Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 07 oktober 2002, 14:02
orbit67's schermafbeelding
orbit67 orbit67 is offline
Lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 07 september 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 900
snappermail?

heeft er iemand ervaring met Snappermail?

http://www.snappermail.com/palm/email/index.cfm

gr

rw
__________________
Sorry mensen, maar sinds februari 2004 ben ik uitermate gelukkig met een HP 2210. Mij zul je hier dus niet meer terug zien!! Kom gerust op bezoek bij www.pocketpc-club.nl
Met citaat reageren
  #2  
Oud 07 oktober 2002, 14:34
Harry's schermafbeelding
Harry Harry is offline
Gadget Freak
Voornaam: Harry
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Naarden
Berichten: 227
Nieuwsgierig als ik ben, meteen naar de website gegaan...

Ziet er niet gek uit, maar om daar nu $32,-- voor te betalen.. Er zijn *momenteel* nog geen eens conduits beschikbaar!

Gezien het feit dat Outlook op de PC toch mijn primaire system is, maakt dat voor mij de boel al niet werkbaar....

Suc6!
__________________
Met vriendelijke groet,
Harry

Van een Sharp IQ-8300M via een Philips Velo naar een Filofax en vervolgens via een Palm V en een Palm M505 naar een Tungsten T (van teleurstelling) en een Dell AXIM X30 besteld...
Met citaat reageren
  #3  
Oud 07 oktober 2002, 14:44
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Dat zijn is dan het derde emailprogramma dat dat claimt.

inbox to go.

Aileron

Wat bedoelen de makers van Snappermail eigenlijk met word- en exceldocumenten? Er is namelijk geen echte Word/Excel voor Palm. DocToGo, bijvoorbeeld, werkt nog altijd met een geconverteerd bestandsformaat.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...

Laatst gewijzigd door r. dohmen; 07 oktober 2002 om 14:49.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 07 oktober 2002, 20:29
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Ik gebruik Snappermail al vanaf dat het uit is en heb het inderdaad ook geregistreerd. Het programma is nog redelijk pril, maar heeft alles in zich om HET e-mail programma voor het PalmOS te worden.
Je hebt onder de mogelijkheid om native zips te versturen en te ontvangen en openen (in combinatie met HandZipper), om foto's te versturen en te ontvangen en openen, Word en Excel documenten versturen en ontvangen en openen via QuickWord/QuickOffice.

Verder heeft het een 'FingerNav mode' waarbij je alles kunt bedienen met je vingers in plaats van met de stylus, handig als je even snel iets op moet zoeken, one button e-mailchecking, smtp authenticatie, vcard ontvangen en versturen en nog veel meer features.

In de (nabije) toekomst wordt toegevoegd:
  • automatisch ophalen van e-mail, vooral voor GPRS en smartphone bezitters ideaal
  • uitgebreide filters
  • uitgebreide, zelf in te stellen folders
  • conduit voor Outlook, Outlook Express en anderen
  • en meer ...

In de Yahoo-groep van Snappermail wordt vrij veel gepost over feature-requests en aanwezige bugs: http://groups.yahoo.com/group/SnapperMailPublicBeta

Ik ben zelf zeer blij met het programma en wacht voor mezelf eigenlijk alleen nog op automatisch e-mail ophalen, zodat ik met mijn BlueTooth SD-kaart en Nokia 6310 meteen kan zien of er nieuwe mail is, als ik bijvoorbeeld in de auto zit.

De ontwikkelaar, Will Lau, is samen met Bodizar Benc ook betrokken bij de ontwikkeling van (de helaas veel te late) LauncherX. Will Lau was tevens een van de ontwikkelaars van MultiMail (Pro) van Actual Software.

Als Snappermail wat verder in development is zal ik er een review van plaatsen. Nu verandert er nog teveel waardoor het een weinig zinnig review zou worden.

- jp
Met citaat reageren
  #5  
Oud 07 oktober 2002, 20:32
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door r. dohmen
Wat bedoelen de makers van Snappermail eigenlijk met word- en exceldocumenten? Er is namelijk geen echte Word/Excel voor Palm. DocToGo, bijvoorbeeld, werkt nog altijd met een geconverteerd bestandsformaat.
Je kunt een Word- of Excel document vanaf je geheugenkaart versturen naar een speciaal e-mailadres van Cutting Edge, de makers van QuickOffice. Per kerende e-mail ontvang je dan een geconverteerde PDB retour die je in QuickOffice kunt openen en bewerken.

