Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 01 november 2005, 20:17
Kaysar Kaysar is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 05 augustus 2001
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 35
Versamail en Outlook 2003, inbox synced niet

Hallo,

Kan iemand uit de afbeelding afleiden waarom mijn inbox op de Treo niet synced met de inbox van Outlook 2003? Volgens mij heb ik zo'n beetje alles geprobeerd, maar de mail wordt niet gesynced.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Versamail.JPG‎ (43,2 KB, 40x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 01 november 2005, 20:43
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Bij mij wilde de inbox alleen syncen als Outlook open stond.

Ook nooit een oplossing voor gevonden
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 01 november 2005, 21:07
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Het probleem dat Karel aankaart geldt bij mij eveneens (al start Outlook volgens mij tijdelijk even op tijdens de sync). Kan je ergens je folders selecteren, misschien moet je daar ook nog je Inbox selecteren.

Oh, wacht even... er staat 'direct POP connection to the server'. Dat is niet de bedoeling, zorg dat je dat wijzigt in syncen met Outlook. Ik neem aan dat dat ergens kan. Ik vind het vreemd dat je maar drie tabbladen hebt en de eerste is net een tikkeltje anders dan bij mij, maar goed, ik sync met een Exchange server. Dat maakt het wellicht anders.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 01 november 2005, 21:15
Kaysar Kaysar is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 05 augustus 2001
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 35
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door domo
Het probleem dat Karel aankaart geldt bij mij eveneens (al start Outlook volgens mij tijdelijk even op tijdens de sync). Kan je ergens je folders selecteren, misschien moet je daar ook nog je Inbox selecteren.

Oh, wacht even... er staat 'direct POP connection to the server'. Dat is niet de bedoeling, zorg dat je dat wijzigt in syncen met Outlook. Ik neem aan dat dat ergens kan. Ik vind het vreemd dat je maar drie tabbladen hebt en de eerste is net een tikkeltje anders dan bij mij, maar goed, ik sync met een Exchange server. Dat maakt het wellicht anders.
je hebt gelijk, dat 'direct POP connection to the server' moet anders. Alleen zie ik nergens waar ik dat kan veranderen. Wie helpt?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 02 november 2005, 08:30
Kaysar Kaysar is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 05 augustus 2001
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 35
Op het Treocentral forum wordt menigmaal geopperd dat het 'by design' zo is dat je een pop3 account niet kan syncen zoals ik wil. Je kunt dan wel met de server syncen natuurlijk, maar niet met je Outlook inbox op de lokale pc. Wanneer je gebruik maakt van een exchange account is het een heel ander verhaal, dat heb ik ook al gemerkt op mijn laptop van de zaak, daar gaat alles vloeiend.
Alhoewel sommigen zeggen dat bovenstaande niet klopt verstomd de discussie vervolgens altijd. Wat is jullie ervaring?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 03 november 2005, 10:44
Kaysar Kaysar is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 05 augustus 2001
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 35
Ik wil nog eens proberen om ´m heel concreet te maken. Is er iemand die zijn @home, Tiscali, Xs4all etc. mail binnen haalt via Outlook (niet via een Exchange server!) en die wel zijn inbox van Outlook op zijn lokale pc kan syncen met Versamail op de Treo 650?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 20 december 2005, 21:35
namruuh's schermafbeelding
namruuh namruuh is offline
WM6 overloper
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 08 juni 2003
Berichten: 274
Ik heb dezelfde vraag voor de T|X! Synchen met de server lukt wel, maar synchen met Outlook niet...
__________________
Palm Vx -> Sony Clié N770C -> Tungsten|T -> Xplore G18 -> T|X -> Treo 650!
Met citaat reageren
  #8  
Oud 20 december 2005, 22:06
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Angry Zelfde probleem met Outlook/Versamail op een Treo 650

