Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 05 januari 2003, 11:05
Zapper's schermafbeelding
Zapper Zapper is offline
Senior lid
Voornaam: Prisca
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 06 december 2002
Locatie: Omgeving Utrecht
Berichten: 82
Internetten via Nokia 6510 en Sony

Hoi,

AUB begin niet over de zoekfunctie want ik wordt daar gek van en de juiste info kan ik gewoon NIET vinden .

Ik heb nu een Sony N770c en een nokia 6510 met een KPN Hi profile abonnement. Nu ben ik aan het zoeken geweest wat ik allemaal nodig heb om het tre laten werken. Maar het lijkt wel een dolhof.

Kan iemand een duidelijk beschrijving geven wat ik precies moet downloaden en instellen op zowel me telefoon als me Sony.

Ik zie namelijk dat het een hoop mensen gelukt is maar de beschijving HOE ze het gedaan hebben kan ik niet duidelijk vinden. Is bv Avantgo (of zoiets) nodig of kan ik ook zonder enz.....

Bedankt
__________________
I'm glad but bad.

Met citaat reageren
  #2  
Oud 05 januari 2003, 20:31
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
(Ik kan het niet laten) Heb je écht wel goed gezocht?

Even in het kort komt het erop neer dat je op je gsm eigenlijk niet echt iets moet instellen. Voor GPRS is dat anders, maar dat weet ik niet. M´n eigen gsm ondersteunt het niet en het ding moet nog zo´n anderhalf jaar mee. De GPRS instellingen zullen vast wel ergen staan, maargoed, dat is allemaal vrij lastig. Zonder GPRS is het aan de telefoonkant eenvoudig, simpelweg ´infrarood´ inschakelen (optie 9 ofzo bij Nokia´s) en de infraroodpoort richten op de infraroodpoort van de Sony.

Nu de Sony. Je moet hier de gegevens invullen bij het programma ´Prefs´ bij de tabbladen ´connection´ en ´network´. Bij connection stel je een nieuwe verbinding in.
  • Dialing: TouchTone
  • Volume: wat je maar wilt
Bij details:
  • Flow Ctl: Automatic
  • Init String: dit staat aangegeven in de handleiding van je gsm (let op de juiste verbinding en snelheid -> in dit voorbeeld ISDN 9600 bps)

Bij het netwerk maak je ook een nieuwe service (via het menu). Gebruikersnaam, wachtwoord en telefoonnummer zoals aangegeven door je internetprovider (wel via telefoonlijn, kabel of adsl instellingen werken natuurlijk niet). Bij details:
  • Idle timeout: Power Off
  • Query DNS: vinkje
  • IP Address: Vinkje bij Automatic
  • Script: niet nodig (bij GPRS mogelijk wel, dacht ik)

Bij moderne Palm´s bestaat er ook zoiets als een tabblad genaamd ´Phone´, waar je dan de juiste driver voor je gsm moet selecteren. Deze kan je van Palm.com downloaden. Als de 6510 er niet bijstaat, moet je een andere driver proberen van Nokia of de standaarddriver.

Om nu te verbinden moet je dus de infraroodpoorten op elkaar richten en inschakelen. Op je Sony kiezen voor ´Connect´ (bij tabblad ´network´). Nu zou de verbinding tot stand moeten komen. Je kan dan je mail ophalen via een e-mail programma of browsen met bijvoorbeeld AvantGo.

Ik hoop dat dit helpt. Bij mij werkte het via deze methode in ieder geval wel. Overigens, niet iedere provider accepteert via de 0676 nummers mobiel verkeer. Maar dat kan je nazoeken met de zoekfunctie
Met citaat reageren
  #3  
Oud 05 januari 2003, 21:32
Zapper's schermafbeelding
Zapper Zapper is offline
Senior lid
Voornaam: Prisca
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 06 december 2002
Locatie: Omgeving Utrecht
Berichten: 82
Thanks voor de uitleg hier heb ik wat aan. Pff ene zoeken op een groot forum valt niet mee als je nog een beginnend gebruiker bent.

Een klein probleem: Hij pakt de telefoon wel alleen zodra hij wil bellen pakt hij alleen en 0 en niet het hele nummer terwijl die er wel staat bij de connection???

Ik heb verder geen software geinstalleerd op me Sony en liever heb ik ook geen Avantgo. Wat zijngoede alternatieven ervoor.

Dat van de mail moet ik nog bekijken ik heb Planet en dan kan ik al via Wap bekijken. Liefst zou ik dat willen combineren met me PDA.

BWT heeft iemand zowel Hotmail als hun Planet mail op hun palm ??? Via Onemail heb ik nu me hotmail alleen laat hij me planetmail vervallen dat vind ik eigenlijk niet fijn.

Verder is dit echt een toppie form alleen af en toe TE veel info hihi.
__________________
I'm glad but bad.


Laatst gewijzigd door Zapper; 05 januari 2003 om 21:56.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 05 januari 2003, 21:42
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zapper
Ik heb verder geen software geinstalleerd op me Sony en liever heb ik ook geen Avantgo. Wat zijngoede alternatieven ervoor.
Waarom heb je liever geen AvantGo? Nou ja, maakt verder ook niet uit, maar 1 van de alternatieven is bijvoorbeeld Plucker.

Wat me verder ook een heel handige pagina voor je lijkt, is deze:

Palm Internet Tips

Ik denk dat je daar practisch alle info kan vinden die je zoekt!
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 06 januari 2003, 10:19
Zapper's schermafbeelding
Zapper Zapper is offline
Senior lid
Voornaam: Prisca
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 06 december 2002
Locatie: Omgeving Utrecht
Berichten: 82
Avantgo neemt nogal wat geheugen in beslag en als ik me hotmail er nog niet mee kan checken schiet het nog niet echt op.

Ik gebruik nu Onemail (via PC) en dat loopt super. Alleen jammer dat ik nu verder geen andere email kan syncen. Moet nog ff kijken of dat in een ander programma wel mogelijk is.
__________________
I'm glad but bad.

Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:47.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023