat wifi daar beter is geimplementeerd. Mij is nog niet duidelijk of je straks kunt kiezen tussen windows of palm -os en of Palm-OS beter gaat werken met wi-fi.
Zijn er overigens gebruikerservaringen met de Palm Treo gecombineerd met wifi?
Met citaat reageren
  #33  
Oud 26 september 2005, 16:53
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rinze
Mij is nog niet duidelijk of je straks kunt kiezen tussen windows of palm -os en of Palm-OS beter gaat werken met wi-fi.
Tja, dat weten wij natuurlijk ook nog niet. Maar je mag er natuurlijk van uitgaan dat een pda met geintegreerde wifi soepeler zal lopen dan een pda met een wifi-sdcard.
Citaat:
Zijn er overigens gebruikerservaringen met de Palm Treo gecombineerd met wifi?
In ieder geval die van bluevoice .
Met citaat reageren
  #34  
Oud 13 oktober 2005, 19:56
tomas's schermafbeelding
tomas tomas is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 28 mei 2002
Locatie: Twente
Berichten: 94
zie hier op de site van microsoft



http://www.microsoft.com/windowsmobile/default.mspx
__________________
<<niets ingevuld>>
Met citaat reageren
  #35  
Oud 14 oktober 2005, 15:16
Hans Keesom Hans Keesom is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 19 januari 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 77
en wanneer komt de 700w naar nederland?

Dan kan ik gaan sparen
Met citaat reageren
  #36  
Oud 14 oktober 2005, 15:23
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
... en lang wachten
Met citaat reageren
  #37  
Oud 14 oktober 2005, 15:53
Hans Keesom Hans Keesom is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 19 januari 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 77
want....

heb jij informatie wanneer en of ie naar europa komt?
Met citaat reageren
  #38  
Oud 14 oktober 2005, 16:45
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Nee, behalve dat de geruchten zijn dat het minstens zes-zeven maanden gaat duren.
Met citaat reageren
  #39  
Oud 27 oktober 2005, 13:40
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Blijkbaar zwerven er al een paar Treo 700w's rond bij verschillende mensen: zie de foto's in het forum van Dave's iPAQ site .

Groeten, Roel (geen windows op mijn PalmOS smartphone!)
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_treo55.jpg‎ (393,7 KB, 22x gelezen)
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #40  
Oud 27 oktober 2005, 13:57
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
als ik die foto's zo zie, dan denk ik dat het dezelfde 700w is als degene die nu bij de FCC in de States ligt.
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:00.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023