Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #41  
Oud 03 mei 2007, 22:04
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Ik heb inmiddels mijn SE 990 weer van stal gehaald omdat ie UMTS heeft...en ik vandaag ook de brief ontvangen heb. Ik krijg alleen mijn mail niet aan de praat als ik 'm op KPN zet....onder telfort doet alles perfect. Nu weet ik dat mijn smtp server onder telfort "smtp.telfortmail.nl" was....wat moet dat zijn als ik e.e.a. handmatig op KPN zet? telfortmail werkt dan niet meer. Iemand suggesties?

Ik ben er uit. Ondanks het feit dat je het netwerk omzet naar KPN blijft de rest hetzelfde. Om ook te kunnen internetten was het nodig om de netwerk modus om "GSM only" te zetten en alles werkte weer. Zodra alles door KPN is omgezet kun je ook UMTS inschakelen....dat kan nu dus nog niet.
Verder lijkt het er op dat Telfort een beetje "voor de muziek uitloopt" in de brief zeggen ze dat vanaf 10 mei e.e.a. gaat plaatsvinden, maar vanochtend verdween plotseling de naam "telfort NL" uit mijn scherm en werd mijn telefoongesprek afgebroken. Ondanks het feit dat ik langs verschillende masten gereden ben (het kon dus geen plaatselijk defect zijn) kwam het signaal niet meer terug. Door het toestel op KPN te zetten kon ik weer bellen.

Laatst gewijzigd door Ce; 04 mei 2007 om 12:35. Reden: zelf oplossing gevonden
Met citaat reageren
  #42  
Oud 12 mei 2007, 07:18
rbloemen's schermafbeelding
rbloemen rbloemen is offline
R. Bloemendaal
Voornaam: René
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 21 januari 2006
Locatie: Zaandam
Berichten: 12
Stuur een bericht via ICQ naar rbloemen
Precies de reden waarom ik twee Telfort abo's heb omgezet naar Vodaphone.....kunnen we eindelijk BELLEN!"
Met citaat reageren
  #43  
Oud 06 juni 2007, 17:04
Ludi's schermafbeelding
Ludi Ludi is offline
Senior lid
Voornaam: Ludi
Model: Palm Treo 750v
 
Geregistreerd: 11 oktober 2004
Locatie: Eindhoven
Berichten: 73
doorlopend roaming

Ik heb met mijn treo 650 ook het ge-emmer met een dibitel(telfort) kaartje die over is naar KPN netwerk.
Alleen ik heb verder geen problemen met bellen e.d.
En heb een family abonnement (super goedkoop)

Maar mijn vraag is nu, is het voor het toestel slecht dat hij constant naar het netwerk aan het zoeken is?
Zie doorlopend roaming in mijn scherm verschijnen, dus is denk ik elke keer aan het zoeken?
De ontvangst streepjes zijn volledig, en het netwerk vastpinnen geeft het zelfde (roaming) resultaat.
Met citaat reageren
  #44  
Oud 07 juni 2007, 22:26
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Maar mijn vraag is nu, is het voor het toestel slecht dat hij constant naar het netwerk aan het zoeken is?
Het lijkt me dat het voor het toestel weinig uitmaakt. Het constant zoeken naar het netwerk is echter wel een aanslag op je batterij, die raakt sneller leeg dan bij een probleemloze ontvangst.
Met citaat reageren
  #45  
Oud 08 juni 2007, 08:00
Ludi's schermafbeelding
Ludi Ludi is offline
Senior lid
Voornaam: Ludi
Model: Palm Treo 750v
 
Geregistreerd: 11 oktober 2004
Locatie: Eindhoven
Berichten: 73
doorlopend roaming

Ach dan is het eigenlijk een kwestie van testen (maar eerst mijn oude prepaid opmaken). Als het aceptabel is hou ik hem nog even.
Anders wordt het maar een nieuw abonnement.
Met citaat reageren
  #46  
Oud 08 juni 2007, 10:34
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Roaming is iets anders dan zoeken!
Als een GSM in een cel zijn voorkeursnetwerk niet kan vinden gaat hij zoeken naar een alternatief. Als hij deze gevonden heeft en mag gebruiken heet dat Roamen. Pas als het bereik onvoldoende wordt (doordat je bijv. vanuit de ene cel naar de andere cel gaat) gaat je GSM weer eerst op zoek naar je voorkeursnetwerk en dan pas naar je Roaming partner. Als je niet veel reist en je ontvangst goed is maakt het dus niet zoveel uit.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #47  
Oud 08 juni 2007, 12:11
Ludi's schermafbeelding
Ludi Ludi is offline
Senior lid
Voornaam: Ludi
Model: Palm Treo 750v
 
Geregistreerd: 11 oktober 2004
Locatie: Eindhoven
Berichten: 73
Weer wat bijgeleerd.
Vraag me af of er ook geen verschil zit in de netwerk benamingen.

