Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #141  
Oud 23 december 2002, 23:02
Fred56's schermafbeelding
Fred56 Fred56 is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 30 oktober 2002
Locatie: Pijnacker/Nootdorp
Berichten: 44
Logitech TypeAway Keyboard werkt niet.

Vandaag bovengenoemd keyboard aangeschaft, doch niet werkend op de Tungsten.

Hij gaat gelijk in de Fatal error's.

Inderdaad bleek dat het keyboard niet genoemd staat bij de compatibility van Palm. De andere variant van Logitech wel, dus daar was ik mee in de war .

Is hier nog een oplossing voor of zit er niets anders op dan terug te brengen en het keyboard via Palm te bestellen.

Fred.
__________________
Via de Sharp ZQ-6300M 128KB, Psion 3a, Psion Series 5, Ipaq 6300, Palm V, Palm IIIc kom je uiteindelijk tot de Palm Tungsten I en nu T5
Met citaat reageren
  #142  
Oud 24 december 2002, 09:03
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Kun je dit keyboard niet ruilen tegen het juiste model?

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #143  
Oud 24 december 2002, 13:21
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
Citaat:
De andere variant van Logitech wel
Ik heb de Logitech Keycase (toetsenbord en beschermhoes ineen), maar ondanks het feit dat 'ie op de compatibilitylijst staat, en ondanks het feit dat ik de nieuwste driver v1.11 (5 minuten geleden) geďnstalleerd heb, krijg ik bij het activeren van het keyboard toch de melding:

This verson of the driver is incompatible with your OS. Please visit www.logitech.com for details

"Verson" is geen typefout, dat staat er echt. Maar goed, de laatste driver is van 13 juni 2002, dus het lijkt me sterk dat 'ie al OS5-ready is en intussen ben ik er dus nog niet uit hoe ik 'm aan de praat krijg.

Bij de TypeAway krijg ik trouwens ook een continue fatal error-loop.
__________________
gonny

Laatst gewijzigd door gonny; 25 december 2002 om 00:14.
Met citaat reageren
  #144  
Oud 24 december 2002, 22:26
Fred56's schermafbeelding
Fred56 Fred56 is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 30 oktober 2002
Locatie: Pijnacker/Nootdorp
Berichten: 44
Het TypeAway Keyboard gekocht bij Mediamarkt. Ga het na kerst terug brengen en de juiste bestellen via hun of via Palmdirect. Hieronder het antwoord van Logitech Europa via e-mail. Daar ga ik dus niet op zitten wachten.

Dank u voor uw interesse in Logitech.

Gaarne verneem ik van u wat u al geprobeerd heeft om de typeaway aan het werk te krijgen?

Helaas is het wel zo dat de software nog niet geheel compatible is met de tungsten serie maar hier wordt hard aan gewerkt. En een oplossing wordt verwacht rond maart 2003.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Ruud van der Zande
Logitech Europe SA
Customer Support
__________________
Via de Sharp ZQ-6300M 128KB, Psion 3a, Psion Series 5, Ipaq 6300, Palm V, Palm IIIc kom je uiteindelijk tot de Palm Tungsten I en nu T5
Met citaat reageren
  #145  
Oud 03 januari 2003, 16:16
Mark L
Guest
 
Berichten: n/a
Vandaag mijn Tungsten ontvangen.
Staat erg raar in zijn charge cradle. Hij zweeft als he waren en ik kan hem niet verder naarbeneden drukken . Is dat de reguliere opzet van deze cradle?? bij mijn Vx rust de palm echt IN de cradle

Mark
Met citaat reageren
  #146  
Oud 03 januari 2003, 16:22
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Ja dat is normaal. Palm heeft gewoon de cradle van de m5xx serie aangehouden en de onderkant van de Tungsten is iets anders gevormd.
Toen afgelopen zomer de eerste plaatjes van de Tungsten (toen nog OSLO genoemd) verschenen in een cradle, was dat 1 van de 'bewijzen' dat die foto een PhotoShop bewerking zou zijn. Nu weten we beter!

Als je chargelampje gewoon gaat branden is je Tungsten goed geplaatst.

