Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16 oktober 2002, 13:34
orbit67's schermafbeelding
orbit67 orbit67 is offline
Lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 07 september 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 900
alle documente automatisch in palmreader ook al is er een andere extensie aangegeven

hoi,

ik lees vaak en veel e-books, maar het valt mij op dat watvoor e-book ik ook binnen haal, het altijd geopend word in palmreader pro. er zijn een vijftal boekdelen die ik vanochtend heb binnengehaald die gelezen moeten worden in tomeraider maar als ik die dus open, worden ze geopend in palmreader. hoe komt dit?

gr

rw
__________________
Sorry mensen, maar sinds februari 2004 ben ik uitermate gelukkig met een HP 2210. Mij zul je hier dus niet meer terug zien!! Kom gerust op bezoek bij www.pocketpc-club.nl
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 oktober 2002, 16:15
Jeroen Linssen Jeroen Linssen is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 23 augustus 2001
Berichten: 198
RW,

Hoe open jij jou documenten? Als je dat via je launcher (bv. LauncherIII) doet, dan zal de laucher jou voorkeursinstelling gebruiken voor ebooks. In LauncherIII kan je dit vinden onder Preferences, DOC reader. Volgens mij heeft YIshow ook zo'n instelling.

Als je een document in Tomereader wil openen kan je twee dingen doen:
- start Tomereader en open in Tomereader het gewenste document.
- stel de preferences zo in dat Tomereader default docreader is.

Met oplossing twee heb je natuurlijk weer het probleem dat de Palmreaderdocs verkeerd worden geopend.

Succes,
JJ
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 oktober 2002, 16:21
orbit67's schermafbeelding
orbit67 orbit67 is offline
Lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 07 september 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 900
ten eerste, ik open mijn documenten, ebooks dus, gewoon via tomeraider en palmreader en/of wordtogo.

ten tweede:
ik ben even aan het puzzelen geweest. ik heb documenten binnen gehaald waarvan aangegeven word dat ze alleen gelezen kunnen worden in palmreader pro, en hetzelfde voor tomeraider. als ik de documenten voor palmreader opende in palmreader ging dat vanzelfsprekend goed, in tomeraider kwam ik ze niet tegen als ze in het ram van mijn m500 stonden. als ik ze op de card zette, ook niet. de documenten waarvan aangegeven word dat ze alleen bestemd zijn voor tomeraider heb ik in tomeraider geopen en vanzelfsprekend ging dit goed. maar toen ik palmreader pro openende kwam ik ze daar ook tegen!!! ook als ik ze in het ram van de palm zette. palmreader heeft dus de positieve mogelijkheid om andere formaten te kunnen inzien! ook al open in palmreader van af de card en staan de documenten in ram. andersom (palmreader in ram, ebooks op card) heeft palmreader ook de mogelijkheid om de ebooks te vinden!!

dit laatste geld trouwens voor tomeraider. die kan ook documente vinden op de kaart. volgens mij gaat tomeraider er trouwens vanuit dat je ze op de card hebt staan.

wat een ontdekking

gr

rw
__________________
Sorry mensen, maar sinds februari 2004 ben ik uitermate gelukkig met een HP 2210. Mij zul je hier dus niet meer terug zien!! Kom gerust op bezoek bij www.pocketpc-club.nl
Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 oktober 2002, 21:43
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ja, al die e-book formaten. Het is om wanhopig van te worden!

Vaak is het wel zo dat het gaat om het standaard palm doc formaat met een extra syntax laagje er overheen.

Wat ik zelf meestal doe is het e-book converteren naar een tekst bestand. Vervolgens maak ik er dan een PalmReader bestand van. Als ik dan toch bezig ben lap ik ook even de lay-out op.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 16 oktober 2002, 22:08
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Eerst omzetten naar windows .txt bestanden doe ik ook altijd. Irritant
is alleen dat sommige reader de regel halverwege afbreken. Steeds 1
woord op de regel leest niet echt fijn
Bij Smoothy zit er gelukkig een optie om dit achter elkaar te lezen,
erg handig
__________________
Word wordt nooit Perfect
Met citaat reageren
  #6  
Oud 16 oktober 2002, 22:43
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
De regels halverwege afbreken? Je bedoelt dat ze bij illegaal geconverteerde e-books de regels per regel gescanned hebben en niet per alinea? Als je dat achter elkaar plakt krijg je dan niet weer een lange brij van tekst?

Ik vind zelf Peanut Reader het lekkerst werken. Maar dat is misschien ook omdat die (als eerste en/of als beste) de Sony High res schermen ondersteunt. De boeken die je bij hun koopt zijn ook altijd wel goed opgemaakt.

Voor alle andere documenten gebruik ik even Interparse of Word om de boel op te lappen. Tis even een paar minuten werk, maar het leest wel lekkerder in je "eigen" reader met je eigen opmaak. Die amerikanen zetten altijd van die maffe spaties aan het begin van een alinea en geen lege regel ertussen JAKKES!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 17 oktober 2002, 08:25
orbit67's schermafbeelding
orbit67 orbit67 is offline
Lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 07 september 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 900
maar goed, maakt ook eigenlijk niet meer uit. alles doet het wel, en alle ebooks worden gewoon geopend in palmreader. das dus goed

maar tomeraider houd ik gewoon, makkelijk voor andere documenten die het niet doen in palmreader.

gr

rw
__________________
Sorry mensen, maar sinds februari 2004 ben ik uitermate gelukkig met een HP 2210. Mij zul je hier dus niet meer terug zien!! Kom gerust op bezoek bij www.pocketpc-club.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:01.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023