Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm LifeDrive

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 17 oktober 2005, 19:41
@gar
Guest
 
Berichten: n/a
kwaliteit aan/uitknop

Hallo,

Ik heb/ had sinds 2 weken een lifedrive, maar in middels heeft de aan-uitknop het al begeven. Heb hem nu teruggestuurd naar PDA-shop, dus maar afwachten hoe snel het gaat lopen.

Heeft iemand anders hier ook ervaring mee?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 oktober 2005, 22:18
@gar
Guest
 
Berichten: n/a
zo te zien weinig mensen met deze storing Geen bericht = goed bericht....
Ik zit nu te wachten totdat PDA-shop m'n Lifedrive terugstuurt.....
Met citaat reageren
  #3  
Oud 31 oktober 2005, 00:47
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Al terug? Inderdaad geen problemen, ook nergens iets over gelezen nog...
Met citaat reageren
  #4  
Oud 07 november 2005, 22:10
@gar
Guest
 
Berichten: n/a
heb hem vrijdag weer terug gekregen. Een nieuwe. Nadat ik even heel duidelijk aan PDAshop gemeld had dat ik het beslist niet accepteerde dat ik nog eens minimaal 2 weken zou moeten wachten......... Slechte service daar. Het duurt veel te lang, je hoort niets over de voortgang oid. Heb zelf een paar keer gebeld, anders had ik hem nu nog niet terug.....

MAAR

ik ben nu weer helemaal blij !!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 08 november 2005, 08:17
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @gar
heb hem vrijdag weer terug gekregen. Een nieuwe. Nadat ik even heel duidelijk aan PDAshop gemeld had dat ik het beslist niet accepteerde dat ik nog eens minimaal 2 weken zou moeten wachten......... Slechte service daar. Het duurt veel te lang, je hoort niets over de voortgang oid. Heb zelf een paar keer gebeld, anders had ik hem nu nog niet terug.....
Whooo stop.
Helaas gaan consumenten zichzelf steeds meer rechten toebedelen die ze absoluut niet hebben.
Je kunt nu wel menen dat je direct recht hebt op een nieuwe PDA omdat je oude een fabricagefout bevat, maar dat is absoluut niet zo. De PDAshop heeft prima service geleverd. Normale gang van zaken bij een defect is nl. dat de fabrikant in de gelegenheid gesteld moet worden om binnen een redelijke termijn de PDA te repareren. Een termijn van 2 weken voor een fabrikant die in de VS vind ik heel redelijk. Dat je niet elke minuut van de dag op de hoogte gehouden wordt lijkt me ook logisch: PDAshop weet toch ook niet in welk vliegtuig de PDA richting de VS gaat en weer terug komt?
Dat je dan geen gerepareerde PDA maar een nieuwe PDA terugkrijgt is service die PDAshop / Palm niet eens hoeft te geven.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 08 november 2005, 08:50
Alexander71
Guest
 
Berichten: n/a
Fransbr, heb je toevallig aandelen of ben je misschien mede eigenaar...

Als je iets koopt met een defect is het normaal, maar ook in onze wet geregeld, dat je dit product kunt laten vervangen of dat je de koop kunt ontbinden. Er word volgens mij nergens iets gezegd over het laten repareren van een nieuw gekocht product. De consument staat in dit soort gevallen dus inderdaad iets sterker dan de meeste mensen denken.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 08 november 2005, 09:21
@gar
Guest
 
Berichten: n/a
ik zal even iets uitgebreider reageren.

Ik had mijn LifeDrive nog geen 2 weken in mijn bezit, en de knop was stuk. Gelijk gebeld, verder prima geholpen. Kreeg een retournummer gemaild etc, en ik heb de volgende dag (=donderdag 13) alles op de post gedaan. Dit is vrijdag de 14e bij hun afgeleverd.
Vervolgens krijg ik pas de zaterdag erop (=22) een bericht dat de retourzending in behandeling is genomen. Ik had tussendoor al een keer gebeld of hij überhaupt binnen was, en dat wisten ze ook pas donderdag de 20e. Tijdens dat telefoontje tussendoor had ik de storing uitgelegd, en mij werd gemeld dat ik, omdat de Palm zó snel stuk was dat ik waarschijnlijk een nieuwe zou krijgen.
wanneer ik na ±2 weken (3-nov) bel, melden ze mij dat het nog wel 2 weken kan duren. Dat accepteer ik dus niet.

