Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04 augustus 2004, 21:11
Jung
Guest
 
Berichten: n/a
Exclamation Emtec GPS muis hangt voor 2 dagen

Mijn Emtec heeft kuren. Na een periode 6 maanden 24/7 in mijn auto te hebben gezeten zonder problemen kreeg ik het volgende. Ik wilde met de fiets weg met de navigatie. Na de fiets tocht deed het middelste lampje het niet meer ( gps functie ). Emtec weg gebracht naar de PDA shop en had hem na 3 dagen in de post weer retour. Deed het weer prima. Vervolgens heeft hij 2 weken in mijn wagen weer gefunctioneerd waarna ik hem uit de auto nam, om hem in een andere wagen te gebruiken. Na de rit hing de Emtec weer (middelste groene lamp uit). Echter het was weekend en had geen tijd hem weg te brengen. Na twee dagen accu drain en weer aan de lader hangen deed hij het weer.
Een periode van 2 dagen uit kan het zelfde gevolg hebben misschien.
Het lijkt er op dat dit de eerste keer ook gebeurt is.
Heeft iemand dezelfde ervaring dat de Emtac wel eens hangt en geen fix geeft voor een hele lange periode.

Groeten Bob Jung.

Laatst gewijzigd door Jung; 15 augustus 2004 om 18:53.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 augustus 2004, 14:24
meindert
Guest
 
Berichten: n/a
Is het niet zo dat het goed gaat als hij op een oplader zit en fout gaat zonder oplader?

Ik heb met mijn Zire72 en Emtac muis ook zo'n soort probleem. De palm geeft de melding dat er een fatal error is en reset zichzelf. Dit komt alleen voor (tot nu toe) als de batterijen niet helemaal geladen zijn.

In een andere thread op dit forum zag ik ook dat het uitzetten van de palm zonder de navigatieapplicatie uit te zetten ook problemen op kan leveren. Ik ben er nog niet helemaal uit wat bij mij het probleem is, jouw probleem klonk me echter ook bekend in de oren. Ik gebruik trouwens Mapsonic.

Meindert
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 augustus 2004, 18:46
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Kan het zo zijn dat, doordat je muis in de auto constant stroom krijgt, de batterij uitgeput is? Dus dat de batterij te slecht is om je gps zonder lader eraan te laten functioneren.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 01 september 2004, 22:41
Jung
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 29-08-2004, om 19:46 heeft koekiemonster dit gezegd in bericht #3
Kan het zo zijn dat, doordat je muis in de auto constant stroom krijgt, de batterij uitgeput is? Dus dat de batterij te slecht is om je gps zonder lader eraan te laten functioneren.
De unit is wel eens buiten de auto en functioneerd zonder lader probleemloos 4 uur aan een stuk.
Ik ben nu reeds 3 weken in frankrijk op vakantie en gebruik mapsonic en tomtom europa. Zonder problemen meerdere ritten genavigeerd met goed resultaat tot bestemming. Mapsonic bracht mij precies tot alle adressen waar ik moest zijn.
Als jullie verdere details willen weten hoor ik het wel. Volgens mij is het probleem niet goed afsluiten van de navigatie software. Ik was daar in het begin slordig mee omdat ik het onzin vond telkens alles af te sluiten. Dat doe ik nu trouw. Ik heb van Emtac een bericht gehad dat ik inderdaad bij dit probleem de batterij moet drainen inclusief de backup batterij. Dat duurt dus 2 dagen.
Als ik van vakantie terug ben zal ik het orginele bericht van emtec posten in deze thread.
tot horens en bedankt voor de reactie's Bob.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 02 september 2004, 21:34
meindert
Guest
 
Berichten: n/a
Lightbulb

Bij mij is het probleem inmiddels ook opgelost. Ook hier had het te maken met het "vergeten" af te sluiten van Mapsonic, voordat je de palm uitzet. Blijkbaar kan de applicatie hier slecht tegen.

Ik heb BTtoggle geinstalleerd op basis van een tip elders in dit forum. Dit programmaatje zorgt voor het opstarten en afsluiten van Bluetooth. Het scheelt je batterij gebruik en het bespaart je een hoop heen en weer klikken. Ik ben er erg tevreden over. Sinds ik netjes de applicatie stop en BTtoggle heb geinstalleerd geen problemen meer gehad.

Meindert
Met citaat reageren
  #6  
Oud 03 september 2004, 14:24
Jung
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 02-09-2004, om 22:34 heeft meindert dit gezegd in bericht #5
Bij mij is het probleem inmiddels ook opgelost. Ook hier had het te maken met het "vergeten" af te sluiten van Mapsonic, voordat je de palm uitzet. Blijkbaar kan de applicatie hier slecht tegen.

Ik heb BTtoggle geinstalleerd op basis van een tip elders in dit forum. Dit programmaatje zorgt voor het opstarten en afsluiten van Bluetooth. Het scheelt je batterij gebruik en het bespaart je een hoop heen en weer klikken. Ik ben er erg tevreden over. Sinds ik netjes de applicatie stop en BTtoggle heb geinstalleerd geen problemen meer gehad.

Meindert
Het lijkt er op dat dit het probleem. Op mijn T3 zit een knop waarmee ik de BT direct kan uit zetten. Dus Bttoggle heb ik niet nodig.
Bedankt Bob.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 05 september 2004, 07:37
Jung
Guest
 
Berichten: n/a
Zo als belooft de reactie van Emtac.
"Dear Sir,

Power drain is the best way in case you have the green light which stop
flashing.
If the problem occur too frequently, anfd GPS dosn't work correctly,
please inform your reseller.

Kind regards,
STEPHAN LUBRANO"
.

groeten Bob
Met citaat reageren
  #8  
Oud 05 september 2004, 09:19
pa3hfu's schermafbeelding
pa3hfu pa3hfu is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 08 juni 2001
Locatie: Hoogland
Berichten: 97
Citaat:
Op 05-09-2004, om 02:37 heeft Jung dit gezegd in bericht #7
Zo als belooft de reactie van Emtac.
"Dear Sir,

Power drain is the best way in case you have the green light which stop
flashing.
If the problem occur too frequently, anfd GPS dosn't work correctly,
please inform your reseller.

Kind regards,
STEPHAN LUBRANO"
.

groeten Bob
Wat een flutantwoord!!

't Lijkt met toe dat Emtac ervoor moet zorgdragen dat de resellers
a: goede producten krijgen van Emtac
b: Emtac problemen op een adequate wijze oplost.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:32.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023