Bij collega's met nokia en/of SE en andere merken mobieltjes zie ik als netwerk NL-kpn op het display en ook bij handmatige keuze(mijn simkaartje).

Bij mij (treo 650) zie ik links boven KPN-mobile verschijnen, evenals bij de "vaste" netwerk keuze.

Vindt dat eigenlijk ook vreemd.
Maar ja.......heb afgezien van het irritante "roaming" in ieder geval wel voldoende ontvangst!
Met citaat reageren
  #48  
Oud 08 juni 2007, 17:43
Theodoor Theodoor is offline
Lid
Voornaam: Mathé
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 maart 2005
Berichten: 34
Even een ander probleem:
Sinds ik op het "Roaming KPN" netwerk zit, gebeurt het regelmatig dat de telefoonapplicatie van m'n Treo 680 het vertikt.
Bijvoorbeeld: Bij favorieten kies je een persoon, en in plaats van een verbinding te maken, schiet het menu terug op het hoofdscherm van favorieten.
Ook via "contacten" een nummer te kiezen werkt dan op die manier. Batterij verwijderen is de enige optie...

Bekend verschijnsel? iemand?
Met citaat reageren
  #49  
Oud 31 juli 2007, 07:29
dchoogenraad
Guest
 
Berichten: n/a
ik heb ook een probleem met mijn telfort verbinding op mijn treo 650. hij geeft steeds aan "roaming". Het signaal is ook een stuk slechter geworden maar het gekste is nog dat wanneeer ik gebeld wordt op deze telefoon het apparaat zich zelf spontaan uitschakeld!!!!!!!!!! Ik moet het toestel dan opnieuw opstarten en opnieuw aanmelden op het netwerk waarbij hij veel langer moet zoeken dan normaal. Wordt ik weer gebeld dan gebeurt het zelfde: het toestel springt optilt na een keer overgaan!!!!! Lekker netwerk bij die telfort jongens.... ik ben er in iedergeval niet op vooruit gegaan.
Gelukkig heb ik ook nog een vodafone chip waarmee het toestel uitstekend werkt.... maar het telfort abonnement is onbruikbaar geworden op deze treo sinds ze op het kpn netwerk zitten!
Met citaat reageren
  #50  
Oud 29 augustus 2007, 16:26
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Zeg, roamen jullie allemaal ook nog? Morgen gaat mijn Telfort abbo weer in (kon geen nee zeggen tegen 384 kbit/s , 1GB) en ik heb dat irritante Roaming gedoe ook de hele tijd in mijn scherm. Mijn Treo pakt ook uitsluitend de roaming-ringtone, en maakt geen onderscheid meer tussen known / unknown callers.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #51  
Oud 29 augustus 2007, 16:30
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Mijn vriendin zit nog steeds bij Telfort en zij roamt continu. Op den duur begint dit te vervelen.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #52  
Oud 29 augustus 2007, 17:34
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Weet jij toevallig of nieuwe Telfort-gebruikers dit ook hebben, en niet alleen de mensen die net zijn overgezet? Als het met een nieuwe SIM-kaart opgelost kan worden, wil ik wel een paar weken zeuren bij Telfort.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #53  
Oud 29 augustus 2007, 17:42
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Aangezien Telfort geen netwerk infrastructuur meer heeft (scheelt de helft onderhoud natuurlijk) ben je eindeloos gedoemd tot het roamen op het KPN netwerk. Dit is echter ook te lezen op:

Telfort - Klantenservice*- De overgang naar het KPN netwerk

Citaat:
Sinds 19 juni 2007 belt elke Telfort-klant via het KPN-netwerk.
Dit is helaas niet te verhelpen met een nieuwe SIM.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #54  
Oud 30 augustus 2007, 12:19
palmdoc's schermafbeelding
palmdoc palmdoc is offline
Forumbikkel
Voornaam: Niels
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 25 februari 2005
Locatie: Nijmegen
Berichten: 113
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho Bekijk bericht
Mijn Treo pakt ook uitsluitend de roaming-ringtone, en maakt geen onderscheid meer tussen known / unknown callers.
Ik roam ook nog steeds, maar ik heb mijn roaming tone uitgezet, en hij maakt nu gewoon onderscheid tussen known unknown callers. Ik kan me eigenlijk niet herrinneren of dat voor het uitzetten van de roaming-tone anders was.
Maar het blijft inderdaad wel irritant...
__________________
IIIc -> T|T3 -> Treo 650
Met citaat reageren
  #55  
Oud 30 augustus 2007, 12:56
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
Aangezien Telfort geen netwerk infrastructuur meer heeft (scheelt de helft onderhoud natuurlijk) ben je eindeloos gedoemd tot het roamen op het KPN netwerk. Dit is echter ook te lezen op:

