Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 12 oktober 2004, 20:04
tonyvwie
Guest
 
Berichten: n/a
toch een virus?

Het volgende probleem:

Mijn 1 12/ jaar oude Tungsten T had de laatste tijd veel problemen met de digitiser en liep recent geheel vast, ondanks soft en hard resets, op een gegeven moment deed zelfs de hard reset het niet meer. Ik vermoedde een hardware probleem en stuurde hem naar het pda tech centre (en nog niet terug ontvangen).

Aangezien ik als verslaafde Palm gebruiker nog geen halve dag zonder mijn Palm kan en gelukkig dagelijks op SD kaart via backup buddy een backup maak ging ik naar de winkel, bekeek de Tungsten E en vroeg de verkoper of ik mocht controleren of deze van mijn kaart de backup in kon laden. Dat lukte...en vervolgens liep de Tungsten E geheel vast. De digitiser reageerde niet meer en ook de harde reset niet meer. De verkoper was ervan overtuigd dat er een virus op mijn SD kaart zit. (en was niet zo blij met mij...) Is dit zo en hoe kan ik dat controleren aangezien ik inmiddels begrepen heb dat Norton Antivirus op de PC er niet geschikt voor is?

vr groet

Tony van Wieringen
  #2  
Oud 12 oktober 2004, 20:12
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Het lijkt mij dat de Tungsten|E gewoon al kapot was. Deze heeft ROM geheugen dat niet overschreven kan worden, en valt onmogelijk te beschadigen. Een memorydrain zou de effecten van het ergste virus ongedaan maken.

Om te kijken of er een virus op staat kun je hem dmv een cardreader de inhoud bekijken. Let vooral op .pdb en .prc bestanden.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
  #3  
Oud 12 oktober 2004, 20:12
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Als dit zo is, dan heb je een primeur. Kun je nagaan wat er allemaal op je kaart staat?

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
  #4  
Oud 12 oktober 2004, 20:13
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Op 12-10-2004, om 21:12 heeft RoelvdV dit gezegd in bericht #3
Als dit zo is, dan heb je een primeur.
Hoe zou hij er ooit aangekomen zijn?
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
  #5  
Oud 12 oktober 2004, 20:27
tonyvwie
Guest
 
Berichten: n/a
met Norton Antivurus de kaart gescand...geen virus gevonden. Of heb ik een specifieke "Palm scanner" nodig?
Er staan overigens zowel diverse specifieke Palm programma's op als ook jpeg bestanden en diverse documenten, waaronder Word documenten geconverteerd voor de Palm.
  #6  
Oud 12 oktober 2004, 20:50
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Ik gooi dit hele verhaal op toeval. Als er al palmviri verspreid worden dan is het bijzonder onwaarschijnlijk dat het virus op je pda komt en dan ook nog eens een keer in staat is twee pda's de vernieling in te helpen.
__________________
What the FAQ?
  #7  
Oud 13 oktober 2004, 10:03
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 12-10-2004, om 21:50 heeft metck dit gezegd in bericht #6
Ik gooi dit hele verhaal op toeval. Als er al palmviri verspreid worden dan is het bijzonder onwaarschijnlijk dat het virus op je pda komt en dan ook nog eens een keer in staat is twee pda's de vernieling in te helpen.
Eensch. Ik denk dat Bram je verhaal niet goed begrepen heeft, want er zijn geen, ik herhaal geen Palmvirussen in omloop die dit kunnen doen. Normale virussen voor de PC kunnen dit overigens ook niet doen. Dus met Norton scannen op normale virussen om de oorzaak van je probleem te vinden slaat nergens op. Foei, Bram.

De verkoper doet gewoon wat de gemiddelde verkoper zou doen, namelijk van zijn basale kennis van PDA's uitgaan en denken dat er voor Palmpjes ook wel virussen zullen bestaan aangezien op de desktop er ook virussen bestaan.

Een backup terugzetten van een TT op een TE is natuurlijk niet slim. Met de backup worden ook essentiele TT gerelateerde bestanden op de TE geladen. Maar, desondanks had de TE wel op de harde reset moeten reageren. Heb je een vraag op het scherm gekregen toen je de harde reset uitvoerde?

Na een batterydrain zou de T|E wel weer gewerkt hebben.
__________________
FoleoCentral.com
  #8  
Oud 13 oktober 2004, 10:11
jrutjes's schermafbeelding
jrutjes jrutjes is offline
PalmPunk
Voornaam: Jasper
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 juli 2004
Locatie: Zwollywood
Berichten: 132
Stuur een bericht via MSN naar jrutjes
Weenie hoor maar als er geen virussen voor palm bestaan waarom bied trendmicro dan een virusscanner voor je palm aan?

Ben op dit gebied ook maar een leek maar het is toch vreemd of probeert trendmicro alleen maar geld te verdienen met angst?
__________________
It's not the fall that kills you, it's the sudden stop at the end -=Douglas Adams=-
  #9  
Oud 13 oktober 2004, 10:14
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 13-10-2004, om 11:11 heeft jrutjes dit gezegd in bericht #8
Weenie hoor maar als er geen virussen voor palm bestaan waarom bied trendmicro dan een virusscanner voor je palm aan?

Ben op dit gebied ook maar een leek maar het is toch vreemd of probeert trendmicro alleen maar geld te verdienen met angst?
Er zijn een stuk of 3 Palm virussen bekend, wat in principe gewoon trojaanse paarden zijn. Alle drie zijn ze zeer, zeer zeldzaam en komen niet meer in het wild voor.

Zowel trendmicro als Norton voor PalmOS willen geld verdienen met angst. Hoe Amerikaans.
__________________
FoleoCentral.com
  #10  
Oud 13 oktober 2004, 11:10
angorawol angorawol is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 48
Angry

FUD (Fear - Uncertainty - Doubt) is een veel gebruikte verkoopstechniek.

Bill Gates is zo rijk geworden. Ik ken genoeg Palmgebruikers die hun Palms verkopen en een PocketPC kopen.
Trouwens ook verzekeringagenten slijten zo hun spul
  #11  
Oud 14 oktober 2004, 09:47
Danny2005 Danny2005 is offline
Lid
Voornaam: Danny
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 juli 2004
Berichten: 35
Ik deel de mening van cazpacho.
Ik heb inmiddels redelijke ervaring met het vastlopen van een Tungsten(T3). Dit weekend was het weer zover. 's Avonds deed mijn Tungsten het gewoon, geen problemen. De volgende morgen niets meer, geen reactie op soft en harde reset. Ook niet in de cradle en na een avond laden.
Ik heb mijn Tungsten een paar dagen laten liggen, na enkele dagen op lader gezet en na ongeveer 10 minuten een reset gegeven. Na ongeveer 4 dagen, jahoor hij starte weer op, natuurlijk wel alle data weg, maar gelukkig had ik meerdere backups. Hij doet het nu weer perfect.
Inmiddels is dit de 4de keer dat ik meemaak. In alle gevallen ben ik er van overtuigd dat het een software probleem is.
Bij de laaste keer heb ik dus ook gezien dat er een probleem zat in calender data (laatste backup).
Als jij de backup terug zet en de Tungsten gaat ook vastlopen wijst dat naar mijn mening ook op een software probleem.
Ik zou als ik jou was niet mijn backup terug zetten als je TT terug krijgt.
En met een battery drain was het probleem waarschijnlijk ook verholpen.

Succes!
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:26.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023