Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 18 januari 2004, 08:09
snulleke
Guest
 
Berichten: n/a
palm gebruiken als computerscherm

Hi,
Ik zet deze topic hier omdat ik toch nog een toestel moet kopen. zie treath Keuze palm Welke? Misschien is er een geschiktere plaats in dit forum, sorry moderator.

Plots komt er mij een idee op.

Ik heb een laptop met een half-defect beeldscherm. ik gebruik deze laptop op vakantie vooral als opslagmedium voor mijn fotoapparaat. (lekker veel hd plaats)Enkel de explorer heb ik nodig en af en toe eens een programma dat ik in de hoek van mijn scherm open zodat ik dat kan gebruiken. ik kan die laptop aan een extern scherm hangen.

Kan ik via een palm het scherm zien van de laptop (zoals bij pc-anyware of zoiets)en de programma's bedienen die draaien op de laptop? (via usb?)

Ik zou dan de rekenkracht en software van de laptop kunnen gebruiken en bedienen via de palm.

Als dit kan zou ik wel de tungsten t3 kiezen. Want dat zou echt een toegevoegde waarde zijn voor mij.

Een extern beeldscherm meenemen/aankopen (tft) kost ook geld, dan zou de extra uitgave te verantwoorden zijn.

Begrijp je de vraag en toepassing? kan ik dit doen? Een t3 heeft een hogere resolutie scherm wat interessant is.

Of is een pocket pc dan beter? (slik)

Toch vervelend als je iets wil kopen waar je niets van afweet

In Belgie heb ik de volgende winkel gevonden waar ik misschien zou kopen http://shop.crazycamel.com/default.php?cPath=51 prijzen lijken normaal. Heb een goedkopere gevonden waar duidelijk bijstaat dat de adapter niet in Nederland gebruikt kan worden. Zulke import koop ik niet graag. Het prijsvoordeel gaat op in een apparte aankoop adaptor.

Bedankt voor het meedenken.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 januari 2004, 09:32
waarts's schermafbeelding
waarts waarts is offline
Forumbikkel
Voornaam: wim
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 maart 2001
Locatie: Dessel Belgie
Berichten: 353
Ik gebruik palmVNC op T|C via WIFI en UltraVNC op mijn PC.

http://palmvnc2.free.fr/download.php
http://ultravnc.sourceforge.net/index.html


Werkt perfect.

Kijk hier ook eens:

http://www.palmclub.nl/forums/search...by=&sortorder=
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 januari 2004, 11:59
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
In Belgie heb ik de volgende winkel gevonden waar ik misschien zou kopen
De prijs is goed, de meningen over de shop zijn echter enigszins twijfelachtig. Vooral de levering lijkt zo nu en dan behoorlijk lang te duren.

Zou ik van de gelegenheid gebruik mogen maken om PDAShop te tippen?
Dit is een winkel die in Rotterdam zit, maar ook naar België verstuurt tegen een betaling van € 7,50 verzendkosten. De prijs van een Tunsten|T3 exclusief verzendkosten is bij PDAShop € 399,-.
Ziehier de ervaringen met PDAShop in de Tweakers Pricewatch. Ook op dit forum kom je met enige regelmaat zeer positieve ervaringen tegen met PDAShop.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 januari 2004, 17:18
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 18-01-2004, om 10:32 heeft waarts dit gezegd in bericht #2
Ik gebruik palmVNC op T|C via WIFI en UltraVNC op mijn PC.

http://palmvnc2.free.fr/download.php
http://ultravnc.sourceforge.net/index.html


Werkt perfect.

Kijk hier ook eens:

http://www.palmclub.nl/forums/search...by=&sortorder=
Zoeken naar: Winhand blaast hoog van de toren op haar website dat ze sneller zijn dan PalmVNC. Ik heb beide geprobeerd, vind Winhand makkelijker in gebruik, niet zo ongelovelijk veel sneller, maar wel veel goedkoper (freeware!).
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 18 januari 2004, 17:26
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Op 18-01-2004, om 18:18 heeft Gazpacho dit gezegd in bericht #4
Ik heb beide geprobeerd, vind Winhand makkelijker in gebruik, niet zo ongelovelijk veel sneller, maar wel veel goedkoper (freeware!).
Dit staat er volgens mij heel ongelukkig, want WinHand is toch geen freeware? In ieder geval veel goedkoper dan PalmVNC2 kan niet, want die is (ook) freeware. Gebruik overigens wel PalmVNC2 in combinatie met UltraVNC. Zeer snelle combi!

- jp
Met citaat reageren
  #6  
Oud 18 januari 2004, 17:31
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Eh... altijd even oppassen wat ik freeware noem...

Maar nee Winhand is wel gratis te krijgen, maar je mist dan een boel security opties en bijv. de extended keyboard. Iedereen die weet dat je dit hebt en je IP adres weet, kan in principe dan met Winhand op je PC komen. Als je het alleen ter vervanging van je laptopscherm gebruikt, dan lijkt me dit prima.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #7  
Oud 18 januari 2004, 17:43
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Overigens nog iets, aansluitend op de security die Gazpacho (terecht) noemt: maak indien mogelijk ALTIJD gebruik van een VPN-verbinding!
Met citaat reageren
  #8  
Oud 18 januari 2004, 21:08
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Vraagje he, als ik dan zo'n VNC verbinding open heb staan, kunnen dan ook andere programma's zomaar op mijn computer komen als ze mijn ip adres weten?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #9  
Oud 18 januari 2004, 21:20
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Nee, met VNC is in principe ook nog een wachtwoord gemoeid, al moet je dit wel zelf op je host aangeven. Het is in ieder geval veiliger dan Winhand. Zelf heb ik de gratis versie van Winhand ook gebruikt, maar de snelheid is bij mij in ieder geval niet beter dan van mijn shareware-versie van PalmVNC. Dit gecombineerd met de veiligheid van PalmVNC heeft mij al weer doen besluiten Winhand er af te gooien.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:40.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023