Veel plezier ermee! Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #147  
Oud 05 januari 2003, 12:51
robnet
Guest
 
Berichten: n/a
Question Tungten, menu en SD

Hoi allemaal, ik sta op het punt om een TT te kopen.Ik vraag me echter het volgende af:

1. Is het mogelijk om van een app het menu te selecteren in gesloten toestand? Ik tap op m'n Palm V nu heel vaak op het menu icoon in de graffity area. Moet ik de TT nu open schuiven om het menu op te roepen???

2. Heeft iemand ervaring met de Dane-Elec SD kaarten (128 MB) in combinatie met de TT? Zijn ze sneller dan de SanDisk kaarten?

Bedankt,
Robert
Met citaat reageren
  #148  
Oud 05 januari 2003, 14:12
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Re: Tungten, menu en SD

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robnet
Is het mogelijk om van een app het menu te selecteren in gesloten toestand? Ik tap op m'n Palm V nu heel vaak op het menu icoon in de graffity area. Moet ik de TT nu open schuiven om het menu op te roepen???
Nee, je hoeft je TT niet open te schuiven. In gesloten toestand (maar dat kon vanaf OS 3.5 al) kun je de menubalk oproepen door bovenin het scherm te tappen.
Als je daarnaast wilt schrijven met Graffiti, moet je 'm wel openene, tenzij je een programma als Jot, GraffitiAnywhre of NewPen gebruikt.
Met citaat reageren
  #149  
Oud 05 januari 2003, 15:21
Roelof's schermafbeelding
Roelof Roelof is offline
Forumbikkel
Model: Pilot 5000
 
Geregistreerd: 10 augustus 2001
Locatie: Leiden
Berichten: 164
Ik heb de indruk dat het wel goedzit, maar zijn de Tungsten bezitters er na hem een tijdje gebruikt te hebben tevreden over? Hoe zit het met de batterij? Is de overstap van een V of M505 naar een Tungsten de moeite en de €€ waard geweest?
Met citaat reageren
  #150  
Oud 05 januari 2003, 15:34
robnet
Guest
 
Berichten: n/a
Re: Re: Tungten, menu en SD

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk Vrieselaar


Nee, je hoeft je TT niet open te schuiven. In gesloten toestand (maar dat kon vanaf OS 3.5 al) kun je de menubalk oproepen door bovenin het scherm te tappen.
Ah! Dus *dat* is de truc!
Bedankt, hele opluchting.

Robert
Met citaat reageren
  #151  
Oud 05 januari 2003, 15:43
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roelof
Ik heb de indruk dat het wel goedzit, maar zijn de Tungsten bezitters er na hem een tijdje gebruikt te hebben tevreden over? Hoe zit het met de batterij? Is de overstap van een V of M505 naar een Tungsten de moeite en de €€ waard geweest?
De batterij van de Tungsten gaat langer mee dan van m'n m505 en die gebruikte ik dan ook vaak zonder backlight, de Tungsten staat bij zo dat het backlight net aan staat. Verder is dit gewoon een hele fijne PalmOS PDA. 1 nadeel: m'n 32 MB kaartje was erg snel vol, zit nu met smart te wachten op een 128 MB kaart, maar die is onderweg. Goedkoop is dit apparaat niet, dat is het 'nadeel' als je er direct 1 wil hebben.

En om de unit nog minder te hoeven openen gebruik ik naast Newpen sinds kort ook OKey van dezelfde maker. Hiermee kun je ook bij je menu's en andere buttons komen via de D-pad.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #152  
Oud 07 januari 2003, 13:09
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Citaat:
Op Palminfocenter voorspeld "Mike Cane" dat Palm met een clie killer gaat komen. Een lichte Palm met virtual graffiti en WiFi. Als die er serieus komt ben ik zeker in de markt. Alleen ben ik bang dat die voorspelling voor het verkeerde merk is. Sony gaat het nieuwe 320x480 superscherm heus eerst in de eigen spullen stoppen. En Sony gaat ook mer voor WiFi dan Blue tooth.
Wie er eerder met WiFi gaat komen weet ik niet, maar PalmOS 5 ondersteund naast Bluetooth ook 802.11b: http://www.palmsource.com/palmos/intro_os5.html . Nu alleen nog een fabrikant die hier iets mee gaat doen, zonder dat je accuduur teveel achteruit gaat.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #153  
Oud 07 januari 2003, 17:17
jybakker
Guest
 
Berichten: n/a
Volgens mij is er al een fabrikant die een SD WiFi kaartje maakt.
SyChip, op dit moment wordt hij namelijk wel in pre-order aangeboden.