Hallo,

Ik heb gisteren toevallig een bericht gepost met hetzelfde probleem. (Zie een paar threads naar beneden met de titel "Synchroniseren Versamail, Outlook, met een Treo 650". In het kort komt het erop neer dat ik geen enkel bericht vanuit de Outlook Inbox naar mijn Versamail Inbox kan synchroniseren, geen gelezen en geen ongelezen...Als ik met de Treo direct verbinding maak met mijn POP-server komt de mail wel netjes binnen...Conclusie: syncen van de Inbox gaat niet...
Ik heb als mogelijke oorzaak aangedragen dat ik problemen had toen ik de Palm software van mijn Palm T3 verwijderde: Ondanks mijn pogingen bleef Versamail hierbij maar steeds hardnekkig in de lijst van geïnstalleerde software staan (Windows XP). Sterker nog: als ik Versamail probeerde te de-ïnstalleren was in het dialoog de knop "Remove" niet te selecteren en was in het venster te lezen, dat Versamail tegelijk verwijderd zou worden door het verwijderen van Palm Desktop....niet dus!! Ik ben toen maar handmatig de bestanden gaan deleten en de regels Versamail op die manier ook uit het Windows register verwijderd..(Betwijfel natuurlijk of ik ze allemaal "had"..)
Daarna heb ik zonder probleem de nieuwe Palm desktop enz. voor mijn Treo geinstalleerd. Ik heb echter het enge vermoeden dat er wellicht toch nog resten zijn achtergebleven van de "oude" Versamail, die nu de zaak mogelijkerwijs corruperen....
Ik heb overigens deze vraag ook aan palmOne voorgelegd, maar die komen niet verder dan het advies om alle Palm software te verwijderen, zelfs uit het register (!) en alles opnieuw te installeren. Daar wacht ik liever nog even mee...
Ik heb dit probleem trouwens ook voorgelegd aan het forum op Brighthand. Misschien weet daar iemand raad. In elk geval lijkt het, mede gezien, de andere ervaringen dus niet een probleem dat alleen bij mij voorkomt...Aan de ene kant een gerustelling, maar het is een forse bug als je het mij vraagt..
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #9  
Oud 29 december 2005, 23:19
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Talking Zal toch niet waar zijn...??

Nog immer zoekend naar een oplossing voor het synchroniseren van de mailboxen in Outlook en de Treo, heb ik mijn vrije dagen tussen Kerst en Oud-en Nieuw naarstig gezocht naar antwoorden.
Mijn voorlopige conclusie:
De versie van Versamail (3.0C), die wordt meegeleverd met de Treo software, is een soort "light"- versie, die alleen wireless met de mailservers kan communiceren.
Ik ben ook nog eens goed gaan lezen op de site van palmOne en daar kun je o.m. dit lezen:
"Microsoft® Outlook® Synchronization Support
Some Palm devices include software that lets you sync with Microsoft Outlook instead of Palm Desktop. This software syncs the Calendar, Contacts, Memos and Tasks in Outlook, but not emails (for email synchronization, use VersaMail). Depending on your Palm device, you may be using Palm Outlook Conduits or Chapura's PocketMirror to sync with Outlook."..
Bovenstaande regels zijn hier zelf te lezen.
Ook was ik vandaag bij de PDAShop, waar een medewerker me vertelde, dat alleen de commerciële/betaalde versie van Versamail ook de mogelijkheid biedt tot het synchroniseren met Outlook op de desktop.
Deze versie Versamail 2.7 kost echter wel $30.
Ik kan uit de tekst echter nog steeds niet goed opmaken, of je hiermee dus ook inderdaad kunt synchroniseren met Outlook op de PC, maar het lijkt er inderdaad op, dat Palm de Treo software slechts heeft voorzien van een "uitgeklede" Versamail...
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???

Laatst gewijzigd door apeka; 29 december 2005 om 23:34.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 30 december 2005, 23:29
robvanvliet's schermafbeelding
robvanvliet robvanvliet is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 16 december 2000
Locatie: Eindhoven
Berichten: 288
Stuur een bericht via ICQ naar robvanvliet Stuur een bericht via Instant Messenger naar robvanvliet Stuur een bericht via MSN naar robvanvliet Stuur een bericht via Yahoo naar robvanvliet Stuur een bericht via Skype™ naar robvanvliet
Ik heb hetzelfde probleem. Voorheen heb ik ge-upgrade van Versamail 2.5 naar Versamail 3.0 met de CD die met de Treo meekwam. Toen bleef de sync met Outlook (Express) - in jargon de mapi-sync - gewoon werken. Na installatie van de Treo CD op een nieuwe PC werkt ie niet meer, alleen de online versie.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:42.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023