Telfort - Klantenservice*- De overgang naar het KPN netwerk



Dit is helaas niet te verhelpen met een nieuwe SIM.
Je zou kunnen verwachten dat ze op den duur het netwerk zo kunnen aanpassen dat dat roamen weggaat, en dat er geen onderscheid meer gemaakt wordt tussen Telfort en KPN. Er staat wel dat elke Telfort beller van het KPN-netwerk gebruik maakt (duh) maar niet dat het eindelos roamen niet op te lossen is.

Naja, zal wel niet op te lossen zijn.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #56  
Oud 08 oktober 2007, 15:12
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
[Treo 650]

Ik heb sinds ongeveer een week aanmerkelijk slechter "internet-bereik". Volgens mij heeft de DNS er een dag uitgelegen, maar ook het downloaden van web-pagina's en bijv. de FBTV-gids gaat nu opeens veeeeel langzamer en resulteert steeds in foutmeldingen (timeouts etc.).

Zijn er mensen die dit herkennen?

Zijn er mensen die al met succes hierdoor hun contract hebben kunnen opzeggen?

(Ik ga nu trouwens Telfort om opheldering vragen...)
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #57  
Oud 08 oktober 2007, 18:01
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Nou, ik ben er al een week mee bezig (want ik heb natuurlijk net als iedereen een slechte verbinding) en het leuke is dat ze dan dit antwoorden:

Citaat:
Samenvatting Vraag
---------------------------------------------------------------
Reactie (Ilja) - 08/10/2007 16:35
Geachte heer Gaz,

Hartelijk dank voor uw reactie.

Wij vinden het vervelend maar ook vreemd om te horen dat u zulke problemen ondervindt met de verbinding.

Volgens onze gegevens staat er niks verkeerd op het netwerk. Het zou in dat geval aan de simkaart of het toestel kunnen liggen. Wij adviseren dan ook om uw eigen simkaart in een ander toestel te proberen, en een andere simkaart in uw eigen toestel. Dit om te controleren of het probleem bij de simkaart of bij het toestel ligt.

Graag horen wij ook van u wat het nummer is wat er op de simkaart staat die u gebruikt.

Heeft u verder nog vragen? Kijk dan op Telfort - Klantenservice*- Antwoorden op al uw vragen vindt u snel via de online klantenservice.

Met vriendelijke groet,
Telfort B.V.

Klantenservice
*kotssmileys*
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #58  
Oud 08 oktober 2007, 19:46
Theodoor Theodoor is offline
Lid
Voornaam: Mathé
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 maart 2005
Berichten: 34
De slechte GPRS verbinding is ook bij mij een probleem. Eerst ga je naar Telfort vanwege een snelle en betaalbare EDGE verbinding, vervolgens word je gedwongen een stap terug te doen naar GPRS (zit hier in een UMTS-gat).
Tot overmaat van ramp is zelfs de GPRS verbinding sinds een paar weken supertraag geworden!

Wat betreft andere randverschijnselen sinds het KPN netwerk: Ik had ook last van het "bevriezen" van mijn telefoon op het moment dat ik een telefoontje wilde aannemen. Dit was helemaal verholpen nadat ik Bluetooth altijd aan liet staan. Misschien helpt het tegen ander kwaaltjes ook?
Met citaat reageren
  #59  
Oud 09 oktober 2007, 07:07
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Gisteren treo 680 met Telfort/KPN GPRS weer traag en time-outs en geen mail kunnen ophalen, halve webpagina's. Hier bij Winkel Centrum Woensel te Eindhoven. Hele dag ellende. Heeft het geen 5 minuten goed gedaan. Vanmorgen 7am. Werkt alles weer fantastisch. Mail snel, gmail via SSL. Zenden, ontvangen, webpagina's vlot. Ben benieuwd hoe lang het deze keer weer wel werkt.
__________________
Mark van der Hijden
Met citaat reageren
  #60  
Oud 09 oktober 2007, 21:15
papapablo papapablo is offline
pablo
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 09 april 2006
Berichten: 82
Na slechte ontvangst door KPN op mijn treo650, 1,5jaar terug overgestapt naar telfort dit gaf een duidelijke verbetering, na de overname van telfort door KPN was het gelijk wéér knudde. Nu ben ik overgestapt naar Vodafone en het is wel wat beter. Ik heb dus geen ervaring met internetten oid maar weet wel dat het zo geroemde KPN-netwerk ook niet overal een goede dekking heeft.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:37.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023