Groetjes,

Jelle
Met citaat reageren
  #154  
Oud 07 januari 2003, 23:15
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Re: Tungten, menu en SD

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robnet
Is het mogelijk om van een app het menu te selecteren in gesloten toestand? Ik tap op m'n Palm V nu heel vaak op het menu icoon in de graffity area. Moet ik de TT nu open schuiven om het menu op te roepen???
Met deze applicatie kun je het toetsenbord oproepen door, ook in gesloten toestand, op de rechter navigatieknop te drukken.
Met citaat reageren
  #155  
Oud 07 januari 2003, 23:21
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Vanaf OS4 kun je gewoon op het menu zelf klikken om de opties van het menu te zien. Daar heb je niet perse de Menu knop meer voor nodig. Overigens werkt dit niet in alle applicaties. De menubalk moet namelijk wel zichtbaar zijn.

- jp
Met citaat reageren
  #156  
Oud 07 januari 2003, 23:28
robnet
Guest
 
Berichten: n/a
Bleek scherm TT?

Inderdaad, dat heb ik inmiddels ontdekt. Voor die applicaties zonder titel balk moet je toch de TT openschuiven. Moet ik nog iets op verzinnen.

Overigens, ik vind het scherm van de TT aan de bleke (vale) kant. Het zwart is niet echt zwart, vooral bij grafische schermen valt dat goed op.

Ik meen al eerder hierover gelezen te hebben. Zijn alle TT displays hetzelfde of tref ik het even niet?

Robert
Met citaat reageren
  #157  
Oud 08 januari 2003, 09:27
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
In deze thread op de Brighthand forums hebben ze het ook uitgebreid over schermnverschillen tussen Tungstens. Het begon met een afwijkende werking van de slider voor de achtergrondverlichting. Bij sommige Tungstens blijft de achtergrondverlichting werken, ook als de slider helemaal naar links geschoven wordt. Bij mij gaat het licht (van het scherm!) uit op ongeveer 1/5e. En ook de kleuropbouw is vaak verschillend als je meerdere Tungstens naast elkaar ziet.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #158  
Oud 08 januari 2003, 13:54
Ivos's schermafbeelding
Ivos Ivos is offline
Vriend van de Palmclub
Voornaam: Ivo
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 november 2000
Locatie: Harreveld
Berichten: 819

Off-topic


Moeten we al een deel 2 beginnen net zoals met op tweakers heel vaak doet ? Deze thread begint al aardig lang te worden, al bijna 160 replys.....



Met citaat reageren
  #159  
Oud 08 januari 2003, 14:24
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ivos

Off-topic


Moeten we al een deel 2 beginnen net zoals met op tweakers heel vaak doet ? Deze thread begint al aardig lang te worden, al bijna 160 replys.....



Off-topic

mwa... van mij hoeft dat nog niet, bij tweakers halen ze dat soort acties ook pas uit bij topics van 1000 postings of meer, dan is namelijk het overzicht echt kwijt. En daar zijn we nog láng niet aan.


__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #160  
Oud 08 januari 2003, 14:28
Ivos's schermafbeelding
Ivos Ivos is offline
Vriend van de Palmclub
Voornaam: Ivo
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 november 2000
Locatie: Harreveld
Berichten: 819
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GJHartog


Off-topic

mwa... van mij hoeft dat nog niet, bij tweakers halen ze dat soort acties ook pas uit bij topics van 1000 postings of meer, dan is namelijk het overzicht echt kwijt. En daar zijn we nog láng niet aan.


Klopt ja, daar is dat idd zo, ok dan kunnen we nog ff :P
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:09.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023