1) omdat de Life Drive überhaupt niet zo snel stuk had mogen gaan
2) omdat mij toegezegd is dat waarschijnlijk (jaja) een nieuwe opgestuurd zou worden. (zeg dan niets)
3) het duurde veel te lang voordat zij de retourzending in behandeling hebben genomen (ze hadden het druk)
4) als ik bel op zaterdag, en ze zeggen toe op maandag meer te laten weten en ik hoor niets, dan ga ik bellen. En toen vertelde ik duidelijk maar netjes hoe alles verlopen was, en dan sturen ze opeens direct een nieuwe op, met de excuses dat het op deze manier gelopen is. Ik had inderdaad meteen een nieuwe moeten krijgen.

gr,
Edgar
Met citaat reageren
  #8  
Oud 08 november 2005, 09:45
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr
Whooo stop.
Helaas gaan consumenten zichzelf steeds meer rechten toebedelen die ze absoluut niet hebben.
Je kunt nu wel menen dat je direct recht hebt op een nieuwe PDA omdat je oude een fabricagefout bevat, maar dat is absoluut niet zo. De PDAshop heeft prima service geleverd. Normale gang van zaken bij een defect is nl. dat de fabrikant in de gelegenheid gesteld moet worden om binnen een redelijke termijn de PDA te repareren. Een termijn van 2 weken voor een fabrikant die in de VS vind ik heel redelijk. Dat je niet elke minuut van de dag op de hoogte gehouden wordt lijkt me ook logisch: PDAshop weet toch ook niet in welk vliegtuig de PDA richting de VS gaat en weer terug komt?
Dat je dan geen gerepareerde PDA maar een nieuwe PDA terugkrijgt is service die PDAshop / Palm niet eens hoeft te geven.
Hieraan heb ik niets toe te voegen... tenzij...

Ik heb helemaal niets te maken met pdashop.nl (ik woon in België...), maar tot nu toe lees je niets anders dan positieve commentaar van dit bedrijf.
Internetaankopen heeft vele voordelen, en een paar nadelen. De computerboer op de hoek kon je misschien net iets beter te woord staan (al hoewel ik dat betwijfel), maar ook hij zou het toestel moeten opsturen...
Met citaat reageren
  #9  
Oud 08 november 2005, 10:11
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Zelf heb ik ook wel eens problemen met een pda van pdashop gehad die net als bij Edgar uiteindelijk netjes zijn afgehandeld. En dat onderscheidt Pdashop toch van veel andere webwinkels.

Het is natuurlijk niet vreemd dat er af en toe iets mis gaat met een pda (een DOA of een andere hardware fout). En het is ook niet vreemd dat er niet meteen een nieuwe pda wordt opgestuurd; die dingen zijn best duur en het is voor een winkel waarschijnlijk veel werk om dit weer vergoed te krijgen van de fabrikant (let wel: ik praat het niet goed, ik probeer het te verklaren). Het blijft natuurlijk jammer dat het toch wel lang duurt voor een en ander geregeld wordt, maar het wordt uiteindelijk, binnen een redelijke termijn, geregeld.

En Frans, als consument heb je niets, maar dan ook niets, te maken met de fabrikant van een product als je het product bij een winkel hebt gekocht. Je hebt een rechtsbetrekking (heet dat, geloof ik) met de winkel en niet met de fabrikant. In dat opzicht heeft een consument geen boodschap aan de afwikkeling tussen winkel en fabrikant en hoe lang dat duurt.

Ik heb overigens ook geen aandelen
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #10  
Oud 08 november 2005, 12:09
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexander71
Fransbr, heb je toevallig aandelen of ben je misschien mede eigenaar...

Als je iets koopt met een defect is het normaal, maar ook in onze wet geregeld, dat je dit product kunt laten vervangen of dat je de koop kunt ontbinden. Er word volgens mij nergens iets gezegd over het laten repareren van een nieuw gekocht product. De consument staat in dit soort gevallen dus inderdaad iets sterker dan de meeste mensen denken.
Nee ik heb geen aandelen, ik verbaas me alleen over het feit dat mensen direct bedrijven publiekelijk zwart gaan maken omdat ze "een steekje laten vallen". In elke fabriek komen "maandagochtendmodellen" voor en dat zal altijd zo blijven. Moet daarom elke retailer die toevallig zo'n maandagochtendmodelletje verkoopt maar zwart gemaakt worden? Is het een oplossing als PDAshop eerst alle dozen open zou maken om "eindcontroles" uit te voeren?

Dat het allemaal na veel heen en weer gebel te lang duurde staat niet in de initiele post van @gar. Dat kan PDAshop zich inderdaad wel aanrekenen, hoewel: druk is druk en als je het hebt over redelijke termijnen geldt dat voor zowel de consument als de retailer. Je kunt toch niet verwachten dat als ik vandaag bel dat m'n PDA defect is er morgen al een nieuwe door KPN gebracht wordt?

Justitie zegt het volgende: de koper kan eisen dat het defecte apparaat vervangen wordt, maar de verkoper kan eisen dat het defecte apparaat gerepareerd wordt. Dit in alle redelijkheid: een gebroken spiegel kan niet gerepareerd worden, bij een kras op een nieuwe auto kun je niet verwachten een nieuwe auto te krijgen. In dit geval betreft het m.i. een twijfelgeval, dus hebben we beiden gelijk.

