Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Windows Mobile - Algemeen > Palm Treo 500v (Windows Mobile)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16 oktober 2007, 20:33
Henny1 Henny1 is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 16 oktober 2007
Berichten: 18
Treo 500v

Ik sta te twijfelen in een treo 500v of een 680.

. Het is de bedoeling dat de treo mijn tungsten E2 (die ik heel prettig vind) zou kunnen vervangen, ik gebruik veel de memo, agenda, en adressen (die moet heel uitgebreidt zijn btw). welk advies geeft u mij.

Laatst gewijzigd door Henny1; 16 oktober 2007 om 21:06.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 oktober 2007, 20:53
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
De 500v en de Treo 680 zijn slecht te vergelijken. De Treo 680 heeft het Palm operating system, de 500v draait op windows mobile. De treo 680 is meer een combinatie van een PDA - zoals de Tungsten - en een telefoon. De 500v is vooral een smartphone die geen touchscreen heeft. De 500v draait op windows mobile 6 en is daarmee volledig up to date, meer dan de 680. De uiteindelijke keuze is toch ook een persoonlijke kwestie. De 500 heeft UMTS (sneller internet), maar zal met windows mobile wat minder intuitief werken dan de 680 met palm. Overigens is er natuurlijk ook nog de 750 die meer mogelijkheden heeft ivm de 500v.

Als je heel tevreden bent over de Tungsten denk ik dat de balans vooral door zal slaan naar de 680. De overgang is dan minder groot.

Ik zou eens goed alle wensen op een rijtje zitten en beide apparaten eens vasthouden in een belwinkel. Succes.
__________________
-- alles begint met chaos --
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 oktober 2007, 21:09
Henny1 Henny1 is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 16 oktober 2007
Berichten: 18
Is het gebruik van de 500 dan heel anders als die van de 680? en enig idee hoe de batterij verbruik daarvan is, ik ben behoorlijk aan het lezen over de toestellen, maar kom er niet uit, nouja in eerste plaats trekt de 680 mij meer aan.

Ik ben ooit eens een ander merk (geen idee meer, maar een gewone naam met quewerty en dat ding kon ik wel tegen de muur gooien) ben weer terug naar de palm gegaan, en gewoon een lekker aparaat, alles makkelik en snel te vinden, zit nu geloof ik aan iets van mijn 3e of 4e palm, en ik zweer er wel bij,,
Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 oktober 2007, 21:18
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
Ik heb nog wel een 680 voor je in de aanbieding (zie de marktplaats alhier)
Kan je hem voor wat minder uitproberen.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 16 oktober 2007, 21:27
Henny1 Henny1 is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 16 oktober 2007
Berichten: 18
hahaha had ik al gelezen, had ook al een ander bod gedaan op een ander ook, maar wij werden het niet eens) wat natuurlijk kan gebeuren.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 12 november 2007, 11:36
holvoetn
Guest
 
Berichten: n/a
Weet niet of de aankoop al gebeurd is, maar ik heb zowel 680 als 500v (laatste is om te testen).

Als je reeds gewend bent om met een PalmOS PDA te werken raad ik je aan om toch naar 680 te gaan en NIET voor 500v te kiezen:
- geen touchscreen
- toegang tot agenda, addressen en memos gaat echt wel omslachtig (minstens 3 tot 4 keer op een of ander knopje drukken voor je bent waar je moet zijn). Voor iemand die bij wijze van spreken 20 keer per dag zijn agenda raadpleegt, maakt dit een enorm verschil.
- ik heb de indruk dat 500v zelfs redelijk traag is in het algemeen
enz. enz.

'First impressions preview' kan je op BrightHand vinden (daar staan deze opmerkingen nog niet in, dat is voor de 'full review' )
(hier)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:22.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023