Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 18 januari 2004, 20:28
koen43
Guest
 
Berichten: n/a
Speciale eisen aan telefoonboek

Ik ben nog niet in het bezit van een pda maar ga er een aanschaffen als hij precies kan wat ik wil.

Ik probeer het uit te leggen.
Ik werk als projectmanager op een scheepswerf en huur geregeld mensen in voor werken aan boord van de schepen. Als ik in de haven ben en een klant vraagt mij (hoe laat het ook is) om een motor sleutellaar dan wil ik in mijn pda zoeken met het woord "motoren" of "monteur". Vervolgens geeft hij mij een aantal bedrijven die sleutelaars in dienst hebben. Ik kies een bedrijf en dan geeft de pda een aantal mensen (+/- 6) ik kies uit die mensen een persoon die ik ga bellen en zoek het nummer (werk,thuis of mobiel)
Als ik het bedrijf al weet dan hoeft hij niet te zoeken op een zoekwoord.
Het zou ook handig zijn als er een aantal gegevens bij dit bedrijf vermeld kunnen worden, zoals adres, algemeen telefoon nummer
en email adres.
De meeste pda's beginnen voor mij andersom, de naam is belangrijker dan het bedrijf.

Ik hoop dat jullie het verhaal begrijpen. Bestaat zoiets?
De rest van de inhoud van de pda ga ik waarschijnlijk niet gebruiken.

Graag enige informatie van jullie en alvast hartelijk dank.

met vriendelijke groet
P.R.Nieuwpoort
rob.nieuwpoort@planet.nl
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 januari 2004, 20:42
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Ja hoor dat kan. Het is niet zozeer een hardware-probleem maar eerder de vraag of er software is die kan wat jij wil. En die is er. Met het standaard-adresboek van een Palm kun je je contacten op bedrijf sorteren en daaraan kun je dan verschillende namen hangen van bijv. monteurs. En standaard zit in een palm ook een zoekfunctie ingebouwd, maar als je die veel gebruikt dan zou je een beter zoekprogramma kunnen kopen: Findhack.
Tot slot, als dit het enige is waar je een palm voor gaat gebruiken dan zou ik een zogenaamd instapmodel nemen: de Zire met 2MB geheugen (met ruimte voor 10000 adressen). Succes met je keus en oh ja: welkom op dit forum .
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 januari 2004, 20:49
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Standaard kan een PDA dit niet, maar ik ben verder niet zo goed op de hoogte van extra software. Ik zat eerst te denken aan een soort database queries, maar dan moet je een database programma gebruiken. Dat is niet echt handig qua synchronisatie met een adressenbestand dat je nu al hebt (?).

Maar misschien weten anderen of andere software hiertoe meer mogelijkheden biedt.

Je zou hiervoor in ieder geval geen uitgebreide PDA nodig hebben. Ik denk dat een tweedehands Palm Vx voldoende is. Waarom? In principe is een nieuwe Zire21 voldoende, die zou ook snel genoeg moeten zijn, maar die mist een backlight waardoor je 's avonds niets aan het scherm hebt als er niet voldoende licht is. Een Palm Vx heeft dat wel, maar die is verder misschien niet zo snel.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 januari 2004, 20:58
RobB's schermafbeelding
RobB RobB is offline
Huisprogrammeur
Voornaam: Rob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: 82.174.252.255
Berichten: 911
Je kan ook MobileDb gebruiken. Zelf een database opzetten met bijv. een veld met de steekwoorden en gebruik maken van de zoek en/of sorteer functie van MobileDb.
__________________
Rob.

The real source of applications.
___________________________________
Met citaat reageren
  #5  
Oud 18 januari 2004, 21:29
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Op 18-01-2004, om 21:49 heeft domo dit gezegd in bericht #3
Standaard kan een PDA dit niet, maar ik ben verder niet zo goed op de hoogte van extra software.
Citaat:
Op 18-01-2004, om 21:58 heeft RobB dit gezegd in bericht #4
Je kan ook MobileDb gebruiken.
Waarom andere software aanraden en hoezo kan het niet? Met het ingebouwde adresboek kun je toch precies wat Koen43 wil
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 18 januari 2004, 22:46
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Met het ingebouwde adresboek kan je inderdaad een aantal monteurs invoeren en hun bedrijf erbij zetten, maar het is volgens mij niet mogelijk om op monteurs te zoeken en dan eerst een lijstje met bedrijven te krijgen, om dan pas de monteurgegevens te krijgen. Dat kan dus met een database wel, maar dan is de eventuele synchronisatie lastiger.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 18 januari 2004, 23:37
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Ok, in zoverre heb je gelijk. Maar er staan zoveel velden die je kunt gebruiken bij 1 contactpersoon, dat je bijvoorbeeld bij het veld "email" kunt invullen Jan Jansen 010-12345678. En hetzelfde geldt natuurlijk voor alle andere velden. Op die manier kun je wel 10 monteurs onder 1 bedrijf krijgen. Groot voordeel is dat alles zonder extra conduits gesynchroniseerd wordt (out-of-the-box) en dat het allemaal overzichtelijk in je scherm komt te staan. Dus geen extra database-programma's nodig en geen extra kosten. Bovendien denk ik dat een zoekopdracht op je palm sneller gaat zonder dat een grote database (groter dan je adressen-database) doorzocht hoeft te worden; als een zoekopdracht (via de ingebouwde Palm-zoekfunctie of Findhack je uberhaupt al direct bij een contact in een database krijgt.
Dus ik zou zeggen, probeer het in ieder geval eerst met de ingebouwde applicatie en als het niet bevalt dan kun je altijd nog overschakelen naar een database-programma.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 19 januari 2004, 06:21
dentim
Guest
 
Berichten: n/a
wat denken jullie van een excel sheet ??
Met citaat reageren
  #9  
Oud 19 januari 2004, 09:28
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Op zich een goede oplossing, maar Excel-sheets zijn vaak niet zo overzichtelijk. Dit maakt het opzoeken minder makkelijk, zelfs op het grote scherm van een T3.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #10  
Oud 19 januari 2004, 14:44
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Je zou natuurlijk een categorie aan kunnen maken voor monteurs, dus alle monteurs gaan naar die categorie. Als je de bedrijfsnaam eerst laat zien (hierop dus sorteren), kan je het dus ook zo doen.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 20 januari 2004, 21:25
B.B.
Guest
 
Berichten: n/a
Ik zou gaan voor de optie van Domo. Ik werk zelf ook op die manier.
Inderdaad b.v. een categorie motormonteurs aanmaken en daaronder de bedrijven plaatsen met alle gegevens die nodig zijn.
Ook kan nog de NOTE gebruikt worden voor wat aanvullende info.

Ik zou zelf een niet te uitgebreide pda kopen en de optie Palm Vx is om mee te beginnen voldoende. Inderdaad de backlight is een uitkomst zeker als je op elk tijdstip van de dag wilt kunnen kijken (zoeken).
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:12.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023