Wat ik niet helemaal begrijp is deze opmerking:
Citaat:
2) omdat mij toegezegd is dat waarschijnlijk (jaja) een nieuwe opgestuurd zou worden. (zeg dan niets)
Je hebt toch een nieuwe gekregen? Wat bedoel je dan met deze opmerking?
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #11  
Oud 08 november 2005, 12:36
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexander71
Als je iets koopt met een defect is het normaal, maar ook in onze wet geregeld, dat je dit product kunt laten vervangen of dat je de koop kunt ontbinden. Er word volgens mij nergens iets gezegd over het laten repareren van een nieuw gekocht product. De consument staat in dit soort gevallen dus inderdaad iets sterker dan de meeste mensen denken.
Kunt laten vervangen of de koop ontbinden? Volgende keer graag met (geloofwaardige) bronvermelding. Je kunt kiezen tussen herstellen of vervangen, en pas als dat geen uitkomst biedt de koop ontbinden. Herstellen of vervangen moet daarbij in verhouding zijn: een nieuwe LifeDrive vanwege een kapot knopje lijkt mij persoonlijk buiten proporties, en geen twijfelgeval.
Richtlijn 1999/44/EG:
Citaat:
(10) Overwegende dat in geval van niet-overeenstemming
van de goederen met de overeenkomst, de consument
het recht moet hebben om de goederen kosteloos met
de overeenkomst in overeenstemming te laten brengen,
waarbij hij kan kiezen tussen herstel of vervanging, of,
bij gebreke daarvan, recht moet hebben op een prijsvermindering
of op ontbinding van de overeenkomst;
(11) Overwegende dat de consument in eerste instantie van
de verkoper kan verlangen dat deze de goederen herstelt
of vervangt tenzij deze vormen van genoegdoening
onmogelijk of buiten verhouding zijn; dat het al dan niet
buiten verhouding zijn van een vorm van genoegdoening
objectief moet worden vastgesteld; dat een bepaalde
vorm van genoegdoening buiten verhouding is als hij,
vergeleken met de andere vorm van genoegdoening
onredelijke kosten met zich brengt; dat de kosten van
een vorm van genoegdoening onredelijk zijn als zij
beduidend hoger liggen dan de kosten van de andere
vorm van genoegdoening;
PDAshop heeft dus geprobeerd voor reparatie te zorgen. Omdat de koper het te lang vond duren, heeft PDAshop alsnog voor een vervangend apparaat gezorgd. Prima toch?
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #12  
Oud 08 november 2005, 20:14
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Kunnen we dan concluderen dat PDAShop hoogstens beter had kunnen informeren en zich actiever met dit garantiegeval bezig had moeten houden (ook als het druk is kun je de afhandeling van garantiegevallen niet eindeloos voor je uitschuiven).
Met citaat reageren
  #13  
Oud 08 november 2005, 20:21
@gar
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekiemonster
Kunnen we dan concluderen dat PDAShop hoogstens beter had kunnen informeren en zich actiever met dit garantiegeval bezig had moeten houden (ook als het druk is kun je de afhandeling van garantiegevallen niet eindeloos voor je uitschuiven).
inderdaad. Dat is het.

omdat het al te lang duurde voordat ik überhaupt een melding kreeg dat m'n Palm binnen was, werd ik veel alerter op de voortgang. Dan heb ik het idee, ze hebben geen haast daar. En met de toezeging van toezending van een nieuwe verwacht ik elk moment de nieuwe binnen.

En ik heb ook PDA-shop m'n Palm gekocht omdat ik er heel veel goede verhalen over gehoord heb. Misschien te veel goede reclame, en hebben ze het te druk gekregen?
Met citaat reageren
  #14  
Oud 08 november 2005, 20:41
RolfY's schermafbeelding
RolfY RolfY is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rolf
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 241
De PDAshop is inderdaad te populair (of de kwaliteit van de gemiddelde PDA is slecht) want ook mijn retour melding werd pas in behandeling genomen toen ik ging bellen (hij lag er nog maar een week, echter het was druk). De informatie laat wat te wensen over daar.
__________________
Vroeger: M500 - T3 - Treo 680
Nu: Pre, Centro electric blue (als backup) en Flashdrive (16 Gb)
Reserve: Nog een Centro (zwart)
Met citaat reageren
  #15  
Oud 09 november 2005, 08:59
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @gar
En ik heb ook PDA-shop m'n Palm gekocht omdat ik er heel veel goede verhalen over gehoord heb. Misschien te veel goede reclame, en hebben ze het te druk gekregen?
Pdashop.nl heeft inderdaad flink wat vacatures.
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:49.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023