- jp
Met citaat reageren
  #6  
Oud 22 augustus 2003, 16:40
denman
Guest
 
Berichten: n/a
welke provider voor e-mail gebruik jij dan want met vodafone en snappermail kom ik er niet uit
Met citaat reageren
  #7  
Oud 12 mei 2004, 10:20
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
@JP:

Misschien een aardige aanvulling in deze thread over de "in de nabije toekomst" te verwezenlijken implementaties: een antwoord op mijn vraag over desktopsyncen.....

Hi Rudy,

We are currently focused on version 2, which will add IMAP support. I can't
speculate about when conduits will be added.

---
Jennifer Shelamer, Snapperfish Limited Corporation
Please include previous correspondence in any replies.
Online FAQs: http://www.snappermail.com/support


----- Original Message -----
From: "Rudy Heidenis" <heidenis@xs4all.nl>
To: "SnapperMail" <support@snappermail.com>
Sent: Tuesday, May 11, 2004 3:36 PM
Subject: Snapper ugrade to 2.0


> I'd rather have you integrate desktop email in Snappermail. I've been
using
> Snappermail 1.9 for about three months now, the possibility to sync with
> Outlook is the only thing I really miss.... When will you develop a
desktop
> conduit able to do this? Regards, Rudy Heidenis.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 13 mei 2004, 13:23
jeeptricks's schermafbeelding
jeeptricks jeeptricks is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 29 november 2000
Locatie: Madurodam
Berichten: 598
En ook het automatisch e-mails binnenhalen is al een poosje met succes geimplementeerd. Met mīn Sony en mijn Siemens haal ik elke 30 minuten via Bluetooth van mijn e-mailaccounts de e-mails binnen. Indien gewenst met een piepje of deun.

Heb de bij de TH55 meegeleverde mail software gebruikt, maar die haalt het niet bij Snapper. Onoverzichtelijk en met minder mogelijkheden.

Kortom: Sterk programma. Of de upgrade naar 2.0 interessant is voor de doorsnee particuliere gebruiker is de vraag. IMAP lijkt me vooral interessant voor corporate users. Wel komt er een nog vriendelijker interface overheen.

Groet,
__________________
[][][][][][][]
Met citaat reageren
  #9  
Oud 09 juni 2004, 20:23
Wisc
Guest
 
Berichten: n/a
Hmm inmiddels is er een "public beta" uit voor testing... en hij is mooi versie 2 ! Top...

Ik gebruik Snappermail voor mijn mailmobiel, en bij agendusPro zat iambicmail, en deze voor mijn inbox....(outlook/Sync)...

Heb heb geregistreerd een maandjhe of wat geleden, en versie 2 zit er ook gratis bij (Premium)
Met citaat reageren
  #10  
Oud 11 juni 2004, 19:18
H. Verheij
Guest
 
Berichten: n/a
snappermail

Ik gebruik snappermail sinds kort en het bevalt mij uitstekend in combinatie met mijn infra rood functie op de gsm.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 18 juni 2004, 19:18
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Ik ben op zoek naar een e-mailprogramma waarmee je onder meer memo's als bijlage mee kunt sturen. Met Snappermail kun je wel Palmbestanden meesturen. Een foto leuk, maar wat heeft de ontvanger (zonder Palm) nu aan een Palmbestand?

Mijn bedoeling is om gegevens uit een bepaald programma te exporteren naar een memo. En deze memo daarna weer (als bijlage) via e-mail door te kunnen sturen.

Welk programma ondersteunt dat of is er een andere manier?

Peter
Met citaat reageren
  #12  
Oud 18 juni 2004, 19:33
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Versamail.

Is copy/paste te lastig voor wat je wil?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #13  
Oud 18 juni 2004, 19:48
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Hmmm, Versamail kun je (zo te zien) niet uitproberen

Copy/Past zou inderdaad kunnen, maar dan moet je weer vele extra handelingen doen: naar Memopad, memo openen, tekst kopieren, naar mailprogramma en daar tekst plakken. Dat moet sneller kunnen.

