Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 07 januari 2005, 10:06
Nico-de-Pico
Guest
 
Berichten: n/a
Question Hoe zet ik hotsync met outlook om naar hotsync met palm desktop

Ik sync momenteel met outlook, maar wil niet de contactpersonen syncen, want dan staat mijn palm vol met ca. 120 email-adressen van collega's (ik sync alleen op het werk). Ik wil wel graag de persoonlijke adressen in mijn Zire 71 op mijn pc opslaan (voor je weet maar nooit). Omdat je volgens mij niet kan syncen met outlook calender en tegelijkertijd met bijv. de adressenlijst van Palm desktop, leek het mij het handigst maar helemaal van dat outlook syncen af te stappen en mijn agenda en persoonlijke adressen lekker in Palm desktop bij te houden. Ik snap alleen niet waar ik aan kan geven dat ik voortaan met PIM (palm desktop) wil syncen. De enige keer dat je die vraag gesteld krijgt is volgens mij bij installatie van de software. Dat heb ik dus maar over gedaan, maar no go. Hij blijft synchroniseren met outlook. Ergens staat blijkbaar nog aangegeven dat ik dat wil en daar raak ik dus maar niet van af. Heeft iemand een idee?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 07 januari 2005, 21:04
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Kijk eens bij de instellingen van Pocketmirror.

Deinstalleer dat anders eens en installeer de Palm Dektop nogmaals.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 januari 2005, 09:06
Nico-de-Pico
Guest
 
Berichten: n/a
De enige plek waar ik pocketmirror tegenkom is in outlook. Ik zie daar alleen geen instellingen. Ik kan wel rechts klikken en eigenschappen opvragen, maar dat lijkt me niet wat je bedoelt. Je hebt het niet toevallig over 'chapura settings'? Daar staat nl wel ingesteld waarmee gesynchroniseerd moet worden, maar ik kan daar alleen wijzigen of de pc de palm overschrijft of andersom, of er uberhaupt gesynchroniseerd moet worden etc.
Ik kan bij pocket mirror wél pocket mirror déinstalleren. Ik wacht daar echter nog even mee tot ik snap wat je bedoelde.

In ieder geval alvast bedankt voor de reactie. Ik vind het wel vreemd dat Palm het zo moeilijk maakt om te switchen. Zeker omdat ze daarmee het gebruik van hun eigen programmatuur dwarszitten.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 januari 2005, 10:19
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Nou, Chapura Pocketmirror regelt de synchronisatie met Outlook, dus als je die settings op 'do nothing' zet wordt er niet meer gesynct met Outlook.

Staan er bij custom ook nog andere conduits, Datebook en Address enzo? Als je daar weer de settings op 'synchronize' zet ben je gewisseld naar Palm Desktop. Mocht dat er niet meer staan, kan je de Palm Desktop even opnieuw installeren.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 10 januari 2005, 12:28
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Ik kan bij pocket mirror wél pocket mirror déinstalleren.
Lijkt me *de* oplossing als je niet meer met Outlook wil syncen.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #6  
Oud 13 januari 2005, 13:34
Nico-de-Pico
Guest
 
Berichten: n/a
Ik zie bij custom (in Palm Desktop onder het menuetje HotSync) geen address, datebook of andere conduits die niet tot de outlook stal behoren. Ik zal proberen palm desktop opnieuw te installeren en zien of dat helpt.

Wat overigens nog beter helpt tegen het synchroniseren met Outlook is niet het déinstalleren van Palm desktop maar het déinstalleren van Outlook! En misschien voor de zekerheid ook maar Windows? En die chips uit mijn pc trekken? Waar een wil is is een weg en waar Windows weg is wil ik zijn.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 13 januari 2005, 14:40
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Nou, bij mijn Hotsync zie ik ook geen Palm Desktop conduits staan: alleen maar PocketMirror spul. Zoals ik zei, deinstallatie van PocketMirror zou het moeten doen, dat lijkt me de simpelste oplossing. Eventueel daarna een re-installatie van (de nieuwste versie van) Palm Desktop.

http://www.palmone.com
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #8  
Oud 13 januari 2005, 15:47
Nico-de-Pico
Guest
 
Berichten: n/a
Voor dat ik nieuwe desktops re reinstalleren, even een update van de laatste ontwikkelingen. Heb palm desktop en pocket mirror geuninstalled. Vervolgens de zaak weer installed. Hij vraagt dan of je palm desktop wil gebruiken of outlook. Ik kies voor Palm desktop. Dan zegt ie dat er conduits zijn geinstalleerd die palm niet heeft geinstalleerd en of je palm wil of dat je 3rd party conduits wil houden. Dat laatste staat alvast aangevinkt. Waarschijnlijk heb ik de vorige keer blind 'next' getyped. Ja, dan heb je je sync met outlook natuurlijk weer terug. Nu dus gekozen voor palm. Het syncen verloopt niet makkelijk. Paar keer back en skip moeten kiezen om registratie en business cards etc. over te slaan en dan kan je eindelijk het installeren afronden. Dan syncen. Meteen de mededeling dat een appl. failed to respond. This (welke??) appl. may need to be restarted. Lekker dan. In Palm desktop bij view log de volgende mededeling:

HotSync operation started 01/13/05 16:20:27
HotSync Error:
An application failed to respond to a
HotSync notification. Please check the Palm Desktop for details. (8009)

Wat betekent 8009? En waar vind ik in palm desktop meer details. Zoals welke applicatie problemen geeft?

