Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 11 januari 2004, 17:23
svbeek
Guest
 
Berichten: n/a
e-mail ophalen via modem van computer

Ik heb sinds kort een Palm m105 en ik wil graag gebruik maken van e-mail lezen via de palm, zodat ik overal mail kan lezen. Ik heb een iMac met daarop Internet Explorer 5 voor de Mac. Mijn vraag is of en hoe ik het modem van de iMac kan gebruiken om e-mail op mijn palm te kunnen ophalen c.q. synchroniseren. Ik heb Multimail geïnstalleerd op de Palm, maar hoe nu verder? De gewone hotsync lukt me wel.

Alvast bedankt,
Sharon
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 januari 2004, 22:59
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Je wilt dus je normale modem bereiken via je Palm? Ik denk dat dat lastig wordt, alhoewel er misschien software is voor de Mac. Ik weet niet welke versie van het os je draait? OS 9 gok ik zo, puur een gokje hoor Is het overigens niet veel makkelijker om je e-mail eerst op je iMac te zetten en dan synchroniseren met je Palm? Dat ook vanwege eventuele attachments.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 januari 2004, 09:46
svbeek
Guest
 
Berichten: n/a
nou, ik dacht dat dat zo moet, maar kennelijk niet dus. Maar het ophalen van de mail op de iMac en dan synchroniseren met de Palm is ook een goede optie. Maar hoe doe ik dat dan? Ik heb al eens geprobeerd om, terwijl ik op de iMac in Outlook Express sta, te hotsyncen maar volgens mij synchroniseert 'ie dan alleen de rest. Of toch niet? Oh ja, ik heb inderdaad OS 9, en wel OS 9.1. Alvast bedankt voor de reactie.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 januari 2004, 09:52
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Als het goed is heb je een handleiding (meestal in de vorm van een pdf-bestand) bij Multimail waarin uitgelegd wordt hoe je je e-mail met je pda kunt synchroniseren tijdens een Hotsync. Als je de handleiding niet hebt dan kun je die hier vinden: http://www.deakin.edu.au/infosys/mul...oad.htm#manual
Welke versie van Multimail heb je trouwens?
Waarschijnlijk moet je zowel op je Mac als op je PC wat instellen in de trant van Synchronize email. Je palm synchroniseren terwijl je je mail binnenhaalt werkt niet, dus je moet echt eerst wat instellen. Succes en als je er niet uitkomt....
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:36.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023