Peter
Met citaat reageren
  #14  
Oud 18 juni 2004, 19:49
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ik ben even de naam kwijt, maar was er geen DA voor OS5, iets van popupmemo of iets dergelijks, waarbij je gewoon een memo kan laten pop-uppen?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #15  
Oud 18 juni 2004, 22:23
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Op 18-06-2004, om 20:18 heeft Peter Bulthuis dit gezegd in bericht #11
Ik ben op zoek naar een e-mailprogramma waarmee je onder meer memo's als bijlage mee kunt sturen. Met Snappermail kun je wel Palmbestanden meesturen. Een foto leuk, maar wat heeft de ontvanger (zonder Palm) nu aan een Palmbestand?
Mijn bedoeling is om gegevens uit een bepaald programma te exporteren naar een memo. En deze memo daarna weer (als bijlage) via e-mail door te kunnen sturen.
Welk programma ondersteunt dat of is er een andere manier?
Wat dacht je van het memopad op je TH55? Daarmee kun je memo's exporteren als tekstbestand (*.txt) naar je MS. Probleem opgelost.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #16  
Oud 31 augustus 2004, 15:56
nielsbothof nielsbothof is offline
Senior lid
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 12 januari 2004
Berichten: 66
Kan snappermail syncroniseren met een emailproggie zoals outlook of OE? Ik ben het nu ook aan het proberen. Ik sync nu OE met CLIE mail.
Clie blijft goed syncen met OE, maar ze komen niet bij snappermail in de inbox. Moet ik een conduit installeren/aanpassen op de PC? Kan ik iets instellen op de hotsync van de palm?

Als dit niet mogelijk is, kan ik dan syncen met de emailserver (in mijn geval planet), of moet ik een exchangeserver of mailserver opzetten?

Volgens de FAQ moet ik in OE instellen dat ik berichten langer op de server moet laten staan... Maar dat is natuurlijk geen oplossing. Ik kan ook overigens Outlook gaan gebruiken voor de mail. Maar de agenda van CLIE vind ik prettiger werken dan Outlook en Agendus8 pro, dus ik blijf liever bij OE

Laatst gewijzigd door nielsbothof; 31 augustus 2004 om 16:05.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 31 augustus 2004, 20:52
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Nee, Snappermail heeft geen conduits. Je kunt dus alleen mail rechtstreeks via Wifi/BT/GPRS van je bestaand (of zelf op te zetten) mailserver halen.
Het gaat dan overigens niet om een exchange-server, maar een pop3 of imap-mailserver.
Mail van ClieMail naar Snappermail overzetten is ook niet mogelijk (technisch misschien wel; maar er zijn geen tools die dat voor je kunnen doen).
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
  #18  
Oud 31 augustus 2004, 22:40
nielsbothof nielsbothof is offline
Senior lid
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 12 januari 2004
Berichten: 66
Citaat:
Op 31-08-2004, om 21:52 heeft r. dohmen dit gezegd in bericht #17
Nee, Snappermail heeft geen conduits. Je kunt dus alleen mail rechtstreeks via Wifi/BT/GPRS van je bestaand (of zelf op te zetten) mailserver halen.
Het gaat dan overigens niet om een exchange-server, maar een pop3 of imap-mailserver.
Mail van ClieMail naar Snappermail overzetten is ook niet mogelijk (technisch misschien wel; maar er zijn geen tools die dat voor je kunnen doen).
WOW, dankjewel zeg! Je bent echt mijn redder in nood. Ik zit al uren op elke plek te zoeken op het internet hoe het wel kan :| OMFG. Heb elke faq en handleiding gelezen... GRRRR. sukkels daar bij snappermail. dat proggie gaat zo de prullenbak in.

nog een vraagje waarvan (ik denk) dat het niet kan: Kan ik een hotsync initialiseren vanaf 1) mijn PC, 2) Direct met 1 hardbutton (nee, ik heb nog geen cradle).
Met citaat reageren
  #19  
Oud 01 september 2004, 09:09
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Op 31-08-2004, om 23:40 heeft nielsbothof dit gezegd in bericht #18 . Heb elke faq en handleiding gelezen... GRRRR. sukkels daar bij snappermail. dat proggie gaat zo de prullenbak in.
volgens mij begrijp je het gewoon niet zo goed. In de Snappermail handleiding staat heel duidelijk wat er allemaal mee kan. Overigens is Snappermail de populairste mailclient voor PalmOS van dit moment: het zijn inderdaad maar sukkels...
Met citaat reageren
  #20  
Oud 01 september 2004, 11:06
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Citaat:
Op 31-08-2004, om 23:40 heeft nielsbothof dit gezegd in bericht #18
nog een vraagje waarvan (ik denk) dat het niet kan: Kan ik een hotsync initialiseren vanaf 1) mijn PC, 2) Direct met 1 hardbutton (nee, ik heb nog geen cradle).
Probeer het programma The Go! Go! www.maicca.com eens. Daarin kun je de Voice Recorder knop gebruiken als Hotsync-knop.

Peter
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:42.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023