Ik volg het even niet meer. Ik ga maar vast naar palmone.com voor de laatste desktop, maar iets zegt me dat dat niet veel gaat schelen...
Met citaat reageren
  #9  
Oud 13 januari 2005, 16:01
Nico-de-Pico
Guest
 
Berichten: n/a
Sterker nog, ik kan op palmone niet eens een update vinden van palm desktop. Waar hebben ze die nou weer verstopt? Ik ging er trouwens voor het gemak van uit dat dat wel gratis neer te laden zou zijn. Maar ik kreeg het gevoel op die site dat zo'n beetje voor alles betaald moet worden. Klopt dat?
Met citaat reageren
  #10  
Oud 13 januari 2005, 17:18
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 13-01-2005, om 17:01 heeft Nico-de-Pico dit gezegd in bericht #9
Sterker nog, ik kan op palmone niet eens een update vinden van palm desktop. Waar hebben ze die nou weer verstopt? Ik ging er trouwens voor het gemak van uit dat dat wel gratis neer te laden zou zijn. Maar ik kreeg het gevoel op die site dat zo'n beetje voor alles betaald moet worden. Klopt dat?
Had je nou geprobeerd Pocketmirror te de-installeren en dan een hotsync uit te voeren, of had je ze beide gedeinstalleerd?

1) We gaan naar http://www.palmone.com .

2) Wat hebben we nodig? Technische ondersteuning / Support. Gaan we naar Support toe en negeren de Tsunami relief oproep.

3) Wat voor handheld? Een Zire71. Kiezen we een Zire71.

http://www.palmone.com/us/support/zire71/

Ik zie op die pagina dikgedrukt "download Palm desktop" staan. Gratis. Niet echt verstopt he? Daaronder staat een link "hotsync issues", en op de eerste pagina na die link staat hoe je van Outlook naar Palm Desktop moet switchen en weer terug.

Maargoed, dat is oude koek nu. Nu heb je een ander probleem, en als je via de Palmclub zoekmachine (tip!) had ingevuld:

Zoeken naar: 8009

Dan was je halverwege de pagina deze thread met de toepasselijke naam hotsync error 8009 tegengekomen die een eventuele oplossing met zich meebrengt.

Laat even weten of het wat geworden is. Ik snap de frustratie, maar vaak is het praktischer om kalm en systematisch naar een oplossing te zoeken in plaats van met een negatieve insteek te beginnen.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #11  
Oud 14 januari 2005, 10:05
Nico-de-Pico
Guest
 
Berichten: n/a
Yo,

Nou het is gelukt. Bijzonder bedankt in ieder geval. For the record nog even:
Ik had Palm Desktop en Pocket mirror geuninstalled via configuratie panel/remove software. Vervolgens de cd die ik bij mijn Zire 71 kreeg erin en setup draaien.Daarna geprobeerd te syncen, maar dat lukte dus niet.

Op de Palmone site kreeg ik bij support bovenaan meteen een veld om een vraag te stellen aan de support afdeling. Dat was niet mijn bedoeling, ik wilde een nieuwe desktop downloaden. Mijn (overhaaste) conclusie was derhalve: dit is niet de goeie plek op de site, we gaan ergens anders zoeken. Had ik verder op die pagina gekeken dan was ik met wat klikken wel bij de download van Palm Desktop beland. In het algemeen echter zit je dan op een pagina waar je vragelformulieren kan emailen naar een supportafdeling en zit de pagina met allerlei download en update informatie ergens anders. Vandaar mijn verwarring. Overigens heb ik wel 3 verschillende beginpagina's gezien bij het klikken op support. Ik weet niet meer wat waar zat, maar het had geloof ik iets te maken met of je in de Nederlandse, Engelse of Amerikaanse site zat. Da's soms ook wel eens verwarrend.

In de forums zoeken naar 8009 had ik natuurlijk gewoon even moeten doen. Stom. Harry, die blijkbaar een vergelijkbaar probleem had had ook juist de kinoma videosoftware geinstalleerd, net als ik onlangs. Dat verklaart wellicht iets. Het uninstallen van de Palm Desktop, het neerladen en vervolgens installeren van een nieuwe Palm Desktop loste het probleem in een keer op.

En dan blijkt dat je via die link naar hotsync issues die je noemt ook nog eens dat het wel degelijk mogelijk is delen via outlook en deels via palm desktop te syncen. Moet je alleen wel bij Pumatech Intellisync software voor kopen. Nou ja, ik heb het wel weer even gehad met outlook. De zaak werkt en ik blijf d'r voorlopig even van af.

Overigens valt het met de negatieve insteek wel mee hoor. Ik begon met blij gemoed, maar als je 3 keer de boel uninstalleert, weer installeert, bij de installatie halverwege terug moet om onderdelen te skippen én dan ook nog eens op websites verdwaalt, dan begin ik inderdaad wel wat nukkig te worden.

Eind goed, al goed.
Groeten en nogmaals grote dank voor de hulp,
Nico
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:29.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023